Fitness Seller

Kaas in de cut. Wat is verstandig tijdens het onverstandige.

Bezoekers in dit topic

Guv

Cool Novice
Lid geworden
18 feb 2022
Berichten
43
Waardering
35
Lengte
1m80
Massa
77kg
Vetpercentage
15%
G.a,

Ik ben dus aan het cutten voor het eerst. En loop gaande weg tegen sommige dingen aan zoals KAAS.

Ik ben een echte kaaskop en overdag kan ik mijn schema perfect volhouden.
Snoepen en vette zooi heb ik geen trek in. Maar het enigste wat ik enorm mis is de k@as Onder jullie zijn er mensen die wel kaas eten en is dit dan anders als gewone kaas? Ik ben nu zo mega hard aan het vechten om richting de 10 VP te komen. Ik heb op het Forum gezocht maar kon niet echt iets vinden.

Alvast bedankt ook als ik niet verder gekeken heb als mijn neus lang is.
 
Waarom zou je geen kaas kunnen eten tijdens een cut? Je kunt dit toch gewoon inpassen binnen je macro's?

Als je jezelf allerlei zaken gaat ontnemen ga je dit dieet niet lang volhouden.
 
Waarom zou je geen kaas kunnen eten tijdens een cut? Je kunt dit toch gewoon inpassen binnen je macro's?

Als je jezelf allerlei zaken gaat ontnemen ga je dit dieet niet lang volhouden.
Omdat gewone kaas best wel veel kh is toch en best vet
 
Als het binnen je kcal 'budget' en je macro's past, geen probleem. En als het niet past, maak je het passend door ergens anders wat minder van te eten.
 
Omdat gewone kaas best wel veel kh is toch en best vet
Volgens mij zitten er geen koolhydraten in 'gewone' (jonge?) kaas. Wel vet natuurlijk, ja en dus is kaas redelijk calorierijk. Je hoeft toch ook niet een hele homp naar binnen te werken. Een paar plakjes / blokjes kaas per dag moet in elke cut prima in te passen zijn, als je niet zonder kunt.
Maak het jezelf niet te moeilijk en zorg ervoor dat je een dieet volgt dat je voor langere tijd kunt blijven volgen.
 
Volgens mij zitten er geen koolhydraten in 'gewone' (jonge?) kaas. Wel vet natuurlijk, ja en dus is kaas redelijk calorierijk. Je hoeft toch ook niet een hele homp naar binnen te werken. Een paar plakjes / blokjes kaas per dag moet in elke cut prima in te passen zijn, als je niet zonder kunt.
Maak het jezelf niet te moeilijk en zorg ervoor dat je een dieet volgt dat je voor langere tijd kunt blijven volgen.
Dank je wel
 
Als het binnen je kcal 'budget' en je macro's past, geen probleem. En als het niet past, maak je het passend door ergens anders wat minder van te eten.
Dat wel, kan hier en daar wel afwisselen. Maar ik dacht dat kaas echt een no go was 🤸‍♂️
 
Dat wel, kan hier en daar wel afwisselen. Maar ik dacht dat kaas echt een no go was 🤸‍♂️

Geen enkele voedselbron is een no go zolang het binnen je macro's en kcals past
 
Dat wel, kan hier en daar wel afwisselen. Maar ik dacht dat kaas echt een no go was 🤸‍♂️
Waarom?
Omdat er vet in zit?

Of heb je de gedachte dat als je vet eet je ook vet aankomt?
Dus dat je zo min mogelijk vet in je voeding eet?
 
Waarom?
Omdat er vet in zit?

Of heb je de gedachte dat als je vet eet je ook vet aankomt?
Dus dat je zo min mogelijk vet in je voeding eet?
Nee de vetten zit ik op en af 2 tot 5 gr per dag binnen Range. Maar ik vroeg me af of er nog veel verschillen zaten tussen de soorten binnen een cut. Zijn er kazen die binnen de comunity voorkeuren verkijgen. Ik ondervind dat een bruine boterham kaas, veel van mijn kh opmaakt.
 
Nee de vetten zit ik op en af 2 tot 5 gr per dag binnen Range. Maar ik vroeg me af of er nog veel verschillen zaten tussen de soorten binnen een cut. Zijn er kazen die binnen de comunity voorkeuren verkijgen. Ik ondervind dat een bruine boterham kaas, veel van mijn kh opmaakt.
Advies is meestal ca 1 gr vet per kg bw en mag best meer zijn als t in je kcal budget valt.

De koolhydraten zitten in de boterham.
Niet in de kaas.

Maar als je dan die ene boterham met kaas in je schema zet neem dan gewoon de kaas die jij t lekkerst vind.
Juist in de cut moet je jezelf ook wat lekkers gunnen. Dan hou je t ook langer/beter vol.
 
  • Like
Waarderingen: Guv
G.a,

Ik ben dus aan het cutten voor het eerst. En loop gaande weg tegen sommige dingen aan zoals KAAS.

Ik ben een echte kaaskop en overdag kan ik mijn schema perfect volhouden.
Snoepen en vette zooi heb ik geen trek in. Maar het enigste wat ik enorm mis is de k@as Onder jullie zijn er mensen die wel kaas eten en is dit dan anders als gewone kaas? Ik ben nu zo mega hard aan het vechten om richting de 10 VP te komen. Ik heb op het Forum gezocht maar kon niet echt iets vinden.

Alvast bedankt ook als ik niet verder gekeken heb als mijn neus lang is.
1646170361774.png
 
  • Like
Waarderingen: Guv
Dank je wel. 😂😅
Advies is meestal ca 1 gr vet per kg bw en mag best meer zijn als t in je kcal budget valt.

De koolhydraten zitten in de boterham.
Niet in de kaas.

Maar als je dan die ene boterham met kaas in je schema zet neem dan gewoon de kaas die jij t lekkerst vind.
Juist in de cut moet je jezelf ook wat lekkers gunnen. Dan hou je t ook langer/beter vol.
Dank je wel. we gaan er weer mee aan de slag 😁
 
Fucking lekker, kaas. Gewoon doen.

Overjarig of gorgonzola :lick:
 
  • Like
Waarderingen: Guv
Als je op de calorieën wil letten, kies dan voor 20+ of 30+. Niet lekker? Dan neem wat je wil en ergens anders dan minder in je voeding.
 
  • Like
Waarderingen: Guv
heb je een hoge dag in je schema of een refeed (wat in basis khd verhoging inhoudt) of heb je zelfs een dag dat je een maaltijd mag kiezen?
Dan gewoon in een van die maaltijden inpassen en anders gewoon elke dag inlassen als vet-basis van je schema.
 
Als je op de calorieën wil letten, kies dan voor 20+ of 30+. Niet lekker? Dan neem wat je wil en ergens anders dan minder in je voeding.
Dank je wel voor het reageren.
heb je een hoge dag in je schema of een refeed (wat in basis khd verhoging inhoudt) of heb je zelfs een dag dat je een maaltijd mag kiezen?
Dan gewoon in een van die maaltijden inpassen en anders gewoon elke dag inlassen als vet-basis van je schema.
Ja ik doe nu dit laaste, en het gaat nu stabiel voorruit. Minder craves. Minder cheats. Bedankt voor reageren
 
79kg bw dan zou je rond de 2500 kcal onderhoud zitten dus 2200/2300 in een cut. Uiteraard afhankelijk van 482493 factoren maar grofweg.

2200 kcal / 79 kg bw:
160 eiwitten
80 vetten
210 koolhydraten

Plakje kaas48 30gr is nog geen 10 vetten en 7 eiwitten.

Lang verhaal kort, kunt behoorlijk wat plakjes kaas pd eten, maar als je echt aan het strijden bent tegen de honger dan pak je liever volume eten zoals groente/fruit en dan pak je wat minder vetten, anders loop je heel de dag met honger rond en haak je af na een week.
 
  • Like
Waarderingen: Guv
79kg bw dan zou je rond de 2500 kcal onderhoud zitten dus 2200/2300 in een cut. Uiteraard afhankelijk van 482493 factoren maar grofweg.

2200 kcal / 79 kg bw:
160 eiwitten
80 vetten
210 koolhydraten

Plakje kaas48 30gr is nog geen 10 vetten en 7 eiwitten.

Lang verhaal kort, kunt behoorlijk wat plakjes kaas pd eten, maar als je echt aan het strijden bent tegen de honger dan pak je liever volume eten zoals groente/fruit en dan pak je wat minder vetten, anders loop je heel de dag met honger rond en haak je af na een week.
Ak. Goeieavond. Ik heb mezelf rond de 2100 gezet.

Mijn gemiddelde dag ziet er zo uit qua voeding. ( doel zo droog mogelijk worden)

Sochtends begin ik met 500gr. Magere Franse kwark met een banaan en mijn vitamines. 2 grote glazen water 2koppen koffie.

Anderhalf uur trainen bestaand uit een ppl. Roulatie ± 20 min cardio.

Thuis whey Isolate shake ( 60gr) met water. 2 bruine boterhammen met 3 eieren waarvan 2 met dooier. 2 grote glazen melk ( -+600 ).

Tussendoor 2 rijstewafels met 100‰ natuurlijke pindakaas.
S avonds standaard PrEP ( 350gr schone kip, 250 gr Chinese wok groente, 200gr rijst)

Mocht ik s avonds nog ruimte hebben in de eiwitten vaak een 2de shake 30gr met water. Over het algemeen zit ik dan haast op nul in de macro's.

Heb het nog niet helemaal onder de knie maar ik ben ook nog maar een maand of 2 echt serieus met voeding aan het tracken. Bedankt voor je reactie,
 

Bijlagen

  • Screenshot_2022-03-07-21-44-16-156_com.myfitnesspal.android.jpg
    Screenshot_2022-03-07-21-44-16-156_com.myfitnesspal.android.jpg
    47,2 KB · Weergaven: 47
Back
Naar boven