MuscleMeat

Kale plekken haar -> is er nog iets te redden? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ja vanaf het begin bij dermatoloog :) Er is ook geen specifieke controle nodig (geen bloedonderzoek).

Het is niet zoals bijvoorbeeld roaccutane waar je periodiek bloed moet laten nemen ;)

Hmm oke, ik dacht dat dat wel moest ivm dht waardes etc. Bedankt voor alle info!
 
Hmm oke, ik dacht dat dat wel moest ivm dht waardes etc. Bedankt voor alle info!

Als je ooit PSA zou laten meten in je bloed (vb: jaarlijks bloedonderzoek), moet je je huisdokter vertellen dat je Fina gebruikt. Een eventuele afwijking in die waarde is dan te verklaren door je Fina gebruik.

Tot slot: als je ooit kinderen zou willen moet je drie maanden stoppen met Fina. De stof moet volledig uit je lichaam alvorens een vrouw zwanger te maken (goede anticonceptie is dus een MUST). Het stofje kan namelijk voor afwijkingen zorgen bij de foetus, maar het leidt niet tot onvruchtbaarheid (of in zeldzame gevallen, maar alle medicijnen hebben een waslijst van mogelijke enge bijwerkingen).
 
Als je ooit PSA zou laten meten in je bloed (vb: jaarlijks bloedonderzoek), moet je je huisdokter vertellen dat je Fina gebruikt. Een eventuele afwijking in die waarde is dan te verklaren door je Fina gebruik.

Tot slot: als je ooit kinderen zou willen moet je drie maanden stoppen met Fina. De stof moet volledig uit je lichaam alvorens een vrouw zwanger te maken (goede anticonceptie is dus een MUST). Het stofje kan namelijk voor afwijkingen zorgen bij de foetus, maar het leidt niet tot onvruchtbaarheid (of in zeldzame gevallen, maar alle medicijnen hebben een waslijst van mogelijke enge bijwerkingen).

Voor donatie moest ik zeker een maand eraf zijn, maar zwangerschap is toch net wat anders, dus die 3 maanden en anti conceptie zouden geen probleem moeten zijn.

Zal eens opzoeken of ik ooit psa heb laten meten, ik geloof namelijk van niet. Heb ergens een mapje met alle onderzoeken. Zal dat eens even doorbladeren of daar nu al iets bij staat.
 
Ik heb best een aantal collega’s die transplantatie gehad hebben. Die waren een aantal jaar later toch weer kaal, maar nu met een groot litteken op het achterhoofd.
 
ik heb onlangs in gert late night daar nog een paar getuigenissen over gezien. Wout Bru (die echt grote kale plekken had) was tot nu toe toch enorm tevreden van de transplantatie. Heeft ook een weelderige haarbos gekregen. Ben benieuwd hoe het er na een paar jaar uitziet dan.
 
Ik heb best een aantal collega’s die transplantatie gehad hebben. Die waren een aantal jaar later toch weer kaal, maar nu met een groot litteken op het achterhoofd.

Vriend van mij kwam laatst hier ook mee en zei dat ze tegenwoordig anders haarzakjes eruit halen, of iets in die richting, weet het niet precies meer. Maar wat je zegt zit idd iets in -> als het genetisch is, wat in mijn geval volgens mij wel degelijk zo is, is het een korte-termijn-oplossing (enkele jaren misschien).
 
Ik heb best een aantal collega’s die transplantatie gehad hebben. Die waren een aantal jaar later toch weer kaal, maar nu met een groot litteken op het achterhoofd.
Nu doen ze het in Turkije ook zonder litteken. Ik ken ook iemand die het verleden jaar gedaan heeft en bij hem is het ook goed gelukt. Geen stukje huid uit gesneden maar overal willekeurig haar geplukt en terug ingepland.
 
Stel het werkt niet, laat je dan nog je haar lang groeien omdat je vriendin (denkt) dat het je nog wel staat?

Sommige mensen kunnen dit niet goed inschatten, die denken als ze nog wat dons zien dat het een kwestie is van langer laten groeien. Hoe langer je haar, hoe meer kaalheid opvalt.
Je moet haar vragen wat voor model kapsel ze jou graag mee zou willen zien. Komt ze met een of ander Reinout Oerlemans kapsel uit de jaren 90 aan zetten dan weet je dat je haar niet tevreden zal stellen als er max een Fransje Bauer coupe in het vat zit.
 
Stel het werkt niet, laat je dan nog je haar lang groeien omdat je vriendin (denkt) dat het je nog wel staat?

Sommige mensen kunnen dit niet goed inschatten, die denken als ze nog wat dons zien dat het een kwestie is van langer laten groeien. Hoe langer je haar, hoe meer kaalheid opvalt.
Je moet haar vragen wat voor model kapsel ze jou graag mee zou willen zien. Komt ze met een of ander Reinout Oerlemans kapsel uit de jaren 90 aan zetten dan weet je dat je haar niet tevreden zal stellen als er max een Fransje Bauer coupe in het vat zit.

Ik denk dat ik gewoon over een tijdje, als ik dus off aas ben, het laat terug groeien. Zie dan wel of het uit ziet of niet.

Voordat ik het kaalschoor vond ik het nog wel kunnen als ik het langer liet groeien. Zijkant is altijd kort, maar bovenop wat langer zodat ik het over de inhammen kon laten vallen werkte op zich wel goed. Het zat alleen slecht als het waaide of ik natte haren heb. Dan waren de inhammen wel zichtbaar. Ben zelf van mening dat mijn haar met inhammen niet vreselijk is, je ziet het alleen wel een beetje, en daardoor vond ik het wel tijd voor de tondeuse.
 
Beste Thales,

Het is vervelend dat je kale plekken begint te krijgen. Ik snap dat je het probeert tegen te houden of er eventueel iets aan zou willen laten doen, maar ik zou zeggen, ontarm het gewoon. Ik ben pas geleden 21 geworden en ik heb zelf ook gigantische inhammen. Momenteel heb ik mijn haar weer iets laten groeien na een halfjaar alles eraf gehad te hebben. Maar iedere keer als ik in de spiegel kijk vindt ik het geen porum meer. Kaal is wennen maar niets mis mee.

DM
 
Testosteron versnelt haaruitval.
Uit onderzoek is zelfs gebleken dat vrouwen mannen met kaalheid aantrekkelijker vinden omdat
dat een teken is van hoog testosteron.

Als je je dus druk maakt over wat andere vrouwen er van vinden: die vinden het positief :)

Jouw vriendin is een uitzondering :p
 
Testosteron versnelt haaruitval.
Uit onderzoek is zelfs gebleken dat vrouwen mannen met kaalheid aantrekkelijker vinden omdat
dat een teken is van hoog testosteron.

Als je je dus druk maakt over wat andere vrouwen er van vinden: die vinden het positief :)

Jouw vriendin is een uitzondering :p

Deze Viva/Libelle "onderzoeken" en uitspraken zijn so nineties. Ik wist niet dat dit anno nu nog rond ging. Net zoiets als dat de aarde plat is of a la Mark Rutte: dat mensen blij zijn als ze werk hebben en zo elke dag zich ervan bewust zijn dat ze een steentje bijdragen aan de economie. Bull. Mensen werken omdat ze kosten hebben die elke maand doordenderen. Mensen met een kale shiner moeten dit soort dingen vaak wel roepen. Ze kunnen niet anders. Iedereen weer wakker?
 
Deze Viva/Libelle "onderzoeken" en uitspraken zijn so nineties. Ik wist niet dat dit anno nu nog rond ging. Net zoiets als dat de aarde plat is of a la Mark Rutte: dat mensen blij zijn als ze werk hebben en zo elke dag zich ervan bewust zijn dat ze een steentje bijdragen aan de economie. Bull. Mensen werken omdat ze kosten hebben die elke maand doordenderen. Mensen met een kale shiner moeten dit soort dingen vaak wel roepen. Ze kunnen niet anders. Iedereen weer wakker?

Sommige mensen staan gewoon echt niet met een kale kop (zoals ik) en dan is kaal worden voor je 40ste gewoon heel erg. Ben blij dat Finasteride/minoxidil bestaat :)

Ik neem sinds maart dit jaar geen Finasteride meer omdat mijn vrouw en ik proberen zwanger te worden. Voorlopig staat mijn haar weer redelijk dun en mijn kruin vertoont weer wat doorkijk... Op +-8 maanden tijd is de toestand van mijn haar dus achteruit gegaan. Ik hoop snel raak te schieten zodat ik opnieuw met de medicatie kan beginnen en ik tegen eind 2019 weer een volle bos haar heb #goalsfor2019
 
Deze Viva/Libelle "onderzoeken" en uitspraken zijn so nineties. Ik wist niet dat dit anno nu nog rond ging. Net zoiets als dat de aarde plat is of a la Mark Rutte: dat mensen blij zijn als ze werk hebben en zo elke dag zich ervan bewust zijn dat ze een steentje bijdragen aan de economie. Bull. Mensen werken omdat ze kosten hebben die elke maand doordenderen. Mensen met een kale shiner moeten dit soort dingen vaak wel roepen. Ze kunnen niet anders. Iedereen weer wakker?


Dht wordt gemaakt uit testosteron... En dht zorgt op zijn beurt weer voor vervroegde / snelle haaruitval. Het staat wel degelijk met elkaar in verband. Informeer jezelf eens ipv zomaar wat te roepen.
 
Ik ging nog niet eens zover om een uitspraak te doen over testo of DHT. Ik had het gewoon over de uitspraak dat "vrouwen kale mannen aantrekkelijker vinden".
Voor de mensen met een minder snel begrip daarom een nog wat duidelijker voorbeeld dan: een goed vergelijk is hetzelfde geblaat over dikke lelijke mensen die dan roepen dat het niet om het uiterlijk gaat maar om het innerlijk. "Een goed karakter". Je kent het vast wel. NIEMAND zit op een terras kijkend naar de mensen die voorbijlopen en pikt daar een dik lelijk varken uit om dan te zeggen: "kom lekker zitten en wat kan ik je te drinken aanbieden? Gaan we eens kijken of je een goed karakter hebt". Laat me even weten of je brein dit kan bevatten.
 
Ik ging nog niet eens zover om een uitspraak te doen over testo of DHT. Ik had het gewoon over de uitspraak dat "vrouwen kale mannen aantrekkelijker vinden".
Voor de mensen met een minder snel begrip daarom een nog wat duidelijker voorbeeld dan: een goed vergelijk is hetzelfde geblaat over dikke lelijke mensen die dan roepen dat het niet om het uiterlijk gaat maar om het innerlijk. "Een goed karakter". Je kent het vast wel. NIEMAND zit op een terras kijkend naar de mensen die voorbijlopen en pikt daar een dik lelijk varken uit om dan te zeggen: "kom lekker zitten en wat kan ik je te drinken aanbieden? Gaan we eens kijken of je een goed karakter hebt". Laat me even weten of je brein dit kan bevatten.



Weet niet of je het weet , maar vrouwen vinden mannen automatisch aantrekkelijker wanneer deze tekenen van hoog testosteron hebben. Dus ook haaruitval wordt als aantrekkelijk gezien. Mr snel van begrip.
 
Vandaar dat al die kalende mannen naar al die middelen grijpen en dat de haartransplantatie business zulke goede zaken doet. Helemaal duidelijk nu.
 
Kan ik niks aan doen
 
Back
Naar boven