MuscleMeat

KaLe's hondepoep stijl log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

KaLe

Mommy's little monster
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
26.154
Waardering
413
Lengte
1m69
Massa
95kg
Zo na een week rust ivm blessures en griep, vanaf morgen met een nieuw schema beginnen. Soort doggcrap rest/pauze style training. Het schema lijkt erg veel op die van Mark Dugdale, maar heb het een en ander aangepast. De wat zwaardere oefeningen zoals deadlifts, rows, squats, buik en calves doe ik niet in rest/pauze style, maar in 2 werksets.

Ik moet nog wel ontzettend uitkijken voor mijn schouder (welke wel wat beter aanvoelt), mijn onderrug (gaat ook beter), ellebogen en voornamelijk een pijnlijke pees aan mijn onderarm/elleboog. Maar ik denk dat ik het meeste last krijg met curls en rugoefeningen. Aangezien dit systeem meer belasting op de spieren moet geven, maar minder op de gewrichten (omdat volume erg laag is), zou dat voordelig moeten werken.


Rest/pauze style; 3 sets in 1 tot failure, met 20 sec. rust tussendoor. Dus bijv. db presses; 10x50->20sec rust ->5x50 ->20 sec rust -> 2x50 -> done!
Widowmaker; een afmaker van 20-30 reps om de aangepakte spier helemaal op te maken.
Straight sets; gewoon een normale set.
60 sec. stretch; 60 seconden extreme stretch om de fascia op te rekken.


24pxcn8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Nice! 1 vraagje: Wat zijn rope pulldowns, een soort towel chins?
Succes ermee :thumbs:

Ow en wat wil je met het rekken bereiken? Wat is het idee erachter
 
Nice Kale, die 60 seconde stretch is dus na iedere spiergroep de getrainde spier op lengte brengen tot rek gevoel en dit 60 seconden aanhouden? Heeft dit nog een ander doel dan alleen de spier te verlengen?
 
haha, dante zou boos op je worden, als je het schema aanpast ist geen doggcrapp meer zegt hij ;) magoed, oefeningen zijn goed gekozen, ook de keuze om bepaalde oefeningen niet rest paused te doen is erg slim vanuit blessure oogpunt.

wat is precies de reden dat je voor bepaalde spiergroepen wel widowmakers doet en bij andere niet als ik vragen mag?

verder train je met spotter neem ik aan?
bij de incline hammer presses is het aan te raden om je spotter je te laten helpen met die 1e positieve rep, die is erg lastig, vooral rest paused, als je dus als het ware met de negative begint is het makkelijker nog 1 positive te maken, maar dat zul je zelf ook wel merken.

@reinier, stretch is bedoeld om de flexibiliteit te bevorderen en zo blessures te voorkomen en om de fascia op te rekken waardoor de spier beter kan groeien.
 
haha, dante zou boos op je worden, als je het schema aanpast ist geen doggcrapp meer zegt hij ;) magoed, oefeningen zijn goed gekozen, ook de keuze om bepaalde oefeningen niet rest paused te doen is erg slim vanuit blessure oogpunt.

wat is precies de reden dat je voor bepaalde spiergroepen wel widowmakers doet en bij andere niet als ik vragen mag?

verder train je met spotter neem ik aan?
bij de incline hammer presses is het aan te raden om je spotter je te laten helpen met die 1e positieve rep, die is erg lastig, vooral rest paused, als je dus als het ware met de negative begint is het makkelijker nog 1 positive te maken, maar dat zul je zelf ook wel merken.

@reinier, stretch is bedoeld om de flexibiliteit te bevorderen en zo blessures te voorkomen en om de fascia op te rekken waardoor de spier beter kan groeien.

Widowmaker vergeten te vermelden bij schouders. Dit word uprightrows. Verder heb ik bij alle spiergroepen widowmakers hoor, muv kuiten en buik. ;)

Ik heb helaas geen spotter nee. Dus bij sommige dingen word het lastig. Maar ik kan altijd wel iemand roepen. Dat is geen probleem. Verder zitten er veel oefeningen bij die ik zonder spotter prima uit kan voeren.

En Dante moet niet zeiken :D
 
Succes Kale! :thumb: ben benieuwd naar hoe een beest je gaat worden :D
 
Succes Kale! :thumb: ben benieuwd naar hoe een beest je gaat worden :D

Ik ook :D Heb nu 3 weken niet gezopen, dus dat gaat iig de goede kant op. Zelfs al train ik niet zou ik al progressie moeten boeken, lol!
 
