XXL Nutrition

kan clean bulken ?

Bezoekers in dit topic

LangeMan

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
4 aug 2003
Berichten
7.426
Waardering
24
Lengte
1m98
Massa
127kg
Vetpercentage
15%
Is het mogelijk om te bulken zonder vet aan te komen ?
 
ik ben ecto en ik probeer toch zo clean mogelijk te bulken....tgaat natuurlijk wel traag..
maar 100% clean is onmogelijk
 
ik ben ecto en ik probeer toch zo clean mogelijk te bulken....tgaat natuurlijk wel traag..
maar 100% clean is onmogelijk

aha ja, klinkt wel logisch
Ik ben (dacht ik) ook ecto, maar keb wel een aardige chubby buikje gemaakt
 
ja je kan clean bulken. Maar je zult wel vet aan komen. clean bulken wilt zeggen dat je alleen dingen eet die geen/vrijwel geen verzadigde vetten bevatten.
 
ja je kan clean bulken. Maar je zult wel vet aan komen. clean bulken wilt zeggen dat je alleen dingen eet die geen/vrijwel geen verzadigde vetten bevatten.

krijgen we weer dat verhaal dat verz vetten 'ongezond' zijn (dat is dus niet waar)
 
ooh sorry was de suikers vergeten. Ook niet te veel suikers die in snoep en ijs etc. zitten eten. Maar Suikers die in fruit zitten zijn wel goed.
 

verzadigde vetten hebben de reputatie de boosdoener te zijn van hart- en vaatziekten, echter dit is niet helemaal waar. Verzadigde vetten heb je ook nodig, wel in mate eten natuurlijk (maar geldt dat niet voor alles ). Je kunt je beter druk maken om transvetten. Dit zijn de chemische vetten die in fabrieken worden gemaakt en oorzaak van vele ziektes.

Lees dit bijv. maar: FOK!frontpage

Hetzelfde geldt ook voor cholesterol. Al deze verhalen worden door de overheid en bedrijven de wereld in geholpen om meer geld te verdienen aan mensen ("nieuw, cholesterol verlagende chips" etc.) en om hun eigen schuld weg te drukken (de transvetten). Hier heb je er een link over: The Cholesterol Myths

Zo kun je er zelf nog een hoop meer over vinden.
 
niet alles op die site over cholesterol is juist, heb me er een tijdje geleden in verdiept, mijn conclusie is dat als je dieet genoeg onverzadigde vetten bevat er geen probleem is, een dieet hoog in alleen verzadigd vet en koolhydraten kan een probleem vormen, voeg daarom onverzadigde vetten toe (ik geloof dus niet dat je verzadigde vetten moet vermijden)
 
ik bulk het hele jaar door.maar niet clean.het enigste wat ik krijg is spieren en 1 kilo'tje vet in het jaar misschien.ik maak geen gein.:D
 
vrij simpel: NEE

je zult altijd boven je onderhoud moeten eten om massa te gainen, en boven je onderhoud eten betekend vet opslag...

ben het er wel mee eens dat het heel erg te beperken is, door ook nog beetje te cardio-en en gewoon een netjes dieet te volgen:D!
 
vrij simpel: NEE

je zult altijd boven je onderhoud moeten eten om massa te gainen, en boven je onderhoud eten betekend vet opslag...

ben het er wel mee eens dat het heel erg te beperken is, door ook nog beetje te cardio-en en gewoon een netjes dieet te volgen:D!

Sorryh, er zijn hier 3 uitzonderingen op:

1e: Je bent een beginner, dan kan je wel massa gainen en vet verliezen tegelijkertijd
2e: Je bent een super genetic, sommige mensen hebben dat nou eenmaal, die kunnen vreten wat ze willen, en gainen ook massa, maar geen vet
3e: Je drukt gewoon een lkkre spuit in je reet, die veranderd je hormoon spiegel wel zo danig dat je massa kan gainen, en ook nog eens tegelijkertijd kan afvallen!

(Bron: Burn the fat, Feed the muscle)
 
er zal altijd wel wat vet tussen zitten als je aankomt in je bulk, daar kan ik tegenwoordig over meespreken
ik hou gewoon in de gaten dat mn vetpercentage niet té hoog oploopt, anders pas ik mn voeding weer wat aan
 
er zal altijd wel wat vet tussen zitten als je aankomt in je bulk, daar kan ik tegenwoordig over meespreken
ik hou gewoon in de gaten dat mn vetpercentage niet té hoog oploopt, anders pas ik mn voeding weer wat aan

Ja precies, ben ik op het moment ook mee bezig. Even wat dingetjes aanpassen en ik moet een vetmeter kopen binnenkort!
 
Ja precies, ben ik op het moment ook mee bezig. Even wat dingetjes aanpassen en ik moet een vetmeter kopen binnenkort!

:thumbs:

bwoa een vetmeter ga ik me niet aanschaffen denk ik, ik gebruik gewoon de spiegel ;)
 
Als ecto zijnde: vergeet het maar. De grens tussen net boven onderhoud, en net onder of op onderhoud is veel te klein en varieert van dag tot dag. Geen kans dat je met een clean bulk (net boven onderhoud), massa aanzet, zelfs al ga je een halve dag rekenen..

Als niet-ecto zijnde is het mss wel mogelijk.
 
Als ecto zijnde: vergeet het maar. De grens tussen net boven onderhoud, en net onder of op onderhoud is veel te klein en varieert van dag tot dag. Geen kans dat je met een clean bulk (net boven onderhoud), massa aanzet, zelfs al ga je een halve dag rekenen..

Als niet-ecto zijnde is het mss wel mogelijk.

inderdaad, ik heb lang rondgelopen op 70kg, tot ik echt véééél begon te eten
 
er zal altijd wel wat vet tussen zitten als je aankomt in je bulk, daar kan ik tegenwoordig over meespreken
ik hou gewoon in de gaten dat mn vetpercentage niet té hoog oploopt, anders pas ik mn voeding weer wat aan

Dat lijkt mij ook idd de beste manier.
 
Back
Naar boven