AndroidHealthClinic

Kan een powerlifter een topsportstatuut krijgen?

Bezoekers in dit topic

Denk het niet, aangezien het geen olympische sport is zal je er naar mogen fluiten. Moest je uitblinken in een olympische dicipline dan zou je een goede kans maken. Maar als powerlifter moet je niet op financiele steun rekenen, heb zelf geprobeerd om een subsidie te krijgen en is op niks uitgedraaid.

Ik had wel een topsportstatuut op school, maar dat hield enkel in dat ik mocht gaan trainen ipv les te volgen. Niks financieel.

gaan trainen in plaats van les te volgen??? was dat middelbaar of hoge school?

Wakaera zei:
gaan trainen in plaats van les te volgen??? was dat middelbaar of hoge school?

Hogeschool, kan ook in het middelbaar, maar deed toen nog geen powerlifting ;)

Heb daar eigenlijk maar weinig gebruik van gemaakt, enkel als ik in het buitenland zat om een wedstrijd te doen. Had tevens ook de mogelijkheid om examens te verplaatsen, indien ik op dat moment wedstrijd had.

Pieter009 zei:

Heb daar eigenlijk maar weinig gebruik van gemaakt, enkel als ik in het buitenland zat om een wedstrijd te doen. Had tevens ook de mogelijkheid om examens te verplaatsen, indien ik op dat moment wedstrijd had.

YOU'VE BEEN TO HEAVEN AND RETURNED!

:D :D relaxede school dan..

in Nederland kan je een maandelijkse vergoeding krijgen als je bij de beste 8 van de wereld hoort.

Andere landen zoals ik dacht Iran ofzo kan je wel volledig leven ervan..

Pieter009 zei:

Heb daar eigenlijk maar weinig gebruik van gemaakt, enkel als ik in het buitenland zat om een wedstrijd te doen. Had tevens ook de mogelijkheid om examens te verplaatsen, indien ik op dat moment wedstrijd had.[/QUOTE

Is dat dan gewoon gaan vragen aan de directeur, en geregeld? niet dat ik het nu al nodig heb, maar mss binnen een paar jaar :D

Wakaera zei:
Is dat dan gewoon gaan vragen aan de directeur, en geregeld? niet dat ik het nu al nodig heb, maar mss binnen een paar jaar :D

Je moet aan bepaalde voorwaarden voldoen om ervan te kunnen genieten. Normaal staan deze voorwaarden vermeldt in het schoolreglement. En je moet dan natuurlijk de nodige attesten kunnen voorleggen, die worden opgesteld door de powerlifting federatie.

Was dat in belïë?
Heb daar nog nooit van gehoort.

Aan welke eisen moet je dan voldoen?

olav zei:
Was dat in belïë?
Heb daar nog nooit van gehoort.

Aan welke eisen moet je dan voldoen?

Dat was in België, de eisen weet ik niet van buiten, stond toen wel in het schoolreglement vermeld.
Op het moment dat ik het topsportstatuut voor de 1e maal aanvroeg was ik al europees kampioen, ze hebben er dan ook geen probleem van gemaakt om het statuut toe te kennen.

Ik ken een dametje uit Merchtem dat nog een topsortstatuut van het BLOSO heeft gehad voor het POWERLFTING.
Dit omvatte een vol loon.
Uw federatie moet wel erkend zijn door het BLOSO en ik denk dat dit momenteel voor geen enkele federatie (nog) het geval is.
Uw school of Uw werkgever kunnen U echter wel fasciliteiten toestaan om te gaan trainen.
Dit is echter afhankelijk van de goodwill van deze instantie is zeker niet verplicht.
Deze fasciliteiten en eventuele voorwaarden verschillen van instantie tot instantie.

De ipf is erkend door Bloso

IPF is erkend door het BOIC, niet door het BLOSO.
Dit zijn 2 verschillende zaken.
Voor erkenning van een federatie (en de volgende subsidies) door BLOSO moet je als federatie 2500 leden hebben.
Aan deze voorwaarde voldoet geen enkele federatie in ons landje. Jammer maar het is zo.
Zelfs met alle federaties samen zal je nog aan geen 2500 leden komen.
De sport is te klein in ons land, al ligt dit zeker niet aan de atleten hoor.

Belgisch
Olympisch
Interfederaal
Comite

Koepel voor olympische sporters.

een paar posts geleden zeg je dat er een dametje nog een topsportstatuut gekregen heeft van BLOSO. is er (vroeger) nog een federatie geweest met 2500 man ofzo???

Vroeger had je geen 2500 leden nodig om erkend te zijn.
Vroeger (een jaar of 5 geleden nog) was het 500 (geloof ik) en ook aan dit cijfer werd reeds geprutst.
Powerlifting is nu eenmaal niet DE sport in België.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven