Originally posted by wateengedoe2
enkele malen is hier iets gezegd over goede Marokkanen en dat die zich gediscrimineerd voelen. Dat weet ik wel zeker ja .. Kunnen ze zelf, met zijn allen ook wat aan doen. Ze hebben allemaal wel een criminele broer, vriend, neef of zoon .... Schop onder de hol geven die gasten en niet al te zachtjes. Nederlanders kunnen het niet, want daar wordt door die foute Marokkanen om gelachen, dus moet het maar vanuit hun eigen gemeenschap komen. De Chinese gemeenschap om maar een voorbeeld te noemen, is gewoon gerespecteerd in Ned. en die zijn ook voor geen cm geintegreerd. Dus integratie hoeft niet (te kunnen) om toch gewoon normaal met elkaar om te gaan.
Wat een posts wat een posts. Helaas ook Man_of_Magic kan geen 'magische' spreuken meer toveren om zoveel onwetendheid, hypocricie, kortzichtigheid en vooroordelen weg te toveren. Ondanks al deze post kan ik het velen van jullie niet kwalijk nemen dat jullie zo boos zijn over het gebeurde. Ik zat ook opgewonden naar het nieuws te kijken en weet ook dat er dingen zullen moeten veranderen. Maar de toon van posts zoals Weg2 hierboven beweerd als voorbeeld nemend stemt mij droevig. Want zolang de massa vd mensen zo de zaken blijft benaderen zullen de raciale spanningen alleen maar toenemen.
Het is makkelijk meedoen in deze thread, allemaal open deuren inslaan. Was het allemaal maar zo simpel in het leven.
Die moet zich aanpassen zus, die moet zich intergreren zo. Als wij Nederlanders naar het buitenland gaan passen wij ons dan aan ? Nee we eten friet van Piet in Spanje de jeugd gedraagd zich daar zodat zelfs een Romeins Lusthof en al zijn orgien erbij verbleken. In het buitenland wonen Nederlanders ook bij elkaar in kolonien, ga maar kijken in Azie, Afrika, Australie. Is dit verkeerd NEEN, iedereen zoekt een stukje geborgenheid in een gemeenschap waar hij/zij zich welkom voelt !!! Heeft de Nederlander zich aangepast in Nederlands Indie NEE, heeft de Nederlander zich aangepast in Suriname NEE. Was Nederland 1 vd laatste landen die de Slavernij heeft afgeschaft JA. Dus laten we niet net doen alsof we als Nederlanders intergratie altijd hoog in het vaandel hebben gehad.
Iemand had het over spreiding enz. Maar staan jullie open voor een Allochtoon gezin dat met 7 kinderen naast je komt wonen ? Kans van 80 % dat er in de buurt flink onrust onstaat.....voelen deze mensen zich welkom.....hoogstwaarschijnlijk niet. Dus gaat men wonen tussen mensen waar men zich wel thuis woont, mensen met eenzelfe culturele achtergrond. Het is een vicieuse cirkel die alleen doorbroken kan worden als we er aan werken en een relatie met elkaar opbouwen. We hoeven geen buddies te worden maar wat meer kennis over elkaar zou de wereld geen kwaad doen.
Ik blijf erin geloven dat een multi-raciale samenleving mogelijk is.
(als halfbloed kan ik moeilijk anders natuurlijk

)
Het is moeilijk maar echt beste mensen met posts zoals hierboven zijn we echt verder van huis anno 2002 dan ik had gehoopt. But I have faith !!! Ik denk dat emoties hier meer de boventoon voeren dan verstand.....althans dat hoop ik.
Heal The World, begin bij jezelf