MuscleMeat

K*t marokkanen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Soulreaver

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
3.884
Waardering
0
Mishandelde man uit Venlo (22) overleden

Uitgegeven: 24 oktober 2002 11:35
Laatst gewijzigd: 24 oktober 2002 13:03

VENLO - De 22-jarige René Steegmans uit Venlo, die dinsdag ernstig werd mishandeld, is donderdagochtend vroeg overleden. Dat heeft de burgemeester van Venlo, J. Schrijen, bekendgemaakt. Steegmans stierf om 02.20 uur aan ernstig hersenletsel in het Radboudziekenhuis in Nijmegen.

Justitie heeft zijn stoffelijk overschot in beslag genomen, aldus de politie. Het Nederlands Forensisch Instituut verricht donderdag sectie op het lichaam. De man sprak dinsdag op de parkeerplaats van een supermarkt twee 18-jarige jongens aan op hun onverantwoord rijgedrag. Daarop kreeg hij een aantal klappen op het hoofd. Het slachtoffer werd met een traumahelikopter naar het ziekenhuis gebracht, waar hij woensdag klinisch dood werd verklaard.
 
Emotionele reactie kan ik begrijpen maar qua titel net zo doordacht als een Mr X post.

Als je erover wil discussieren laten we het dan in de normen en waarden thread doen anders krijgen we een dubbele post.
 
Inderdaad een hele trieste titel SOULREAVER! Ik vind je postings altijd wel zinvol, maar mijn respect voor jou is na deze posting aanzienlijk afgenomen.

Met niet-begrijpende groet,

Marcel
 
Wellicht wordt het duidelijker voor je als je weet dat het een Marokkaan is die deze actie uitgehaald heeft. Dat ten eerste..

Ten tweede is een onmiddelijke reactie van de Marokkaanse gemeenschap waarom zei altijd als schuldige aangewezen worden en waarom erbij vermeld moet worden dat het om een Marokkaan gaat..

Ik kan dit niet snappen. Elke Marokkaans-Nederlandse burger heeft een dubbele nationaliteit (jaren op burgerzaken gewerkt), ze willen die Marokkaanse nationaliteit zo graag hebben, evenals ze zich deels (dat is het hypocriete) houden aan de Marokkaansen normen en waarden, zoals het geloof, ramaddam, enz. Wordt er echter een delict gepleegd door een Marokkaan dan mag dit er niet bij vermeld worden??

Ipv. medeleven te tonen vanuit de Marokkaanse gemeenschap, reageren ze onmiddelijk aanvallend.. sorry, maar zo langzamerhand is alles hier racisme, discriminatie.. Ik persoonlijk begin het zo langzamerhand spuugzat te worden....

En de reden dat ik een andere thread open is omdat dit het krantenartikel is waarin het overlijden bekend gemaakt wordt..

Wellicht had ik een iets subtielere titel kunnen kiezen, maar anderzijds mag men in sommige situaties wellis emotioneel, menselijk reageren...

AMEN..
 
dat vind ik spijtig marcel

volgens mij had SR het over de 2 daders van dit delict, en wil hij niet veralgemenen.
maar o wee als er iets negatiefs over alochtonen wordt gezegd.

als het 2 belgen of nederlanders waren geweest zou iedereen ze rustig k*t mogen noemen, zonder dat er iemend aanstoot aan nam..

neen sorry deze 2 zijn k*t
 
Originally posted by austin
dat vind ik spijtig marcel

volgens mij had SR het over de 2 daders van dit delict, en wil hij niet veralgemenen.
maar o wee als er iets negatiefs over alochtonen wordt gezegd.

als het 2 belgen of nederlanders waren geweest zou iedereen ze rustig k*t mogen noemen, zonder dat er iemend aanstoot aan nam..

neen sorry deze 2 zijn k*t
Een ervan was trouwens een NLer..
 
Originally posted by Esperantisto

Een ervan was trouwens een NLer..

Degene die schopte en niet op hield en door bleef slaan was een Marokkaan..
 
Originally posted by Esperantisto

Een ervan was trouwens een NLer..

En correctie, van de Marokkaanse gemeenschap moet je spreken van 2 nederlanders... Het zijn alleen Marokkanen wanneer het ze uitkomt..
 
Originally posted by soulreaver


En correctie, van de Marokkaanse gemeenschap moet je spreken van 2 nederlanders... Het zijn alleen Marokkanen wanneer het ze uitkomt..
Je hebt ergens wel gelijk.. de Marokkaanse gemeenschap kenmerkt zich eerder door lafheid, komt door de islam, dan worden normen en waarden niet zo verinnerlijkt..
 
Sterke titel soulreaver maar het is idd de harde waarheid.
Als het Belgen of nederlanders waren geweest dan is het net zo k*t, maar als je in een ander land bent moet je je extra goed gedragen vind ik.
Je hoort steeds vaker dat het om buitenlanders gaat in dit soort incidenten. Dit is geen toeval meer, er is duidelijk een probleem dat volgens mij hard moet aangepakt worden.
 
Het is jammer dat hierbij de HELE marokaanse gemeenschap word aangesproken door deze actie. En word het beeld van de marokkanen door 1 persoon heel negatief bekeken.
 
Die ene persoon baseert zijn mening op een reeks incidenten. Voor een groot deel eigen ervaringen, zowel zakelijk als prive. Ik heb 2 jaar lang bij de Gemeente Ede op burgerzaken gewerkt en oa. op naturalisatie. Ga eens met die mensen praten, het overgrote deel wat hier komt is het tuig, de mensen die echt hulp nodig hebben kunnen de reis naar ned. punt 1 niet betalen en beschikken punt 2 vaak niet over de moed.. Ik zal thuis de internetsite wel weeris opzoeken waar je online een enkeltje ned. kan bestellen incl. verblijfsvergunning..

Ik spui hier enkel mijn mening en mijn ervaringen.. en ik noem dit geen racisme, maar realisme.. zoals elk individu mag ook ik een eigen mening hebben.

Simpel incident 6 weken geleden in Ede gebeurt:

Een vriendin van mij gaat met haar vriend en een vriend daarvan 's avonds wat drinken in Ede.. er komen 3 auto's met Marokkanen aanrijden en ze worden klem gereden. 8 Marokkanen houden de 2 jongens vast, de rest slaat voor de ogen van de vriend het meisje helemaal verrot.. Uit angst durven ze geen aangifte te doen. Dezelfde Marokkanen zijn hun naar huis gevolgd en hebben de auto van haar vriend gesloopt en bekrast..
 
Laatst bewerkt:
Weet je wat ik altijd zo raar vind? Dat men altijd spreekt van 'de Marrokaanse gemeenschap' terwijl ze tegelijkertijd staan te roepen dat wij hen moeten integreren!
Hoe kan je nu iets integreren dat zichzelf afsluit van onze gemeenschap en een eigen gemeenschap probeert te vormen in ons land door Moskeën te bouwen en totaal niet onze cultuur te respecteren maar enkel hun eigen zinnetje doen.
Eerste stap in integratie: aanpassen aan onze normen en waarden.
 
Kostmand, het is niet 1 persoon. Toegegeven, waarschijnlijk is 95% van de Marokkanen goed, en 5% slecht. Die 5% moordt, steelt en mishandelt. Geen wonder dat er dan een stempel op zo'n bevolkingsgroep wordt gedrukt. Die overige 95% moet dus blijkbaar wat meer doen dan alleen zichzelf goed gedragen; ze moeten die 5% in het gereel houden met goede opvoeding (als het hun kinderen zijn) en sociale controle, om het niet voor hun te verzieken. Integratie is toch een farce gebleken, dus dit zal vanuit de Marokkaanse gemeenschap moeten komen. Ik heb alle hoop dat ze dat in Venlo nu doorhebben en die gast hard aanpakken.

Tot die tijd ben ik 'om' en geef ik SR GROOT gelijk! Ik heb, en dat weten de 'oudjes' op dit board maar al te goed, vaak zat tegen discriminatie gedebatteerd ... Niet meer dus :mad:
 
Dammit, SR, moedig die mensen aan om aangifte te doen .. :( Juist nu hebben ze een kans en springt de politie erbovenop. Zoals ze altijd al hadden moeten doen, maar ja, ze hadden vast, net als ik, het licht nog niet gezien.
 
mooie discussie.
helemaal met T en SR eens
 
Originally posted by man_of_magic
Emotionele reactie kan ik begrijpen maar qua titel net zo doordacht als een Mr X post.
Hee waarom mogen die klootzakken zichzelf wel k*tmarokkanen noemen en wij niet?
 
95% goed? Waarop basseer je die cijfers? IK denk dat 20% alleen al in de gevangenis hierzit en 30% jongere is waarvan zeker de helft crimineel. Moet je eens de cijfers opvragen als je die mogelijkheid hebt want nu zijn we beiden aan het schatten naar onze eigen mening.
 
weg2, het percentage criminelen allochtonen ligt nou eenmaal hoger dan dat onder autochtonen. dat geeft aanleiding om zulke dingen te roepen.
 
Originally posted by soulreaver
"Wellicht wordt het duidelijker voor je als je weet dat het een Marokkaan is die deze actie uitgehaald heeft. Dat ten eerste.."

Ik had uit jou eerste posting wel begrepen dat het om Marrokanen ging.

"Ten tweede is een onmiddelijke reactie van de Marokkaanse gemeenschap waarom zei altijd als schuldige aangewezen worden en waarom erbij vermeld moet worden dat het om een Marokkaan gaat.."

Dit vind ik niet zo'n rare reactie van de Marrokaanse gemeenschap als ik de titel van jou thread bekijk. Ik vind dat het zou moeten kunnen om erbij te zeggen dat het om Marrokanen ging, maar er zijn mensen (zoals jij) die het veralgemenen. Waardoor er alleen maar onnodige spanning komt. Zinloos geweld wordt ook gepleegd door Nederlanders en heb nooit gehoord dat er gezegd werd: k*t NEDERLANDERS.

"Ik kan dit niet snappen. Elke Marokkaans-Nederlandse burger heeft een dubbele nationaliteit (jaren op burgerzaken gewerkt), ze willen die Marokkaanse nationaliteit zo graag hebben, evenals ze zich deels (dat is het hypocriete) houden aan de Marokkaansen normen en waarden, zoals het geloof, ramaddam, enz. "

Wat snap je hier nou niet aan????? Het is een erfenis die ze van hun ouders hebben mee gekregen ,dus ik kan het me heel goed voorstellen dat ze beide nationaliteiten willen hebben. Dit is ook weer zo'n veralgemening van jou: ze zich deels houden........enz. Dit geldt voor een klein deel. Net zoals er christelijke nederlanders zijn die alles aan de laars lappen. Ik ben zelf niet gelovig mede uit de overtuiging dat oorlogen allemaal voortkomen uit geloof, maar heb respect voor de mensen die het wel zijn.

"Wordt er echter een delict gepleegd door een Marokkaan dan mag dit er niet bij vermeld worden??"

Het verband met het vorige is ver te zoeken. Wat heeft het er nou mee te maken dat je een dubbele nationaliteit wilt???

"Ipv. medeleven te tonen vanuit de Marokkaanse gemeenschap, reageren ze onmiddelijk aanvallend.. sorry, maar zo langzamerhand is alles hier racisme, discriminatie.. Ik persoonlijk begin het zo langzamerhand spuugzat te worden...."

Ga er maar vanuit dat ze het net zo erg vinden als eenieder. Ze zijn alleen (terecht) bang dat de hele gemeenschap erop wordt aangekeken.

"En de reden dat ik een andere thread open is omdat dit het krantenartikel is waarin het overlijden bekend gemaakt wordt..

Wellicht had ik een iets subtielere titel kunnen kiezen, maar anderzijds mag men in sommige situaties wellis emotioneel, menselijk reageren..."

Dit is niet menselijk! Dit is onmenselijk om niet te zeggen walgelijk. Dit getuigd van een mens die niet over de gevolgen van iets nadenkt.

"AMEN..
"

Marcel
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven