AndroidHealthClinic

Kale plekken haar -> is er nog iets te redden? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Ikzelf zit aan de finasteride 0.5mg, nanoxidil (1x per dag savonds), Nizoral 2x per week, laserhelm 3-5x per week en revita shampoo. Daarnaast maak ik nog 1x per week een zelfgemaakt haarmasker: halve avocado, 1 eetlepel olijf olie, honing, 1 volledig ei (lekker in de blender en dan 15m intrekken)
Inhammen terug toe gegroeid. Ik weet een goede dokter in België die je gelijk fina voorschrijft en die je bloedwaardes controleert. Als je DHT te laag tankt krijg je hoop bijwerkingen.
PM als je addy nodig hebt.
 
ben wel benieuwd naar voor en na foto's
 
Ikzelf zit aan de finasteride 0.5mg, nanoxidil (1x per dag savonds), Nizoral 2x per week, laserhelm 3-5x per week en revita shampoo. Daarnaast maak ik nog 1x per week een zelfgemaakt haarmasker: halve avocado, 1 eetlepel olijf olie, honing, 1 volledig ei (lekker in de blender en dan 15m intrekken)
Inhammen terug toe gegroeid. Ik weet een goede dokter in België die je gelijk fina voorschrijft en die je bloedwaardes controleert. Als je DHT te laag tankt krijg je hoop bijwerkingen.
PM als je addy nodig hebt.
Veel artsen in NL schrijven finasteride toch gewoon voor?
 
Zones in je haar die dun worden = beginnende kaalheid :D Ik had ook geen volledig kale plekken he. Als je ergens volledig kaal bent dan weet ik niet of Finasteride nog zal helpen om die zone te herstellen...

Als je een afspraak maakt bij dermatoloog dan kunnen ze op +-5 min zeggen of Finasteride zal helpen of niet ;)
Heb je btw finasteride 1 MG gekregen of 5 mg? die van 1 MG is abnormaal duurder dan 5 mg
 
30x 5 mg kost 7 euro. Ik ga ook naar de derma, als ik niet de 5 mg krijg dan koop ik een lading in turkije.

Klinkt als een strak plan: een medicijn als Finasteride in Turkije kopen via twijfelachtige kanalen om de volle 100 euro te besparen. Dan mag je bovendien die 5mg pillen zelf splitsen in 5 gelijke delen.
 
Ik snap heel goed wat je bedoelt, maar het is niet zo'n probleem dat hier relatieproblemen uit gaan komen. Ik ben van mening dat kaal niet erg is en zie niet perse het nut ervan in om het aan te laten groeien. De vriendin daarentegen vindt mij nog 'niet kaal genoeg' en ik moet dus mijn haar laten groeien 'zolang het nog kan'.

Hoop dat dit een goede verduidelijking is: ik ben dus wel kaal, maar je zou kunnen zeggen dat ik nog niet te kaal ben waarbij het echt geen gezicht meer is.

Sorry maar jij hebt geen idee hoe vrouwen zijn dan. Als ze nu al een probleem heeft met je haardos ben je de klos, gewoon dumpen want in de toekomst ga je lijden maat.

Als je toch aan de finasteride wilt gaan vraag je je huisarts om proscar 5mg die je zelf moet delen. Geeft hij het niet mee? Ga lekker naar een ander huisarts. Propecia en proscar is exact hetzelfde, de een wordt gebruikt bij prostaatkanker en de ander specifiek voor haaruitval. Commerciële versie dus die propecia.
 
Wat is er zo erg aan haar verliezen? Bedoel het serieus. Kan mij geen voorstelling maken van de (schijnbare) noodzaak om je in allerlei bochten te wringen voor iets als haar. Is het een kwestie van uitstel of is het blijvend terug?
 
Wat is er zo erg aan haar verliezen? Bedoel het serieus. Kan mij geen voorstelling maken van de (schijnbare) noodzaak om je in allerlei bochten te wringen voor iets als haar. Is het een kwestie van uitstel of is het blijvend terug?

Ik kan me voorstellen dat het een groot verschil maakt om op je 40ste kaal te worden of op je 50ste. 10 jaar uitstel lijkt het me dan wel waard om medicatie te nemen. Sommige mannen zijn gewoon lelijk als de hel met een kale kop. Af en toe een spuitje botox moet ook kunnen, toch?

:trollface:
 
die eindeloze reacties toch altijd van "maak je niet druk dat je kaal wordt joh, ik heb het ook afgeschoren, veel beter zo" en andere varianten. Ieder persoon bepaald toch wel voor zichzelf wat hij mooi vindt en hoeveel moeite en geld hij er wil insteken om dat na te streven.
 
die eindeloze reacties toch altijd van "maak je niet druk dat je kaal wordt joh, ik heb het ook afgeschoren, veel beter zo" en andere varianten. Ieder persoon bepaald toch wel voor zichzelf wat hij mooi vindt en hoeveel moeite en geld hij er wil insteken om dat na te streven.
Dat beslist een ieder voor zich. Maar je kan je nog wel iets afvragen of vinden op basis van eigen ervaringen. Zo stelde ik al de vraag: "Wat is er zo erg aan haar verliezen?". Hoe zou jij dat beantwoorden?
 
Je kan ook haar laten tattoere. Weet ff niet hoe doe techniek heet. Ziet dan kortgeschoren uit. Wel pijzig.
 
Pigmentatie.. Prijzen van 200 voor stukje tot 2400 heel hoofd.
 
Klinkt als een strak plan: een medicijn als Finasteride in Turkije kopen via twijfelachtige kanalen om de volle 100 euro te besparen. Dan mag je bovendien die 5mg pillen zelf splitsen in 5 gelijke delen.
Een apotheek is een twijfelachtige kanaal? Roflol 5 MG delen door 4 en EOD 1 kwart tablet innemen
 
Dat beslist een ieder voor zich. Maar je kan je nog wel iets afvragen of vinden op basis van eigen ervaringen. Zo stelde ik al de vraag: "Wat is er zo erg aan haar verliezen?". Hoe zou jij dat beantwoorden?

Ik sta absoluut niet met weinig of geen haar. tried it, didn't like it... Kwestie van persoonlijke voorkeur. Als ik nu echt volledig kaal wordt en er is niks aan te doen zou ik me er wel mee verzoenen. Maar wat is er mis met een poging doen om je haar terug iets voller te krijgen?

Als iemand nu een ziekte krijgt en die verliest al zijn tanden, zouden de meesten dan ook niet voor implantaten of een vals gebit gaan? Of zouden de mensen die nu zeggen "zelfvertrouwen is alles, scheer je toch kaal joh, who cares" dan ook zeggen "zelfvertrouwen is alles, tanden zijn niet nodig"? Ik beweer helemaal nergens dat haar nodig is om als mooi te worden ervaren door de buitenwereld, sommige mensen staan ermee, sommigen niet. Ik vind het niet mooi bij mezelf, een betere uitleg kan ik daar niet aan geven
 
Ik sta absoluut niet met weinig of geen haar. tried it, didn't like it... Kwestie van persoonlijke voorkeur. Als ik nu echt volledig kaal wordt en er is niks aan te doen zou ik me er wel mee verzoenen. Maar wat is er mis met een poging doen om je haar terug iets voller te krijgen?

Als iemand nu een ziekte krijgt en die verliest al zijn tanden, zouden de meesten dan ook niet voor implantaten of een vals gebit gaan? Of zouden de mensen die nu zeggen "zelfvertrouwen is alles, scheer je toch kaal joh, who cares" dan ook zeggen "zelfvertrouwen is alles, tanden zijn niet nodig"? Ik beweer helemaal nergens dat haar nodig is om als mooi te worden ervaren door de buitenwereld, sommige mensen staan ermee, sommigen niet. Ik vind het niet mooi bij mezelf, een betere uitleg kan ik daar niet aan geven
Ik vind het prima wat een ander doet. Ik heb alleen een ander idee wat mijzelf betreft. Als jij zus of zo vindt heb ik daar vrede mee. Ik ben blij voor anderen die daar iets aan willen doen en ook kunnen dankzij allerlei noodgrepen.
Tanden verliezen door ziekte is natuurlijk wel iets anders dan haar verliezen door slechts een dagje ouder worden. Tanden zijn ook best handig.
 
uiteraard heb ik mn vergelijking een beetje in het extreme getrokken. Tanden hebben ook nog een functionele waarde. Ik heb van nature een blinkend hoofd als er geen haar op staat, terwijl kale mensen dit niet hebben. Ik ben niet zeker of dat iets is dat zich ontwikkeld met langer kaal te zijn of dat dat gewoon verschilt van mens tot mens. Maar op mn voorhoofd waar ik (nog totaal niet kaal ben) uitdunnend haar krijg, en er valt een beetje zonlicht op, dan verblind ik iedereen :D.
Soit, ik heb respect voor mensen hun mening als zij zichzelf mooier kaal vinden, of gewoon er geen zier om geven dat ze kaal worden.

Ik vond het gewoon vervelend dat mensen hier om tips komen vragen, of ervaringen komen delen van wat ze geprobeerd hebben, en dat 50% van de reacties zijn, "scheer je toch kaal" en "kaal worden is toch niet erg" :)
 
Het zijn ook vaak mensen die fucking lelijk zijn met hun ''scheer je kop k
Ik vind het prima wat een ander doet. Ik heb alleen een ander idee wat mijzelf betreft. Als jij zus of zo vindt heb ik daar vrede mee. Ik ben blij voor anderen die daar iets aan willen doen en ook kunnen dankzij allerlei noodgrepen.
Tanden verliezen door ziekte is natuurlijk wel iets anders dan haar verliezen door slechts een dagje ouder worden. Tanden zijn ook best handig.
Haar verliezen door ouder worden? Huh? Er zijn mensen kaal op hun 20 ste
 
Het zijn ook vaak mensen die fucking lelijk zijn met hun ''scheer je kop k

Haar verliezen door ouder worden? Huh? Er zijn mensen kaal op hun 20 ste
Ja klopt. Zijn die ziek dan? Misschien tekort vitaminen of hormonale onbalans? Er is wel een auto-immuunziekte die de haarzakjes aanvalt, maar dat leidt volgens mij niet tot volledige kaalheid en vaak komt haar ook weer terug. Verder stress en erfelijkheid.
 
Back
Naar boven