MuscleMeat

Kan iemand mij helpen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

LoAr

Novice
Lid geworden
1 jun 2019
Berichten
11
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik heb 2 dingen waar ik mee zit.

Ten eerste
Zie foto waar moet ik voor gaan, cutten of bulken?. Mijn doel is massa maar ook een platte buik

Lengte 181cm en gewicht 79kg

Ten tweede ben bezig met een schema maken het is nog niet helemaal af maar hier alvast de oefeningen voor Maandag en Donderdag de chest, shouder en tricep dag


Barbell overhead press

Barbell bench press

Decline barbell bench press

Decline dumbbell bench press

Incline barbell bench press

Incline dumbbell fly

Incline dumbbell bench press

Head-supported bent-over dumbbell lateral raise

Dumbbell lateral raise

Leaning dumbbell lateral raise

Na een warming up van 5 min begin ik aan deze oefeningen, ik doe ze allemaal stuk voor stuk 3 sets van 7X totaal dus 21X op zo zwaar ik het aankan en dat verschilt per oefeningen.

Mijn vragen voor deze zijn, doe ik teveel op de chest/shoulders en tricep dag? Welke oefening(en) zijn overbodig? en welke kan ik i.p.v. of extra beter wel toevoegen?.

Ps ben nog bezig met me schema voor de rest van het lichaam.

Alvast bedankt

6371C196-29C1-4F96-96DF-F5EE79F45815.jpeg


69CCC72B-F691-4ECF-BBDF-7E778ABA6D31.jpeg


A0A75170-97A7-44A2-94F7-D8F29F83E64C.jpeg
 
Verdeel je einddoel in 2 fases ...

- als je af wil vallen en zoals jij zegt een platte buik begin dan met cutten

Daarna :

- voor massa opbouw zul je boven onderhoud moeten eten
 
Top link! Ik ga mij hier zeker in verdiepen!.

Maar wat heb je te zeggen over mijn lichaam kwa cutten of bulken en mijn oefeningen?.
Zoals ik al zei: blijf eerst eens rond onderhoud eten en kijk wat het trainen met je lichaam doet. Na een aantal weken kan je een beter afgewogen beslissing nemen. Qua oefeningen zou ik niet zelf lopen rommelen , maar gewoon een schema uitkiezen als Stronglifts 5x5 en dat volgen zoals omschreven.
 
Ok heren, ik ga me dan maar verdiepen in stronglifts 5x5. Mijn dank is groot!
 
Zoals Starx6673 al aangaf kun je als beginner beter een bestaand programma kiezen. Stronglift is goed als je maar drie dagen wilt trainen. Maar eerlijk gezegd is het met name een powerlift achtige training dat een dito figuur geeft.

Voor bodybuilding doelen ben je beter af met een vierdaagse beginner schema gaan. Dit geeft meer de bodybuilder look (schouders, armen en zelf borstvorm, buik zit in beiden goed met de compounds)

Persoonlijk denk ik ook dat een vierdaagse schema voor meer variatie kan zorgen, dat houd het leuk om te doen en laat je vaker bewegen wat helpt met afvallen.

Wat betreft je foto's, je bent absoluut niet te dik, gezond fit ogend postuur. Maar ik zou er toch voor kiezen in jouw geval om een weekje of vier te cutten, om dan te bukken net voorbij het punt waar je nu zit qua vet. Dat geeft sneller resultaat dan op onderhoud blijven en zal veel motiverende zijn.
 
Zoals Starx6673 al aangaf kun je als beginner beter een bestaand programma kiezen. Stronglift is goed als je maar drie dagen wilt trainen. Maar eerlijk gezegd is het met name een powerlift achtige training dat een dito figuur geeft.

Voor bodybuilding doelen ben je beter af met een vierdaagse beginner schema gaan. Dit geeft meer de bodybuilder look (schouders, armen en zelf borstvorm, buik zit in beiden goed met de compounds)

Persoonlijk denk ik ook dat een vierdaagse schema voor meer variatie kan zorgen, dat houd het leuk om te doen en laat je vaker bewegen wat helpt met afvallen.

Wat betreft je foto's, je bent absoluut niet te dik, gezond fit ogend postuur. Maar ik zou er toch voor kiezen in jouw geval om een weekje of vier te cutten, om dan te bukken net voorbij het punt waar je nu zit qua vet. Dat geeft sneller resultaat dan op onderhoud blijven en zal veel motiverende zijn.
Stronglifts doe je een paar maanden. In die korte tijd wil je zo sterk mogelijk worden en zoveel mogelijk basismassa pakken. Ik zie niet helemaal de connectie met een “powerlift” of “bodybuild” fysiek. In deze korte fase wordt je op alle vlakken groter en sterker. Bodybuilden en powerliften zijn lange termijn doelen die meer tijd nodig hebben, maar voor beiden werkt een basis met een schema als SL 5x5 heel goed en geeft het je naast kracht en massa ook inzicht in progressive overload en resets.
 
Stronglifts doe je een paar maanden. In die korte tijd wil je zo sterk mogelijk worden en zoveel mogelijk basismassa pakken. Ik zie niet helemaal de connectie met een “powerlift” of “bodybuild” fysiek. In deze korte fase wordt je op alle vlakken groter en sterker. Bodybuilden en powerliften zijn lange termijn doelen die meer tijd nodig hebben, maar voor beiden werkt een basis met een schema als SL 5x5 heel goed en geeft het je naast kracht en massa ook inzicht in progressive overload en resets.

Een beginnerschema doe je per definitie maar een paar maand, dat is niet onderscheidend, op beiden wordt je in deze korte fase ook snel groter en sterker.

Net als tussen gevorderde bodybuilders en powerlifters zit er een groot verschil in trainingsdoelen, trainingsbehoeften en het resultaat daarvan. Het grootste verschil tussen beginners en gevorderden is juist dat de resultaten eerder zichtbaar zijn, zeker niet iets dat alleen op langer termijn zichtbaar is.

Het progressie model voor een beginner is niets ingewikkelds en kan zelfs afgestemd worden op de persoon voor zo min mogelijk deloads. Wat betreft deloads hoef je als beginner ook niets ingewikkeld te doen, 2 maal mis, dan 10% af van de oefening waarop je vast loopt is voldoende, volgende keer weer het regulier traingewicht.

Het is uiteindelijk een compromis tussen tussen beiden disciplines die significant verschil geven in zowel fysiek als kracht/techniek ontwikkeling. Maar is zeker niets iets dat maanden uitgesteld hoeven te worden.

Verder neig ik er zelfs naar om 5 reps te intensief te vinden beginners zonder fatsoenlijke begeleiding op compounds zoals squats en deadlifts (je hebt best veel mensen die weinig gevoel hebben voor overbrengingen en zelfbehoud).

Edit: sets hernoemt naar reps
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven