Fitness Seller

K*t marokkanen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jeumig.... kom je ff een half daggie niet online, kan je eerst een half uur gaan zitten lezen :)
Wil toch even mijn bescheiden mening geven in deze. Het is algemeen bekend dat Marokaanse jongens veel overlast geven, bekend bij de Nederlanders en ook bij de Marokanen zelf. Het is echter te simpel gesteld om te zeggen dat de Marokaanse gemeenschap daar helemaal niets aan zou doen. Momenteel lopen er een paar projecten met "wijkvaders". Dat zijn oudere Marokaanse mannen die respect genieten binnen hun eigen gemeenschap, die direct de confrontatie met de probleemjongeren aangaan EN met hun ouders. Maar zulke projecten moeten wel de kans krijgen om te groeien en hun vruchten af te werpen.
De meeste Marokanen zijn ook absoluut niet blij met hun ontspoorde jeugd, maar ook bijv Turken niet die met alle gemak even over dezelfde kam geschoren worden... Mijn Turkse bovenbuurman bijv. is superstreng voor zijn twee zoontjes omdat hij zoiets heeft van over mijn kinderen kunnen ze dan niet klagen. Het oudste kind wilde laatst weten hoe het na de verbouwing eruit zag bij mij, dus ik zei: "Je mag wel even binnenkomen hoor" Reageerde hij met: "Maar ik ben een Turk hoor..." Ik vond dat zo triest... had echt meelij met dat joch, zo jong en dan al zo bewust van het feit dat mensen hem niet moeten vanwege zijn afkomst...
Kijk ik ben ook pissig over wat er gebeurd is, maar laten we elkaar in ieder geval wel als mensen blijven behandelen en er (misschien wel heel naief) maar van uitgaan dat iemand goed is tot het tegendeel blijkt. En al dat generaliseren.... daar word ik alleen maar ontzettend moe van.
 
Originally posted by sjakkie
Momenteel lopen er een paar projecten met "wijkvaders". Dat zijn oudere Marokaanse mannen die respect genieten binnen hun eigen gemeenschap, die direct de confrontatie met de probleemjongeren aangaan EN met hun ouders. Maar zulke projecten moeten wel de kans krijgen om te groeien en hun vruchten af te werpen.

Maar zeg nou eerlijk sjakkie het is toch te bizar voor worden dat zulke dingen nodig zijn, je zegt het zelf die vaders genieten respect, dat respect moet er ook zijn naar ons toe en naar ons volk. Er moeten dus gewoon marokkaanse vaders worden ingezet omdat de jongeren geen respect kunnen opbrengen voor onze cultuur en onze politie etc.

zoals ik al zei ik vind het eigenlijk te bizar voor worden dat dit nodig is.
 
Het is ook idd bizar, maar het ging mij erom te laten zien dat de Marokaanse gemeenschap er echt wel mee bezig is... En ja, ik vind idd dat ze ook respect zouden moeten hebben voor Hollanders en Hollands gezag, maar als dat niet zo blijkt te werken zul je toch andere maatregelen moeten proberen en kijken of dat dan wel werkt. Heb verder ook geen idee waarom juist deze groep zo ontspoort en heb ook geen echte oplossingen, maar als je in een elkaar zowat haten situatie komt ontwricht je de situatie alleen maar verder. En ik spreek niet uit een riante situatie waarin ik geen "last" heb van vervelende buitenlanders ofzo... integendeel. Woon zelf in een buurt van Vlaardingen waar nogal wat buitenlanders wonen, denk zo'n 60% van de wijk. Maar ik verdom het toch om mezelf zo gek te laten krijgen dat ik in massahysterie meega en mezelf toelaat een hekel te hebben aan iemand puur vanwege zijn afkomst of kleur. Daar heb ik nou net teveel normbesef en goede waarden voor meegekregen door mijn ouders (he, daar is de opvoeding weer!!). Kanttekeningen maken en kritiek hebben op beleid ok, maar doe dat wel onderbouwd en met structuur, maar dom raaskallen en haat verspreiden is nooit goed te praten... van geen van de betrokken partijen.
 
Het nadeel is dat zo'n soort voorvallen niet echt bijdragen aan de acceptatie van elkaar en er gebeuren veel voorvallen zo. Hetgeen wat zo word bereikt is dat meer mensen allochtonen gaan vrezen/haten. Ook ik heb enkel slechte kanten aan de marokanen meegemaakt. Een vriend afslaan met 6 man omdat ze daar zin in hebben. Aangevallen worden omdat ze het leuk vinden. En hoeveel mensen durven nog iets terug te doen, degene die het doen worden opgewacht door een grote groep marokanen. Op den duur gaan de andere culturen ook samenwerken en wraakactie's er tegen beginnen. Het word zo een cirkel die niet gauw verbroken zal worden. De reden dat men niet wil bekend maken dat het om een marokaan gaat is gewoon omdat het haat opwekt tegen die mensen en als het teveel word krijg je een choas.
 
Ik ben al een tijdje bezig een stuk te schrijven over hoe je de integratie beter kan laten verlopen. In simpele duidelijke woorden geef ik daarin mijn visie. Als het af is zal ik het ook hier plaatsen. En dan graag zoveel mogelijk commentaar erop :)
 
Originally posted by MarCo


Maar zeg nou eerlijk sjakkie het is toch te bizar voor worden dat zulke dingen nodig zijn, je zegt het zelf die vaders genieten respect, dat respect moet er ook zijn naar ons toe en naar ons volk. Er moeten dus gewoon marokkaanse vaders worden ingezet omdat de jongeren geen respect kunnen opbrengen voor onze cultuur en onze politie etc.

zoals ik al zei ik vind het eigenlijk te bizar voor worden dat dit nodig is.
Ik denk wel dat dit de manier is. De Marokkanen zijn totaal niet geintegreerd, en dan is het dus aan hunzelf om de ontspoorde leden van hun gemeenschap tot de orde te roepen. Dat van die wijkvaders had ik idd ook gehoord, goed initiatief! Ik hoop dat door het gebeurde in Venlo meer van dit soort Marokkaanse initiatieven gaan lopen, dat er daar meer draagvlak voor komt! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by soulreaver
Ik ben al een tijdje bezig een stuk te schrijven over hoe je de integratie beter kan laten verlopen. In simpele duidelijke woorden geef ik daarin mijn visie. Als het af is zal ik het ook hier plaatsen. En dan graag zoveel mogelijk commentaar erop :)
Zet het dan ff in een nieuwe thread (met iets andere titel ;)) ... Was hier een bos? Ik zie het allang niet meer :D
 
moet ik toch ff kwijt...

Ik moet dit toch ff kwijt:

Feit is dat de medelanders waar we het hier over hebben vaak crimineel zijn. Tuurlijk, er zijn goeie bij...
Een collega van me heeft bij de politie gewerkt (4 jaar lang ook nog eens bij het arrestatieteam). Zijn woorden zijn letterlijk dat de trurken en marokannen het meest crimineel zijn, en de antilillianen, dat zijn helemaal teringlijers (niet mijn woorden dus!!). Als iemand, die dit dagelijks in de praktijk tegen kwam zegt...dan moeten we ons toch eens op ons hoofd krabbelen.
ls de woordvoerder van de politie zegt dat rum 80% van de criminele gevallen veroorzaakt is door buitenlanders, en dat veel mensen gewoon niks durven te doen, omdat er een marokaan bij betrokken was...waar zijn we dan in hemelsnaam mee bezig!?

Ik heb zelf ook een keer een geintje gehad. Was met een maat stappen, uiteindelijk waren we in een tent, en daar liep een meissie met een blad bier tegen hem aan...ging wat over hem heen, en over haar heen. (opzich niks aan de hand). Maar...toen kwamze terg met haar vriendje, die gaf ons meteen de schuld...meteen ruzie dus, en echt, in no time stonden er een stuk of 30 van die klerelijers daar voor de deur... En over welk volk gaat het hier weer....jawel, m a r o k a n e n ... :(

Maar we mogen er niks van zeggen...want dan discrimeren we... WTF, wie wordt er hier nou gediscrimineerd!?
 
Wijze woorden Robin .. Het valt me wel op dat zoveel mensen hier een persoonlijke aanvaring met Marokkanen hebben gehad .. Hoe zit dat met Nederlanders of andere bevolkingsgroepen?

In mijn puberteit was ik zo'n bang vogeltje dat ik zelfs van volslagen onbekenden (buitenlanders en Nederlanders) rotopmerkingen naar mijn hoofd geslingerd kreeg. Maar de laatste 7, 8 jaar ofzo straal ik niet meer zo'n extreem laag zelfvertrouwen uit en wordt er haast nooit meer tegen mij gezeken ... wel het afgelopen jaar ofzo 3x flauwe opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd gekregen, die in 1 geval van een Nederlands groepje en 2 gevallen van een Marokkaans groepje afkomstig waren. En ik kom echt VEEEL meer Ned. dan Mar. tegen! Tel uit je winst.

Gelukkig nog nooit in een gevecht beland, met Ned. of Mar., maar wel een keer bijna met 2 zwarte 'medelanders' in de trein.
 
Nergens voor nodig wateen, je bent de slimste meid die ik ooit tegengekomen ben, ok misschien die ene vriendin van je die ook bij de 11-8-1999 zonsverduistering aanwezig was..
En je bent fantastisch bezig nu.. en inspireert anderen.

Maar ik herken het hoor.. ik kan je aanraden ook alleen op reis te gaan, te liften en wild te kamperen of wildvreemden te vragen of je in hun achtertuin mag kamperen. Dat doet je hele wereldbeeld veranderen: je krijgt mensenkennis, je wordt zelfverzekerder en bovendien helpt het je om van eventueel aanwezige xenofobie af te komen.

Overigens heb ik de webstek van zowel D66 als PvdA op criminaliteit doorzocht. Bij D66 veel interessante hits, al is het partijprogramma een tikje algemeen, maar toch precies waar ik achter kan staan . En ja, Rogier van Boxtel voor steden/integratiebeleid was toch van D66 niet? Kan alleen niet precies zeggen wat het uitgehaald heeft..
Bij PvdA niets dat relevant is, muv Europees beleid.. men zwijgt het nog steeds dood.
GL, CDA en VVD nog niet bekeken...maar in die partijen ben ik niet zo geïnteresseerd. Hooguit de VVD, maar zoals gezegd die zijn qua milieu losgeslagen..
 
lees in mijn nieuwe thread maar hoe ik tegen de zaken aankijk.. ten dele ga ik zeker voor de versimpeling die Fortuyn predikte..
 
ik dacht nog zal ik m`n mond hier maar houden voor dat er een paar van d`r stoel af donderen...

maar hier moet ik gewoon effe op reageren :

binnen komen van discotheken zodra er marokanen binnen zijn is het vaak een klote feest slechte sfeer kunnen niet van vrouwen afblijven nee = ja ze mogen alles doen en zeggen enz....
oja het zijn net mieren trap er een tegen zijn kl@te komen er meer terug...


en het eerste wat ze zeggen als je ze weigert....
jij ]DISCRIMINEERT !!

oja beroep BOUNCER :D ;)


Originally posted by marcel


Het spijt me zeer, maar droomwereld nee. Ik ga er vanuit dat we de problemen samen moeten oplossen. Er zijn natuurlijk de laatste tijd heel veel dingen gebeurt, maar als we niet samenwerken dan gebeurt er nooit wat. Ken je dat nummer k*t MARROKANEN. Daarin zegt de rapper dat het lijkt alsof de hele moslim gemeenschap in de Twin Towers is gevlogen. En ik ben het met hem eens. Ook wat betreft het binnenkomen in discotheken. Kom ik met wat allochtone vrienden dan kom er gewoon heel vaak niet in. Ben ik met 'nederlanders' is het geen probleem. Wat ik dus wil zeggen is dat we allemaal moeten veranderen
[/QUOTE
 
Originally posted by Esperantisto
Nergens voor nodig wateen, je bent de slimste meid die ik ooit tegengekomen ben, ok misschien die ene vriendin van je die ook bij de 11-8-1999 zonsverduistering aanwezig was..
En je bent fantastisch bezig nu.. en inspireert anderen.

Maar ik herken het hoor.. ik kan je aanraden ook alleen op reis te gaan, te liften en wild te kamperen of wildvreemden te vragen of je in hun achtertuin mag kamperen. Dat doet je hele wereldbeeld veranderen: je krijgt mensenkennis, je wordt zelfverzekerder en bovendien helpt het je om van eventueel aanwezige xenofobie af te komen.

