Fitness Seller

K*t marokkanen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Originally posted by Mr.X.

Vroeger werdt het ras niet in de krant gezet als een marokkaan iets had gedaan, nu staat het er wel in...... Het is een kwestie van tijd tot ook hier de bom barst.
AMEN! Toen stond er iets van M el B en dan wist je het ook wel .. Ik denk dat er toch wel harde statistiek in de krant gaat komen, niet alleen anekdotes (want statistiek is nu eenmaal niet het meervoud van anekdote :))
 
Originally posted by wateengedoe2

AMEN! Toen stond er iets van M el B en dan wist je het ook wel .. Ik denk dat er toch wel harde statistiek in de krant gaat komen, niet alleen anekdotes (want statistiek is nu eenmaal niet het meervoud van anekdote :))
Mohammed El Bram... ja die ken ik nog wel :D
 
Re: Re: Re: Stilletochten/Voorkomen is beter dan genezen.

Originally posted by Mr.X.
Wat je zegt vindt ik kortzichtig. :D

Waarom? Iemand tot de dood in mekaar rammen doe je niet onbewust.
Als jij gaat beweren dat hij door de maatschappij zo geworden is dan kunnen we beter geen wetten meer maken want dan is toch niemand schuldig.
En bannen doen we alleen als de meerderheid v/d moderators ermee eens is en als er een algemene irritatie is tussen de members.
 
Re: Re: Re: Re: Stilletochten/Voorkomen is beter dan genezen.

Originally posted by ErEf


Met je eens hoor, maar iedereen wordt gevormd door het milieu waar hij in opgroeit. Ook dat is iets waar hij zelf een keuze in heeft. Bijna iedereen kan uitkiezen welke vrienden hij heeft. Maar als hij dat nooit geleerd krijgt, zelf niet mee kan komen op school, of bijv een psychische storing heeft wat genegeerd wordt (zo heb ik een neefje waar geen land mee te bezeilen valt) en daardoor allerlei foute keuzes maakt, dan wordt het moeilijk om een normaal moreel denkend persoon te worden.

Ten alle tijde is hij verantwoordelijk voor wat hij doet!! idd.

Ik ben ook in België opgegroeid maar ik vermoord geen mensen.
Dan zou het vanuit hun opvoeding thuis verkeerd lopen en dan denk ik dat het probleem bij de ouders ligt en niet onze maatschappij 'die hen zo gemaakt heeft'.
 
Zit ik tv te kijken hoor ik ineens een vaag liedje:
'K*t Marokkanen??!' van Raymzter
Dit is de superclip??? op MTV

Dit is de tekst:
Je kijkt me vies aan van achter en eerlijk van voren.
Mijn eerlijke woorden doen zeer aan je oren.
Met zo'n mentaliteit gaat de wereld verloren.
Ze willen ons zwart maken als ze over ons praten.
We hebben ze niks gedaan en toch nog willen ze ons haten.
Ze willen ons zwart maken als ze over ons praten.
Tijd dat dit verandert heb je dat niet in de gaten.
Dit is het enige wat ik heb, stop mijn hart er in.
Dus ik meen het als ik rap en dat is dat ding.
Waardoor ik win als Abdel Krim in 1921, overgave is voor de zwakkeling.
Ook al is het jaren geleden de geschiedenis herhaalt zich is al een paar keer gebleken.
Veel van jullie gasten hier zo waren tevreden totdat je de Raymzter zag feesten met Marokkanen in Ede.
Maar je was weer te voorbarig geweest, we vierden feest omdat ik toen net was jarig geweest.
Het is nu tijd om wat aandacht te besteden aan actuele problemen mathematisch beschreven.
Over wat er onder Marokkanen hier leeft.
Onterecht worden we gehaat en gevreesd.
De krant speelt er op in en met name tv maar dat jij er aan mee deed verbaast me nog steeds.
Ik ben aardig op dreef en als ik eenmaal begin ouwe moet niemand me stoppen want ik kan me niet meer inhouden.
Wat ik zeg klinkt misschien eenvoudig maar ze kijken me aan alsof ik vloog in de Twin Towers.
We kwamen hier als gastarbeiders.
On the downlow wat goede hash-verspreiders.
Ik weet nog hoe ze me noemden vroeger, ik was wat kleiner; k*tmarokkaan, dat is wat ze zeiden.

Refrein

Lijkt erop dat we weer verder kunnen, dj Mass laat de track verder drummen.
Grondleggers van de wis- en sterrenkunde, wie zegt dat Marokkanen niet werken kunnen.
Vooroordelen ik hoor ze velen. Ik wil er wat van zeggen door wat met woorden te spelen.
Raymzter is een poëet die behoorlijk kan spreken.
Net als Mohammed de profeet, dit behoor je te weten.
Je hoorde me zeker, Ik ben door aan breken.
Niet dat ik verwacht dat je weet wie ik ben.
Shit ik ben een mens.
God weet wie ik ben.
En ik ben net zo Marokkaans als dat ik Nederlands ben.
Ook al eet je bloemkool je weet we doen zo. Sellen je wat hash maar het is eigenlijk schoenzool.
Doe die dingen totdat ik wat poen zie.
Woorden vallen zwaarder dan die van El Moumni.
Maar jullie halen alleen de negatieve zinnen eruit bang als je een keer op wat diepere dingen stuit.
Want dan blijkt het beeld van de stereotype niet juist en zie je het liefst dat ik verhuis.
En dat is tragisch ook al spreek ik geen arabisch, het ritme doet het werk voor me shit is magisch.
En je hoort het werkt goed schijn als de ster die je bent op dit culturele erfgoed.

Refrein

Shit als dit kan mijn dag bederven als ik langs een vrouw loop en ik zie haar d'r tas verbergen.
Maar mijn vader had het vast nog erger, hij was een Berber; een gast uit de bergen.
Maar ik ben hier geboren dat kan je vast aan me horen.
Je kijkt me vies aan van achter en eerlijk van voren.
Mijn eerlijke woorden doen zeer aan je oren.
Met zo'n mentaliteit gaat de wereld verloren.
Dus zal ik doorgaan of zal ik kappen ermee.
Ik bedoel met elke boot komen er wel een paar ratten mee.
Wil je wat kennis neem dat dan maar mee.
Best wel dapper van Ray want ik zag echt geen een persoon proberen Marokkanen wat beter te profileren.
Liever zie je ze ons arresteren.
Dus ik kwam om jullie dames en heren te leren niet iedereen over één kam te scheren .

Mocht je hem ook nog willen zien :Video Clip LOW
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by AlexvanM

Veel van jullie gasten hier zo waren tevreden totdat je de Raymzter zag feesten met Marokkanen in Ede.
Maar je was weer te voorbarig geweest, we vierden feest omdat ik toen net was jarig geweest.
(...)
Onterecht worden we gehaat en gevreesd.
:finger: Wat een bull shit! Die gasten vonden het gewoon leuk wat er in de VS was gebeurd, en dat weet iedere hond!

Mocht je hem ook nog willen zien :Video Clip LOW
Liever niet, ik hoor hem al veeeeel te vaak op de radio! :barf:
 
Ik wil niet negatief doen maar.
Als ik iets hoor dat er weer eens zoiets gebeurd is dan hoor ik meteen marokkanen.
Het lijkt wel of ze gewoon super agressief zijn.
Uit onderzoek is ook gebleken dat de marokkaanse jongeren het meeste voor overlast zorgen (In Nederland).
Zulke onderzoeken mochten eerst niet in Nederland gedaan worden. Maar er is toch zo'n onderzoek gekomen waaruit dit naar voren kwam.
Dus je kan wel cunclussies trekken. Sommige de eene kant op een sommige de andere kant op.
 
Je bent toch hopelijk wel verslaafd aan krachttraining, niet aan iets anders he Arie! :D

Enne, inderdaad, vijf jaar geleden was Nederland nog zo hypocriet dat zo'n onderzoek niet gedaan mocht worden ... Heb je een link waar er iets over staat? Ik heb van dat onderzoek niets gehoord, al verbaast me de uitkomst helemaal niets :rolleyes:
 
En nu de cijfers:

In de provincie Groningen wonen 558.000 mensen. 8,42 promille daarvan, oftewel 4700 zijn asielzoekers. Hiervan leven 3890 in de opvangcentra. Deze zijn van belang voor het rapport. De 810 asielzoekers die niet in opvangcentra wonen zijn niet meegenomen in deze rapportage. Ik kom daar later nog op terug.
De politie heeft een jaar lang alle personen die aangehouden werden wegens een misdrijf in kaart gebracht. Bij deze 5946 aanhoudingen werd 299 keer een asielcentrum opgegeven als adres en 5647 keer een gewoon adres.
Dat betekent dus dat 558.000 "gewone" Groningers goed zijn voor 5946 aanhoudingen (1,01%). voor de asielzoekers houdt dit in dat 3890 asielzoekers goed zijn voor 299 aanhoudingen (7,69%). Dat betekent dus dat asielzoekers 7,59 maal zo vaak zijn aangehouden als gewone Groningers.

Overigens noemt het rapport zelf een cijfer van 6,1 maal zo vaak. Dat komt omdat het rapport recidivisten maar één keer meetelt. De 299 aanhoudingen betreft 236 asielzoekers, en van dat getal gaat men uit. Overigens hanteert men deze methodiek niet bij de gewone Groningers. Vandaar dat men op een lager percentage criminele asielzoekers uitkomt.
Het getal van 5 of 5,1 maal zo crimineel, dat in de pers en op het journaal werd gebruikt, is op geen enkele manier in het rapport terug te vinden. Het is mij echt een raadsel hoe dat getal in de wereld gekomen is.

Op grond van het rapport is de enige juiste conclusie dat asielzoekers 7,59 maal crimineler zijn dan de gewone Groningers de enige juiste. Maar laten we eens gaan rekenen met deze cijfers 810 asielzoekers wonen in gewone huizen en gelden volgens dit rapport als "gewone" Groningers en hun strafbare feiten worden ten onrechte bij die van de "gewone" Groningers geteld. Immers, bij de indeling of men gewone Groninger dan wel asielzoeker is, gaat men uit van het feit of men in een asielzoekerscentrum woont. En daar wonen deze 810 asielzoekers niet. Als we ervan uitgaan dat deze groep asielzoekers evenveel strafbare feiten pleegt als de asielzoekers in de asielcentra, dan wordt het aandeel van de asielzoekers nog groter, namelijk 7,69 keer zoveel criminaliteit als "gewone" Groningers.
Maar er is nog een addertje onder het gras. In het rapport staat ook een onderverdeling van de strafbare feiten. Zo blijkt dat asielzoekers met name hoog scoren als eht gaat om eenvoudige mishandeling, ernstige geweld en diefstal.
"Gewone" Groningers scoren heel hoog met ondermeer verkeersovertredingen (827 aanhoudingen tegen 1 bij de asielzoekers). Het rapport zegt daarover: "Dit is vanzelfsprekend omdat de autodichtheid onder asielzoekers zeer laag is".
Dus als we deze categorie uitsluiten uit de vergelijking, vallen de cijfers nog nadeliger uit voor de asielzoekers: 8,98 maal zoveel criminaliteit.


De conclusie is dat de mensen uit de omgeving van asielzoekerscentra die klaagden over de toegenomen criminaliteit, altijd gelijk gehad hebben. In dit licht bezien is het ook werkelijk schandalig dat justitie is overgegaan tot vervolging van twee Nederlanders die na de moord op Marianne Vaatstra uit Zwaagwesteinde protesteerden tegen het asielzoekerscentrum in Kollum.
Mevrouw H. Veenstra, voorzitster van het comité "AZC Nee" en de heer B. van der Woude uit Damwoude, briefschrijver aan een krant, werden veroordeeld tot hoge boetes en voorwaardelijke gevangenisstraffen. En dat terwijl toen al bovenstaand rapport binnen justitie bekend was! De klagers hadden gewoon gelijk.

Ik heb de processtukken opgevraagd, en de conclusie kan niet anders zijn dan dat de Friese justitie zich hier van zijn slechtste en donkerste kant heeft laten zien. De antidiscriminatie-beweging heeft vaste voet gekregen binnen justitie, welk institutie ondertussen beslist totalitaire trekjes vertoont. Het vonnis staat op zeer gespannen voet met de vrijheid van meningsuiting. Het zou de Friese justitie dan ook sieren als het vonnis zou worden teruggedraaid.

Maar er is nog wat:

Iets dat helemaal niet in het rapport van de Groningse politie ter sprake komt, maar dat wel zeer zwaar meetelt. Iets dat ook geen specifiek Gronings geval is, maar een landelijk statistisch probleem.
Als de Groningse politie de criminaliteitscijfers van asielzoekers in de opvangcentra vergelijkt met die van de "gewone" Groningers, dan moeten we niet vergeten dat die cijfers van de gewonen Groningers sterk beïnvloed worden door de reeds in Groningen aanwezige allochtonen, waaronder asielzoekers met een verblijfsstatus. Door de meeste allochtonen mee te tellen bij de gewone bevolking stuwt deze berekeningswijze terluiks de procentuele criminaliteitscijfers omhoog onder "Nederlanders" in het algemeen. Als we de criminaliteitscijfers scherp zouden kunnen splitsen in criminaliteit begaan door autochtonen, dan zouden we de criminaliteitscijfers van asielzoekers pas goed kunnen vergelijken met die van autochtonen.

Helaas doet de overheid er alles aan om deze cijfers "onder de pet" te houden, zodat de cijfers een nog veel te gematigd beeld opleveren. In een volgend artikel wil ik hierop terugkomen.

Een voorlopige conclusie kunnen we alvast wel trekken, namelijk dat de criminaliteitscijfers onder asielzoekers verhoudingsgewijs waarschijnlijk nog wel hoger zijn dan nu voorgesteld is.


bron: [Link niet meer beschikbaar]
 
En nog eentje voor de Belgen onder ons:

De gemiddelde criminaliteitsgraad van alle niet-Belgen ligt hoger dan die van alle Belgen.
Het verschil tussen diverse nationaliteiten - en daarbinnen tussen leeftijdsgroepen en tussen jongens en meisjes - is bijzonder groot.
Meisjes komen niet snel op het slechte pad: 91 % van alle verdachten tussen 14 en 24 jaar is van het mannelijke geslacht. Onder de Belgen is het aandeel meisjes zo'n 12 procent, onder Afrikanen en Oost-Europeanen ruim 20 procent, onder Turken en Marokkanen 3 respectievelijk 4 procent.
Jeugdcriminaliteit komt in hoofdzaak neer op diefstal (zo'n 65 % van de geregistreerde feiten) en drugshandel (20 %).
Iedere nationaliteit heeft zijn ,,specialiteiten''.


Belgen: komen over het algemeen minder vaak voor in de statistieken dan op basis van hun aantal logisch zou zijn. De ondervertegenwoordiging is niet spectaculair: 20 % ongeveer. In Vlaanderen is het verschil tussen Belgen en niet-Belgen iets meer uitgesproken dan in Wallonië. Belgen zijn wél meer dan gemiddeld actief in vandalisme en drugshandel.


Marokkanen: belangrijkste oververtegenwoordiging op ieder terrein, behalve voor economische delicten. Vier tot vijf procent van de Marokkaanse jongeren staat gesignaleerd als verdachte. Het gaat vrijwel uitsluitend om jongens (2,5 keer wat normaal zou zijn). Marokkaanse meisjes zijn juist ondervertegenwoordigd. Het Marokkaanse aandeel is het grootst in de delicten uit de categorie openbare orde en gezag. Politie werkt vooral bij deze categorie als een rode lap op een stier.


Turken: lichte oververtegenwoordiging (dertig procent meer dan normaal), uitsluitend toe te schrijven aan minderjarige jongens. Meisjes zijn sterk ondervertegenwoordigd. Specialiteiten: gewelddelicten (vooral gekrenkte eer-kwesties) en ook hier openbare orde en gezag. Ondervertegenwoordigd in drugshandel.


Congolezen: Bijna vier maal zo veel verdachten als op demografische gronden normaal zou zijn. Vooral betrokken bij economische delicten, diefstal en oplichting. Ondervertegenwoordigd bij drugshandel en vandalisme. Het verschil tussen jongens en meisjes is minder groot dan bij andere nationaliteiten. De criminaliteitsgraad neemt sterk af als ze wat ouder worden.


Algerijnen: Sterker oververtegenwoordigd dan Marokkanen en Turken, maar niet talrijk genoeg voor betrouwbare detailstatistieken.


Europese Unie (niet-Belgen): vijftig procent minder verdachten dan normaal.
Oost-Europeanen: In 1997 nog zes maal zo veel als normaal, in 1999 tien maal. Behalve diefstal, economische delicten en oplichterij ook verhoogde score in geweld en verzet tegen het gezag.


Aziaten: Normaal tot ondervertegenwoordigd. Vooral zéér weinig diefstal, geweld, coïtusuele misdrijven, vandalisme en drugshandel. Alleen bij economische delicten en oplichting meer dan gemiddeld.


Zuid-Amerikanen: normaal vertegenwoordigd, met één opvallende uitzondering: sterk op de voorgrond bij de drugshandel in Antwerpen.


http://www.gent.be/gent/wonen/migrante/Algemeen/Omgevingsanalyse/13veiligheidhtm.htm
 
Duidelijk .. Ik ben het met 2 dingen niet eens, nl. dat verkeersovertredingen eruit worden gehaald (iemand die met drank op achter het stuur zit, of veel te hard rijdt, kan net zo goed iemand doden als iemand die door het lint gaat zoals in Venlo. Sterker nog, dat gebeurt ook regelmatig, en ik vind het net zo crimineel) en dat er vanuit wordt gegaan dat die asielzoekers buiten asielzoekerscentra net zo crimineel zijn. Dat laatste omdat aggressie opgerakeld wordt door op een hoopje in slaapzalen e.d. te moeten verblijven. Maar de teneur van het artikel is duidelijk ... Ook al hoeft het grootste deel van de asielzoekers niet crimineel te zijn, het is niet gek dat mensen hen met de nek aankijken. Gewoon al het feit dat je asielzoeker bent, maakt nl. de kans dat je crimineel bent, wel flink groter.

edit: dit ging over het eerste door T geposte artikel.
 
wateengedoe2 Je bent toch hopelijk wel verslaafd aan krachttraining, niet aan iets anders he Arie!

Ja klopt verslaafd aan trainen ja :D ben gelukkig sinds 3 maanden gestopt met roken :) (Echter heb ik nog steeds zin om te roken :( maar ik doe het niet :) )


Enne, inderdaad, vijf jaar geleden was Nederland nog zo hypocriet dat zo'n onderzoek niet gedaan mocht worden ... Heb je een link waar er iets over staat? Ik heb van dat onderzoek niets gehoord, al verbaast me de uitkomst helemaal niets

Nee ik weet niet meer waar ik het heb gelezen, ik heb het gelezen in die tijd toen Pim nog leefde :(
 
Re: En nog eentje voor de Belgen onder ons:

Originally posted by admin
De gemiddelde criminaliteitsgraad van alle niet-Belgen ligt hoger dan die van alle Belgen.
Het verschil tussen diverse nationaliteiten - en daarbinnen tussen leeftijdsgroepen en tussen jongens en meisjes - is bijzonder groot.
Meisjes komen niet snel op het slechte pad: 91 % van alle verdachten tussen 14 en 24 jaar is van het mannelijke geslacht. Onder de Belgen is het aandeel meisjes zo'n 12 procent, onder Afrikanen en Oost-Europeanen ruim 20 procent, onder Turken en Marokkanen 3 respectievelijk 4 procent.
Ja, nu gaat het in deze thread natuurlijk over nationaliteit/afkomst, maar eigenlijk kunnen vrouwen wel net zo naar mannen kijken .. De kans dat je crimineel bent als man zijnde is ong 7x hoger!

Testosteron .. Het maakt meer kapot dan je lief is! :p
 
Nog iets ... Hoe zouden deze getallen (die Belgische) eruitzien als werd gecorrigeerd voor opleidingsniveau? Ik denk dat Nederlanders/Belgen uit volksbuurten, die laag opgeleid zijn/worden, veel spijbelen e.d., eerder crimineel zijn dan autochtonen met een gemiddeld of hoog opleidingsniveau. De waarschijnlijkheid dat die Nederlandse dader in Venlo op het VMBO zit, lijkt me dan ook wat groter dan dat ie op het VWO zit.

Nou behoren de meeste allochtonen tot die laagopgeleide categorie .. Zie ik die op straat, ben ik gelijk op mijn hoede, maar bij Nederlanders uit volksbuurten zie je het niet meteen. Als ik hen hoor praten, merk ik het wel, en voel ik me ook op slag minder prettig/veilig.
 
Laatst bewerkt:
Nog iets ... Hoe zouden deze getallen (die Belgische) eruitzien als werd gecorrigeerd voor opleidingsniveau? Ik denk dat Nederlanders/Belgen uit volksbuurten, die laag opgeleid zijn/worden, veel spijbelen e.d., eerder crimineel zijn dan autochtonen met een gemiddeld of hoog opleidingsniveau. Nou behoren de meeste allochtonen tot die laagopgeleide categorie .. Zie ik die op straat, ben ik gelijk op mijn hoede, maar bij Nederlanders uit volksbuurten zie je het niet meteen. Als ik hen hoor praten, merk ik het wel, en voel ik me ook op slag minder prettig/veilig.

Dat hoeft dus niet per definitie zo te zijn.
Ik ken wel mensen met een respectievelijke hoge opleiding die aan criminele activiteiten deelnemen :D
Echter zijn deze wat slimmer om niet gepakt te worden. Ik bedoel hier wel een ander soort van criminaliteit mee, niet het mishandelen van, enz.
 
Nee, maar laten we wel zijn ... Het feit dat je Marokkaan bent, maakt je ook niet per definitie crimineel. Maakt alleen de waarschijnlijkheid dat je het bent, wel hoger. En dat je gepakt wordt ook, het is je immers aan de buitenkant al af te zien :D

En ik heb overigens nooit begrepen waarom economische delicten in Nedlerland harder aangepakt worden dan geweldsdelicten .. Misschien omdat geld hoger gewaardeerd wordt dan persoonlijke veiligheid, of dat de politieagenten liever hun eigen hachje redden dan tussenbeide komen? ???
 
Originally posted by wateengedoe2
Nog iets ... Hoe zouden deze getallen (die Belgische) eruitzien als werd gecorrigeerd voor opleidingsniveau? Ik denk dat Nederlanders/Belgen uit volksbuurten, die laag opgeleid zijn/worden, veel spijbelen e.d., eerder crimineel zijn dan autochtonen met een gemiddeld of hoog opleidingsniveau. Nou behoren de meeste allochtonen tot die laagopgeleide categorie .. Zie ik die op straat, ben ik gelijk op mijn hoede, maar bij Nederlanders uit volksbuurten zie je het niet meteen. Als ik hen hoor praten, merk ik het wel, en voel ik me ook op slag minder prettig/veilig.

"Vrijwel alle vorig jaar in Rotterdam gearresteerde straatrovers zijn van buitenlandse komaf. De gemeente Rotterdam maakte vandaag een onderzoek van de politie openbaar, waarin staat dat 1% van de daders autochtoon is.
In de Rotterdamse binnenstad deden zich vorig jaar 1166 gevallen van straatroof voor. Er werden 223 verdachten opgepakt. Van hen kwam 45% van de Antillen, 38% uit Marokko en 16% uit Turkije of Oost-Europa.
De politie erkent weinig vat te hebben op straatrovers. Het Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving is gevraagd het fenomeen te onderzoeken."

Bron: nos teletekst

Zegt dit dan iets over het opleidingsniveau van de allochtonen uit de Rotterdamse binnenstad???
Of is straatroven misschien een vorm van opleiding in Marrokko, Turkije en de Antillen:rolleyes:
 
Originally posted by admin


"Vrijwel alle vorig jaar in Rotterdam gearresteerde straatrovers zijn van buitenlandse komaf. De gemeente Rotterdam maakte vandaag een onderzoek van de politie openbaar, waarin staat dat 1% van de daders autochtoon is.
In de Rotterdamse binnenstad deden zich vorig jaar 1166 gevallen van straatroof voor. Er werden 223 verdachten opgepakt. Van hen kwam 45% van de Antillen, 38% uit Marokko en 16% uit Turkije of Oost-Europa.
De politie erkent weinig vat te hebben op straatrovers. Het Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving is gevraagd het fenomeen te onderzoeken."

Bron: nos teletekst

Zegt dit dan iets over het opleidingsniveau van de allochtonen uit de Rotterdamse binnenstad??? :rolleyes:
Deze getallen zijn zo extreem dat het belang opleidingsniveau binnen deze groepen vervalt. Maar die Belgische cijfers zijn minder extreem en ik zou toch wel eens willen weten wat de opleiding van die autochtone criminelen is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven