AndroidHealthClinic

K1-Max Champion 2005: Andy Souwer!

Bezoekers in dit topic

Moob

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
23 aug 2004
Berichten
1.828
Waardering
2
TongPo postte de uitslag al in een ander topic. Hier hoe ik het zag.

De nederlander Andy Souwer is de nieuwe K1-max world champion.
Weer een hele prestatie vind ik van WEER een nederlander.
zijn eigenlijke sport is shoot boxing, maar blijkbaar weet hij zich ook aardig staande te houden in de kickbox ring.
Heb alle wedstrijden van de finale al gezien; hij kan goed stoten, trappen heeft hij weinig laten zien. Wel met wat geluk in de finale gekomen (Masato viel uit met een blessure. zijn plaats werd ingenomen door de mindere Yasuhiro, die door een snee in zijn wenkbrauw moest opgeven.)

Al met al mocht Souwer niet klagen over geluk die dag. En ook de jury was hem in de finale tegen Buakaw goed gezind.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mijn mening overige wedstrijden:
Masato vs Zambidis; Zambidis had het naar zijn zin, straalde zelfvertrouwen uit, stootte hard, maar soms wat onnauwkeurig. Maar hij liep tegen een stoot van Masato aan die hem even naar het canvas stuurde. 8 tellen dus. Extra ronde had terrecht geweest, maar de jury besliste anders. Masato won. (ondanks de winst had Zambidis hem flink te grazen genomen, hetgeen resulteerde in een blessure waardoor Masato niet zijn halve finale kon vechten tegen Souwer).


Souwer vs Kohiruimaki; duidelijke overwinning voor Souwer. Goed boks-werk. Eind 2e ronde werd Kohi gered door de bel nadat Souwer een salvo stoten afvuurde op het hoofd van Kohi. Een wonder dat Kohi niet down gegaan is.

Kraus vs John Wayne Parr; onze landgenoot Kraus liet zoals altijd goede stoten zien. trappen waren spaarzaam. eerste ronde was dik voor Kraus. 2e ronde ging naar Parr, die duidelijk wat meer gas gaf dan in de 1e ronde. Hij liet ook meer trappen zien en liet Kraus meer missen dan in de 1e ronde.
Overwinning ging naar Kraus. terecht denk ik wel. leuke partij.

Buakaw vs Narantungalag; Narantungalag liet zijn specialiteit weer eens zien: vreemde technieken als salto's en draaitrappen. deze richtte echter weinig schade aan. Alleen een mooie back-kick landde hard op het lichaam van Buakaw.
Buakaw deed wat hij doen moest. Hij liet Narantungalag missen en maakte zijn punten. Terrechte overwinning voor Buakaw.

Halve finale 1: Souwer vs Yasuhiro; Yasuhiro begin voortvarend en Souwer had weinig in te brengen. Yasuhiro trapte, stootte en combineerde, waar Souwer zich beperkte tot stoten en verdedigen. Maar Souwer leek ondanks dat geen moment echt onder druk te staan.
Yasohiro liep een snee op in zijn wenkbrauw en voelde dat hij niet lang meer had voordat de scheidsrechter de wedstrijd zou afblazen. Met wat salto-trappen en soms wat wilde technieken probeerde hij nog iets te forceren, maar het mocht niet baten. De ring arts vond de blessure dusdanig ernstig dat hij niet verder mocht.
Wat geluk voor de Nederlander dus, maar ik denk dat hij over 3 ronden ook wel gewonnen zou hebben.

Halve finale 2: Kraus vs Buakaw: Buakaw was gewoon beter. Kraus liet het trappen totaal achterwege en kwam er met stoten niet echt goed door. Buakaw trapte en combineerde goed en maakte in tegenstelling tot Kraus wel zijn punten. Winst voor Buakaw, maar ik denk toch een gevecht dat zwaar voor hem was.

