Fitness Seller

kan clean bulken ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als ecto zijnde: vergeet het maar. De grens tussen net boven onderhoud, en net onder of op onderhoud is veel te klein en varieert van dag tot dag. Geen kans dat je met een clean bulk (net boven onderhoud), massa aanzet, zelfs al ga je een halve dag rekenen..

Als niet-ecto zijnde is het mss wel mogelijk.

Op welke manier heeft het somatype ermee te maken ?
 
Op welke manier heeft het somatype ermee te maken ?

Moeilijk te onderbouwen, maar als ecto zal je altijd zien dat je verbranding de ene dag toch nóg sneller is en dat je niet meer boven onderhoud aan het eten bent.

Maar ik spreek puur uit eigen ervaring: ik bouw echt veel meer spier op met een goeie vette bulk dan met een clean bulk. Sterker nog: toen ik 'clean' bulkte en alles netjes uitrekende had ik soms het idee dat ik mezelf aan het ondervoeden was.

En dat artikel van T-nation is een heel goed atrikel, maar mij werkt zoiets niet. Ik hou gewoon men vetpercentage in de gaten, en bulk lekker vet. Als ik dan wat te vet komt te staan, minder ik wat. Al de oldschool-bodybuilders deden het trouwens zo: vette bulk, en daarna goeie cut. Het is nog altijd de manier met het meeste rendement (lees: meeste zuivere speirwinst), ben ik vast van overtuigd.
 
Eet veel, gain veel. Zal ook wel wat vet tussen zitten, boeiend.. Mensen doen altijd zo moeilijk over vet. Gain veeel spieren en redelijk wat vet, begin met cutten rond februari/maart en je staat er weer strak voor rond de zomervakantie. Rest van het jaar is het niet echt nodig om superstrak te staan vind ik.

Ik denk dat het in theorie mogelijk is maar in praktijk zal het bijna nooit voorkomen.
 
nou, als ik veel vreet kom ik teveel vet aan ;)
 
ik heb heel lang gecut (1 jaar) en mijn lichaam lijkt geen vet meer aan te kunnen zetten ook al word ik per week wel een kilo zwaarder momenteel. Ik word zelfs nog steeds droger. Alleen 1 jaar cutten raad ik toch iedereen af :P
 
ik heb heel lang gecut (1 jaar) en mijn lichaam lijkt geen vet meer aan te kunnen zetten ook al word ik per week wel een kilo zwaarder momenteel. Ik word zelfs nog steeds droger. Alleen 1 jaar cutten raad ik toch iedereen af :P

1 kilo spiermassa zwaarder worden en geen vet aankomen kan alleen als je kuurt...

Hoezo heb je trouwens een jaar gecut was je zo;n blob ? :D
 
ik heb heel lang gecut (1 jaar) en mijn lichaam lijkt geen vet meer aan te kunnen zetten ook al word ik per week wel een kilo zwaarder momenteel. Ik word zelfs nog steeds droger. Alleen 1 jaar cutten raad ik toch iedereen af :P

Wat is je bf% nu?
 
Ja het kan! Je moet je dieet heel goed afstemmen en heel clean eten en genoeg cardio erbij blijven doen op niet trainingsdagen. Ik ervaar het nu zelf. Ik word zwaarder (wel langzaam, maar kwalitatief), maar mijn vet% blijft stabiel. Theoretisch gezien lijkt het onmogelijk, maar in de praktijk blijkt het toch te lukken. Voor hoelang weet ik niet, maar ik doe het nu sinds 2 maandjes ongeveer en ben 3kg zwaarder (inclusief vocht/glycogeen).
 
Ja het kan! Je moet je dieet heel goed afstemmen en heel clean eten en genoeg cardio erbij blijven doen op niet trainingsdagen. Ik ervaar het nu zelf. Ik word zwaarder (wel langzaam, maar kwalitatief), maar mijn vet% blijft stabiel. Theoretisch gezien lijkt het onmogelijk, maar in de praktijk blijkt het toch te lukken. Voor hoelang weet ik niet, maar ik doe het nu sinds 2 maandjes ongeveer en ben 3kg zwaarder (inclusief vocht/glycogeen).

Als je zwaarder word en je vetpercentage blijft hetzelfde, heb je dus wel meer vet.

Simpel voorbeeld:
100kg 10% BF 10kg vet
110kg 10% BF 11kg vet
 
Eet veel, gain veel. Zal ook wel wat vet tussen zitten, boeiend.. Mensen doen altijd zo moeilijk over vet. Gain veeel spieren en redelijk wat vet, begin met cutten rond februari/maart en je staat er weer strak voor rond de zomervakantie. Rest van het jaar is het niet echt nodig om superstrak te staan vind ik.

Ik denk dat het in theorie mogelijk is maar in praktijk zal het bijna nooit voorkomen.

Dus je sport om er in de zomer goed uit te zien voor de 'buitenwereld'?
 
Als je zwaarder word en je vetpercentage blijft hetzelfde, heb je dus wel meer vet.

Simpel voorbeeld:
100kg 10% BF 10kg vet
110kg 10% BF 11kg vet

Tja, als het op die manier bekijkt. Maar je oogt niet vetter en je VVM is omhoog gegaan. Daar gaat het uiteindelijk om en niet om de cijfertjes.
 
Eet veel, gain veel. Zal ook wel wat vet tussen zitten, boeiend.. Mensen doen altijd zo moeilijk over vet. Gain veeel spieren en redelijk wat vet, begin met cutten rond februari/maart en je staat er weer strak voor rond de zomervakantie. Rest van het jaar is het niet echt nodig om superstrak te staan vind ik.

Ik denk dat het in theorie mogelijk is maar in praktijk zal het bijna nooit voorkomen.

Ben je zelf wel eens hoog in je vet% geweest? En daarna weer laag? Ik durf te wedden dat je je mening dan terugtrekt..
 
Ben je zelf wel eens hoog in je vet% geweest? En daarna weer laag? Ik durf te wedden dat je je mening dan terugtrekt..

Dat klopt wel.

Een half jaar geleden vond ik cutten nog pure onzin maar ik vind mezelf er na 3 weekjes cutten al beter uitzien als toen daarvoor. Ik oogde ook puur groot ipv gespierd.
 
Ik wil in ieder geval zelf niet meer boven de 12% uitkomen.
 
Dus je sport om er in de zomer goed uit te zien voor de 'buitenwereld'?

Nee, maar het is mooi meegenomen. Trainen doe je voor jezelf vind ik, maar als je toch een keertje in het jaar gaat cutten kan je dat imo het beste rond de zomer doen zodat je er ook nog wat extra "plezier" van hebt.

Ben je zelf wel eens hoog in je vet% geweest? En daarna weer laag? Ik durf te wedden dat je je mening dan terugtrekt..

Niet echt heel hoog, ik zit momenteel op 13% vet op 95kg en ik ga door tot 110kg, op hopelijk niet hoger dan 18% vet. Dan weer cutten naar 100kg.
 
Back
Naar boven