AndroidHealthClinic

Kalender 2013 - Strongman (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Die titel hoort er in elk geval niet bij!
Denk dat dit is van de wedstrijd in Rhede Duitsland. Dat is in de buurt van Groningen en wordt zoals vermeld staat georganiseerd door Eddie Bos.

Onderdelen zijn ook wel ff iets lichter als op een SCL wedstrijd. Daar had je het ook al aan kunnen zien eigenlijk ;)

Hahaha, ja, vandaar ook mijn verwarring :P

Enne, hoe zit het met de vorm ? Ben je klaar om asses te kicken ?
 
Tien dagen voor aanvang van de wedstrijd zijn dan nu ook eindelijk de gewichten van de Sterkste havenman van Terneuzen bekend geworden.

Ankerdeadlift startgewicht 175 kilo (geen pl-gear toegestaan, wel straps), 5 pogingen
Farmers walk 2x50 kg op max afstand (ja, echt)
Log press startgewicht 70 kilo, 4 pogingen
Yoke 180 kilo over 25 meter (sprint)
Laadrace D-sluiting van 70 kilo, 2 schakels van 45 kilo, D-sluiting van 50 kilo. Verplaatsen over 10 meter
Stones 60-75-90-110 op 1m25
 
zelfde als vorig jaar dus
 
Wat een lachertje.. 110 kg stone de zwaarste en 50 kg farmers. :roflol:
 
zelfde als vorig jaar dus

Naar ik vernomen heb doet degene die vorig jaar met overmacht alle onderdelen won en die dit jaar ook op één van de kwalificaties stond dit jaar ook weer mee... Een beetje jammer en oneerlijk voor degenen die écht beginners zijn. Imo hoort zo iemand niet op deze wedstrijd thuis, maar goed.
 
rene verbrugh/verburgh is dat. ik ben met je eens dat ie er niet thuis hoort. wel leuk om dat klaas liemburg alias het beest uit giethoorn daarom verslagen wordt :D

in principe is dit echt, maar dan ook echt een beginnerswedstrijd. waar mensen kunnen proeven van de strongman onderdelen, zonder dat zij daarmee veel ervaring hebben.
 
Ja maar goed, die klaas vaak hoort er dus ook niet thuis, en zo zijn er nog één of twee. Je gaat toch ook niet voor je lol het halve land door om met 50 kilo farmers rond te rennen? Dit soort wedstrijden moet je één keer doen als absolute beginner en daarna lekker doorgroeien. Plaatselijke sportschooljongens misschien nog daargelaten. Zelfs voor C-niveau is dit echt extreem licht.
Vind t jammer, want ik coach twee jongens die echt nog nooit een wedstrijd hebben gedaan, voor hun is het bedoeld, maar die gaan dus niet om de prijzen meedoen zo. En andere beginners komen op de reservelijst omdat deze mannen even een makkelijk bekertje mee willen pakken.
Als organisator moet je zulke jongens gewoon weigeren imo. Heb ik de organisator ook verteld trouwens.
 
Het is absoluut niet de eerste en de laatste wedstrijd waar dit bij gebeurt. En tjah tot er duidelijk regelgeving komt over wie wel mee mag doen, en wie niet zal het ook zo blijven.
 
Achja meer kun je van een organisator die deelnemers zonder derde been weigert ook niet verwachten..
 
Het is absoluut niet de eerste en de laatste wedstrijd waar dit bij gebeurt. En tjah tot er duidelijk regelgeving komt over wie wel mee mag doen, en wie niet zal het ook zo blijven.

Anders dan dat sommigen denken kent sterksteman geen officiële klasse's. Er is in het verleden wel eens gezegd dat is een c-wedstrijd, dat een B-wedstrijd, maar deze rangschikking is niet officieel.
Dat betekend dus dat het vrij is aan een ieder met welke wedstrijden je mee wilt doen.

Maar je kunt natuurlijk ook bij jezelf afvragen of je als een wat sterkere meer ervaren atleet wel voldoening haalt uit zo'n "beginnerswedstrijd". Ik persoonlijk zou dat niet snel doen.

Wel vind ik het triest dat er naast de kwalificaties zoveel leuke andere wedstrijden georganiseerd worden die bijna moeten gaan smeken om deelnemers. En als er dan "sterkere" jongens zich aanmelden voor een wat "lichtere" wedstrijd staat iedereen wel gelijk klaar om zo'n deelnemer af te knallen......
 
Anders dan dat sommigen denken kent sterksteman geen officiële klasse's. Er is in het verleden wel eens gezegd dat is een c-wedstrijd, dat een B-wedstrijd, maar deze rangschikking is niet officieel.
Dat betekend dus dat het vrij is aan een ieder met welke wedstrijden je mee wilt doen.

Maar je kunt natuurlijk ook bij jezelf afvragen of je als een wat sterkere meer ervaren atleet wel voldoening haalt uit zo'n "beginnerswedstrijd". Ik persoonlijk zou dat niet snel doen.

Wel vind ik het triest dat er naast de kwalificaties zoveel leuke andere wedstrijden georganiseerd worden die bijna moeten gaan smeken om deelnemers. En als er dan "sterkere" jongens zich aanmelden voor een wat "lichtere" wedstrijd staat iedereen wel gelijk klaar om zo'n deelnemer af te knallen......

De meeste andere wat zwaardere wedstrijden komen volgens mij dit jaar ook prima aan een mooi deelnemersaantal
 
Lekker boeiend.
 
Back
Naar boven