Fitness Seller

Kan ik efficiënter groeien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Borst en biceps samen is nog zoiets inefficiënts. Als je dan nog tot failure gaat hebben je spieren zeker niet genoeg rust aangezien je tijdens je "rugdagen" ook merendeel je biceps gebruikt. Triceps/Borst en Biceps/Rug is daardoor handiger.

Dit kan je na twee jaar 6 van de 7 dagen trainen nog helemaal niet weten.
 
5 daagse split:

Maandag: quadriceps/ buik
Dinsdag: borst schouders
Woensdag: rust
Donderdag: rug
Vrijdag: triceps/biceps
Zaterdag: hamstrings kuiten
Zondag: Rust

Waarom staat in dit sticky topic borst en schouders op 1 dag als dit zo inefficiënt is? En ik deed eerst borst triceps maar merk aan mezelf dat ik meer uit mijn triceps haal als ik deze samen met rug train en biceps met borst.
Je weet toch dat jouw schouders iets anders zijn dan jouw borst he?
 
Borst en biceps samen is nog zoiets inefficiënts. Als je dan nog tot failure gaat hebben je spieren zeker niet genoeg rust aangezien je tijdens je "rugdagen" ook merendeel je biceps gebruikt. Triceps/Borst en Biceps/Rug is daardoor handiger.
Ik deed altijd borst + biceps, want als ik rug + biceps deed waren me biceps al leeg voordat ik eraan begon. Je kan prima borst+biceps doen, door bv je benen in de volgende training te doen. Zo heb je alsnog genoeg rust voor je biceps
 
Ik deed altijd borst + biceps, want als ik rug + biceps deed waren me biceps al leeg voordat ik eraan begon. Je kan prima borst+biceps doen, door bv je benen in de volgende training te doen. Zo heb je alsnog genoeg rust voor je biceps

Dus dat. Ik moet dus alleen iets meer aan mijn rust denken begrijp ik. Bedankt voor de hulp:)
 
Ik deed altijd borst + biceps, want als ik rug + biceps deed waren me biceps al leeg voordat ik eraan begon. Je kan prima borst+biceps doen, door bv je benen in de volgende training te doen. Zo heb je alsnog genoeg rust voor je biceps

Het verschil zal zijn dat bij jou de rest van je weekschema wél op orde is.
 
Ik deed altijd borst + biceps, want als ik rug + biceps deed waren me biceps al leeg voordat ik eraan begon. Je kan prima borst+biceps doen, door bv je benen in de volgende training te doen. Zo heb je alsnog genoeg rust voor je biceps
Maar dan moet ie wel benen doen de volgende training, en kan niet meer helemaal uit aan zijn schema maar volgens mij doet ie erna schouders? :')

Het verschil zal zijn dat bij jou de rest van je weekschema wél op orde is.
Dat ja :')
 
Maar dan moet ie wel benen doen de volgende training, en kan niet meer helemaal uit aan zijn schema maar volgens mij doet ie erna schouders? :')

Klopt ik doe de volgende dag schouders, deze zal ik vervangen door benen + Buik en vervolgens een dag rust alvorens opnieuw te beginnen:)

Dat ja :')
 
Borst en biceps samen is nog zoiets inefficiënts. Als je dan nog tot failure gaat hebben je spieren zeker niet genoeg rust aangezien je tijdens je "rugdagen" ook merendeel je biceps gebruikt. Triceps/Borst en Biceps/Rug is daardoor handiger.
Net als dat je bij veel rugoefeningen ook je triceps gebruikt en bij veel borstoefeningen je biceps?
 
In mindere mate.
Natuurlijk, maar als je met borst merendeel je triceps gebruikt en bij rug merendeel je biceps zit je form gewoon totaal verkeerd. Train jij ook geen benen de dag na schouders, omdat je je glutes hebt moeten aanspannen tijdens je overhead press?
 
Natuurlijk, maar als je met borst merendeel je triceps gebruikt en bij rug merendeel je biceps zit je form gewoon totaal verkeerd. Train jij ook geen benen de dag na schouders, omdat je je glutes hebt moeten aanspannen tijdens je overhead press?
Oké, ik bedoel dus niet dat je tijdens borst merendeel triceps gebruikt. Je gebruikt bij borst merendeel "borst" en erlangs meer triceps dan biceps. :/ Antagonisten enzo.
 
Dat ligt maar net aan de keuze van de oefeningen.
 
We hebben het gered, pagina 4!

Jippie:D

Stel jij eens een schema voor dat volgens jou goed is dan? Aangezien je overal commentaar op hebt. Genoeg mensen die willen helpen en me goede adviezen hebben gegeven.
 
Er spelen meerdere factoren mee uiteraard. Maar I'm out :')
 
Dat ligt maar net aan de keuze van de oefeningen.

Precies: Benchpress vlak, benchpress incline, dumbbell press vlakke bank, dumbbell flyes, cable flyes crossovers en dan pec deck om alles af te toppen. Na deze 90 minuten door naar biceps, standing biceps curl, dumbbell curls, biceps curlmachine, hammer curls en om hier dan de kers op de taart te doen wat concentration curls. Ben ik wat vergeten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven