XXL Nutrition

Kan iemand mij helpen?

Bezoekers in dit topic

mulhuijsen

Novice
Lid geworden
7 dec 2010
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
60kg
Hallo, ik ben 17 en wil graag beginnen met trainen, alleen het probleem is dat ik niet echt weet hoe en wat goed voor me is en welke oefeningen er allemaal zijn :eek:

Dus ik heb het forum een beetje afgelezen en ben al een stuk wijzer geworden en ik weet zoiezo dat ik graag deze schema wil:
"Een klassiek voorbeeld van een 3 daags splitschema is:
Maandag: borst en biceps
Woensdag: rug en triceps
Vrijdag: Benen en schouders"

En ik heb laatst een grote halter gekocht met gewichten, alleen heb ik geen bankje hoop dat dit geen probleem is voor oefeningen of heb ik echt een bankje nodig ?

ik ben zelf dus ook niet sterk en daarom ga ik ook maar eens trainen de bedoeling is dus sterker word alleen weet ik dan bijv. ook niet als ik uiteindleijk een schema heb met welke gewichten ik moet beginnen.

Nu is mijn uiteindelijke vraag dus eigenlijk of iemand mij kan helpen, als er iemand heel veel verstand van heeft zou die gene misschien voor mij een schema kunnen maken met deze eigenschappen:
- voor een beginner (gewicht, niet te moeilijke oefeningen)
- 3 daagse splitschema (die van boven)
- oefeningen voor een grote halter zonder halterbank
( als je de namen van de oefening zegt is het al goed want dan zoek ik ze gewoon op youtube op hoe je ze moet doen)

Als dit heelveel moeite gaat kosten hoeft het natuurlijk ook niet hoor maar misschien als iemand er heel veel verstand van heeft en er zo eentje gemaakt heeft, is dat heel erg fijn :).

Maar ik wil het zelf natuurlijk ook proberen maar ik kan niet echt goede oefeningen/schema's zoeken met grote halter zonder bank, en als ik er 1tje vind weet ik niet of hij wel goed is of met hoeveel gewicht dus daarom vraag ik om hulp D:

Als iemand een goede site heeft is dat ook al heel fijn waar ik mijn oefeningen kan vinden. (liefst met vb van een video dan snap ik beter hoe ik ze moet uitoefenen)

ik hoop dat ik alles een beetje duidelijk heb uitgelegd ???
Groetjes, Mul
 
Ik zou me aanmelden bij de sportschool als ik jou was.

Verder gewoon spieken bij anderen welke oefeningen zij doen, waarschijnlijk heb je geen idee wat een bent over row is als ik dat zeg, of 'n deadlift etc. Dit kan je allemaal googlen, of je zoekt ze hierop op:
http://www.criticalbench.com/exercises/exercises.htm

Staan vrijwel altijd ook filmpjes bij met de uitvoering.

Oh, en voordat ik het vergeet, voeding is ook een zeer belangrijk aspect om gespierder te worden. Lees je daar dus ook over in, sticky's etc.
 
Ik zou als ik jou was nog even wachten met splitten en beginnen met een periode lang rippetoe of stronglifts. Als je niet weet waar ik t over heb; google en stickies.
 
hey bedankt voor het beantwoorden,
zoiezo bedankt voor de site, denk dat ik daar al heel wat mee kan.
En voeding zit wel goed denk ik ben zoiezo heel slank (daarom wil ik ook trainen) en ik eet eigenlijk altijd wel gezond en snoep vrijwel nooit. soms op leuke dage drink ik of snoep ik wel wat, maar dat kan toch altijd wel? als ik verder gewoon gezond blijf eten ?

en is een rippetoe wel handig voor mij ? wordt het dan niet nog lastiger met het maken van een schema want had gezocht op google en als ik het goed begrijp maak ik 2 workouts en dan de week 1. maandag A woensdag B vrijdag A en dan week 2 maandag B woensdag A vrijdag B ? en dan a is je bove lichaam en b is je onder lichaam ? zoiets toch ??

En waarom is het nog niet verstandig om met splitten te beginnen ?
O en aan sportschool had ik ook zitten denken maar daar heb ik niet zoveel tijd voor zit ook nog met voetbal heb liever dat ik 's avonds gewoon op me kamer kan trainen.
 
hey bedankt voor het beantwoorden,
zoiezo bedankt voor de site, denk dat ik daar al heel wat mee kan.
En voeding zit wel goed denk ik ben zoiezo heel slank (daarom wil ik ook trainen) en ik eet eigenlijk altijd wel gezond en snoep vrijwel nooit. soms op leuke dage drink ik of snoep ik wel wat, maar dat kan toch altijd wel? als ik verder gewoon gezond blijf eten ?

Begin jij maar even met voedingsstickys :D

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/begint-maken-goed-voedingsschema-68557/
 
hey bedankt voor het beantwoorden,
zoiezo bedankt voor de site, denk dat ik daar al heel wat mee kan.
En voeding zit wel goed denk ik ben zoiezo heel slank (daarom wil ik ook trainen) en ik eet eigenlijk altijd wel gezond en snoep vrijwel nooit. soms op leuke dage drink ik of snoep ik wel wat, maar dat kan toch altijd wel? als ik verder gewoon gezond blijf eten ?

en is een rippetoe wel handig voor mij ? wordt het dan niet nog lastiger met het maken van een schema want had gezocht op google en als ik het goed begrijp maak ik 2 workouts en dan de week 1. maandag A woensdag B vrijdag A en dan week 2 maandag B woensdag A vrijdag B ? en dan a is je bove lichaam en b is je onder lichaam ? zoiets toch ??

En waarom is het nog niet verstandig om met splitten te beginnen ?
O en aan sportschool had ik ook zitten denken maar daar heb ik niet zoveel tijd voor zit ook nog met voetbal heb liever dat ik 's avonds gewoon op me kamer kan trainen.

Rippetoe hoef je niet zelf te maken of aan te passen( is zelfs af te raden ). Nogmaals google t, is het beste schema voor je op dit moment.

En stickies lezen. Goed punt :slet:
 
Je kan wel "gezond" eten maar zorg ook vooral dat je (meer dan) genoeg eet
 
Back
Naar boven