MuscleMeat

Kan iemand mij helpen?

Bezoekers in dit topic

popwar

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 feb 2009
Berichten
1.549
Waardering
283
Lengte
1m85
Massa
97kg
Vetpercentage
15%
Ik heb nu 4 maanden geleden een auto gekocht van een particulier. hij was dervoor nog naar de controle gegaan, maar hij werd afgekeurd vanwegen de silent block en zo. Dus heb ik ook geen carr pass gekregen. Dus ja, ik heb gezegd dat ik de auto ging laten maken en daarna ging laten keuren. De garage heeft me daarna een carr pass gegeven en de nodige documenten.

Nu, ik heb niets anders dan kosten met die auto:mad:

Nu mijn vraag is, heb ik nog recht op mijn geld terug?
Ik heb zijn gegevens niet meer, kan ik die ergens opvragen via de keuring of zo?
En moest ik recht hebben op mijn geld, hoe zit het dan met de lichte schade die ik achteraf heb gemaakt?
 
Tenzij dat er in je contract staat "als ik 4 maanden na ondertekening niet tevreden ben krijg ik mijn geld terug" : nee

Een auto kopen bij een particulier die niet door de controle raakt en dan versteld staan dat je er niets anders dan kosten mee hebt.

Uiteraard is het heel rot voor je. Maar leer er mee leven.
Valt echt niets aan te doen.

En volgende keer voorzichtiger zijn bij grote aankopen!
 
Laatst bewerkt:
Nee je staat niet in je recht om dan je geld terug te krijgen.
Overigens zou het toch handig zijn geweest als je diegene vooraf de auto had laten keuren alvorens jij de auto kocht/overnam.
 
Maar als verkoper(hij dus) is het toch verplicht om een carr pass te geven anders heb ik recht om mijn geld terug ?


Koop je een tweedehandsauto of lichte bestelwagen?
Dan is de verkoper wettelijk verplicht jou een Car-Pass te overhandigen. Maakt niet uit of hij een particulier is of een professioneel. De Car-Pass toont de kilometerstand op verschillende data. Het document mag niet ouder zijn dan twee maanden. Kreeg je geen Car-Pass? Dan is de verkoop ongeldig en mag je als koper de ontbinding eisen en je geld terugvragen.

bron:http://www.car-pass.be/nl/particulieren/wat-is-carpass.html

Alleen vraag ik me af of dat na 4maanden klungelen ook nog geldig is?
 
Nooit van gehoord dat dit verplicht was.
Je kan altijd proberen.

Kosten die je gedaan hebt ben je sowieso kwijt en schade + tijdelijk gebruik van de wagen moet je sowieso vergoeden. Daarboven komen gerechtskosten, ...
 
je car pass bevat alle kilometerstanden sinds de invoering van het car pass, en is dus een verplicht document.
was je auto gekeurd voor verkoop??, zoniet had je daar maar eerder aan moeten denken, en heb je je laten beetnemen;)
 
Back
Naar boven