XXL Nutrition

Kan het kwaad als je elke dag buikspieren oefent? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mambalgin

Cool Novice
Lid geworden
8 nov 2012
Berichten
209
Waardering
1
Lengte
1m80
Hoi,

ik vroeg mij af of het kwaad kan als ik 6x/week (uitzonderlijk de zondag) buikspieren zou trainen?

Mijn trainingsschema ziet er als volgt zo uit:

Maandag: Benen, Schouders & Buikspieren
Dinsdag: Buikspieren & RUST
Woensdag: Rug, Biceps & Buikspieren
Donderdag: Buikspieren & RUST
Vrijdag: Borst, Triceps & Buikspieren
Zaterdag: Cardio & Buikspieren
Zondag: RUST

Van mijn fysio moet ik elke dag rug- en buikspieroefeningen doen daarom vroeg ik aan jullie of het nu wel of geen kwaad kan om buikspieren elke dag te oefenen?

Ik zou het dan elke dag willen doen behalve de zondag...
 
ja daarmee krijg je juist geen buikspieren
3x is week is denk ik max maar ik weet hier ook niet alles van
als je 1x in week goed buikspieren trained dat je bijna dood gaat dat werkt beter
en doe squat/deadlifts
als je rug problemen hebt hernia of iets anders zou ik
onderrug trainen lichtjes en op bouwen zelfde met buikspieren
en soms lang hardlopen cardio kan wondere doen voor blesures
of cronish
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja daarmee krijg je juist geen buikspieren
3x is week is denk ik max maar ik weet hier ook niet alles van
als je 1x in week goed buikspieren trained dat je bijna dood gaat dat werkt beter
en doe squat/deadlifts
als je rug problemen hebt hernia of iets anders zou ik
onderrug trainen lichtjes en op bouwen zelfde met buikspieren
en soms lang hardlopen cardio kan wondere doen voor blesures
of cronish

Een noob van 19j zal het uitleggen;

hopelijk krijg ik hier serieuze reacties...
 
Een noob van 19j zal het uitleggen;

hopelijk krijg ik hier serieuze reacties...

wat lul jij nou leeftijd heeft er geen **** mee te maken dan kun je noob van 19 zeggen maar hij heeft er meer verstand van dan jij met je kan ik elke dag mn buikspieren trainen jij domme ezel
 
buikspieren recupereren vrij snel, en is pp verschillend,.. zelf zou ik wel zoals basvanharen ook aanhaalt kiezen voor zo'n 3 keer per week, en de compounds als squaten op andere dgn,.. hiermee spreek je namelijk secundair ook je buikspieren aan.

Overigens evenals D3363 ben ik van mening dat leeftijd er weinig toe doet,.. nooit te oud om te leren he ;)
 
Je abdominals zijn gewoon een spier die net zoals andere spieren rust nodig hebben. Een rust van 72 uur of langer is hierbij optimaal. Lijkt me niet zo handig om deze iedere dag te trainen, tenzij dit low intensity is en je fysio dit voorschrijft. Ik weet niet waarom je deze oefeningen moet doen, ik ben dan ook geen fysio, maar ik neem aan dat hij weet waarom hij zegt dat je deze iedere dag moet trainen.
Leeftijd zegt btw niets op dit forum, kennis maakt de man hier
 
Ja dat kan Kwaad. Maar jij bent Kwaad niet, dus als ik jou was zou ik het niet doen.
 
buikspieren recupereren vrij snel, en is pp verschillend,.. zelf zou ik wel zoals basvanharen ook aanhaalt kiezen voor zo'n 3 keer per week, en de compounds als squaten op andere dgn,.. hiermee spreek je namelijk secundair ook je buikspieren aan.

Overigens evenals D3363 ben ik van mening dat leeftijd er weinig toe doet,.. nooit te oud om te leren he ;)

Je zou mijn vorige berichten moeten lezen, helaas kan ik en mag ik op dit moment geen squats en deadlifts doen, daarom hou ik het eerder op lichte(re) oefeningen, dan nog heeft die D3363 het recht niet op mij uit te schelden!

Heb het gerapporteerd overigens!
 
Je zou mijn vorige berichten moeten lezen, helaas kan ik en mag ik op dit moment geen squats en deadlifts doen, daarom hou ik het eerder op lichte(re) oefeningen, dan nog heeft die D3363 het recht niet op mij uit te schelden!

Heb het gerapporteerd overigens!

Sorry hoor, maar je hoeft hier niet uit de hoogte te gaan doen. Wij zijn hier immers om jou te helpen en daar zou je dankbaar voor moeten wezen.
Bovendien heb je nergens aangegeven dat je geen squats en deadlifts mag doen. Dan nog, lijkt het me vrij logisch dat je niet dezelfde spier 6x in de week traint
 
Je abdominals zijn gewoon een spier die net zoals andere spieren rust nodig hebben. Een rust van 72 uur of langer is hierbij optimaal. Lijkt me niet zo handig om deze iedere dag te trainen, tenzij dit low intensity is en je fysio dit voorschrijft. Ik weet niet waarom je deze oefeningen moet doen, ik ben dan ook geen fysio, maar ik neem aan dat hij weet waarom hij zegt dat je deze iedere dag moet trainen.
Leeftijd zegt btw niets op dit forum, kennis maakt de man hier

Eindelijk een serieus antwoord; dan hou ik het gewoon bij maandag, woensdag en vrijdag...
 
Een beetje overkill denk je niet?
Met benen en rugpak je ook veel buik mee (er van uitgaande dat je braaf squat en deadlift)Doe het gewoon 2x per week goed. Buik mag dan wel snel herstellen, maar het is en blijft een spiergroep en moet ook gewoon herstellen net als alle andere spieren.

Als je je buik zo vaak traint gaat het je waarschijnlijk alleen maar tegenwerken in je compound oefeningen omdat hij nog niet goed hersteld is.

En doe eens ff normaal tegen Bas, hij probeert je ook alleen maar advies te geven, wel een beetje vriendelijk blijven he.
 
knetter he, jij bent ook het zonnetje in huis ofnie mamba. Als je nou bij mij intrekt kan ik mn vitamine D supps opbergen.

---------- Post toegevoegd Tue 25 Dec 2012 om 00:56 ----------

Dit is ook nog een goede buikoefening trouwens:
http://i45.tinypic.com/osbmdi.jpg
 
Je zou mijn vorige berichten moeten lezen, helaas kan ik en mag ik op dit moment geen squats en deadlifts doen, daarom hou ik het eerder op lichte(re) oefeningen, dan nog heeft die D3363 het recht niet op mij uit te schelden!

Heb het gerapporteerd overigens!

Zoiets rapporteren, wat een sad cunt ben jij zeg. Je ziet hier op een bb forum, niet ellegirl.
 
No Squat,No Deadlift?
:mier::sd:
 
Waar zou je in vredesnaam zo'n pannekoek nog helpen die na 1 reactie meteen butthurt gaat doen

zoek het zelf uit en ga lekker elke dag je buik trainen
 
Van mijn fysio moet ik elke dag rug- en buikspieroefeningen doen daarom vroeg ik aan jullie of het nu wel of geen kwaad kan om buikspieren elke dag te oefenen?

Doe wat je fysio zegt. Of zoek een andere fysio voor een second opinion. Maar kwaad kan het niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven