MuscleMeat

K*tpolitie! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Volgende keer gewoon een rechtse geven aan die agent, mochten ze wat terugdoen dan kan je klagen bij de nationale ombudsman dat ze teveel geweld hebben gebruikt.

dat is 4 maanden voorwaardelijk en een hele reeks bonnen:mad: + geboeid een paar tyfus klappen krijgen in het celletje
 
Volgende keer gewoon een rechtse geven aan die agent, mochten ze wat terugdoen dan kan je klagen bij de nationale ombudsman dat ze teveel geweld hebben gebruikt.

Jankie5: wat mij betreft moet de politie veel meer klappen gaan uitdelen, helemaal als ze zelf smeer krijgen. voordat je als agent je wapenstok mag trekken, moet 112 bij wijze van spreke al gebeld zijn omdat oom agent met een breekijzer over z'n bol is geaaid.

Je posts zijn echt allemaal van een brute kwaliteit!

Uhm, tja wat zou het er mee te maken hebben? In jouw ogen schijnbaar niks. In mijn ogen is het een persoon die juist door het justitiesysteem aangepakt moet worden, ipv jan met de pet om 3 uur snachts. Oftewel, de prioriteiten liggen anders.

Maar ik hoor het al, mijn gedachte hierover is banaal.

Yupz. Omdat het slaat als een pik op een drumstel in DIT topic. Goed, er zijn idd bergen corrupte ambtenaren (Lauw for instance :D) maar dat is gewoon een ander topic waard en geen goed argument tegen het wel of niet uitschrijven van dergelijke bonnen.
 
Jan met de pet begrijpt zulke dingetjes niet echt :D
 
Nee, even heel kort door de bocht zijn regels gewoon regels, ook op een moment dat ze overbodig lijken. Als je regels willekeurig gaat toepassen kweek je onduidelijkheid.

Overigens neemt het niet weg dat ik ook pissig word als ik moet betalen voor dergelijke akkefietjes.
Regels zijn gemaakt met een bepaald doel. Het verbod op door rode verkeerslichten fietsen is er bijvoorbeeld om te voorkomen dat het andere verkeer dat groen heeft tegen de fietsers aanrijdt. Als er geen ander verkeer is omdat het midden in de nacht is kan je je afvragen hoeveel nut zo’n regel nog heeft.

Uiteraard zit smookey juul volgens de letter van de wet gewoon fout, maar dan moet justitie & politie ook consequent zijn en iedere regel naar de letter van de wet uitleggen. Dan heeft de politie in ieder geval geen enkele moeite meer het boetequotum te halen.

Het kwalijke is dat je meer en meer het gevoel krijgt dat de ‘gewone man’ wel gevonden wordt door justitie, maar dat als je een hells angel, een tbs-er met vrijheidsdrang of een iman met een tolerantie probleempje bent, justitie geen vat op je krijgt.

Het lijkt wel een golfbeweging. Het volk mekkert over overlast, de politiek pikt dat op en een poos later is er beleid wat justitie uitvoert. Alleen gaat dat proces zo langzaam dat tegen de tijd dat justitie over gaat tot het uitvoeren van het beleid, de overlast waar het volk over mekkerde allang vervangen is door hele andere problemen (anno 2006 is het thema veiligheid nogal in). En zo hobbelt de politiek en justitie achter de feiten aan dankzij de bureaucratie. Bureaucratie die het volk overigens ook aan zichzelf te danken heeft. Het volk krijgt de regering die het verdient. :D
 
Back
Naar boven