MuscleMeat

Kan dit?

Bezoekers in dit topic

Bfit

Novice
Lid geworden
19 jun 2011
Berichten
24
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
83kg
Vetpercentage
16%
Het is misschien stom maar ik moet gewoon het antwoord erop weten want zelf kom ik er niet uit.

Stel mijn onderhoud is 2500 kcal.

ik ga 500 kcal minder eten maar me voeding bestaat uit pizza , hamburgers,varkens vlees, patat, ijs.. noem maar op.

Nou snap ik dat het niet gezond is, achtelijk, je niet genoeg eiwitten en gezonden vetten binnenkrijgt. Maar los van dat kan je dan alsnog afvallen of niet aankomen (vet percentage).

en laten we wel zeggen dat je 4-6 keer per week trained

Alvast bedankt
 
Edit: niet goed nagedacht
 
Laatst bewerkt:
Kcal is niet het enigste waardoor je aankomt in vet. Er spelen ook nog andere factoren mee zoals KH, vet etc.

heb de indruk dat je niet weet wat kcal inhoud. kcal is de hoeveelheid energie die een bepaalde voedingsstof oplevert.

bv: 1gram eiwit levert 4kcal op. snapie?

---------- Post toegevoegd Wed 24 Aug 2011 om 18:48 ----------

Het is misschien stom maar ik moet gewoon het antwoord erop weten want zelf kom ik er niet uit.

Stel mijn onderhoud is 2500 kcal.

ik ga 500 kcal minder eten maar me voeding bestaat uit pizza , hamburgers,varkens vlees, patat, ijs.. noem maar op.

Nou snap ik dat het niet gezond is, achtelijk, je niet genoeg eiwitten en gezonden vetten binnenkrijgt. Maar los van dat kan je dan alsnog afvallen of niet aankomen (vet percentage).

en laten we wel zeggen dat je 4-6 keer per week trained

Alvast bedankt
ja je valt inderdaad af. je consumeert namelijk minder dan je verbruikt.
 
Ja, je valt af. Aangezien je minder kcal binnenkrijgt op een dag dan je verbruikt zal je altijd afvallen. Ook met ongezond voedsel. Wanneer deze voeding echter niet genoeg eiwitten bevat ga je niet alleen langzamer afvallen, maar zal dat gewicht voor een groter deel uit spiermassa bestaan en niet uit vet. Voor je lichaamssamenstelling is het dus zeer slecht. Ook als je sport.
 
heb de indruk dat je niet weet wat kcal inhoud. kcal is de hoeveelheid energie die een bepaalde voedingsstof oplevert.

bv: 1gram eiwit levert 4kcal op. snapie?

Embarrassing...
Niet goed nagedacht voordat ik poste. Toch goed dat je me er even op wijst.
 
we zijn hier nou eenmaal om bij te leren.;)
en je probeerde tenminste iemand te helpen. zo zouden er meer moeten zijn.
 
Ja, klopt. En als je inderdaad 4-6 keer per week traint en je eet nog genoeg hamburgers en varkensvlees heb je zelfs een goede kans dat je nauwelijks spiermassa verliest.

Gezondheid is een ander verhaal, hoewel te dikke mensen met vrijwel elk dieet betere bloedwaarden krijgen simpelweg door het afvallen (zie twinkie-diet).
 
Hartelijk bedankt iedereen. Op de een of andere manier moest ik het gewoon weten en toch weer wat geleerd!
 
Back
Naar boven