MuscleMeat

Kale plekken haar -> is er nog iets te redden?

Bezoekers in dit topic

Ik sta absoluut niet met weinig of geen haar. tried it, didn't like it... Kwestie van persoonlijke voorkeur. Als ik nu echt volledig kaal wordt en er is niks aan te doen zou ik me er wel mee verzoenen. Maar wat is er mis met een poging doen om je haar terug iets voller te krijgen?

Als iemand nu een ziekte krijgt en die verliest al zijn tanden, zouden de meesten dan ook niet voor implantaten of een vals gebit gaan? Of zouden de mensen die nu zeggen "zelfvertrouwen is alles, scheer je toch kaal joh, who cares" dan ook zeggen "zelfvertrouwen is alles, tanden zijn niet nodig"? Ik beweer helemaal nergens dat haar nodig is om als mooi te worden ervaren door de buitenwereld, sommige mensen staan ermee, sommigen niet. Ik vind het niet mooi bij mezelf, een betere uitleg kan ik daar niet aan geven

Prima als je het een eerlijke kans gegeven hebt en het gewoon minder staat.

Veel mensen maken zich zorgen om het kaal worden, proberen allerlei middeltjes uit voor (te) veel geld en bereiken zelden tevredenheid. Het is een struggle die niet te winnen valt, wie neemt er nu genoegen met tijd rekken, loop je 10 jaar langer te twijfelen of je het nu al wel of niet helemaal moet afscheren. Jaren dat je het loopt te verbloemen en je dus een net wel of net niet kapsel hebt. In de meeste gevallen zal een kale kop wel beter staan.

Let wel, het is geen keuze tussen een weelderige haardos of kaal, want in die gevallen staat de haardos inderdaad beter als je dan toch mag kiezen. Nee het is de keuze uit een uitgedunde coupe wat nog net de kale plekken verbergt óf helemaal afscheren.

Heb het zelf ook jaren gehad, op een gegeven moment kies je maar het kapsel wat je totaal niet staat, maar je haar het best dekkend is. Fase daarna maar geen gel meer in, want dan lijkt het nog dunner. Vooral niet in tl verlichting, wind of met nat haar in de spiegel gaan kijken want dan kijk je er helemaal dwars door heen. Elke keer in de spiegel staren of de kalende plekjes nog gedekt zijn en maar hopen dat niemand het ziet. Op een gegeven moment krijg je opmerkingen, waardoor iedereen eigenlijk ziet en dus weet dat je met deze stuggle bezig bent. Heb zo een jaar of 5 gelopen, heerlijk die dag dat alles eraf was. Even wennen maar zou nu niks anders meer willen. Baal nu zelfs dat ik mij na 3 dagen al weer moet scheren, ook een kale kop moet goed onderhouden worden.
 
Het zijn ook vaak mensen die fucking lelijk zijn met hun ''scheer je kop k

Haar verliezen door ouder worden? Huh? Er zijn mensen kaal op hun 20 ste

Als je haarzakjes op zijn dan kan je vroeg kaal worden. De een heeft er gewoon meer dan de ander.
Net zoals sommige mensen erg vroeg grijs worden, de kleur is dan gewoonweg "op".
Dus ja, heeft te maken met ouder worden. Niemand wint het van vadertje tijd, ook jij niet.
 
Prima als je het een eerlijke kans gegeven hebt en het gewoon minder staat.

Veel mensen maken zich zorgen om het kaal worden, proberen allerlei middeltjes uit voor (te) veel geld en bereiken zelden tevredenheid. Het is een struggle die niet te winnen valt, wie neemt er nu genoegen met tijd rekken, loop je 10 jaar langer te twijfelen of je het nu al wel of niet helemaal moet afscheren. Jaren dat je het loopt te verbloemen en je dus een net wel of net niet kapsel hebt. In de meeste gevallen zal een kale kop wel beter staan.

Let wel, het is geen keuze tussen een weelderige haardos of kaal, want in die gevallen staat de haardos inderdaad beter als je dan toch mag kiezen. Nee het is de keuze uit een uitgedunde coupe wat nog net de kale plekken verbergt óf helemaal afscheren.

Heb het zelf ook jaren gehad, op een gegeven moment kies je maar het kapsel wat je totaal niet staat, maar je haar het best dekkend is. Fase daarna maar geen gel meer in, want dan lijkt het nog dunner. Vooral niet in tl verlichting, wind of met nat haar in de spiegel gaan kijken want dan kijk je er helemaal dwars door heen. Elke keer in de spiegel staren of de kalende plekjes nog gedekt zijn en maar hopen dat niemand het ziet. Op een gegeven moment krijg je opmerkingen, waardoor iedereen eigenlijk ziet en dus weet dat je met deze stuggle bezig bent. Heb zo een jaar of 5 gelopen, heerlijk die dag dat alles eraf was. Even wennen maar zou nu niks anders meer willen. Baal nu zelfs dat ik mij na 3 dagen al weer moet scheren, ook een kale kop moet goed onderhouden worden.

Ik heb het toen ik veel jonger was en echt VEEL haar had (had eigenlijk iets te dik haar toen) eens gemillimetreert en dat was echt geen zicht met de rest van mn kop eronder. Nu met ouder worden niet meer geprobeerd. Maar tis bij mij ook nog niet zo erg dat ik dingen probeer te redden die eigenlijk al zo goed als kaal staan. Mijn haar begint over het algemeen wat dunner te staan, maar je kan er nog nergens doorzien behalve de zone net boven het voorhoofd. Als het droog is valt het nog mee, maar met gel of wax ofzo erin begint het een klein beetje op te vallen. Voor mezelf dan toch, andere mensen zeggen dat ik het me inbeeld. Ik wilde gewoon eens proberen of ik het iets voller kon maken terug of de achteruitgang tijdelijk stoppen.

Klinkt mss dom maar op mijn 50ste kaal worden klinkt interessanter dan op mijn 34ste. Maar ik heb wat zitten spelen met minoxidil en het was meer gepruts met die druppeltjes dan het me waard is voor eigenlijk geen of bijna geen resultaat te zien.
 
Back
Naar boven