AndroidHealthClinic

Kakelkipjes trainingslog (SW) op naar 70kg log

Bezoekers in dit topic

Dank! Ik zie wel eens vrouwen die 10 pull ups doen of zelfs pull ups met extra gewicht. Lijkt me zo gaaf om ooit te kunnen.
 
Vandaag echt een heerlijke training gehad, puur genieten. Had voor de tweede keer preworkout van meneer RockOfAges gehad, deze keer niet veranderd in een "klein schattig tomaatje" zoals hij de vorige keer zei en ik verging niet van de jeuk. Fijn. Focus ook optimaal en zin om veel te tillen.

Zercher squat 112,5 kg gedaan in de hoop op winst, en dat is gelukt. Filmpje:


Daarna Spoto presses, 6 x 4.
2 x 4 50 kg maar ging te makkelijk, dus hups 52,5 erop.

4 x 4 52,5 kg EZ
Héél blij mee. Wat is het ook heerlijk om te benchen op een bankje waarop je niet weg glijdt en tenminste een fatsoenlijke arch kunt maken en die ook nog eens kunt behouden. Een stang met prima knurling is ook geweldig. Het zijn de kleine dingen in het leven hè. Filmpje:

Paused cable row:
6 x 4 met 28,5 kg ging mooi

Unilateral shoulder press:
1 x 10 met 15kg PR vet blij mee. Schouders zijn mijn zwakke punt, dus elk pr brengt grote vreugde.

Pull up hammer grip:
Ik wist niet hoe ik het voor mekaar kreeg, maar heb er gewoon drie gedaan in één set. Drie. Heul blij :D.

Reverse flyes:
3,25 kg 3 x 12

Lateral raises:
7,5 kg 3 x 12 pr en ook blij.

Samenvattend: blij Kakelkipje :)
Weet zo'n aanstekelijk blij hoofdje na die Zercher Squat. Heerlijk! :D
Je trainingen zijn echt badass, zeg. Dayum.
 
Haha, wat leuk dat je ervan geniet! Ik moet altijd lachen als ik een pr zet of een goede set heb gedaan, gaat vanzelf :D
 
Haha, wat leuk dat je ervan geniet! Ik moet altijd lachen als ik een pr zet of een goede set heb gedaan, gaat vanzelf :D
Dat herken ik wel hoor.:rolleyes: Dan voel je je toch mooi eventjes on top of the world.:wl:
 
Ja precies, zo van: hatseflats, dat heb ik mooi gedaan :cool:
 
Gistermiddag weer eens eem bij Wout Zijlstra getraind, lekker buiten :). 25 mei ga ik meedoen aan een kwalificatiewedstrijd voor de Sterkste Vrouw van NL in november. Gewoon voor de leuk, want de nummers 1, 2 en 3 van vorig jaar zijn al gekwalificeerd.

Gisteren eerst maar eens geoefend met de slamball waarmee we stone to shoulder moeten doen. Ik ben geen fan: plomp ding dat zijn vorm niet behoudt en je waardeloos op de schouder krijgt. Liever een echte atlas steen of een natural stone. Maar goed, kreeg hem er wel op. 70 kg weegt ie:


Daarna nog een paar keer een echte steen geschouderd van 70 kg, ging mooi. Wilde hem ook een paar keer op een platform leggen:


Betwijfel haast of ie wel echt 70 kg woog, omdat het zo makkelijk ging. Maar misschien voelt alles onder de 90 kg wel licht aan, geen idee :D.

Hooggooien ook geoefend met 7,5 kg in de zak. Keer over de 5,75 meter gegooid en ook vaak hoog zat, maar dan net niet erover. Moet dit gewoon tot in den treure oefenen om te zorgen dat ik consistenter ga gooien.

Afgesloten met farmerwalks van 75 kg per hand:


Op het laatst moest ik een beetje lachen omdat het zo lekker ging. Maar als je echt gaat lachen, vallen die dingen natuurlijk uit je handen omdat je spanning verliest, daarom zei ik tegen mezelf dat ik niet mocht lachen :rolleyes:.

Fijne zondag allemaal!
 
Training 1 vandaag, besloten om te gaan microloaden op de squats, aangezien die anders snel te zwaar zullen worden en ik daarna ook nog zwaar moet deadliften.

Squat: 3 x 6 111kg
Ging heel prima, hier de laatste set (Bokito kijk, RockOfAges geeft mij ook klapjes):

Deadlifts: 2 x 6 115 kg
Beter dan vorige week dus, heel tevreden. Maar voelt wel alsof ze mijn ziel opvreten.
Set 1:

Set 2:

Daarna:

Unilateral leg press 3 x 12
20 kg per kant

Hip extensions 3 x 20
20 kg schijf

:peachy:

Ook nog wel leuk: zei vanmorgen tegen RockOfAges dat ik dag 1 best pittig vond met zware deadlifts na zware squats. Dat ik vorige week mijn sets deadlifts niet eens had afgemaakt. Zegt ie: "Maar je squats zijn ook gewoon zwaar. Had je al eerder 110 kg keer zes gedaan?" Ik: "Nee." Hij: "En 110 kg voor 1 x 5 en 2 x 6?" Ik: "Nee, dat helemaal niet." Hij kijkt mij aan, zegt niks. Ik: "Ja het ís natuurlijk wel een volume pr, maar ik kijk daar niet zo naar, ik denk gewoon: ik moet meer dan vorige week." Hij: "Maar het is dus niet zo heel gek dat je die 110 wel zwaar vond." Zette het wel weer even in perspectief :roflol:.
 
Training 2:

Bench 3x6
55 kg, met niet bestaande pauzes:

Dumbbell row 3x6
30 kg yeaaaahh :flexbiceps:

Military press 1 x 4 (moest 6 maar de koek was op)
36 kg

Hammer grip pull ups:
3, niet verwacht want was beetje moe

Unilateral shoulder press 3 x 12
12,5 kg pr :cool:

Mooie training, tevreden:)
 
Training 3
Beetje moe, ook nog steeds beetje spierpijn van de farmer walks :o


Pauze squats 6 x 4
95 kg
fijne sets, hier set 6:

Pauze deadlifts 3 x 4
100 kg
set 2 laatste rep geen pauze, denk dan dat ik pauzeer, maar is op film niet te zien :emo:. Wil dan soms nog te snel. Verder probeer ik wat meer in de bar te hangen voor een betere start, ging redelijk vandaag. Hier set 3:

Leg curls 3 x 12
20 kg, hopelijk volgende week zwaarder. Was nu geen rpe10, vorige week wel

Leg extensions 3 x 15
26 kg, idem curls

Cable hip abduction 3 x 15
7,5/7,5/5 kg

Besloten ook eindelijk mijn kop d'r veur te zetten met cutten. Afgelopen weken gewoon te vaak gezellig meegegeten met RockOfAges en ik wil eigenlijk wel echt 4-5 kg kwijt om dan een beetje te kunnen bouwen richting Sterkste Vrouw van NL. Maar dat gaat niet als ik op onderhoud blijf eten :emo:. Gisteren 81,8 en vandaag 82,6 (gisteren nogal zout gegeten). Ik houd jullie op de hoogte, is ook weer een stok achter de deur :p.
 
Oooo ja nog bijna vergeten: ik heb één ekte pull up gedaan vandaag. Gewoon voor de lol, dacht niet dat ik het zou halen. Wel erg blij, gaat steeds beter.
 
Training 4 (gisteren)
2200 kcal / 82,8kg (+0,5kg) (vandaag 82,3kg)

Spoto press 6 x 4
52,5/52,5/53,5 (4 sets)
Set 6:

Cable row paused 6 x 4
28,5 kg (volgende week omhoog)

Unilateral db shoulder press 1 x 10
16 kg jeeeeeeeeejjjj :cheer:

Hammer grip pull ups:

vier :heart::heart:

Rear db fly 3 x 12
5 kg

Front raises 3 x 12
7,5 kg

De baas zei dat ik beter side raises kan doen omdat de front delts al voldoende volume krijgen door de andere presses, dus vanaf volgende week ga ik side raises doen.

Morgen eindelijk weer naar RPB :D!
 
Onderdelen trainen bij RPB (gisteren)

Echt een geweldige training gehad daar, zit er nog van na te genieten. Oma vanmiddag ook super trots toen ik filmpjes van RockOfAges en mij liet zien, heel leuk :D.

Eerst log met het kleine logje, volgende keer gewoon weer met de normale. Opgewerkt naar 3 setjes met 50 kg van 4/3/3 reps op snelheid/goed eronder duiken.

Daarna oefenen voor truck pull met harnas en touw, geweldig onderdeel. We gebruikten een Renault Clio, eerst met vijf tikkies op de handrem, maar was te licht. Zes tikkies was flink veel zwaarder:

Meestal kan ik na tien pasjes wel vaart maken, maar nu ging dat gewoon niet en moest ik hem maar rustig uittrekken. Heel ietsjes hulp gehad, zodat ie niet bij het minste of geringste stil stond. Heerlijk stuk gaan :cool:.

Daarna atlas stenen gedaan, voor het eerst dat ik kon oefenen met de 75 kg steen die ze speciaal voor de vrouwen hebben laten maken (met hartjes erop :clap:). Dacht eerlijk gezegd dat die steen bij Wout geen 70 kg zou wegen en deze flink zwaarder zou voelen, maar dat viel wel mee:

Daarna wilde ik toch die 90 ook nog optillen, maar had geen hars meer op mijn armen en kon hem daardoor niet zo ver optillen. Was voor mijn gevoel al wel weer lichter dan de vorige keer dat ik hem oppakte, dus wil hem héél graag weer erop leggen.

Daarna nog hooggooien geoefend met 10 kg, ging heel goed. Drie consistente, hoge worpen achtereen. Hoogte niet exact bekend, want de lat lag laag (3,5 meter ofzo). Leek wel over de vijfmeterstreep te gaan, maar weet het natuurlijk niet zeker.

Was weer heel gezellig en mooie resultaten behaald, echt heerlijk. Heb nu ook een coach geregeld en ben heel benieuwd wat dat gaat brengen :banana:.


Gewicht nog even onbekend: eergisteren in de drukte vergeten te wegen, gisteren onbeperkt sushi eten en dansjes en drankjes daarna. Morgen kijken wat ik dan weeg :p.
 
Wie is je coach?
 
Back
Naar boven