Overigens heb ik de webstek van zowel D66 als PvdA op criminaliteit doorzocht. Bij D66 veel interessante hits, al is het partijprogramma een tikje algemeen, maar toch precies waar ik achter kan staan . En ja, Rogier van Boxtel voor steden/integratiebeleid was toch van D66 niet? Kan alleen niet precies zeggen wat het uitgehaald heeft..
Bij PvdA niets dat relevant is, muv Europees beleid.. men zwijgt het nog steeds dood.
GL, CDA en VVD nog niet bekeken...maar in die partijen ben ik niet zo geïnteresseerd. Hooguit de VVD, maar zoals gezegd die zijn qua milieu losgeslagen..
Oh, maar mijn zelfvertrouwen is ook al ong 100x zo groot als 10 jaar geleden ;) Maar xenofoob ben ik dus wel ja (zie thread over zinloos geweld). Ik ben ook echt niet trots op mijn denkbeelden ofzo, vind dat ook helemaaln iet zo slim/intelligent van mezelf .. Maar ik vertoon nu idd nogal populistische trekjes vanwege gevoel ipv denken dus ... maar ik ga me daar bij het stemmen niet te veel door laten leiden, voor mij eicht nimmerstenooitniet LPF o.i.d.!! Over de andere partijen:
GL is te milieu-erig en te soft, CDA en VVD te rechts op gebieden als zorg en onderwijs. PvdA zwijgt het dus nog dood .. Ik ga op D66-site kijken!
 
Haha, Dutch Buster, jij kunt ze dus al bij de deur wegschoppen en zo de sfeer bewaren :D ;)

Ik heb persoonljik niet zoveel last gehad van Marokkanen in het uitgaansleven, maar ik ga ook niet zo vaak. En ik trek waarschijnlijk zo'n lelijke bek tegen ze dat ze wel zien dat bij mij nee echt NEE is :) W.b. de algemene sfeer, daar ben ik het wel mee eens, Nederlanders en Marokkanen scholen samen en er wordt niet meer zo vrij gedanst etc. Bang dat je tegen een Marokkaan opbotst ??? :(
 
Originally posted by DUTCH BUSTER
en het eerste wat ze zeggen als je ze weigert....
jij ]DISCRIMINEERT !!

oja beroep BOUNCER :D ;)


zeker weten DUTCH BUSTER, ik heb het zelf zo gehad dat ik met een maat van me aan de deur stond (deze was zelf ook allochtoon) en als hij een marokaan weigerde werd er helemaal niks gezegd, maar o wee als ik het deed want was ik gelijk zwaar aan het discrimineren. rare wereld.
 
Originally posted by man_of_magic
Integratie moet van 2 kanten komen, momenteel vind ik beide kanten tekort komen. Hoeveel donkere mensen heeft de gemiddelde Nederlander/Belg in z'n kennissenkring......het is geen wilde gok als het aantal laag bestempel.
De integratie is van beide kanten niet genoeg aanwezig, alleen, de Nederlanders/Belgen hebben reden om zo te doen.
Wie wil er nu een crimineel als kennis? Of een vriend van een crimineel? Want ze plakken allemaal tesamen als er eentje problemen heeft.

Bweer ik ook niet, maar nog niet zo heel lang geleden waren wij westerlingen ook geen lekkertjes.
Dat kan je van elke cultuur zeggen, het gaat om de problemen nu niet die van zoveel jaar terug die al opgelost zijn.

Onze opa's en oma's komen ook nog uit zulke gezinnen, zoals in m'n post in de N&W thread al gezegd.....die gezinnen zullen ook kleiner worden, maar dat kost tijd.
Dat het tijd kost kan ik begrijpen, maar er is geen progressie op dat gebied. Men kweekt nog altijd als konijnen en wie gaat hen tegenhouden als ze voor elke straat crimineel die ze op de wereld zetten zoveel kindergeld per maand mogen ontvangen om hun dure wagen/huis te kunnen betalen?


Ik ben juist heel realistisch, maar gelukkig ook nog een idealist. Als we geen ideaal meer nastreven dan zijn we echt een verloren maatschappij. Nogmaals ook ik werd kwaad, ik ben (geen fabeltje) ook zonder reden in de Mcdonalds in Haarlem door een groepje Marokkanen zonder noemenswaarige reden in elkaar gerost. Maar na de eerste gevoelens van boosheid en onmacht ben ik erover heen gestapt om te generaliseren. Daar begint het nl allemaal mee. Zucht ik heb helaas ook niet alle antwoorden, ik heb regelmatig het idee dat ik tegen bierkaai vecht, maar ik weiger me neer te leggen bij de simpliefisering van de problematiek en de oplossingen zoals ze in deze thread naar voren komen.
I have the faith, I keep the faith and I share the DREAM, that One day....................................................................................