Finale: Andy Souwer vs Buakaw Por.Pramuk: De nederlander had wat moeite met op zijn benen te blijven staan tegen Buakaw in de clinch, die duidelijk beter was hierin. Souwer deed het goed maar ik vond het niet overtuigend.Buakaw was eigenlijk gewoon iets beter. Souwer nam zonder met zijn ogen te knipperen een fraaie highkick (scheenbeen op zijn kop) van Buakaw, maar de Souwer bleef gewoon staan.
De jury had ook Buakaw met de winst naar huis kunnen sturen, dan had ook niemand geklaagd denk ik. Maar ik denk dat ze liever een andere K1-max champion zien dan WEER Buakaw.. (Buakaw heeft tenslotte al een K1-max finale overwinning onder zijn riem zitten.)
Maar Souwer ging er dus met de winst vandoor. Goede prestatie dus weer van een nederlander.

Ik denk dat de critici nog niet uitgepraat zullen zijn over het geluk van Souwer, maar in mijn ogen is het een prachtige prestatie van de Nederlandse shoot bokser.
En zonder geluk vaart niemand wel... ;)

Leuke bijkomstigheid is ook dat Muay Thai legende Ramon Dekkers daar een superfight vocht. Deze wist de veteraan te winnen. :cool: :cool: :cool:
 
topprestatie! Nederlanders blijken dus wel goed te kunnen knokken...

ziet er ook nog jong uit.
 
DATE OF BIRTH : November 09, 1982

:eek: Hij is pas 22 jaar! :eek:


:cool:
 
Er zijn al weer gasten bij die deze finale vergelijken met de K-1 World GP Finals van 2002, die Hoost wist te winnen door iedereen met blessures naar huis te sturen.

Bullshit imo.

Anyways leuk dat je een eigen visie van de fights hier neerzet. :thumbs:
 
[Link niet meer beschikbaar]

met video van hem
 
Nederlanders in internationale sporten doen het niet geweldig. (af en toe met voetbal wel)
Op vechtgebied echter neem ik mijn pet af.
Echt geweldig de kwaliteit van vechters in nederland!!
 
Inderdaad, met vechtsport zijn de Nederlanders een klasse apart.

@ TongPo: in 2002 met Hoost was het inderdaad net zoiets. maar ja, haters hou je altijd. Ik vind dat iedereen die in zo'n finale ronde staat al bewezen heeft dat hij kan vechten. als iemand dan met wat geluk wint, doet dat niks af aan de prestatie vind ik.
 
Puramuk verliezen die Thai die vorig jaar iedereen verrot trapte, die verloren? Sorry dat kan gewoon niet, dat is hetzelfde als Hoost zou verliezen van Leko.
Echt weer iets voor de k1 konden er weer niet tegen dat Puramuk weer zou winnen.
 
Vorm van de dag Silva. Die gasten zijn stuk voor stuk uitstekende vechters die elkaar niet veel ontlopen qua kwaliteit. Het is heel goed mogelijk dat Buakaw maar 99% fit was, en die ene % is het verschil tussen winnen en verliezen op dat niveau.

Ik had die Buakaw het ook wel gegund trouwens, want wat is die man een mooie vechter om te zien. Hard en zeer technisch :thumb:

Ik hoop dat eurosport de gevechten binnenkort uitzend!
 
Silva zei:
Puramuk verliezen die Thai die vorig jaar iedereen verrot trapte, die verloren? Sorry dat kan gewoon niet, dat is hetzelfde als Hoost zou verliezen van Leko.
Echt weer iets voor de k1 konden er weer niet tegen dat Puramuk weer zou winnen.

Vergeet niet dat Buakaw Por.Pramuk er al 2 zware partijen op had zitten en dat Souwer nog vrij fris was.
Maar zoals ik al zei, het had 2 kanten op kunnen gaan met de uitslag en dit keer was het in het voordeel van Souwer.
 
Back
Naar boven