MuscleMeat

Kakelkipjes trainingslog (SW) op naar 70kg log

Bezoekers in dit topic

Even kort bericht: tweede geworden met 1,5 punt achterstand op de nummer 1. Apetrots op gedeelde winst op het vrachtwagentrekken (23,06 seconden met 8 ton over 15-20 meter). Winnares is bijna 30 kg zwaarder dan ik, even voor de beeldvorming :D. Vierde op hooggooien (5,75 meter), gedeeld derde op log met 8 herhalingen, tweede op farmers met 90 meter (waren glad zeg, viel wat tegen) en gedeeld tweede op de stone to shoulder met 6 herhalingen. Echt superblij, filmpjes en foto's komen later!
 
Ik ga hier ook even mee lezen:) Alhoewel mijn eigen logje hierin de pl-hoek al lang dood is:p
 
Even kort bericht: tweede geworden met 1,5 punt achterstand op de nummer 1. Apetrots op gedeelde winst op het vrachtwagentrekken (23,06 seconden met 8 ton over 15-20 meter). Winnares is bijna 30 kg zwaarder dan ik, even voor de beeldvorming :D. Vierde op hooggooien (5,75 meter), gedeeld derde op log met 8 herhalingen, tweede op farmers met 90 meter (waren glad zeg, viel wat tegen) en gedeeld tweede op de stone to shoulder met 6 herhalingen. Echt superblij, filmpjes en foto's komen later!
Nice sterke chick! :wl: gefeliciteerd
 
Zooooo, gezellige meet gehad gisteren! Besloten dat ik toch maar weer ga loggen, afgelopen maanden niet bijgehouden omdat ik van hot naar her vlieg met stage, werk en trainen. Maar het forum is toch wel erg vermakelijk.

Ben ondertussen hard in voorbereiding voor de Sterkste Vrouw van Nederland, is op 24 november bij Impact Sports Academy in Breda. Onderdelen zijn:

1. Max deadlift (suit, riem en straps toegestaan, zelf laden en 5 minuten de tijd voor max 3 beurten).

2. Atlasstenen. 80 of 100 kg steen, enkel magnesium toegestaan. Moet op een platform van 130 cm, 75 seconden de tijd. 100 kg telt altijd zwaarder dan 80 kg (1 x 100 kg verslaat dan 10 x 80 kg).

3.Farmerhold, 70 kg per hand voor maximale tijd.

4. Log ladder. 50-60-65-70 kg is ronde 1, daarna 75-80-82,5-85 kg ronde twee, tot er één overblijft als sterkste.

5. Yoke, 220 kg en zandzak van 70 kg. Beide 2 x 8 meter, yoke zet je net bij 8 meter, je draait dan zelf zonder de yoke en tilt hem weer op en neemt hem mee terug. Zandzak hoef je niet neer te zetten.


Ik vind het wel een mooie finale zo, mooi wat zwaarder dan de voorgaande wedstrijden en niet té zwaar. Stenen zonder hars vind ik erg jammer omdat het de biceps flink veel meer belast en voor meer risico op blessures zorgt.

Gisteren mooie training gehad:

Eerst stenen gedaan, 2 singles met 80 kg, gevolgd voor 3x3 met 65 kg.

1e single:

2e:

Derde drietje met 65kg:


Daarna samen met Natty87 en ProudPizza farmerholds gedaan, 3 x 60 seconden met 63kg per hand. Makkelijke sets wel, leuk onderdeel :).

Daarna log ladder geoefend. Bedoeling was: 50-55 kg, dan 50-55-60 kg, dan 50-60-65kg. Ging echter niet helemaal zoals ik wilde, kreeg de 60kg niet omhoog. Log bleek ook 2,5kg zwaarder dan mij was doorgegeven, ook andere log dan waar ik normaal mee oefen. Het zij zo. Daarna nog 3 dubbels met 52,5kg gedaan die easy gingen.

Als laatste 3 sets medley geoefend met 200 kg yoke en 65 kg vat (geen zandzak aanwezig). Snelle sets met 26,31 sec in set 2 en 22,76 sec in set 3. Erg blij mee.

Na afloop heerlijk gegeten bij Zinnia en het erg gezellig gehad op de meet!
 
Mooi moment tijdens de training nog:

Ik: "Oeh, ik heb zin in yoke."

ProudPizza en RockOfAges : "Wat, heb je zin in coke?!" :roflol:
Ik ken je lang genoeg om te weten dat ik het niet goed verstond, maar ProudPizza haar reactie was wel heel komisch :roflol:

Maar aangezien we het allebei verstonden misschien toch een freudiaanse verspreking.. :rolleyes:
 
Ik roep al een poosje dat ik mijn log weer wil gaan bijhouden en iets vaker wil meedoen op het forum omdat ik het best leuk vind, maar er komt steeds niks van. Bij dezen dan een nieuwe poging. Ben momenteel aal het cutten en woog vanochtend 84,5kg (-3 kg na de finale eind november). 1 februari doe ik mee aan de powerliftwedstrijd van Northside Barbell in Groningen, dus daar kan ik mooi op mijn fietsie heen :). Natty87 doet ook mee en nadien gaan we patat met stoofvlees eten bij de Frietwinkel :lick:.

Weet nog niet exact wat ik zal/kan liften, in ieder geval gaat eindelijk mijn wedstrijdpr op bench eraan, wat al 2,5 jaar op 65 kg staat :roflol:. Afgelopen week 4x4 met 62,5 gebencht, gingen mooi:


Was na een single met 67,5kg. Zelf niet zo tevreden over, liet hem vallen als een baksteen. Spanning in de volgende werksets was beter (borst op, halter naar beneden trekken i.p.v. laten zakken)


Squatprimer met 125kg gedaan (eerste primer weer in weken):

Daarna 3x5 met 115kg, hier set 3:


En daarna wat accessorywerk, onder andere twee amraps overheadpress met 37,5 kg. Eerste amrap 9 reps, heel blij mee. Overheadkracht is mijn zwakste punt, dus wil daar dit jaar hard aan werken. Ooit wordt het hopelijk net zo'n sterk onderdeel als de overheadpresses van RockOfAges :rolleyes:. Filmpje van mijn eerste amrap:

.

Tweede had ik er 7.

Al met al goed begin, hopelijk de kwalificatie voor het NK powerliften halen en dan NK meepakken voor het seizoen van sterkste vrouw weer begint.
 
oof teringsterk, goals!

tot hoe ver wil je cutten?
 
Dankjewel Vissertje1980 ! Twee trainingen in één gedaan omdat die 511 knieperties zich ook niet vanzelf bakten op 30 december.
 
oof teringsterk, goals!

tot hoe ver wil je cutten?

Dankjewel!
En ik cut tot ik in de -84 kg klasse pas haha. Denk dat ik nog wel ietsje verder cut, tot een kilo of 80 ofzo. Maar niet voor 1 februari hoor, als ik gewoon in de -84 pas, is dat al goed. Ben er dus al bijna.
 
Wat een power! Echt heel sterk! Alvast veel succes met de kwalificatie gewenst :). En respect dat je cut in de voedsel
overladen winter maanden !
 
Supersterk!! Ben ook nog wel benieuwd om je te zien Deadliften, ik hoorde dat je 205 kg had gelift op het NK. Niet normaal. :woot:
 
Leuk dat je weer actiever gaat zien en nog leuker dat je NSB cup mee gaat doen! :D
Benches, vooral die met 62.5, en squats zagen dr netjes uit.
 
Back
Naar boven