AndroidHealthClinic

Kaakoperatie. Enkele weken niet kunnen sporten en vloeibaar eten.

Bezoekers in dit topic

izzie

Novice
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
7
Waardering
0
Hee allemaal,

Kort uitleg over mezelf;
Al langere tijd heb ik hier een account waar ik amper wat mee postte. Daarnaast ben ik 5 jaar geleden begonnen met fitness toen ik 17 was. Ik weet op het moment 85 kg en ben 1.78m.

Maar zoals je in de titel kunt lezen bega ik as maandag een kaakoperatie. Waarbij mijn onderkaak wordt gecorrigeerd. Door erin te snijden, naar voren te schuiven en deze dan vast te zetten met metaal en schroeven.

Na de operatie kan ik echter 6 weken niet sporten volgens de dokter. Omdat je spanning zet op je kaken tijdens hevig sporten. En misschien nog erger, ik moet paar weken leven op vloeibaar eten en langzaam opbouwend zachte puree eten. Omdat t kauwen moeilijk zal gaan.

Ik vroeg me af of er mensen waren die deze zelfde operatie hebben gehad. Hoe hun ervaring was mbt herstel. En of ze nog enige tips hadden!?

Hoor graag van jullie.

Alvast bedankt.
 
Gewoon met je mond open trainen en alles wat je normaal eet met water in de blender gooien en naar binnen gieten?
 
Ik krijg volgend jaar hetzelfde. Toen mijn verstandskiezen werden getrokken (dit is wel iets anders, ik weet het) zei de arts ook dat ik naar huis moest gaan en chillen. Een half uur later stond ik te DL'en tot het bloed uit mijn mond kwam :D. Maarre, om een antwoord te geven op jouw vraag. Ik heb er nog geen ervaring mee, maar denk dat ik mijn blender veel ga gebruiken. Verder lijken mij eiwitshakes en eventueel weightgainers als ik niet aan mijn kcals kom een optie. Babyvoeding is ook vrij goed qua micro's/macro's; soep misschien ook. Ik hoop dat ik in de herstelperiode wel enigszins kan blijven trainen. Ik zie meer op tegen niet kunnen trainen dan lastig eten, aangezien je prima in vloeibare vorm aan kh/eiwit/vet kan komen. Anders kan ik het mooi als cutperiode beschouwen, maar dan moet ik wel kunnen blijven trainen.
 
Laatst bewerkt:
Hee allemaal,

Kort uitleg over mezelf;
Al langere tijd heb ik hier een account waar ik amper wat mee postte. Daarnaast ben ik 5 jaar geleden begonnen met fitness toen ik 17 was. Ik weet op het moment 85 kg en ben 1.78m.

Maar zoals je in de titel kunt lezen bega ik as maandag een kaakoperatie. Waarbij mijn onderkaak wordt gecorrigeerd. Door erin te snijden, naar voren te schuiven en deze dan vast te zetten met metaal en schroeven.

Na de operatie kan ik echter 6 weken niet sporten volgens de dokter. Omdat je spanning zet op je kaken tijdens hevig sporten. En misschien nog erger, ik moet paar weken leven op vloeibaar eten en langzaam opbouwend zachte puree eten. Omdat t kauwen moeilijk zal gaan.

Ik vroeg me af of er mensen waren die deze zelfde operatie hebben gehad. Hoe hun ervaring was mbt herstel. En of ze nog enige tips hadden!?

Hoor graag van jullie.

Alvast bedankt.

Geen ervaring, maar een kaakoperatie is nogal wat. Ik zou het advies van de dokter maar volgen. Wat betreft voeding voeding. Lekker de hele dag yoghurt met havermout en whey vanille :) of zoiets
 
Gewoon 6 weken niet trainen. Ik zou het risico niet willen lopen dat er wat misloopt. Wat je op die 6 weken verliest zal er wel weer vrij vlug bij zijn.

Je bent 22j, trainen is mss iets dat je doet tot je 50 mss langer. Wat maken die paar maanden van terug opbouwen nu uit.
 