Ik heb ook hoop, maar niet met de plannen van de huidige regeringen. Illegalen naturaliseren? Waar zijn we mee bezig zeg?
Illegalen zijn niet voor niets illegaal.
 
Originally posted by admin

De integratie is van beide kanten niet genoeg aanwezig, alleen, de Nederlanders/Belgen hebben reden om zo te doen.
Wie wil er nu een crimineel als kennis? Of een vriend van een crimineel? Want ze plakken allemaal tesamen als er eentje problemen heeft.


Dat kan je van elke cultuur zeggen, het gaat om de problemen nu niet die van zoveel jaar terug die al opgelost zijn.


Dat het tijd kost kan ik begrijpen, maar er is geen progressie op dat gebied. Men kweekt nog altijd als konijnen en wie gaat hen tegenhouden als ze voor elke straat crimineel die ze op de wereld zetten zoveel kindergeld per maand mogen ontvangen om hun dure wagen/huis te kunnen betalen?




Ik heb ook hoop, maar niet met de plannen van de huidige regeringen. Illegalen naturaliseren? Waar zijn we mee bezig zeg?
Illegalen zijn niet voor niets illegaal.

En dan aanvoeren dat de samenleving dan instort omdat we leven op illegalen. Nou dan stort die toch in, dan ben je wel consequent, duidelijk en weet elke illegaal waar die aan toe is..

nederland moet eens duidelijk worden.. we mogen blowen, we mogen het kopen, de coffeshop is legaal, maar kan het alleen niet legaal inkopen.. hoe krom kan het beleid zijn?? laten we als land een duidelijk zijn en ons aan de duidelijke regels houden. Simpele duidelijke regels..
 
Originally posted by soulreaver


De eerste nederlander die in Marokko gaat wonen en niet gedwongen integreert moet nog geboren worden. Het gaat er daar heel anders aan toe.. Maar owee als wij eisen stellen, dan discrimineren wij..


Neem het simpele geval: een oorlogsvluchteling, gevlucht vanwege oorlog. In bosnie is de oorlog voorbij, dan gaan ze terug en gaan daar hun bestaan wederopbouwen onder toezicht van het leger en de VN?? Raight?? NEEEEE, zij blijven hier de rest van hun leven en klagen wel dat ze familie, enz. missen?? Ik snap dit niet, wie legt mij dit uit??

Dat is ontwetendheid.
 
Stilletochten/Voorkomen is beter dan genezen.

Die stilletochten wat een hype schijnt te zijn slaan ook nergens op als je weet dat er op het moment van de vechtpartij, tig mensen eromheen stonden en niks deeden, waarom niet? omdat ze zelf bang zijn klappen te krijgen, dat zie je overal.... ze hadden met ze alle die gozer van die andere af moeten trappen.
Maar omdat we in een ego maatschapij leven, en iedereen maar alleen aan zijn eigen zaken denkt.... krijg je dit.
Kinderen worden geboren alsof ze uit lopendeband fabrieken komen.
Die marokaan is gewoon geflipt, door het systeem,het systeem is fout dus de mensen die dat hebben uitgevonden,WIJ zijn fout.

:rolleyes:
 
Originally posted by admin

De integratie is van beide kanten niet genoeg aanwezig, alleen, de Nederlanders/Belgen hebben reden om zo te doen.
Wie wil er nu een crimineel als kennis? Of een vriend van een crimineel? Want ze plakken allemaal tesamen als er eentje problemen heeft.


Dat kan je van elke cultuur zeggen, het gaat om de problemen nu niet die van zoveel jaar terug die al opgelost zijn.


Dat het tijd kost kan ik begrijpen, maar er is geen progressie op dat gebied. Men kweekt nog altijd als konijnen en wie gaat hen tegenhouden als ze voor elke straat crimineel die ze op de wereld zetten zoveel kindergeld per maand mogen ontvangen om hun dure wagen/huis te kunnen betalen?


De problemen NU hebben alles te maken met vroeger. Het hele conflict in het Midden Oosten heeft zijn oorsprong in het westen.
Oorlogen in voormalige kolonien NU hebben met ons verleden te maken dus Verleden en Heden los van elkaar zien is mijn inziens onmogelijk als je een volledige analyse vd problematiek wil maken.


Tsja, T en op de andere zaken die je noemt kan ik echt niet serieus meer ingaan, ik heb vandaag al genoeg gesproken over het gevaar van stereotypering en generalisatie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven