XXL Nutrition

kaas...

Bezoekers in dit topic

maartenr

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
17 dec 2005
Berichten
55
Waardering
0
hallo mensen,

het is alweer ontzettend lang geleden dat ik heb gepost hier. Maar weer eens beginnen ermee... :)

Nu mijn vraag...

Aangezien ik, student, gewoonweg niet het geld heb om iedere dag veel kip (of ander vlees of gevogelte) op mijn brood naar college mee te nemen lijkt kaas me een redelijk alternatief... alleen... welke kaas?

lees verschillende keren dat sommige kaas niet goed is. Maar welke is dan wel goed?

Het gaat om de bulk. Dus vet, niet belangrijk :)

ander goedkop eiwitrijk broodbeleg is natuurlijk ook welkom.

Groeten
 
Ipv van kip? Ga je dan 300 gram kaas per dag opeten ?
 
Als vet niet uitmaakt, dan maakt het ook niet uit welke kaas je meeneemt.
 
Ipv van kip? Ga je dan 300 gram kaas per dag opeten ?

tuurlijk niet... maar ja ik wil iets van beleg dat tenminste nog wat eiwitten bevat.

De woordkeuze "redelijk alternatief" is misschien een beetje ongelukkig...

:D
 
Frico is een van de kazen die het meeste eiwitten bevatten. Eitje erbij op je brood en je hebt een redelijk eiwitrijke maaltijd.
 
Ik denk dat de kalkoenfilet 100 gram voor 0,70cent bij de aldi goedkoper is dan kaas.
 
Ik denk dat de kalkoenfilet 100 gram voor 0,70cent bij de aldi goedkoper is dan kaas.

Interessant! Is het echt kalkoenfilet of zijn het restjes bij elkaar geperst? Dan nog... eens even gaan kijken morgen!

Thanx

Heb je toevallig de KEV van die pakjes bij de hand?
 
Jawel:

Hoeveelheid: 100gram
KJ: 485
Kcal: 115
Koolhydraten: 1g
Eiwitten: 21g
Vetten: 3g

Ik gooi altijd zo'n compleet pakje van 100gram op 2 plakken brood.
 
Ik zelf eet ook meestal gewoon kip/kalkoen filet op mn brood en neem dat mee naar school, zit met dat als snel tegen de 20-25g. eiwitten per 100g.
 
Gezien de feiten dat je op je portemonnee let en niet op het vet let, kun je ook pindakaas op brood doen. En inderdaad! Eieren, kun je goed gebruiken om op brood te doen.

Luister naar mijn gouden tip:

Je breekt je ei boven een bakje, hierboven leg je een bordje en doe het geheel zo'n 45 seconden in de magnetron.

Voilà;

je hebt een magnetronei!! Zelf bedacht, ideaal, lekker en snel!
(Je kunt ook drie eieren gebruiken, dit doe ik zo'n drie minuten met bordje in de magnetron.)


Let er wel op dat iedere magnetron verschillend is, misschien zal bij jou het ei er iets langer of iets korter in moeten. :)
Succes,
 
Gezien de feiten dat je op je portemonnee let en niet op het vet let, kun je ook pindakaas op brood doen. En inderdaad! Eieren, kun je goed gebruiken om op brood te doen.

Luister naar mijn gouden tip:

Je breekt je ei boven een bakje, hierboven leg je een bordje en doe het geheel zo'n 45 seconden in de magnetron.

Voilà;

je hebt een magnetronei!! Zelf bedacht, ideaal, lekker en snel!
(Je kunt ook drie eieren gebruiken, dit doe ik zo'n drie minuten met bordje in de magnetron.)


Let er wel op dat iedere magnetron verschillend is, misschien zal bij jou het ei er iets langer of iets korter in moeten. :)
Succes,

interessant, ga ik zeker is proberen!
 
hallo mensen,

het is alweer ontzettend lang geleden dat ik heb gepost hier. Maar weer eens beginnen ermee... :)

Nu mijn vraag...

Aangezien ik, student, gewoonweg niet het geld heb om iedere dag veel kip (of ander vlees of gevogelte) op mijn brood naar college mee te nemen lijkt kaas me een redelijk alternatief... alleen... welke kaas?

pindakaas
 
dank voor de suggesties tot nu. hoop op nog meer!
 
Gezien de feiten dat je op je portemonnee let en niet op het vet let, kun je ook pindakaas op brood doen. En inderdaad! Eieren, kun je goed gebruiken om op brood te doen.

Luister naar mijn gouden tip:

Je breekt je ei boven een bakje, hierboven leg je een bordje en doe het geheel zo'n 45 seconden in de magnetron.

Voilà;

je hebt een magnetronei!! Zelf bedacht, ideaal, lekker en snel!
(Je kunt ook drie eieren gebruiken, dit doe ik zo'n drie minuten met bordje in de magnetron.)


Let er wel op dat iedere magnetron verschillend is, misschien zal bij jou het ei er iets langer of iets korter in moeten. :)
Succes,

Hee, apart! (Heb ik tenminste nog nooit gedaan.) Ga ik ook eens proberen.
 
kaas is een goede bron van eiwit maar bevat veel verzadigde vetten. en kaas is toch ook best duur?
 
verzadigde vetten heb je ook gewoon nodig.

maar kaas zelf vind ik best ranzig, en stinkt nog ook.
 
ja maar niet teveel.

kaas is lekker:D vooral oude kaas:lick:
 
Eieren en kwark zijn denk ik de goedkoopste eiwitbronnen.
10 eieren voor 1 euro (70 gr eiwit) en kwark 500 gr voor 59 cent(50 gram eiwit).
Tonijn v/d de plus schijnt goedkoop te zijn en de eerder genoemde kalkoenfilet van de aldi.
Bereid je alleen wel voor op klachten van je medestudenten als je tonijn of ei eet in de collegezaal, het schijnt nogal te stinken (al dan niet verteerd) :p
 
Ik zou hutekase zeggen maarja dat is helemaal duur. Maar bij de lidle ofzo is kipfile echt niet duur. Gewoon laaien, kaas staat voor vet. Net zoiets als halfvolle melk halfvol is half vet ;).

Gewoon die kipfile bij de aldie of lidle halen laaien die handel en veten.
 
neem gewoon tonijn op je brood of eieren.
 
Back
Naar boven