XXL Nutrition

K*tpolitie!

Bezoekers in dit topic

Er zijn ook grenzen. Ik ben laatst ook gepakt op het niet dragen van een gordel. 75€ kostte het mij ook(weer verhoogd:rolleyes:) maar die boetes zijn terecht. Sindsdien heb ik ook nooit mee in een auto gezeten zonder me gordel om te doen en daar heb ik dus van geleerd. Maar komop zeg, van die flikken die je om 12 uur 's nachts een boete geven omdat je door rood licht fietst terwijl er geen kip op de weg is. Tyft een eind op dan.

Ik rij zowieso nooit met gordel om. Niet om stoer te lullen ofzo, maar een maat van me is ooit overleden dankzij de gordel (uit onderzoek gebleken). Dan maar een boete van 75 euro. Wat ik wel doe is de gordel om mijn schouder hangen, zodat een agent van achteren ziet alsof ik hem of heb.
 
whahaha doet me altijd beetje denken aan de basisschool.

De grootste etters zijn weer lekker bezig, klieren, pesten, schreeuwen. Totdat meneer de meester eens even flink ingrijpt en ze bijv strafwerk laat schrijven of het plein vegen.
Dan is het ineens een gore klootzak.


Zelfreflectie is een schaars goed geworden.... Overigens vind ik dat ze fietsers gemiddeld sowieso meer zouden moeten bekeuren. Rode stoplichten schijnen door niemand weer te worden gezien...

Maar irri is het wel :D

Toppost! ZO is het maar net kerel. Portiers zijn zeikzakken en hufters totdat ettertje ruzie heeft en dan moet portier het oplossen. De meester in de klas is ook opeens een klootzak als ie straf uitdeelt en dan komen tegenwoordig de ouders nog op school om verhaal te halen en de meester in elkaar te trappen,
wat een maatschappij dat Nederland.
 
Ik rij zowieso nooit met gordel om. Niet om stoer te lullen ofzo, maar een maat van me is ooit overleden dankzij de gordel (uit onderzoek gebleken). Dan maar een boete van 75 euro. Wat ik wel doe is de gordel om mijn schouder hangen, zodat een agent van achteren ziet alsof ik hem of heb.

Allemaal prima maar er overlijden elke dag meer mensen zonder gordel dan met gordel.
 
Portiers zijn zeikzakken en hufters totdat ettertje ruzie heeft en dan moet portier het oplossen.

Huh? Dat is gewoon je werk hoor.
 
Een echte vent wordt geen agent.
 

Mijn zwager werkt bij een takelbedrijf en ziet dagelijks wat een gordel doet met de mensen bij een ongeluk, alleen wordt dit niet in het nieuws gegooid door de overheid. Vooral bij nieuwe auto's met 6 voudige airbags erin is het praktisch nutteloos de gordel.
 
Komop jongens, er is nog altijd een groot verschil tussen een boete voor de rood gassen op een drukke kruising overdag of snachts om 3 uur met geen kip straat door rood lopen. Als je dat niet ziet ben je echt een principiële pik.

Sorry hoor maar ik heb echt niet zo'n hoge dunk over meneer de straat agent die zichzelf met zijn opleidingsniveau van lik-mijn-vestje helemaal de koning voelt. Kijk als ik een boete krijg voor fout parkeren ofzo dan hoor je mij echt niet klagen, maar als ik mijn rijbewijs toevallig niet bij heb, komop zeg. Het klinkt nogal simplistisch en cliché, maar als er echte problemen zijn dan kun je lang wachten op die gasten. En natuurlijk doen de meeste van hun gewoon goed werk, maar iedereen weet dat ze op het einde van het jaar een quotum te halen hebben en daarom maar bullshit boetes uit gaan schrijven.
 
Juist degene die goed werk verrichten, schrijven bullshit boetes uit.

Hoe dat komt? Denk eens logisch na.
 
Komop jongens, er is nog altijd een groot verschil tussen een boete voor de rood gassen op een drukke kruising overdag of snachts om 3 uur met geen kip straat door rood lopen. Als je dat niet ziet ben je echt een principiële pik.

Sorry hoor maar ik heb echt niet zo'n hoge dunk over meneer de straat agent die zichzelf met zijn opleidingsniveau van lik-mijn-vestje helemaal de koning voelt. Kijk als ik een boete krijg voor fout parkeren ofzo dan hoor je mij echt niet klagen, maar als ik mijn rijbewijs toevallig niet bij heb, komop zeg. Het klinkt nogal simplistisch en cliché, maar als er echte problemen zijn dan kun je lang wachten op die gasten. En natuurlijk doen de meeste van hun gewoon goed werk, maar iedereen weet dat ze op het einde van het jaar een quotum te halen hebben en daarom maar bullshit boetes uit gaan schrijven.

Precies. Ik kots echt op de fatsoensrakkertjes, die elk regeltje op de letter moeten volgen.
Miereneukerij (zoals idote boetes) is voor gefrustreerde eikels.
 
Nee, even heel kort door de bocht zijn regels gewoon regels, ook op een moment dat ze overbodig lijken. Als je regels willekeurig gaat toepassen kweek je onduidelijkheid.

Overigens neemt het niet weg dat ik ook pissig word als ik moet betalen voor dergelijke akkefietjes.

Regels zijn regels ja, true. Maar het is wel zo dat als idd alle overige stoplichten op groen springen en die van jou net wat achterloopt, er niemand op de weg is en ook in de verste verte niet verschijnt, het best kinderachtig is daar een boete voor te schrijven.


........| |.........
____C| |B____

_______________
............A......

Het zou net zoiets zijn als hier, je staat op een kruispunt bij A. Bij B en C zijn stoplichten en van A naar B loopt een zebrapad. Je moet naar C, en als het stoplicht voor jou op groen springt is de weg verder verlaten. Dan rijd je schuin over de weg rechtstreeks van A naar C.

Een wout zou het vanuit zijn achter-het-bushokje-schuilplaats zien en je een bekeuring geven wáááánt volgens de groene lampjes mocht je over de zebra van A naar B fietsen en dan moet je opnieuw wachten bij het stoplicht aldaar voor je van B naar C nog eens over mag steken.

Iedereen weet dat het eigenlijk niet mag, en iedereen weet ook dat je best een anaalvingeraar bent als je daar als wout in zó'n situatie toch een boete voor schrijft. Geef dan alleen een waarschuwing, doe je je plicht en ben je toch geen zielige.

En hoe vaak is het, zeker 's nachts, niet zo dat (zeker als je in de auto bij een auto-stoplicht komt) de weg godsverlaten is en stoplichten overbodig op rood staan. Je komt aan, het blijft rood... en rood... en rood... je remt... het blijft rood... je staat nét stil. *PLING!* ja hoor nu is het groen, trek maar weer op. Waarom moet je dan in gódsnaam stilstaan. In het kader van het milieu zou dat eens aangepast moeten worden, da's overbodig gasgeven.
 
Ach het blijft belachelijk, het idee van DBC vind ik ook maar raar. Er zijn regels ja, maar je kunt het overdrijven.. En al helemaal als 'jongen' agent mij duidelijk gaat maken dat ik mijn 'grote mond' maar eens moet gaan houden op een erg dreigende en agressieve toon, en dat ik anders mee naar het bureau ga. Jongens waar praten we over? Door rood licht fietsen, wat groen was voor de auto's, die er niet waren, om 12 uur snachts, waar niemand op de weg is?

Het feit dat ik er een dag eerder op gewezen ben door meneer agent, toen ik een boete kreeg voor over het troittoir fietsen, het zijnde een voetgangers oversteekplaats. Dat de baas opdracht had gegeven om maar eens wat meer boetes uit te gaan schrijven, wat blijkt dat de straatagentjes maar nutteloze boetes gaan uitschrijven, en zich er goed bij voelen, in hun achterhoofd wetende dat ze zelf fout zitten met het schrijven van zulke boetes. Een kwestie van coïtus, liefde gebrek lijkt me aan de orde bij het politiekorps.
 
Ach het blijft belachelijk, het idee van DBC vind ik ook maar raar. Er zijn regels ja, maar je kunt het overdrijven.. En al helemaal als 'jongen' agent mij duidelijk gaat maken dat ik mijn 'grote mond' maar eens moet gaan houden op een erg dreigende en agressieve toon, en dat ik anders mee naar het bureau ga. Jongens waar praten we over? Door rood licht fietsen, wat groen was voor de auto's, die er niet waren, om 12 uur snachts, waar niemand op de weg is?

Het feit dat ik er een dag eerder op gewezen ben door meneer agent, toen ik een boete kreeg voor over het troittoir fietsen, het zijnde een voetgangers oversteekplaats. Dat de baas opdracht had gegeven om maar eens wat meer boetes uit te gaan schrijven, wat blijkt dat de straatagentjes maar nutteloze boetes gaan uitschrijven, en zich er goed bij voelen, in hun achterhoofd wetende dat ze zelf fout zitten met het schrijven van zulke boetes. Een kwestie van coïtus, liefde gebrek lijkt me aan de orde bij het politiekorps.

De 'belachelijke ideëen' in dit topic genoemd zijn principekwesties, volgens het principe 'regels zijn regels'.

Dat principe zou dan ook eens moeten gelden voor de wout die géén boete schrijft bij exáct dezelfde overtreding die jij maakt, maar dan uitgevoerd door 10 Marokkanen op scooters.

Nee, dan zal hij dat natuurlijk niet hoeven doen. Want, zal de rechter zeggen, 'naar inschatting van de omstandigheden is er rationeel nadenkend een redelijke kans dat de situatie bedreigend gaat worden voor de agent'. De rechterlijke macht maakt zich in dit voorbeeld overigens dan ook nog schuldig aan discriminatie. Weldenkendheid noemt men dat dan.

Nee dán is het wel geoorloofd een draai te geven aan de principes. De agent zou dan goddomme zelf een boete moeten krijgen voor het verzaken van zijn plicht.

Maar nee zegt de rechter dan, dan zou de agent versterking moeten gaan inroepen voor het bekeuren van een stoplicht overtreding in een miezerige situatie, en dat kost veel te veel geld aan mankracht voor zoiets lulligs. Zo komen we uit bij de kern van het verhaaltje. De regels moeten nageleefd worden, maar het moet wel winst opleveren.
 
Laatst bewerkt:
Vraag je eens af hoe vaak je die regels niet volgt en hoe vaak je eigenlijk maar gepakt wordt. Dan pas gaan mauwen, want die ene keer dat iemand gepakt weegt niet op tegen de keren dat je er mee weg kwam.

Politie behoort zijn werk te doen, zou verkeerd zijn als ze constant een oogje moeten toeknijpen als ze een overtreding zien gebeuren. Waarom zijn ze er anders? Gewoon opvulling omdat het moet?

Heb nooit een bekeuring gehad overigens, terwijl ik toch echt wel eens de regels overtreed. Maar zou ik gepakt worden, big deal. Dokken en het leven gaat weer door.
 
Een goede school maakt het verschil Frenk, en een beetje ouderlijke interesse maakt het helemal compleet ;)

Goede school? M'n neefje van 11 die in groep 8 van de basisschool zit kan nog beter zinnen formuleren. Een beetje aandacht besteden aan je spelling, interpunctie en grammatica zou al een hoop schelen. (en kom aub niet met dat gezwets dat ie dyslectisch is :rolleyes: want tegenwoordig heeft iedereen dyslectie :headbang:) :D
 
Komop jongens, er is nog altijd een groot verschil tussen een boete voor de rood gassen op een drukke kruising overdag of snachts om 3 uur met geen kip straat door rood lopen. Als je dat niet ziet ben je echt een principiële pik.

Sorry hoor maar ik heb echt niet zo'n hoge dunk over meneer de straat agent die zichzelf met zijn opleidingsniveau van lik-mijn-vestje helemaal de koning voelt. Kijk als ik een boete krijg voor fout parkeren ofzo dan hoor je mij echt niet klagen, maar als ik mijn rijbewijs toevallig niet bij heb, komop zeg. Het klinkt nogal simplistisch en cliché, maar als er echte problemen zijn dan kun je lang wachten op die gasten. En natuurlijk doen de meeste van hun gewoon goed werk, maar iedereen weet dat ze op het einde van het jaar een quotum te halen hebben en daarom maar bullshit boetes uit gaan schrijven.

Precies. In sommige gevallen ben je gewoon fout en moet je niet zeiken als ze je bekeuren. Maar meneer agent mag zich ook wel naar de geest van de wet gedragen en niet per sé naar de letter ervan.

Daarbij is het in sommige gevallen zo ****ing ingewikkeld dat je je niet eens bewust bent van het feit dat je in overtreding bent. :rolleyes:
 
die ettertjes houden je ook gewoon aan als je niks doet op de fiets en het blijkt dat je meer als 3bier op hebt ;)... Dan sta je pas te kijken, zeker met een groep van 5 man ! Iedereen was nog zogoed als nuchter maar had wel WAT op... iedereen kreeg boete, niemand snapte er ene hol van..
 
Bwa, ik vind dat je als flik moet rekeninghouden met de omstandigheden waar/wanneer/..., want 's nachts (als er geen kat op de weg is) is er helemaal geen gevaar, voor niemand...
Maar als je overdag overloopt aan een van de drukste kruispunten van de streek, das iets anders...

Quote Bigtony:Precies. In sommige gevallen ben je gewoon fout en moet je niet zeiken als ze je bekeuren. Maar meneer agent mag zich ook wel naar de geest van de wet gedragen en niet per sé naar de letter ervan.
 
Back
Naar boven