En Dante moet niet zeiken :D
IntenseMuscle.com
IntenseMuscle.com
hehe, wil je toch geen ruzie mee hebben d8 ik zo ;)

nah je moet idd doen wat je zelf wilt, zolang je er maar vertrouwen in hebt en er 110% voor gaat :D

maar zoals ik al zei, bij die hammer presses is een spotter zeker een pre, maar wie weet heb jij er wel geen problemen mee.
 
IntenseMuscle.com
IntenseMuscle.com
hehe, wil je toch geen ruzie mee hebben d8 ik zo ;)

nah je moet idd doen wat je zelf wilt, zolang je er maar vertrouwen in hebt en er 110% voor gaat :D

maar zoals ik al zei, bij die hammer presses is een spotter zeker een pre, maar wie weet heb jij er wel geen problemen mee.

Big chest, no legs :D hehe, big dude idd.

We hebben het wel over dezelfde presses he? Hammerstrenght is een machine. Ik heb daar met de eerste rep nooit problemen eerlijk gezegd. Maar ik moet even kijken. Ik weet natuurlijk niet hoe opgebrand ik na de db presses ben he :D
 
lijkt me wel leuk schema,snap alleen die 60sec. stretch niet. wat moet ik me daarbij voorstellen?
anyway suc6 ga dit logje volgen:)
 
lijkt me wel leuk schema,snap alleen die 60sec. stretch niet. wat moet ik me daarbij voorstellen?
anyway suc6 ga dit logje volgen:)

quote van riggard;
stretch is bedoeld om de flexibiliteit te bevorderen en zo blessures te voorkomen en om de fascia op te rekken waardoor de spier beter kan groeien.
 
Big chest, no legs :D hehe, big dude idd.

We hebben het wel over dezelfde presses he? Hammerstrenght is een machine. Ik heb daar met de eerste rep nooit problemen eerlijk gezegd. Maar ik moet even kijken. Ik weet natuurlijk niet hoe opgebrand ik na de db presses ben he :D
haha, nou op die foto weegt ie iets van 280 pond, hij begon op 135 :roflol: maar geloof dat z'n benen ook wel in orde zijn, hij zou nog eens een trainingsvideo posten :P

ja we hebben het over dezelfde machine, de eerste set van je rest paused set gaat wel, maar die laatste gaat echt heel moeilijk, vooral als je er nog max 1 a 2 reps uit zou kunnen persen, is ook een draadje over geweest op im.
 
quote van riggard;
stretch is bedoeld om de flexibiliteit te bevorderen en zo blessures te voorkomen en om de fascia op te rekken waardoor de spier beter kan groeien.


dat had ik gelezen,maar hoe gaat dat dan in zn werk,borst aanspannen en dan 60sec. vasthouden ofzo?
 
haha, nou op die foto weegt ie iets van 280 pond, hij begon op 135 :roflol: maar geloof dat z'n benen ook wel in orde zijn, hij zou nog eens een trainingsvideo posten :P

ja we hebben het over dezelfde machine, de eerste set van je rest paused set gaat wel, maar die laatste gaat echt heel moeilijk, vooral als je er nog max 1 a 2 reps uit zou kunnen persen, is ook een draadje over geweest op im.

hmmm.. ok. Ik zal het wel merken denk ik :D Deze week zal het toch een beetje de kat uit de boom kijken qua gewicht ed. Net herstellende van een griepje + blessures. Dus het zou stom zijn om deze week al voor de volle 110% te gaan knallen.
 
subscribed.

kale succes en als je een spot nodig hebt...

-rodge
 
subscribed.

kale succes en als je een spot nodig hebt...

-rodge

Thanks, hehe dan weet ik je te vinden. Je bent niet zo moeilijk over het hoofd te zien :D
 
Nice Kale, die 60 seconde stretch is dus na iedere spiergroep de getrainde spier op lengte brengen tot rek gevoel en dit 60 seconden aanhouden? Heeft dit nog een ander doel dan alleen de spier te verlengen?

Bump.
 
Veel succes ermee :thumbs:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Het is trouwens "exercise", niet "exercize"
 
ik ben benieuwd hoe die dogcrap je gaat bevallen, sucses :wl:
 
Back
Naar boven