Fitness Seller

Kakelkipjes trainingslog (SW) op naar 70kg log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik kan me dat heel goed voorstellen. Ik zou dat ook niet kunnen 'handlen', een vriendin die sterker is dan ikzelf...
een wedstrijdje havermout eten zal je in ieder geval nooit verliezen!:p
 
Gisteren getraind, dag 2 week 1. Vandaag rustdag en de bloedbank weer van een half litertje voorzien :).

Training: heavy upper

Bench 3x6 50 kg (mooi snel)
Dumbbell row 3x6 30 kg (pr :cheer:)
Strict press 1x6 35 kg
Lat pulldown 1x6 28,5kg per hand (2 handvatten)
Unilateral standing dumbbell press 12,5 kg: 12, 10, 8 reps

Schouders zijn zoals jullie zien niet mijn sterkste punt, werk hard aan verbetering :cool:. Ooit wordt het hopelijk wat.
 
Beetje laat, maar enfin:

Gisteren training 3, control dag lower body. Eigenlijk bestaat deze training uit paused squats en paused deadlifts plus nog 2 optionele oefeningen (ik doe er drie, voeg hipthrust toe, omdat ik ook peachy points wil à la ScumbagAnnie ). Had echter woensdag bloed gedoneerd en ben de dag erna bij trainen soms nog licht duizelig, dus gisteren bij squats en deadlifts gehouden.

Paused squats (pauze onderin) 6 x 4 90 kg easy peasy

Paused deadlifts (pauze net na lostrekken) 3 x4 100 kg idem

Toen gauw naar huis om zelf pizza te maken voor RockOfAges en mezelf :pizza:drool:.


Qua cut gaat het nog niet zo geweldig:

2200 kcal per dag

maandag 82,7 kg
woensdag 83,5 kg
donderdag 83,3 kg
vrijdag 83,2 kg

Gister natuurlijk pizza gehad en was ingecalculeerd, maar ben een beetje bang dat 2200 misschien zelfs te veel is, terwijl ik dat niet had verwacht. Nog een dag of 5 aanzien en als ik niet afval, toch maar verlagen. Op deze manier zou ik alleen wel vrij snel weer op 1600 terecht komen, en dat vond ik in mijn vorige cut (toen ik naar de -72 kg klasse ging) echt weinig :eek!:. RockOfAges zegt dat ik me te druk maak :p
 
Beetje laat, maar enfin:

Gisteren training 3, control dag lower body. Eigenlijk bestaat deze training uit paused squats en paused deadlifts plus nog 2 optionele oefeningen (ik doe er drie, voeg hipthrust toe, omdat ik ook peachy points wil à la ScumbagAnnie ). Had echter woensdag bloed gedoneerd en ben de dag erna bij trainen soms nog licht duizelig, dus gisteren bij squats en deadlifts gehouden.

Paused squats (pauze onderin) 6 x 4 90 kg easy peasy

Paused deadlifts (pauze net na lostrekken) 3 x4 100 kg idem

Toen gauw naar huis om zelf pizza te maken voor RockOfAges en mezelf :pizza:drool:.


Qua cut gaat het nog niet zo geweldig:

2200 kcal per dag

maandag 82,7 kg
woensdag 83,5 kg
donderdag 83,3 kg
vrijdag 83,2 kg

Gister natuurlijk pizza gehad en was ingecalculeerd, maar ben een beetje bang dat 2200 misschien zelfs te veel is, terwijl ik dat niet had verwacht. Nog een dag of 5 aanzien en als ik niet afval, toch maar verlagen. Op deze manier zou ik alleen wel vrij snel weer op 1600 terecht komen, en dat vond ik in mijn vorige cut (toen ik naar de -72 kg klasse ging) echt weinig :eek!:. RockOfAges zegt dat ik me te druk maak :p
Ik weet niet hoe lang je al bezig bent met je cut, op dit kcalbudget? Bij mij duurt het na een periode van niet-cutten altijd echt lang voordat ik weer gewicht/vet begin te verliezen. Het kan vaak 2 tot 3 weken duren voordat het verschil zichtbaar is in de spiegel en op de weegschaal, terwijl ik me dan wel braaf aan het schema houd. Misschien geldt dat ook voor jou, dus ik zou het inderdaad wel even aankijken.

Het zou zonde zijn als je nu supersnel omlaaggaat, terwijl je misschien ook goede resultaten had kunnen neerzetten met een hoger kcalbudget. Dan hoef je dus ook niet per se zo laag uit te komen, qua kcal. Achteraf gezien had ik dat zelf ook beter moeten doen. Ik zat op mijn oude schema op een kcalbudget van gemiddeld 1500kcal (wel carb cycling) en dat was al best laag. Dan wordt het natuurlijk een kutgrap als je nog lager moet... :bang:


PS: je hebt mijn peachy points van gisteren verdiend. Ik had rustdag, dus je mag ze van me hebben voor je hip thrusts.
:peachy::peachy::peachy::peachy:
 
Bij mijn vorige cut verloor ik in de eerste week juist best wel prima gewicht vanaf week 1. Toen ook ongeveer dit startgewicht en dit aantal kcal. Deze keer dus vooralsnog geen resultaat te zien, wat de controlfreak in mij triggert haha!

Overigens heb ik dus gisteren geen hipthrusts gedaan, dus of de peachy points terecht zijn? :p Wil ze eigenlijk vandaag nog even doen :).
 
Bij mijn vorige cut verloor ik in de eerste week juist best wel prima gewicht vanaf week 1. Toen ook ongeveer dit startgewicht en dit aantal kcal. Deze keer dus vooralsnog geen resultaat te zien, wat de controlfreak in mij triggert haha!

Overigens heb ik dus gisteren geen hipthrusts gedaan, dus of de peachy points terecht zijn? :p Wil ze eigenlijk vandaag nog even doen :).
Oeps, daar had ik even overheen gelezen. Maar voor de squatties en deads verdien je evengoed peachy points hoor. :D
Je bent sowieso een peach, omdat je bloed bent gaan doneren!

Ik zou het advies van RockOfAges opvolgen en je niet gelijk zorgen gaan maken! Een paar weken stilstaan is op zich ook niet superduperrampzalig toch?:o En als je erachter komt dat het echt niet werkt, ga je wat omlaag!
 
gewicht gaat nou eenmaal niet lineair(helaas). je kunt na 3 dagen niet al conclusies gaan trekken. Gewoon 1 of 2 weken aankijken en naar weekgemiddeldes kijken en aan de hand daarvan aanpassen of niet.
 
gewicht gaat nou eenmaal niet lineair(helaas). je kunt na 3 dagen niet al conclusies gaan trekken. Gewoon 1 of 2 weken aankijken en naar weekgemiddeldes kijken en aan de hand daarvan aanpassen of niet.
Luister naar Rock, hij is een wijze meneer.
 
gewicht gaat nou eenmaal niet lineair(helaas). je kunt na 3 dagen niet al conclusies gaan trekken. Gewoon 1 of 2 weken aankijken en naar weekgemiddeldes kijken en aan de hand daarvan aanpassen of niet.

Dit x 1000

Je kan echt geen conclusies trekken op 2 of 3 dagen.

Ik schommel soms echt een kg per dag. (Zie mijn log, vandaag 92.3, woensdag 91.2)

91.2 was een low dag, 92.3 een high dag. Verder schommel ik nu zo rond de 91-92. 2 weken terug tussen de 90.5 en 91.5. Ik heb nu dagen dat ik minder zwaar ben dan 2 weken terug, maar toch kan ik zeggen dat ik ongeveer 0.5kg ben aangekomen.

Nu zit jij dus tussen de 82.5 en 83.5.

Als je over 2 weken nou nogsteeds daar tussen zit zou ik gaan zakken, maar waarschijnlijk zal je dan wat lager zitten.
 
Jullie hebben volledig gelijk, ik had gewoon gehoopt dat het zoals de vorige keer meteen gestaag zou dalen en denk nu dat niet gebeurt gewoon meteen dat ik het niet goed genoeg doe, het een mislukking wordt, blablabla, stom gezeur in mijn hoofd ???:p. Dank voor de reality-check :).

Gewoon vrolijk door zo, morgen lekker knallen bij RPB:heart::heart::heart:!
 
Fijne training gehad:

3 triples en een dubbel met 50 kg log, echter niet zo tevreden omdat de presses niet geweldig gingen, soms te ver naar voren, soms naar achteren, niet hard genoeg blabla. Wel volume pr met een dikke log van dit gewicht dus misschien gewoon niet zeiken :).

Daarna yoke:

Warmups met 170 kg (3 x 15 meter)
200 kg (2 x 15m) pr
210 kg (11 m) pr
Hiervoor slechts tot 160 kg gedaan CORRECTIE 180 (even vergeten haha) dus heel blij mee. De andere 2 dames hadden tot 200 kg gedaan en ik wilde per se meer doen :rolleyes:. Filmpje:

Daarna nog 4 wheelflips met 270 kg en toen yolo bijna 90 kg steen erop gelegd, nooit eerder één zwaarder dan 70 kg getild. Was mooi! Volgende week gaat ie erop :cool:.

Fijn weekend allen!
 
Laatst bewerkt:
Jezus sterke lifts en grote PR's ook!
 
Ben je van candito afgestapt of doe je andere versie?
Ik heb nooit paused squats erin zitten.

Mooie prs
 
Doe de control-versie van het lineaire programma, daar zitten paused squats, deadlifts en spotopresses in.

En dankjewel!
 
Back
Naar boven