AndroidHealthClinic

kaas (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mike

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
74
Waardering
0
tijdens een speurtocht door de supermarkt viel het me op dat er in kaas echt veel eiwitten zitten. vaak iets van 30+ gram eiwitten per 100 gram kaas. Kijk dat schiet op, eet lekker snel weg. Maar natuurlijk is kaas erg vet, echter als je een nou een 20+ kaas neemt ? Wat vinden jullie ervan, is kaas eten een goed plan (tijdens de bulk!), of kan ik daar beter van afblijven ?
 
Jup kaas is een goede bron van eiwit, eet het zelf op de boterham, spaghetti, lasagne en pizza of zelfs in een slaatje maak je niet druk over dat vet, zolang je in de bulk zit...
 
thanks T dat is fijn om te horen, want ik vind kaas namelijk erg lekker, dus dan eet het wat makkelijker weg dan bv kwark ! :D
moet ik me nog druk maken of ik 20+ kaas neem, of kan ik gewoon een vettere (lees: goedkopere) kaas nemen ?
 
Bij de echt vette kaas natuurlijk beperken want anders word je moddervet, maar merk zelf dat de vettere ook meer eiwit bevat dus een beetje afwegen dan.
Hangt ook wel van je lichaamsbouw af, als je van het endo type bent zou ik opletten met de 20+ en meer

Let wel dat je nog andere vetten (lees: Omega3) binnenkrijgt anders gaat je cholesterol uit evenwicht raken en dat is niet echt gezond.
 
Bij mijn ketodieet (leuk trouwens T dat je eindelijk van dat maffe admin af gaat) probeer ik per maaltijd 25 g vet en 21 g eiwit binnen te krijgen. Als je aan het bulken bent hoef je je daar niet zo veel van aan te trekken.
Gezien wat we nu van vet weten, zijn veel BB-ers nog te panisch voor vet. Maar goed, de meeste anderen hier zitten wel op een veel hogere eiwit inname dan ik en dan tikt al dat vet toch wel enorm aan.
Maar om een paar voorbeelden te geven. Voor mijn 21 g eiwit/25 g vet kan ik 80 gram volvette goudse kaas eten (24g E/31 g V). Magerder zijn parmezaanse kaas: 40g E/27g V! Boursin en paturain of mon chou zijn dus alleen als 'magere' boter geschikt: 10-10-9gE/42-37-33gV.

Iets magerder zijn bijv. emmenthaler (29E/30V), pardano (30E/31V) en camembert 45+ (25E/20V).
Hee, dat is grappig: brie (wat ik vaak met camembert verwar) is veel vetter 60+ en heeft weinig eiwit (17E/33V). Geitenkaas en fetakaas bevatten te weinig eiwit: 14-18E/28-24V.
Smeerkaas bevat gelijke verhoudingen eiwit en vet (16E/17V) maar je moet/kunt er veel meer van eten voor een optimale /gewenste eiwit/vet inname..
 
Ik neem altijd Slankie (20+ kaas = ong 13% vet) en vind het heerlijk! Of mag reclame niet? ;) :D
 
Ik heb de kaas vervangen door magere zwitserse strooikaas. (60gr eiwit per 100gr en slechts 1gr vet)

Het stinkt naar zweetvoeten, maar het smaakt best prettig, vooral op pasta's maar ook op brood.
 
Originally posted by Loki
Ik heb de kaas vervangen door magere zwitserse strooikaas. (60gr eiwit per 100gr en slechts 1gr vet)

Het stinkt naar zweetvoeten, maar het smaakt best prettig, vooral op pasta's maar ook op brood.

Waar koop je dat?
 
Ik koop het bij de ah (geel kartonnen doosje) en bij de edah (in een rood kartonnen doosje) Het merk is 'Geska'.

Heb net al weer een paar bammetjes met dit eiwitrijke goedje naar binnengewerkt. (Zijn trouwens 'maar' 58gr eiwitten ipv 60...)

ps. het kan wel wat klachten opleveren van omstanders ;)
 
Ja, 1 nadeel van die strooikaas is alleen dat het totaal geen massa heeft. Dus je moet wel heeel veel op je brood doen om daar effect uit te halen. En als je dat doet, moet je meteen een emmer water erna drinken, anders verschrompel je... :D
 
Back
Naar boven