AndroidHealthClinic

Kan dat kwaad ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Smalluser

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
1.092
Waardering
7
Tijdens trainen heb ik een hartslag meter om en dan hoofdzakelijk om de boel tijdens cardio in de gaten te houden.

Bij benen trainen heb ik hem ook altijd om en staat de meter regelmatig op 185 sl/min als ik uit de squat kom.
De recuperatie is wel goed want na een minuut of 2 is het ritme terug op 100 sl/min om vervolgens naar voor mij normale waarde te dalen.

Wat is jullie mening over een maximale hartslag tijdens een zwaar belastende oefening, die de squat is ?

Groet Smalluser :thumb:
 
Volkomen normaal.

Die mega hartslag duidt op een mega inspanning.
Goed dus, nix om je zorgen over te maken.
 
Klinkt idd wel normaal. Heb zelf tijdens cardio wel een 220 gehaald na 10min. zeer intensief crosstrainer... ja toen was m`n conditie 0,0 (nu nog trouwens) :D
 
Ik vind die 185 vrij hoog eigenlijk. Zelf heb ik dat nog nooit getjekt eigenlijk, maar zal het van de week eens doen. Wat ik wel een keer bekeken heb was mn bloeddruk. Dis was direct ná een zware set squats lager dan anders....
 
De max hartslag, dat ligt toch aan je leeftijd of zo? Jongeren mogen toch een hogere hartslag halen dan volwassenen?

Volgens mij is 185 dan idd wel heel veel, maar ja misschien kom ik daar ook wel aan bij mijn squats.
Weet eigenlijk niet of dit goed of slecht is, het geeft wel aan dat je k*lere hard werkt :D
 
Originally posted by Robin
Ik vind die 185 vrij hoog eigenlijk. Zelf heb ik dat nog nooit getjekt eigenlijk, maar zal het van de week eens doen. Wat ik wel een keer bekeken heb was mn bloeddruk. Dis was direct ná een zware set squats lager dan anders....

Ik denk dat het je tegenvalt, Robin.
Hartslag is vaak hoger dan je denkt.
Gisteren ook weer gesquat, en stond weer te hijgen als een oud paard, terwijl m'n conditie toch meer dan redelijk is.
Post je meet resultaat svp, ben wel nieuwsgierig.
 
hoe ver mag je eigenlijk gaan? Ik begin nu pas bij mijn 3x6 sets te kreuenen en te steunen. Tot nog toe gooi ik er steeds nog maar beperkt gewicht bij om geen blessures te krijgen.
Heb wel al eens met hartslagmeter getraind, maar nog nooit echt bijgehouden wat de stand was.. iets van 135 net zoiets als ik op iets meer dan cruisesnelheid fiets.
overigens heb ik me laten vertellen dat je maximum hartslag per tak van sport anders is..
 
Och, je lichaam geeft zelf wel aan als je te ver gaat; als je geen hoofdpijn krijgt en niet duizelig wordt valt het denk ik wel mee
 
Back
Naar boven