• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

AndroidHealthClinic

Kabinet-Balkenende II gevallen

Bezoekers in dit topic

Guillermo

Competitive Bodybuilder
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
0
Het kabinet-Balkenende II is gevallen. Premier Balkenende trok zijn conclusies nadat de D66-ministers Alexander Pechtold en Laurens Jan Brinkhorst en D66-staatssecretaris Medy van der Laan uit het kabinet waren gestapt.

D66 zegde vanmorgen het vertrouwen in minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie op en steunde een motie van wantrouwen tegen de minister, die was ingediend door oppositiepartijen GroenLinks, PvdA, ChristenUnie en SP. De motie haalde geen meerderheid in de Kamer, maar omdat een regeringspartij haar steunde werd de de positie van Verdonk en dus die van het kabinet toch penibel.

Eerder vandaag zei premier Balkenende nog dat zijn kabinet aan zou blijven. De D66-ministers Pechtold en Brinkhorst zouden het kabinet wél steunen. In het Kamerdebat dat volgde, gaf D66-fractievoorzitter Van der Laan voorts aan dat de fractie van haar partij geen steun meer gaf aan het kabinet. Vervolgens gaven de D66-ministers zojuist aan toch achter het standpunt van hun fractie te staan, waarna Balkenende zijn conclusies trok.

Het kabinet-Balkenende II werd op 27 mei 2003 geïnstalleerd en is al het tweede kabinet van Balkenende dat valt. In oktober 2002 viel, 87 dagen na het aantreden, Balkenende-1 (CDA, VVD en LPF) nadat de LPF-ministers Heinsbroek en Bomhoff waren afgetreden na onderling geruzie.

-----------------
:kots: D66 linkse rukkers

:hello: Verdonk.

een zwaar offer.... dat wel..... :(

Op naar Balkenende 3!!!

Maar ff serieus, stel je eens voor als er een kabinet zou komen met PvdA, Groenlinks en SP. Man man man, dan zijn we helemaal ge****ed hier! Dan breekt de pl**ris hier uit, damn.

Wat er te wachten staat bij een LINKS kabinet:

- 1 Mei, Dag van de Arbeid, nationale feestdag.

- Meer overheidspersoneel, overheidsuitgaven, begrotingstekort en staatsschuld zullen stijgen.

- Bijstandsuitkeringen en minimum loon omhoog.

- Kinderbijslag en AOW omhoog voor de lage inkomens.

- Inkomens boven de 45.000 euro bruto gaan meer belasting betalen; nieuwe hoge belastingtariefschijf van mogelijk 72%.

- Geen kernenergie, Borsele dicht, windmolens erbij.

- Vliegen en autorijden worden duurder, geen bouw nieuwe wegen.

- Openbaar vervoer gedeeltelijk gratis.

- Veel hogere zorgpremie voor middeninkomens, eigen risico's in zorg ingeperkt.

- Belastingen voor bedrijven fors hoger, vooral via ecotax.

- Lasten eigenwoningbezitters omhoog, extra bouw sociale huurwoningen, huurlasten omlaag, einde aan liberalisering huursector.

- Ontwikkelingshulp kwart omhoog.

- Allochtonen geholpen om in witte wijken te wonen.

- Pardon voor afgewezen asielzoekers.

- Hoofddoek toegestaan bij rechterlijke macht en politie.

- Nieuwe, eigen inkomstenbelasting gemeenten.

- Gedeeltelijke afschaffing hypotheekrenteaftrek.

:eek::eek::eek:

EMIGRERUUUHHHHHHH!!!!!

Maar wel eerst ff me diploma hier halen :D

Wouter Bos.... :eek:

Emigreruh!!!!!

Die loezelies lulkt nog lekker weg na 2 uur slaap.:thumb:

Het is de schuld van Verdonk, zei had de keuze om op te stappen en dus het kabinet niet te laten vallen. :)

Echt hoor, ik volg het zoveel mogelijk, maar het zijn wel een stelletje apen, Verdonk heeft haar taak heel goed uitgevoerd, ze heeft zich goed aan de wetten gehouden en zelfs een kamerlid uit de kamer ge-bon jourd:eek:, van mij mag ze blijven

Zal Boogie zich al aan aftrekken zijn? Puur op het idee dat er een kans is dat zijn grote voorbeeld aan de macht komt. Ik denk het wel.

Rob G zei:
Op naar Balkenende 3!!!

Maar ff serieus, stel je eens voor als er een kabinet zou komen met PvdA, Groenlinks en SP. Man man man, dan zijn we helemaal ge****ed hier! Dan breekt de pl**ris hier uit, damn.

:eek::eek::eek:

EMIGRERUUUHHHHHHH!!!!!

Maar wel eerst ff me diploma hier halen :D

als dat daadwerkelijk gebeurt..ben ik ook pleite..erg slecht voor de vrije marktwerking..zo ontneem je de mensen de ambitie om geld te verdiennen en dus te innoveren..:thumbdown:

Inderdaad! Weg met de kapitalistische zwijnen!!
Proleten verenigt u! Op de barricades! Werp het juk van het grootkapitaal van uw schouders!

Wij kameraden zullen dit prachtige land binnen 5 jaar veranderen in een Anarchistsch-Communistisch Bolwerk!!!

Het paleis op de dam zal branden als een toorts!!!

Hirsi Ali vertrekt met paspoort naar Amerika en het kabinet explodeert. Goed verhaal heeft ze nu: ze hadden mijn paspoort nooit mogen afpakken en daarom moet de regering aftreden! Dat staat goed op je CV. Hahahaha!

boerenkool zei:
Hirsi Ali vertrekt met paspoort naar Amerika en het kabinet explodeert. Goed verhaal heeft ze nu: ze hadden mijn paspoort nooit mogen afpakken en daarom moet de regering aftreden! Dat staat goed op je CV. Hahahaha!

Het wordt maar weer eens bevestigd he: altijd geouwehoer met die buitenlanders...

altijd weer die n*gers.

j/k :D

EricR zei:
Inderdaad, Hirsi Ali laat het kabinet ook nog even ploffen.

Misschien niet direct, maar er zat veel gif in haar interview waarin ze de verklaring die ze moest tekenen in het juiste perspectief plaatste. Zonder dat interview zou het resultaat waarschijnlijk geaccepteerd zijn.

Ik vind bijna alles goed, behalve Wouter Bos als premier, of een formatie met Groenlinks - PVDA - SP of iets in die trant.. :(

Terug
Naar boven