MuscleMeat

Kan ik dit opeten, of is dat dodelijk? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Big Steve

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
8 feb 2003
Berichten
3.963
Waardering
5
Kan ik dit opeten, of is dat dodelijk?

Hier volgen enkele richtlijnen, zodat je weet wat je kan eten, en wat je weg moet gooien.

De kokhals-test:
Alles waar je van moet kokhalzen, is bedorven (behalve de restjes van wat je gisterenavond voor jezelf hebt gekookt).
Eieren:
Als iets zich uit de schil probeert te werken, hebben je eieren hun beste tijd gehad.
Melkproducten:
Melk is bedorven als het er uit ziet als yoghurt. Yoghurt is bedorven als het eruit ziet als Hutekase. Hutekase is bedorven al het eruit zien als gewone kaas. Gewone kaas is bedorven melk, dus dat kan niet meer bedorven worden als het al is. Camenbert is bedorven als je denkt dat het blauwe kaas is, en je je realiseert dat je dat nooit koopt.
Mayonaise:
Als je na het eten ervan erg ziek wordt, is mayonaise bedorven.
Diepvriesmaaltijden:
Diepvriesmaaltijden die een integraal onderdeel zijn geworden van je vriesvak zijn waarschijnlijk bedorven (of in ieder geval verpest) tegen de tijd dat je ze er met een mes hebt uitgewrikt.
Vlees:
Als na het openen van de koelkast alle aas-etende dieren van binnen een straal van 3 blokken voor de deur staan, is je vlees bedorven.
THT data:
Deze zitten er niet op om ervoor te zorgen dat je nog perfect goed voedel weggooid. Je zou kunnen overwegen om een kalender in de keuken te hangen.
Brood:
De enige "vlekjes" op brood zouden van sezam- en maanzaad moeten komen. Andere, harig uitziende vlekken zijn een goede indicatie dat je brood is veranderd in een biologisch experiment.
Bloem:
Bloem is bedorven als het beweegt.
Blikvoedsel:
Zodra blikvoedsel de vorm of maat van een softbal heeft gekregen moet het voorzichtig worden weggegooid
Wortels:
Als je een mastworp in een wortel kan leggen, is hij niet meer vers.
Rozijnen:
Rozijnen zouden niet bleeker moeten zijn dan je tanden.
Aardappels:
Als ze eruitzien alsof je ze zo zou kunnen planten: Weggooien!
Dipsaus:
Als je het uit de verpakking kan halen, en ermee kan dribbelen, dan is het niet goed meer.
Lege doosjes:
Lege doosjes terug in de koelkast doen is een oude truc, maar hij werkt alleen als je met iemand samenwoont, of een huishoudster hebt. Maar... lege verpakkingen zijn nooit bedorven
Ongemerkte doosjes:
Je weet dat voedsel niet meer op zijn best is, als je de neiging krijgt om het met tupperware en al weg te gooien. Over het algemeen moeten tupperware bakjes niet sissen als je ze opend.
Vuistregel:
Het meeste voedsel is niet langer houdbaar dan de gemiddelde levensduur van een hamster. Houdt een hamster in of bij je koelkast om dat te kunnen controleren.
Ruiken
als iets ruikt naar poep en 't ziet er uit als poep dan is 't poep
Voelen
Iets is bedorven als je aan een produkt in de koelkast voelt, en je weet dat dit produkt al zeker 1 dag in de koelkast ligt en toch is het warm
 
Originally posted by Big Steve

als iets ruikt naar poep en 't ziet er uit als poep dan is 't poep


meen je dat nou echt ? ;) ^^
 
Wat denken jullie trouwens over de vliegenzwam?

Men zegt altijd dat men ervan sterft, maar volgens mij is dat propaganda en krijg je er een geweldige trip van!! In onze kapitalistische systemen willen de leiders immers niet dat wij trippen omdat we dan teveel dingen gaan inzien.

Heeft iemand dit nou eigenlijk al eens getest? Als het kuurtje afgelopen is ga ik het waarschijnlijk met een vriend proberen!
 
Re: Re: Kan ik dit opeten, of is dat dodelijk?

Originally posted by Vinny



meen je dat nou echt ? ;) ^^

Ja dat meen ik, probeer het maar eens uit.
 
Originally posted by Olimantado
Wat denken jullie trouwens over de vliegenzwam?

Men zegt altijd dat men ervan sterft, maar volgens mij is dat propaganda en krijg je er een geweldige trip van!! In onze kapitalistische systemen willen de leiders immers niet dat wij trippen omdat we dan teveel dingen gaan inzien.

Heeft iemand dit nou eigenlijk al eens getest? Als het kuurtje afgelopen is ga ik het waarschijnlijk met een vriend proberen!
Kaalkopjes en vliegenzwammen
Paddestoelen met de hallucinogene stoffen psilocybine en psilocine zijn niet zo giftig, schrijven de toxicologen. De meest bekende en gevraagde is het 'kaalkopje'. Een half uur na de inname van verse of gedroogde paddestoelen met psylocybine verandert de stemming van de gebruiker. Hogere doses geven illusies en hallucinaties: het leven krijgt meer kleur en contrasten worden scherper. Dat kan leuk, maar ook beangstigend zijn. Minder leuk zijn symptomen als een droge mond, kippenvel, wazig zien, incontinentie, introvert gedrag, depressieve gedachten, angst en paniek. Gebruikers kunnen ook euforisch worden, ontremd, en krijgen lachaanvallen. Niet al deze symptomen hoeven op te treden, schrijven de Wolff, Bosch en Pennings, en bij labiele mensen zijn de effecten groter. De kans dat je verslaafd raakt aan deze paddestoelen is niet zo groot volgens hen. "Je moet er veel van eten om ermee vergiftigd te worden, maar gewenning ontstaat snel". De toxicologen hebben in de medische literatuur weinig incidenten gevonden en er is niets bekend over de toxiciteit op de langere termijn. Ze concluderen dan ook dat matig gebruik nauwelijks gevaarlijk is voor de gezondheid. De rood-met-witte-stippen-paddestoel, de vliegenzwam of Amanita muscaria wordt volgens de Leidse toxicologen nog niet in de smartshop verkocht. Omdat deze paddestoel gevaarlijke vergiftigingen kan veroorzaken noemen ze de vliegenzwam ook in hun onderzoek: "In boekjes over geestverruimende middelen wordt er namelijk veel over geschreven en in de smartshop zal er zeker naar gevraagd worden". Regelmatig zijn er in de literatuur gevallen beschreven van vergiftigingen na het eten van vliegenzwammen, een enkele keer fataal.
 
paddo's zijn idd niet zo gevaarlijk. hangt meer samen met de dosis die dus weer verbonden is met de uitwerking

Hogere doses geven illusies en hallucinaties: het leven krijgt meer kleur en contrasten worden scherper. Dat kan leuk, maar ook beangstigend zijn. Minder leuk zijn symptomen als een droge mond, kippenvel, wazig zien, incontinentie, introvert gedrag, depressieve gedachten, angst en paniek. Gebruikers kunnen ook euforisch worden, ontremd, en krijgen lachaanvallen

dit zijn meestal de symptomen idd. Ik zou er zelf ook een keer aan gaan, maar die vriendin met wie ik t zou gan doen werd heel depressief en bang de week daarvoor van de paddo's. terwijl ze niet meer dan normaal nam, dus t hangt niet zozeer af van de hoeveelheid maar ook van de mood waarin je je op t moment van nemen verkeert, wat voor vrijwel elke drug geld. Moet jij weten;)

Ik zou t ook zker niet alleen nemen en een rustig plekkie opzoeken. thuis, in t bos bijvoobreeld. een maat van me had met iemand ervan gesnoept en gingen vervolgens op koopavind de stad in. al die lichten en drukte maate ze helemaal gek. ze hadden de avond ervoor een of andere spidermanfilm of iets gezien en hij zag alle mensen voor Venom aan waarna ze vervolgens lukraak mensne gingen uitlachen wat ze uiteindelijk een portie klappen heeft opgeleverd.
 
Paddo's kaalkopjes zijn inderdaat totaal ongevaarlijk (at ik al meer dan 50X).
Wat me momenteel echter boeit is de vliegenzwam. Dat is iets totaal anders dan paddo's...
 
David de kabouter heeft momenteel mijn interesse, altijd zo actief en een rode neus, dat is geen zuivere koffie oli, wat ik je brom, die snoept ergens van!!
 
Originally posted by Olimantado
Paddo's kaalkopjes zijn inderdaat totaal ongevaarlijk (at ik al meer dan 50X).
Wat me momenteel echter boeit is de vliegenzwam. Dat is iets totaal anders dan paddo's...

oh sorry. Paddo's ben je op uitgekeken en zijn te min voor je:D
 
Heb zelf ook een keer of 10 lekker getript op paddo's. Maxicaanse, hawaiaanse. Zeker zwaar relaxed ,vooral in de duinen!

Als je iets leuks wil proberen moet je DMT eens proberen:

17- DMT (Di-Methyl-Tryptamine)

Tijdens de psychedelische revolutie was DMT een populair middel voor een korte, zeer spectaculaire trip. Het werd de "lunchtrip" genoemd, omdat je het bij wijze van spreken om kwart over twaalf in je middagpauze kunt gebruiken en om half twee weer nuchter op kantoor bent. Maar wat je intussen hebt meegemaakt, is buitengewoon. Zoals zo veel magische middelen, is DMT al heel lang bekend bij sommige Zuidamerikaanse Indianenvolken. Zij bereiden een poeder uit boombast, dat yopo wordt genoemd, en blazen dit met pijpjes in elkaars neusgaten. Yopo is een van de twee bestanddelen van Ayahuasca. Qua samenstelling is het vrijwel identiek aan synthetisch DMT.

In de jaren negentig duikt DMT weer op. Het is populair in Amerika bij, zoals het weekblad Newsweek schreef, "serious psychonauts". In Engeland wordt het eveneens weer gebruikt en ook in Nederland zijn we het tegengekomen. Als partymiddel wordt het met marihuana of tabak of kruiden in een joint gerookt. Het veroorzaakt dan een buitengewoon sterke roes, maar toch is die niet te vergelijken met de entheogene ervaring die het geeft als je het puur gebruikt.

DMT geeft je een instanttrip. Voor een dosis gaat vier of vijf milligram in een zogenaamde base-pijp. Dit wordt verhit en de vrijkomende witte rook wirdt geïnhaleerd. Deze ruikt buitengewoon synthetisch en stinkt naar verbrand plastic. De unieke, gore smaak zul je nooit meer vergeten. Inhaleer langzaam. De rook is niet heet, maar je zult de neiging hebben om te hoesten. Onderdruk dat en zorg ervoor dat je zoveel mogelijk rook in een keer naar binnen krijgt, want als je niet voldoende hebt, ga je niet "door de poort" naar de andere kant, als zul je wel buitengewoon high worden, tot in een staat van zaligheid die gepaard gaat met sterke visuele effecten.

Het eigenaardige van DMT is dat, als je het eenmaal geïnhaleerd hebt, een volgende dosis niet meer werkt. Je moet dan een uur wachten tot je het opnieuw kunt gebruiken. Breng de geïnhaleerde rook in je longen omlaag om deze als het ware op te slaan. Al na enkele seconde ga je "out". Een paar seconden later zit je in een andere dimensie, terwijl je al na enkele minuten een piek bereikt, die lang aanhoudt. Je moet dus zorgen dat je lekker ligt of zit, want je gaat gerandeerd uit je bol. Eerst kom je in een glasachtige voorruimte; dat is de poort waar je doorheen moet. Je wordt er als het ware in gezogen. Aan de andere kant kom je in een wereld terecht die je nog niet kende. Hier kun je de volgende ervaringen hebben; tijd en ruimte zijn opgeheven, je ziet vreemde planten of plantaardige vormen. Je bevindt je in een vibrerend universum zonder vormen. Je ziet vreemde machines en hoort buitenaardse muziek. Je hoort vreemde talen, soms begrijpelijk, soms niet en je ziet intelligente wezens in allerlei vormen. Heel vaak maak je het volgende mee: je bent omgeven door wonderlijke wezentjes die een kosmische dans voor je opvoeren. Ze bestaan uit spiraalachtige vormen die door elkaar warrelen. Ze hebben snoetjes, kijken je aan, lachen je toe en praten met hoge piepstemmetjes tegen je. Je kunt niet verstaan wat ze zeggen. Volgens enkele entheogene onderzoekers maken ze gebruik van ultra-korte frequenties om hun boodschappen op je onderbewustzijn over te brengen. De inhoud van die boodschap voel je wel aan. Die luidt: liefde.

De meeste van die wezentjes hebben het beste met je voor maar sommigen zijn ondeugend en eng. Dan ben je even bang. Volgens Terence McKenna, een van de meest vooraanstaande entheogene onderzoekers in de Verenigde Staten, is het een goed teken als je die angst voelt, want dat laat je zien dat je in contact staat met de werkelijkheid. De kleuren waarin dat alles zich afspeelt, zijn voornamelijk groen, rood en blauw, naar paar, geel en goud. McKenna noemt de wezentjes "machine-elfen". Ze hebben inderdaad iets technologisch en ook iets elfsachtigs. Je zou kunnen zeggen dat zij, ontstaan uit chemische kristallisatie, als het ware afsplitsingen zijn van de jungle-goden en van de oerkrachten die door het natuurlijke yopo worden opgeroepen. Na ongeveer een half uur neemt de intensiteit af en verlaat je de machine-elfen. Je kunt dan je ogen open doen en praten, maar misschien wil je liever nog wat nasoezen, badend in een stroom van wat je alleen maar als universele liefde kunt omschrijven.

Hoe meer je terugkomt, hoe lichamelijker het gevoel wordt. Op het laatst begint je lijf te trillen en te beven. Na vijf minuten houdt ook dat op en ben je weer terug. Een minuut of tien later voel je je weer normaal, zij het dan dat je iets buitengewoons hebt meegemaakt. Een ander verschijnsel dat tijdens deze trip kan optreden is dat je geluiden begint te maken die je als golven waarneemt. Je produceert onverstaanbare klanken. Die drang is zo sterk dat je je er alleen maar aan kunt overgeven. Je maakt een reis door een innerlijke ruimte waaruit je na een half uur, als herboren zeggen sommigen, terugkeert. Ook voor DMT geldt dat je het moet gebruiken op een lege maag, in een prettige omgeving en alleen als je je goed voelt.

Veel Amerikaanse psychonauten gebruiken regelmatig DMT, bijvoorbeeld eens in de maand. De werking lijkt niet te verminderen, integendeel; je raakt vertrouwder met de machine-elfen en komt ook in andere werelden terecht. Maar elke trip moet verwerkt worden. Pas als de laatste trip geen rol meer speelt in je gedachtenleven, ben je klaar voor een nieuwe.


~~~~

~Lijkt mij dus echt wel gaaf joh! Heb't nooit gedaan maar klinkt errug wreed!


hier nog wat info over vliegenzwam:

27- Vliegenzwam

Wie kent niet de prachtige vliegenzwam, rood met witte stippen ? Het is de meest tot de verbeelding sprekende paddestoel uit onze bossen. In talloze sprookjes en kinderboeken vinden we de vliegenzwam terug. De gespikkelde hoed, die een doorsnee van wel twintig centimeter kan hebben, is niet alleen een kleurrijke versiering van de bruinzwarte bosgrond, maar wordt ook altijd in verband gebracht met tovenarij, kabouters en heksen.

De vliegenzwam (Amanita muscaria) groeit vooral in de buurt van berken, soms ook bij dennen. In de reusachtige berken- en dennenwouden in Oost- en Noord-Europa, Rusland en Siberië, komt deze paddestoel veel voor. Uit die streken kwamen ook de meeste berichten over de magische werking van de vliegenzwam, die in de Nederlandse handboeken van oudsher giftig tot zeer giftig wordt genoemd. Vanaf de zestiende eeuw zijn er verslagen van reizigers bekend die het gebruik van paddestoelen in Siberië beschrijven. Zo schreef de Zweed Strahlberg, die twaalf jaar krijgsgevangene was in Siberië, in 1736:

"De rijke Koryaks leggen een grote voorraad van deze paddestoelen aan voor de winter. Als ze een feest geven, gieten ze water over enkele van deze paddestoelen en koken die. Dan drinken ze thee waar ze dronken van worden. De armen, die geen geld hebben om een grote voorraad van deze paddestoelen aan te leggen, verzamelen zich bij deze gelegenheden rond de hutten van de rijken en wachten tot er gasten naar buiten komen om te wateren. Ze houden dan een houten nap op om de urine op te vangen, die ze gulzig opdrinken. Er zit nog iets van de paddestoel in en op deze manier worden ze ook dronken.

(...) Bij stammen waar de mensen niet zelf hun urine bewaren, storten de rendieren zich gretig op de gele plek in de sneeuw. Ook zij zijn verzot op de werking van de vliegenzwam."

De publikaties van Valentina en Gordon Wasson gaven meer bekendheid aan de entheogene werking van magische paddestoelen, waaronder de vliegenzwam. In de "onschuldige" jaren vijftig, propagandeerde zelfs het familiebald LIFE het gebruik van deze paddestoelen. De dikke Van Dale spreekt van een "zeer giftige plaatzwam. Als insekten erop gaan zitten, sterven zij." De Wassons daarentegen meenden dat zij met de vliegenzwam het soma van de oude Indiase goden gevonden hadden. De Koryaks, een Siberisch volk, geloven dat de "wapaq" of vliegenzwam aan ieder die hem eet, ook al is hij geen shamaan, openbaart wat de zieke mankeert, een droom verklaart, hem meeneemt naar een boven- of onderwereld, of voorspelt wat er gaat gebeuren.

Alle delen van de hoed zijn psychoactief; het sterkst is het velletje met de stippen. Sommigen zijn van mening dat het witte "rokje", vlak onder de hoed, boven aan de steel, misselijkheid kan veroorzaken. De kracht van de vliegenzwam kan nogal variëren. In Nederland zijn ze over het algemeen tamelijk zwak.

De vliegenzwam is op verschillende manieren te gebruiken. Eet bijvoorbeeld een of twee velletjes. Als je een werkzame zwam hebt getroffen, ga je je na een uurtje heel prettig voelen. Het middel bevordert de spreeklust en je hebt zin om te fluiten, te zingen en te dansen, en dat ga je ook doen. Kleuren worden intenser en je voelt je fit en krachtig. Dit duurt ongeveer zes uur.

De velletjes kunnen ook worden gedroogd en dan gerookt, wat een sneller, maar korter effect heeft. Volgens Wasson moeten de paddestoelen bij voorkeur in de zon gedroogd worden, maar hier kan dat in de herfst een probleem zijn; vaak blijken er wormpjes in het vlees te zitten. Je kunt ook de gedroogde hoeden helemaal opeten, met vlees en al. Het is het best ze eerst te weken in zwarte-bessensap of melk, of ze te versnipperen in soep of muesli. Sommige gebruikers rapporteren een lichte misselijkheid en daarna slaperigheid. Na een uur of twee is deze voorbij en volgt de als boven beschreven opgetogen staat. Tegen misselijkheid helpt een droge beschuit of een stukje droog brood.

Na een dosis van twee verse paddestoelen rapporteert een gebruiker; "Omdat ik me draaierig en zweverig begon te voelen ging ik op de grond zitten en ik sloot mijn ogen. Plotseling kwamen er sterke, bijna filmische beelden; ik was een Nederlandse militaire arts in het leger van Napoleon in Rusland. Ik liep met een troep in een sneeuwstorm. Het was ijskoud, maar ik droeg een dikke mantel, een zware pelsmuts en goede laarzen. Ik had het niet koud en voelde me zelfs ongelooflijk vitaal en sterk dankzij de gedroogde vliegenzwammen die ik pas geleden van een apotheker in een dorpje had gekregen. Veel van de soldaten om mij heen waren er slecht aan toe. Met deze vliegenzwammen kon ik hen eindelijk een medicijn geven waar ze iets aan hadden... De beelden stopten, ik opende mijn ogen. In de verte zag ik mijn vrienden, die waren doorgelopen. Ik stond op en volgde hen. Lange tijd had ik het gevoel dat ik onzichtbaar naast mijn lichaam liep."

We moeten, als we paddestoelen plukken, altijd zorgen dat we het wortel-stelsel, of mycelium, onbeschadigd laten. Van de vliegenzwam plukken we alleen de hoed en we zorgen dat de steel niet beweegt. Bij het kaalkopje breken het steeltje net boven de grond af. Ruk nooit een paddestoel met steel en al uit de grond en laat altijd een aantal paddestoelen op elke vindplaats staan, dan zullen ze volgend jaar terugkomen. Als er maar een paar groeien, laat ze dan ongemoeid. Overigens is de vliegenzwam in Nederland een beschermde paddestoel en is het verboden haar te plukken. Wij ontraden het gebruik van de Nederlandse vliegenzwam, want in onze verarmde bossen hebben de paddestoelen het zo al moeilijk genoeg, en het effect is niet zo spectaculair. De Oosteuropese, Russische en vooral de Siberische berkenbossen staan er vol mee. De werking van de Siberische vliegenzwammen is het krachtigst. Misschien iets voor een psychonautische vakantie ?

Ten slotte een waarschuwing: er zijn verschillende paddestoelen die op de vliegenzwam lijken. Sommige zijn wel degelijk dodelijk giftig. Pluk paddestoelen dus alleen als je van een kenner geleerd hebt ze van elkaar te onderscheiden.


Als je een keer DMT doet Oli, wil ik je ervaringen wel eens lezen! Suc6 :)
 
Volgens mij zijn die verhalen erond allemaal sterk overdreven niet?
Ik bedoel: hoe kan een trip zo tot in detaill omschreven worden en bij iedereen hetzelfde zijn?

Maar goed ben niet van plan het uit te testen op mezelf iig :)
 
Originally posted by Big Steve
Kan ik dit opeten, of is dat dodelijk?

Hier volgen enkele richtlijnen, zodat je weet wat je kan eten, en wat je weg moet gooien.

Vlees:
Als na het openen van de koelkast alle aas-etende dieren van binnen een straal van 3 blokken voor de deur staan, is je vlees bedorven.
Het is duidelijk te laat... ik las: AAS-etende dieren :rolleyes:




-welterusten-
 
Originally posted by admin
Volgens mij zijn die verhalen erond allemaal sterk overdreven niet?
Ik bedoel: hoe kan een trip zo tot in detaill omschreven worden en bij iedereen hetzelfde zijn?

Maar goed ben niet van plan het uit te testen op mezelf iig :)

Ik geloof het goed. Alles wat in dat boekje staat en wat ik zelf al wel geprobeerd heb klopt precies. Dus dat kan best. Is gewoon een chemische stof die zorgd voor bepaalde hallucinaties. Wrede hallucinaties :)
 
Back
Naar boven