MuscleMeat

Kabinetscrisis -> wat gaan jullie stemmen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wateengedoe2

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
980
Waardering
1
Ik wrijf al in mijn handen bij het nieuws van vandaag (nee niet Claus) ... Met een beetje geluk lezen we morgen weer voor het eerst sinds een hele tijd het woord 'demissionair' in de krant :)

Als er weer nieuwe verkiezingen zijn, wat gaan jullie dan stemmen en is dat dan anders dan enkele maanden terug? Ik ga denk ik op Jeltje van Nieuwenhoven stemmen .. Zelfde partij (PvdA), maar andere persoon (vorige keer Saskia Noorman, de dochter van Den Uijl, maar volgens mij doet ze niet zo veel .. Ze is wel net op het randje in de kamer gekomen).
 
Vorige keer een protest stem uitgebracht, ik zou Fortuyn gestemd hebben, maar helaas was die mogelijkheid er niet meer, en ik was toen al zo realistisch om in te zien dat de man Fortuyn de hersens had en de idealen en de rest bij een geraapte zooi was.. dus heb ik een blanco stem uitgebracht......

Dit keer zal ik me wederom verdiepen in het geheel. Maar ik vind de hedendaagse politiek zo'n traag radarwerk dat er nooit wat uitgevoerd wordt. De verschillen tussen de partijen zijn vaak miniem en ze zoeken allemaal de gulden middenweg. Er is geeneen partij die bij mijn denkbeelden aansluit......dus zal ik waarschijnlijk wederom mijn stem nietig laten verklaren door blanco te stemmen..
 
Mmm, jammer .. m.i. kun je altijd nog beter stemmen op een partij/persoon wiens ideeen zo dicht mogelijk bij de jouwe liggen, als blanco stemmen. Nl., als je blanco stemt, wordt je stem zeg maar verdeeld over iedereen, ook degenen met wie je het totaal niet eens bent.

Mijn ideeen komen voor een zeer groot deel overeen met die van de PvdA, maar ik vind wel dat ze het beter moeten uitvoeren dan de afgelopen 8 jaar minus "soaptijd".
 
zo lang geleden was 't toch ook weer niet toen er ministers 'demissionair' waren? :)
 
Originally posted by NewbieNeo
zo lang geleden was 't toch ook weer niet toen er ministers 'demissionair' waren? :)
Da's waar, maar toen was het toch al bijna tijd om te stemmen, dat telt niet ;)
 
Ik hou me er niet echt mee bezig, dus geen idee op wie ik zou moeten stemmen.
 
Originally posted by wateengedoe2
Mmm, jammer .. m.i. kun je altijd nog beter stemmen op een partij/persoon wiens ideeen zo dicht mogelijk bij de jouwe liggen, als blanco stemmen. Nl., als je blanco stemt, wordt je stem zeg maar verdeeld over iedereen, ook degenen met wie je het totaal niet eens bent.

Mijn ideeen komen voor een zeer groot deel overeen met die van de PvdA, maar ik vind wel dat ze het beter moeten uitvoeren dan de afgelopen 8 jaar minus "soaptijd".


fout, bij niet stemmen word je stem volgens een sleutelverdeling verdeelt over de grootste partijen. Kies je echter een blanco stem op de stemmachine, rechtsbovenin helemaal, dan word je stem blanco en dus niet gebruikt...
 
Joepiiiiieee! Jeltje, here I come! :D
 
Originally posted by soulreaver
fout, bij niet stemmen word je stem volgens een sleutelverdeling verdeelt over de grootste partijen. Kies je echter een blanco stem op de stemmachine, rechtsbovenin helemaal, dan word je stem blanco en dus niet gebruikt...
OK, dus dan is de verdeling wel anders ja, dat wist ik niet. Maar het feit blijft dat de neiging naar politieke ideeen die op de jouwe lijken dan alsnog tenietgedaan wordt. Een niet-stemmer helpt hiermee de grote partijen, een blancostemmer helpt in feite alle partijen, of helemaal niemand zo je wil (ook niet degenen wiens politieke voorkeur hem nog enigszins aanstaat). Of zijn stem helemaal niet of voor iedereen evenveel geldt, is hierbij een verwaarloosbaar verschil imho.
 
ik ga weer cda stemmen, jp rules!!!
 
Originally posted by exarchos
ik ga weer cda stemmen, jp rules!!!

Ik zie elke keer Harry Potter voor me staan als ik hem zie :D

Zijn ideeen staan me deels aan, de christenlijke inslag totaal niet.. Ik ben tegen elke vorm van geloof, geloof heeft alleen maar ellende gebracht, oorlogen, moorden, enz. Ik geloof in leven, ik geloof in dood en in de wetenschap, niet in een figuur waarvan ooit iemand gezegd heeft dat die bestaat en dat die over water kan lopen.... my humble oppinion..
 
Zelfde als vorige keer: VVD

en dan op de laatste van de lijst :) de bovenste komen er toch wel in maar de onderste...
 
Leefbaar nederland.

Laatste keer LPF gestemt.

Hoop dat leefbaar nederland hun ideeen wel goed over kunnen brengen.
 
D66

Stem al 10 jaar op die partij.. elke keer weer met dezelfde overwegingen. Het lijkt een kleurloze partij, maar ze hebben monetair bezien rechtse principes en sociaal bezien linkse principes en dat bevalt me prima.
Het zijn mensen die nadenken en die niet achter de 'waan van de dag' lopen..

Maar op wie... tja, als Borst nog in de kamer zou zitten, sorry ik heb 3 maanden niks gevolgd dan op haar.

Ik hoop wel dat we dan net zo iemand als Borst of Bomhoff krijgen voor gezondheidszorg.. die waren tenminste allebei tegen roken in het openbaar.
Stel je voor... ik kon jaaaren geleden al aan spinning doen bij een sportschool in Renkum, maar daar roken is toegestaan ga ik daar neniam never nooit naar toe...
Toch raar dat pas door toedoen van Bomhoff de vergaderingen in de Treves zaal rookvrij werden...

Ikzelf heb vroeger het lidmaatschap op de lokale fietsclub opgezegd toen daar de jaarvergadering niet eens rookvrij kon... ik kon al niet naar de kantine omdat iedereen daar altijd zit te paffen..

??? :mad: :mad: :grumble: :barf: :barf: :mad:

Maar ik dwaal af. Een regering met gezond verstand en helaas is de VVD mij te autogeil/anti-milieu en de CDA te gristelijk.. jammer dat PvdA zo'n stelletje sosjalisten zijn die het economisch landsbelang niet voorop stelt. Mwah, maar het viel eigenlijk nog wel mee... GL is pas echt erg! Weet je, ik zou het best wel geinig vinden om een kabinet te hebben met VVD, D66 en GL. Kun je Rosenmuller eens zien kronkelen om regeringsstandpunten te verdedigen die niet stroken met de partijstandpunten...

In ieder geval kan nu gezegd worden dat het land verloedert door de verhoogde criminaliteit o.i.v. de 'rot'Marokkanen en anderen die nooit normen en waarden hebben geleerd... alles moet kunnen hè? Daar had Fortuyn wel gelijk in toen ie Rosenmuller opriep zelf maar naar de no-go gebieden in Rotjeknor te gaan...

Zo, en nu houd ik mijn mond dicht... ooit nog ambities gehad om politicologie te studeren weet je...
 
Ik schaam me dood dat ik vorige keer op LPF ( www.lpf.nl :D ) :no:

ik weet niet waar ik nu op moet gaan stemmen, tis toch een groot pleuris zooitje!
 
He he, gelukkig moeten wij Belgskes niet naar de stembys ! :D
 
euuuh .... stembUs natuurlijk.
 
Originally posted by Renzo
He he, gelukkig moeten wij Belgskes niet naar de stembys ! :D
Ik ben anders maar wat blij dat ik weer mag ;)
 
Jan marijnissen

SP.
Ze waren de enige die hun bek hielden toen Pim nog leefde en de rest over hem heen viel, en verder gaan ze het gewoon maken.........
 
Geen idee wat ik nu weer moet gaan stemmen... ben te rechts voor de linkse partijen en te links voor de rechtse partijen. Ga maar weer de programma's (en dus al de loze beloften) doorspitten in de hoop dat er toch nog een partij uit gaat springen... maar heb zo'n vermoeden dat het bij mij dus ook een blanco stem gaat worden.
 
Back
Naar boven