MuscleMeat

Kakelkipjes trainingslog (SW) op naar 70kg log

Bezoekers in dit topic

Training 4
Gewicht: 82,8 @2200 kcal/dag

Overlegd met RockOfAges en besloten eerst op 2000 te gaan zitten, kijken wat dat doet. Geen stage op het moment, dus geen vier dagen acht uur per dag de benen uit mijn lijf lopen. Aanstaande zaterdag de jaarlijkse vriendinnendag (waar altijd wel lekkere dingen gegeten worden) en dan wil ik wel meegenieten van het lekkers, dus dat wordt een cheat. Rest van de dagen gewoon strak op 2000.

Goed, qua training: ging heerlijk! In deze training kan ik de laatste weken steeds wel ergens wat kilo's bij plakken (naast op de Spoto press natuurlijk), waar ik echt van geniet, aangezien mijn bovenlichaam wel flink wat sterker mag worden.

Spoto press 6 x 4
53,5 kg
Achteraf misschien net wat licht, maar prima. Set 4:

Paused cable row 6 x 4
31 kg pr jeeeeej :cheer:

Dumbbell shoulder press 1 x 10
Lift van de dag: PR 17,5 kg :cheer::cheer::cheer:
Met halfnatty lighting:

Hammergrip pull ups
4 3/4 rep
Je kunt niet alles hebben:

Rear delt db fly 3 x 12
6 kg

Side raises 3 x 12
5 kg net aan, flink verzuurd


Wachten op RockOfAges en nog even wat aanklooien:

Ab wheel 3 x 8
Op de knieën en lang niet tot parallel :rolleyes:

Dead bugs 2 x 10

Dat was hem! Aanstaande zaterdag dus helaas niet naar RPB, eerste training wordt maandag weer. Even geleden dat ik drie dagen rust heb gehad, maar heb zo'n vermoeden dat het me goed zal doen :).
 
Heb een 45 en 65 kg atlasstone besproken dus de volgende keer dat je komt kun je een volledige stonesrun doen. Alvast ter motivatie
 
3 filmpjes in 1 training, wat een feest.
Wat zijn dead bugs?
 
Hahahaha. Dead bugs: op de rug liggen, benen gehoekt, voeten in de lucht en armen recht omhoog. Dan linker been en rechter arm laten zakken tot net boven de grond en weer terug en hetzelfde met het andere diagonale paar.

 
Laatst bewerkt:
Training 1 (week 7)
Gewicht: 81,7 na heerlijk eten gisteren. Zat hiervoor tussen 81,0 en 81,5

Eet nu ruim een week 2000 kcal per dag en dat werpt zijn vruchten af. Was eergisteren 80,7 en gisteren 81,0. Vandaag ook wel wat meer gegeten (kom rond de 2700 uit). Rest van de week wel weer gewoon op 2000.

Over zaterdag: nog even conservatief los gegaan op de farmers met 50 kg per hand, zit ook in de wedstrijd van 26 mei. Kon mooi op het fietspad bij RPB, takje neergelegd bij het 50 meter punt en gas erop. November vorig jaar liep ik 87,5 meter met 50 kg per hand, maar toen was er een 20 meter baantje en moest ik dus veel meer bochten lopen.

Deze week maar eens kijken wat ik dan kan halen, kan nu niet zo veel zeggen of het inderdaad beter is of niet. Wel lekker 150 meter gelopen :D.


Daarna hooggegooid met 10 kg, meegedaan op hoogte met RockOfAges maar kreeg hem er niet over, wel vaak hoog zat. Dit nog even wat meer oefenen voor 25 mei, is nog lang niet constant genoeg.

Vandaag:

Squat 2 x 6 en 1 x 5 (6e rep gefaald)
115kg

Baalde eigenlijk beetje van die faal maar het is echt een dik vet volume pr met 88,5% van mijn 1RM (130kg), dus wel erg blij mee.

Set 3:

Deadlift 1x6 en 1x7 (tel kwijt) hoezeeeee
Set 2:

Unilateral leg press
3 x 12
25 kg per kant

Back extensions
3 x 20
20 kg


Toen heerlijk broodje hamburger met ei, spek, kaas, uitjes en sla en tomaat gegeten bij de plaatselijke snackbar. Was gruwelijk lekker :burger::heart:
 
Training 2 week 7
Gewicht 81,6 @2000 kcal

Vannacht bijna niet geslapen, honderdduizend keer wakker blabla. Middagdutje gedaan en voelde me daarna wel weer redelijk. Bankdrukken viel echter flink tegen :).

Bankdrukken 3 x 6
Set 1: 56 kg (vorige week 57,5 t&g gedaan)
4 reps mee kunnen maken

Set 2: 52,5kg
5 reps mee kunnen doen

Oké lichaam, wat jij wilt, 50 kg dan maar

Set 3: 50 kg
6 reps jeeeeeeeeeeej :cheer::emo:

Dumbbell rows 3 x 6
27,5 kg
Wel aardig, -2,5kg t.o.v. vorige week

Overhead press 1 x 6
30 kg

Hammer grip pull ups
4 hele, wel blij mee, dacht niet dat ik dat nog zou halen :)

Dumbbell standing shoulder press 3 x 8-12
15 kg (+1kg t.o.v. vorige week)
12/11/11 reps


Blij dat ik gegaan ben, want ik wil nog wel eens sjaak afhaak spelen als ik me zo voel. Wel erachter gekomen dat ik de stang gecontroleerder moet laten zakken bij het bankdrukken, had behoorlijk spanningverlies onderin.

Lang verhaal kort: matige training, maar hoort erbij. Vanavond lekker een leuke film kijken met RockOfAges :heart: :engel:
 
Training 3 week 7
Gewicht 81,9 kg @2000 kcal/dag (zal ook deels vocht zijn door fase van mijn cyclus)

Paused squat 6 x 4
100 kg
Set 6:
dacht eerst: poeh, die 90 kg voelt zwaar, dan maar niet zwaarder. Maar was in Big Gym, dus geen gekleurde schijven en had even vergeten dat ik geladen had met 25 kg schijven i.p.v. 20 kg schijven :p. Was dus wel gewoon de 100 kg die ik op het oog had voor vandaag :hedbang:.

Romainian deadlifts 3 x 12
80 kg, prima

Volgende week training 1 zware squats gevolgd door paused deadlifts en training 3 zware deadlifts gevolgd door paused squats om zo meer progressie te maken op de deadlifts. Is er nu nauwelijks :rolleyes:.

Lying leg curl unilateraal 3 x 12
18 kg /19,1 kg/19,1 kg

Leg extension unilateraal 3 x 15
18 kg/ 20,3 kg/ 22,6 kg

Hip abduction machine 4 x 20
18 kg/20,3 kg/22,6 kg/25 kg
Puur voor dat ass en omdat ik deze oefening leuk vind. :peachy:

Was weer even uitvogelen hoe zwaar ik de assistance hier kon doen. Fijne training :)!
 
Zo leuk om te lezen dat we ongeveer op hetzelfde krachtniveau zitten en hoe jij dan bepaalde dingen ervaart. Herken het vaak zelf :p
Ik ga vrijdag voor het eerst 3x3 hammer grip pullups proberen. Ben heeeel benieuwd. En dan hopen daarna ook een keer 4 reps te kunnen doen.
 
Zo leuk om te lezen dat we ongeveer op hetzelfde krachtniveau zitten en hoe jij dan bepaalde dingen ervaart. Herken het vaak zelf :p
Ik ga vrijdag voor het eerst 3x3 hammer grip pullups proberen. Ben heeeel benieuwd. En dan hopen daarna ook een keer 4 reps te kunnen doen.
Vind ik andersom ook leuk om te lezen! Ben ook heel benieuwd, pull ups x 10 here we come :cool:
 
Hier wordt nog altijd beestachtig getraind, zie ik. Je kracht is echt een voorbeeld voor mij. :D
 
Poosje afwezig geweest, druk gehad met scriptie en ook met trainen en had dan niet zo veel zin om uitgebreid te loggen :o. Zal het nu weer gaan bijhouden, want vind het forum wel echt leuk en vermakelijk! Scriptie gaat als een speer en wordt volgende week ingeleverd.

Vandaag eerste wedstrijd van het seizoen, samen met RockOfAges. Onderdelen voor mij zijn vrachtwagentrekken, boomstamtillen (50kg voor herhalingen), timbers (50 kg per hand voor afstand), hooggooien (7,5 kg) en een slamball van 70 kg schouderen (stone to shoulder). Dit is ook een kwalificatiewedstrijd voor de finale van de Sterkste Vrouw van NL, maar ik ben al gekwalificeerd, dus die druk is er voor mij niet. Doet niks af aan mijn wil om het zo goed mogelijk te doen overigens :cool:.

Zal maandag een wedstrijdverslag geven! Moet vanavond namelijk richting Hamburg, een van mijn aupairkinderen doet morgen Konfirmation (een soort belijdenis, maar dan iets anders) en daar zijn bijna alle aupairs die dat gezin heeft gehad natuurlijk graag bij :). Wordt ook echt groots gevierd, dus kan lekker Kuchen essen voor het herstel :p. Zin in, maar de timing is iets minder, zal na de wedstrijd nog wat cafeïne nemen voor de reis naar Duitsland :rolleyes:.

Fijn weekend!
 
Veel succes meis!
 
Back
Naar boven