Fitness Seller

Kamer ontsteld over afkickreis Suriname

Bezoekers in dit topic

Mighty

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
21 aug 2005
Berichten
10.072
Waardering
8
Lengte
1m95
Massa
99kg
Vetpercentage
10%
Kamer ontsteld over afkickreis Suriname
door onze verslaggevers
AMSTERDAM - De Tweede Kamer is verbijsterd over een afkickreis van twaalf Surinaamse junks op kosten van de belastingbetaler. Voor 50.000 euro per persoon gaan ze een jaar naar Suriname om van hun drugsverslaving af te komen.

"Naar deze veredelde vakanties mag geen euro meer toe vloeien", fulmineert CDA-Kamerlid Jan de Vries. "Een zoektocht naar hun roots moeten ze zelf betalen en afkicken kan wel in Nederland."

De Vries vindt het ongehoord dat de trip wordt bekostigd uit de awbz-pot, waar de gehandicapten- en ouderenzorg uit wordt gefinancierd. Hij wil dat staatssecretaris Jet Bussemaker daar een eind aan maakt en herinnert eraan dat de regels al zouden zijn aangescherpt na ophef over een verwant project in Marokko.

"Je kunt niet zo maar een jaar op kosten van de awbz een jaar naar het buitenland toe", vindt ook PvdA-Kamerlid Eelke van der Veen. PVV-Kamerlid Fleur Agema eist eveneens dat Bussemaker ingrijpt. "Deze snoepreisjes moeten stoppen. Die jongeren moeten hier afkicken en aan het werk." Ze wijst erop dat de awbz onder zware druk staat door de toenemende vergrijzing, terwijl er tegelijkertijd op wordt beknibbeld. " Dit is echt van de zotte." De stichting Surivival organiseert de afkicktrip, die in februari begint. De twaalf Surinamers, die verslaafd zijn aan heroïne, cocaïne en alcohol, verblijven nu in een zorgboerderij in het Friese Workum.

Dagbesteding
Surivival bestrijdt dat sprake is van een snoepreisje. "Er is dagbesteding, zoals landbouw en veeteelt. Ook zijn er survivaltochten. En themaweken", laat Carlos Boldewijn weten. " Zie het als een zoektocht naar een stukje verloren identiteit." Verblijf in Suriname is volgens de stichting nodig om de junks later weer normaal te laten functioneren in de Nederlandse maatschappij.

Bron: telegraaf.nl

Moet toch niet gekker worden! Laat ze lekker in Suriname blijven dan ook.
 
omg wat een bedrag

wat een "oplossing"

....
 
oeh ik moet ook afkicken mag ik daar dan ook een jaar naar toe??
 
ik ben DBB verslaafd mag ik naar Vegas vadertje staat aub
 
Stelletje Sukkels met een hoofdletter!
 
ik moet als begeleider mee voor 100.000 euro
er word dan hard gewerkt hoor
iedere dag 1 uurtje met ze praten en de rest moeten HUN werken
 
Suriname? Groeit daar de jonko niet gewoon naast de weg?
 
Voor 10000 euro per stuk laat ik er ook 12 afkicken :)
 
De Vries vindt het ongehoord dat de trip wordt bekostigd uit de awbz-pot, waar de gehandicapten- en ouderenzorg uit wordt gefinancierd. Hij wil dat staatssecretaris Jet Bussemaker daar een eind aan maakt en herinnert eraan dat de regels al zouden zijn aangescherpt na ophef over een verwant project in Marokko.

de trip om niet meer te trippen:o

maar nu tript de overheid:D:D:D
 
typisch nederlands geld -over -de -balk- smijtwerk
 
Weer 12 x 50.000 = 600.000 euro van ons belastinggeld door de plee.
 
En volgens mij wordt er juist gekort vanuit het AWBZ-potje.
 
Welke PvdA kneus heeft dít bedacht? Dat dit maar blijft gebeuren, niet te geloven. :mad:
 
En volgens mij wordt er juist gekort vanuit het AWBZ-potje.

De bejaarden die ons land opgebouwd hebben pissen naast de pot , maar verslaafde allochtonen mogen op zoek naar hun roots :(
 
De bejaarden die ons land opgebouwd hebben pissen naast de pot , maar verslaafde allochtonen mogen op zoek naar hun roots :(

Met 50.000 euro per man hoeven ze toch niet meer te stoppen. (althans, bij de meeste drugs kun je wel een behoorlijke tijd vooruit)

Sowieso weggegooid geld. Mensen beginnen daarna toch wel weer vanzelf. Heeft meer met willen te maken in de meeste gevallen.
 
5.000 per man ga ik akkoord, mits het een enkele reis betreft.
Kun je voor 100 miljoen toch heel wat wegwerken:D
 
idd, waar boeken zij die reizen? :roflol: volgens mij zit je in een 5 sterren resort nog goedkoper.

snap ook niet welke mongolenambtenaar dit verzoek heeft goedgekeurd.
 
oke ik ben nu ook verslaafd, mag ik nu op vakantie :D
 
Mooie is dat er dat met ongeloof op wordt gereageerd, en vragen worden gesteld in de 2e kamer.

Net zoals dat onze Beatrix ff 100.000 euries per jaar extra krijgt, terwijl heel belastingbetalend NL al tegen de regels en afspraken in de onderhoud van het peperdure schip ( en geen jacht, maar een varende stad) heeft betaald.

En wat gebeurd er uit eindelijk: NIETS!
 
Back
Naar boven