AndroidHealthClinic

Kabinetscrisis -> wat gaan jullie stemmen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by sjakkie
Geen idee wat ik nu weer moet gaan stemmen... ben te rechts voor de linkse partijen en te links voor de rechtse partijen. Ga maar weer de programma's (en dus al de loze beloften) doorspitten in de hoop dat er toch nog een partij uit gaat springen... maar heb zo'n vermoeden dat het bij mij dus ook een blanco stem gaat worden.
D66 stemmen natuurlijk: niet te rechts en niet te links :)
 
VVD al the way.
 
Originally posted by Esperantisto

D66 stemmen natuurlijk: niet te rechts en niet te links :)

Heb ik idd al wel op gestemd... in de Jan Terlouw tijd (heeeeeeel lang geleden hahahaha), maar ik word nu toch niet echt vrolijk van die partij hoor....
 
Originally posted by Esperantisto

D66 stemmen natuurlijk: niet te rechts en niet te links :)

Maar in het debat tellen ze niet mee....

Ik haat die Rosenmuller van Groen Links, maar eerlijk is eerlijk, in het debat is die messcherp
 
Originally posted by soulreaver
Ik haat die Rosenmuller van Groen Links, maar eerlijk is eerlijk, in het debat is die messcherp
Die heeft menig LPF-er peentjes doen zweten :) Maar niet mijn stiel, ik vind GL op veler gebied (m.n. milieu) te links.
 
De partij spreekt mij niet aan, absoluut niet, Rosenmuller vind ik een kwal, maar in het debat is die gewoon goed..

gister die Melkert bij Witteman, jongens wat blijft dat een kneuzig kinderachtig pubertje.. hij lult wijs maar heeft in feite niks te melden..
 
VVD, al jaaaaaaaaaaaren!

Lang leve de auto! Zit toch een katalysator op :D
 
Originally posted by oldy
VVD, al jaaaaaaaaaaaren!

Lang leve de auto! Zit toch een katalysator op :D
Ja en dan maar krom liggen om die auto te financieren. Ik kan me tenminste een luxe racefiets en vakanties veroorloven :p
Bovendien verbrand ik zo lekker veel extra calorieën. Dankzij mijn Brompton kan ik fiets en openbaar vervoer perfect combineren...
Gelukkig hebben nog niet alle Chinezen een auto, maar het gaat daar al wel hard de verkeerde kant op!

Nee, ik kan veel ideeën van GL wel pruimen, maar ze overdrijven helaas te veel. Net zoals die zeikerds van Greenpeace. Ik was altijd ontzettend pro-Greenpeace, tot ik er achter kwam dat het afzinken van boorplatforms zoals Shell dat wilde doen en Greenpeace wist te voorkomen, milieuvriendelijker was dan de oplossing van GP. Het ergste wasdat die schoften dat nog wisten ook, maar puur uit milieu-politieke overwegingen door gingen met hun acties... En Shell om haar imago veilig te stellen, uiteindelijk door de knieën ging. Daar krijg ik een erg wrange smaak van in mijn mond... Als D66 ietsjes meer aan politiek squatten zou doen om niet zulke slappe knietjes te hebben, dan is het echt een top-partij.

Redelijkheid staat bij mij voorop, het lijkt dat bij de meeste mensen het 'scoren' in een debat voorop staat, ongeacht de argumenten... daarom net als Soulreaver zegt. Rosenmuller kan schitterend debatteren, maar het slaat als een tang op een varken!

Zo... en nu douchen! Echt ongelooflijk, ik ben weer compleet hyper en dat terwijl ik al 5 dagen te weinig slaap (kun je spreken van een Internetverslaving :( )
 
Dan vraag ik me af wat Greenpeace nou eigenlijk wil bereiken met dat soort akties? Vreemd, je zou toch denken dat Greenpeace het beste voor het milieu wil, maar blijkbaar spelen er toch andere belangen.

Helaas: milieu = big business

De hele milieuvervuiling afschuiven op de automobilist vind ik ook kortzichtig. Meen gelezen te hebben dat maar 10% van de vervuiling afkomstig is van personenauto's. De rest is de industrie, landbouw etc. Kan je niet beter daar maatregelen nemen, valt meer te besparen.

Iets anders, opvallend dat nog steeds veel mensen geen vertrouwen hebben in de politiek (zie een aantal reakties hier). Ervaar het zelf ook zo: ze beloven van alles en zodra ze gekozen zijn doen ze toch waar ze zelf zin in hebben (incl. persoonlijke belangen nastreven). Jammer dat LPF het niet heeft kunnen oplossen, integendeel zelfs.

Waar ik wel op ga letten straks is hoe de partijen aan kijken tegen uitbreiding van de EU. Al die bananenrepublieken die er bij willen komen gaan ons goud geld kosten. En dat terwijl de economie wereldwijd op z'n reet ligt. Slechte timing.
 
Originally posted by oldy
Iets anders, opvallend dat nog steeds veel mensen geen vertrouwen hebben in de politiek (zie een aantal reakties hier). Ervaar het zelf ook zo: ze beloven van alles en zodra ze gekozen zijn doen ze toch waar ze zelf zin in hebben (incl. persoonlijke belangen nastreven). Jammer dat LPF het niet heeft kunnen oplossen, integendeel zelfs.
Mensen worden het meeste aangetrokken door lekker klinkende holle slogans. Dat werkt goed tijdens verkiezingen, maar daarna moeten er toch altijd compromissen gesloten worden... nogmaals, ik houd van een tijd, die het principe volgt: tijdens een regeringsperiode hetzelfde doen/zeggen als tijdens de verkiezingen. Het is lekker makkelijk om belastingverlagingen te beloven evenals voorzieningen voor autorijders en huizenbezitters, of wat dan ook, maar de financiële realiteit is toch anders.. In GB juichten de mensen onderhand toen de belastingen weer omhoog gingen. In NL waren de belastingen krankzinnig hoog, ergo een grote kapitaalvlucht, iedereen met geld en verstand woont in België en heeft het geld in Zwitserland op de bank staan.. wat heb je daar dan aan?

Waar ik wel op ga letten straks is hoe de partijen aan kijken tegen uitbreiding van de EU. Al die bananenrepublieken die er bij willen komen gaan ons goud geld kosten. En dat terwijl de economie wereldwijd op z'n reet ligt. Slechte timing.
Mmmm dat valt mee, de economie in Polen en de Baltische staten draait erg goed, en Hongarije was vroeger naast de DDR altijd het paradepaardje van de Oostbloklanden.
Erger is de taalverwarring... ergo, eindelijk eens Esperanto gaan invoeren bij de EU. Krankzinnig dat we ons tot Engels verlagen terwijl GB het grootste anti-euro land is....

Esperantisto
 
Ik denk dat ik ditmaal maar eens op Leefbaar Nederland ga stemmen. In de gevestigde partijen heb ik niet echt veel vertrouwen.
 
Hmm, weet het nog niet, maar denk VVD, wat me echter opvalt in deze disc. dat het er zo vriendelijk aan toe gaat, heel wat anders dan een paar weken geleden, toen het ging Bush.
Hebben we daar dan toch onze les uit getrokken?

Geurt-G.
 
Dat was die 'vriend' van T, weet je nog ... Sommige mensen kunnen niet discussieren en blokkeren dan je IP :D
 
Ja, dat was later, toen het persoonlijk werd, dat was niet leuk, maar daarvoor ging het ook leuk heftig.
 
nou ok, voor Geurt-G dan :D :

Jullie zijn allemaal eikels die er niks van snappen, linkse milieufreaks en rechtsballen.

Haha, zo beter?

Enne Esperantisto: jij grijpt ook elke gelegenheid aan om esperanto te promoten he? ;)

Dat Hongarije >vroeger< het paradepaardje was, daar hebben nu natuurlijk niets meer aan. Maar, draaien de Baltische staten en Polen zo goed dan? Ik meende dat het daar vrij slecht ging en nog volledig steunden op landbouw en veeteelt? Ergo, onze subsidiepotjes leeg gingen trekken? Zo zie je maar weer, zelfs op de 'chat&converstatie'-afdeling leer je weer!
 
Back
Naar boven