Heb zowel boven als onderkaak correctie gehad.
Geloof me, trainen is wel het laatste van je zorgen :p
1e week en half ga je alleen maar dingen kunnen drinken die tussen de spleten van je tanden kunnen sijpelen.. shakes zonder brokken, fortimel, gezifte soep
week 2 en 3, alles wat je kan blenden tot een fijn papje en tussen een ruimte van een paar mm kan duwen.
hierna wordt het leuker en kan je fijn gesneden spaghetti enzo eten :)

Het afraden van te trainen heeft ook met bloeddruk te maken, je tandvlees wordt genaaid enzo.. heel je kop zal vol vocht zitten en blauw worden. Dus gewoon niet doen, totdat je arts zegt dat het weer kan.

Veel succes!!
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Heb zowel boven als onderkaak correctie gehad.
Geloof me, trainen is wel het laatste van je zorgen :p
1e week en half ga je alleen maar dingen kunnen drinken die tussen de spleten van je tanden kunnen sijpelen.. shakes zonder brokken, fortimel, gezifte soep
week 2 en 3, alles wat je kan blenden tot een fijn papje en tussen een ruimte van een paar mm kan duwen.
hierna wordt het leuker en kan je fijn gesneden spaghetti enzo eten :)

Het afraden van te trainen heeft ook met bloeddruk te maken, je tandvlees wordt genaaid enzo.. heel je kop zal vol vocht zitten en blauw worden. Dus gewoon niet doen, totdat je arts zegt dat het weer kan.

Veel succes!!
Oke, veel succes met het herstel, ben benieuwd hoe het verloopt. Ik word niet echt enthousiast aangezien ik weet dat ik hetzelfde lot ga/moet ondergaan, maar het is niet anders. Track je ook je kcals, gewicht, vetpercentage? In 6 weken zal je wel iets aan kracht/spiermassa inboeten.
 
Oke, veel succes met het herstel, ben benieuwd hoe het verloopt. Ik word niet echt enthousiast aangezien ik weet dat ik hetzelfde lot ga/moet ondergaan, maar het is niet anders. Track je ook je kcals, gewicht, vetpercentage? In 6 weken zal je wel iets aan kracht/spiermassa inboeten.
Gehad hé, is al 7 maand geleden bij mij :p

Ik ben toen 5kg afgevallen in 2 weken
 
5 gram test per week zetten en verlies zal minimaal zijn :p
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Heb zowel boven als onderkaak correctie gehad.
Geloof me, trainen is wel het laatste van je zorgen :p
1e week en half ga je alleen maar dingen kunnen drinken die tussen de spleten van je tanden kunnen sijpelen.. shakes zonder brokken, fortimel, gezifte soep
week 2 en 3, alles wat je kan blenden tot een fijn papje en tussen een ruimte van een paar mm kan duwen.
hierna wordt het leuker en kan je fijn gesneden spaghetti enzo eten :)

Het afraden van te trainen heeft ook met bloeddruk te maken, je tandvlees wordt genaaid enzo.. heel je kop zal vol vocht zitten en blauw worden. Dus gewoon niet doen, totdat je arts zegt dat het weer kan.

Veel succes!!
Fack onder en boven...??!?!?! Damn. Dat is heftig. Ik ben er idd achter gekomen dat je tijdens het herstellen helemaal geen zin hebt om te sporten. De operatie heb ik flink onderschat. Hoeveel kg ben je trouwens verloren ?
 
Ik lieg als ik zeg dat ik er niet aan dacht om te kuren nadat ik ben hersteld zodat ik zsm weer aankom..
Maar nah niks voor mij
5 gram test per week zetten en verlies zal minimaal zijn :p
 
Onderhand was de operatie dus 31 juli. Het is verkeerd gegaan.. mijn onderkaak stond na de operatie helemaal scheef. Dus vorige maandag heb ik weer mn 2e operatie gehad voor correctie -_____-

Hierdoor begint t helingsproces weer opnieuw. Maar goed het zit nu wel veel beter met mn kaak (geloof ik )!!

IMG_-87ljcl.jpg
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven