MuscleMeat

Kan ik efficiënter groeien?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Precies: Benchpress vlak, benchpress incline, dumbbell press vlakke bank, dumbbell flyes, cable flyes crossovers en dan pec deck om alles af te toppen. Na deze 90 minuten door naar biceps, standing biceps curl, dumbbell curls, biceps curlmachine, hammer curls en om hier dan de kers op de taart te doen wat concentration curls. Ben ik wat vergeten?

Ja, je medicatie en jezelf uitloggen van DBB.
 
Sorry... maar laat het gewoon eens rusten.

@TS
Pak je voeding goed aan en lees je nog eens goed in in een schema.
Er zijn genoeg schema's die bewezen zijn dat ze efficienter zijn. Maar als jouw gevoel is dat je goed genoeg groeit met een schema wat je zelf hebt opgesteld en gecombineerd en dit bevalt. Kies dan bewust voor waar jij je het beste bij voelt. Oke. Misschien niet het meest efficient.. maar het gaat er ook om dat je trainen leuk blijft vinden. Dat je je goed voelt bij een training. Als jij een bewezen programma pakt en je traint niet lekker en je gaat met tegenzin heen kom je ook minder ver en zal een minder efficiente training je misschien meer opleveren. Het blijft een persoonlijke keuze.

Op een vraag als wat kan efficienter zal iedereen daarom aangeven dat een UB/LB of een FB of een bepaalde split mogelijk optimaler is voor een gemiddelde persoon. Maar jij moet afwegen wat je gaat doen zodat je het ook vol blijft houden. Dan doe je er een jaartje langer over om dat doel fysiek te halen. Nou en?
Het blijft een marathon en geen race. Accepteer dan gewoon dat je er langer over doet maar dat je in ieder geval plezier blijft houden in je sport.

Maar laat je niet opnaaien en maak zelf een keuze wat het beste bij je past.
Jij kiest nu bewust voor een (mogelijk) langere weg omdat dit voor je gevoel beter bij jou past. dat is iig wat ik tussen alle (onzin) reacties uitlees...

Lang verhaal wat veel mensen wss korter zouden kunnen doen. :o

SUcces.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven