XXL Nutrition

Kan ik hier iets mee? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

huucho

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
8 sep 2005
Berichten
74
Waardering
0
Hallo,

Ik las dat als je wil weten of een schema goed voor je is, je zoveel mogelijk info moet geven, dus daar komt ie:

Mijn doel is (natuurlijk) om spiermassa te kweken over het hele lichaam en er strakker uit te zien. 4x per week trainen is geen probleem, ben 18 jaar en ongeveer een maand bezig dus bekend met de oefeningen. Ik ben al aan het dieeten etc. om vet te verbranden, maar nu vraag ik me af of dit schema mij goed zal doen.


Dag 1: Schouders, Biceps, Buik, Kuiten
Dag 2: Rust
Dag 3: Rug, Triceps, Onderarmen
Dag 4: Rust
Dag 5: Benen, Buik, Kuiten
Dag 6: Borst, Onderarmen
Dag 7: Rust


Is dit wat? teveel? te weinig? afwisseling goed? alvast bedankt :)
 
Je kan je biceps+rug en je triceps+borst het beste op een dag doen. Als je je rug traint train je met die oefeningen ook al je biceps. Daarna hoef je maar 1 of 2 oefeningen te doen voor je biceps om ze helemaal te slopen, hetzelfde geld voor borst/triceps.

Ik zou gaan voor:

Dag 1: Borst, Triceps, Buik
Dag 2: Rug, Biceps
Dag 3: Rust
Dag 4: Schouders, Traps
Dag 5: Benen, Buik
Dag 6 en 7 rust

Suc6 :thumb:
 
huucho zei:
Dag 1: Schouders, Biceps, Buik, Kuiten
Dag 2: Rust
Dag 3: Rug, Triceps, Onderarmen
Dag 4: Rust
Dag 5: Benen, Buik, Kuiten
Dag 6: Borst, Onderarmen
Dag 7: Rust


Is dit wat? teveel? te weinig? afwisseling goed? alvast bedankt :)

- je wil dus de armen 1x per week en onderarmen 2x??.. denk dat je hierdoor een beetje een popaye effect zult krijgen... denk dat je beter of alle spieren een keer of twee keer per week kunt doen...zo houd je denk ik makkelijker een betere symetrie...alleen geld dit meestal niet voor kuiten...

- of het te veel is ligt een beetje eraan hoe veel oefeningen en setje's je gaat doen...

- afwisseling ligt ook weer meer aan je training... gewoon zorgen dat je genoeg verandert constant...

ik had het zelf zo gedaan:

Dag 1: Schouders, Buik, Kuiten
Dag 2: Rust
Dag 3: Rug, borst
Dag 4: Rust
Dag 5: Benen, Kuiten
Dag 6: biceps, triceps, onderarmen
Dag 7: Rust

grt eddy
 
Het is wel waar wat je schrijft, maar de puf om voluit met je armen te gaan na een grote spiergroep heb je vaak niet meer. Ik zou armen op 1 dag doen. En dan een oefening bicep, meteen erachter aan tricep, paar minuten wachten en cyclus begint weer.
 
Ok bedankt voor de reacties. Ik zie overal zoveel verschillende schema's dat ik deze maar gekozen had om te laten zien. Ik weet er nog niet zoveel van (daarom vraag ik het julie ook) dus ik vroeg het me alleen af. Is dit dan beter?

Dag 1: Borst, Triceps, Buik
Dag 2: Rug, Biceps
Dag 3: Rust
Dag 4: Schouders, Traps
Dag 5: Benen, Buik
Dag 6 en 7 rust

of andere suggesties?
 
Dit schema is goed, zelf train ik

maandag: borst + biceps
dinsdag: benen + kuiten
woensdag: rust
donderdag: schouders + triceps
vrijdag: rug + achterkant schouders + traps
za en zo: rust

buik: dinsdag zwaar en vrijdag licht

nu en dan wissel ik donderdag en vrijdag af, mn schema staat hier opt forum vermeld
 
Borst, triceps en rug, biceps.

Bij borst train je triceps ook al een stuk en bij rug de biceps.

Ik geef de voorkeur aan het schema van 18fitie, elke spiergroep wordt er onafhankelijk van de andere belast.
 
Back
Naar boven