Fitness Seller

Kan ik verbetering zien zonder er een wetenschap van te maken?

Bezoekers in dit topic

Lekkerpompen

Novice
Lid geworden
21 okt 2022
Berichten
22
Waardering
4
Lengte
1m80
Massa
66kg
Hallo allemaal!

Ik ben een zogenaamde ectomorph en ik kom heel lastig aan. Ik heb momenten gehad waar ik 8 broodjes per dag eet, volle maaltijden, eieren, shakes, etc. En ik kom amper aan, en verlies het net zo snel weer.
Eigenlijk heb ik het aankomen voor nu opgegeven, ik weet dat het mogelijk is. Opbouwen, en doorgaan, ik weet het. Ik heb hier talloze videos over gezien, maar het zou voor mij nu een te grote impact zijn op mijn leven, en ik zou de plezier in het sporten verliezen als ik mij focus op aankomen.

Ik lees veel over hoe je bepaalde cyclussen(?) moet hebben in het sporten, dus een creatine fase, etc. Ik doe hier niks aan. Ik neem proteine shakes, ik neem creatine, en ik sport. Maar ik denk er niet echt overna. Wellicht zou het helpen als ik dat wel deed maar ik wil de plezier in het sporten zo veel mogelijk behouden.
Mijn vraag aan jullie is dan ook, op de Griekse goden hier na die de genetische lotterij hebben gewonnen; Hoe ziet jullie routine eruit? En vinden jullie dat je resultaat kan boeken zonder hier teveel over na te denken?

Groetjes,

Richard
 
Hoeveel totaal aan kcal at je?
 
Zogenaamde ectomorfen bestaan niet, je hebt undereaters en overeaters. Je eet te weinig want 8 broodjes is misschien voor jouw gevoel veel, maar in de realiteit stelt dat geen fuck voor.
 
Hoeveel totaal aan kcal at je?
Hey Ace! Voor mij is dat inmiddels alweer een jaar geleden, maar ik lette er echt veel op en ik weet als je boven je benodigde zit kom je aan enzo. Ik geloof dat ik met shakes, bruin brood, yoghurt en avond eten wel op minimaal 2/2500 zat. En ik weeg gemiddeld tussen de 64 en de 67 kilo, dit schommelt. Meer kon ik gewoon niet binnen krijgen, 8 broodjes pindakaas, voor drinken enkel volle melk en proteine shakes etc. Meer kon ik niet binnen krijgen zonder dat mijn hele leven hierom draaide.
 
Zogenaamde ectomorfen bestaan niet, je hebt undereaters en overeaters. Je eet te weinig want 8 broodjes is misschien voor jouw gevoel veel, maar in de realiteit stelt dat geen fuck voor.
Ik snap je punt, maar toch is het een feit dat sommige mensen makkelijker aankomen dan andere.
 
Gewoon dagelijks wegen + voeding ophogen. Shakes en crea hebben weinig nut als je niet genoeg eet. En blijkbaar heb je gewoon meer nodig dan je denkt.
 
Tot nu toe komt alles neer op meer eten, maar dat gaat hem dus niet worden. Zoals ik aangaf wil ik dat helemaal niet, dat kost mij een te grote verandering in mijn levensstijl en dit was ook niet mijn originele vraag.
 
Je bevestigt dus gelijk mijn aanname, je moet gewoon veel meer gaan eten. Desnoods vloeibaar.
Nee dankje, als je een shake tip hebt dan heb ik daar alle oren voor, maar waar jij het over hebt wil ik helemaal niet.
 
  • Haha
Waarderingen: 6am
Neem in elk geval een bak 500g kwark met 200ml slagroom voor je gaat slapen
 
200ml slagroom? Die heb ik nog niet eerder gehoord, dus 400kcal aan slagroom voor het slapen? x.x
 
Kun je je vraag wat concreter maken? Wat wil je nou precies weten?
 
Kun je je vraag wat concreter maken? Wat wil je nou precies weten?
Hey Wovano, het was zo concreet als het kon; Hoe ziet jullie routine eruit? En vinden jullie dat je resultaat kan boeken zonder hier teveel over na te denken?
 
Oke.
Komt ie.

Het lichaam is een gesloten energie systeem.
Er gaan X calorieën in en Z calorieën uit.
Als X groter is dan Z dan kom je aan (vet of spier) en is Z groter dan X dan val je af (vet of spier).
Om spieren te kweken en dus vooruitgang te boeken dien je X groter te hebben dan Z omdat spieren kweken een overschot nodig dient te hebben of in het minimale geval (voor beginners) een gelijkwaarde.

2000kcal tot 2500kcal is dan in mijn ervaring grandioos te weinig. Je bent 180cm bij 64kilo.
Als je dus geen spieren kweekt met wat je doet dan is heel vaak (lees ECHT GODVERGETEN VAAK) het probleem dat je te weinig eet.

Dus op elke vraag die je stelt..

Meer eten.

Creatine?

Ja kan altijd maar vooral meer eten.

Spieren vergroten?

Ja maar meer eten.

En dan nog het puntje, levenstijl niet aan willen passen.

EET MEER!!!

Die 2000kcal die je eet, mijn ontbijt alleen is al de helft daar van. Kom op, meer eten.

P.s. mijn routine is meer eten, hard trainen en nog meer eten.
 
Oke.
Komt ie.

Het lichaam is een gesloten energie systeem.
Er gaan X calorieën in en Z calorieën uit.
Als X groter is dan Z dan kom je aan (vet of spier) en is Z groter dan X dan val je af (vet of spier).
Om spieren te kweken en dus vooruitgang te boeken dien je X groter te hebben dan Z omdat spieren kweken een overschot nodig dient te hebben of in het minimale geval (voor beginners) een gelijkwaarde.

2000kcal tot 2500kcal is dan in mijn ervaring grandioos te weinig. Je bent 180cm bij 64kilo.
Als je dus geen spieren kweekt met wat je doet dan is heel vaak (lees ECHT GODVERGETEN VAAK) het probleem dat je te weinig eet.

Dus op elke vraag die je stelt..

Meer eten.

Creatine?

Ja kan altijd maar vooral meer eten.

Spieren vergroten?

Ja maar meer eten.

En dan nog het puntje, levenstijl niet aan willen passen.

EET MEER!!!

Die 2000kcal die je eet, mijn ontbijt alleen is al de helft daar van. Kom op, meer eten.

P.s. mijn routine is meer eten, hard trainen en nog meer eten.
Je hebt gelijk, dit betwist ik niet. Meer eten is simpelweg de oplossing voor meer resultaat. Maar dat gaat mij niet lukken. Voor mij is wat ik nu eet al een enorme stap. Wat vindt je van die shakes die zo'n 1000kcal hebben?
 
Hey Ace! Voor mij is dat inmiddels alweer een jaar geleden, maar ik lette er echt veel op en ik weet als je boven je benodigde zit kom je aan enzo. Ik geloof dat ik met shakes, bruin brood, yoghurt en avond eten wel op minimaal 2/2500 zat. En ik weeg gemiddeld tussen de 64 en de 67 kilo, dit schommelt. Meer kon ik gewoon niet binnen krijgen, 8 broodjes pindakaas, voor drinken enkel volle melk en proteine shakes etc. Meer kon ik niet binnen krijgen zonder dat mijn hele leven hierom draaide.
Ik heb in het begin van mijn bb carrière ook moeten forcefeeden om voedsel binnen te krijgen, het went vanzelf.

Begin op tijd met eten, ga er dus vroeg uit. Drink volle chocomelk (1ltr = 870kcal) eet notenmix, dit vult voor geen meter maar is rijk aan kcal deze bijvoorbeeld, z’n zakje is 770kcal en dit werk je zo weg.
B13A58E4-F98E-40EA-9EFA-CDCD22ABCD01.png


Maak een eet schema en houd je eraan. Zorg vooral ook dat het lekker is. Eerst moet je er inderdaad wat tijd in steken maar eenmaal bezig gaat het vanzelf
 
Hey Wovano, het was zo concreet als het kon; Hoe ziet jullie routine eruit? En vinden jullie dat je resultaat kan boeken zonder hier teveel over na te denken?
Welke routine? Waarover precies nadenken?
Het is me allemaal niet echt duidelijk.
 
Welke routine? Waarover precies nadenken?
Het is me allemaal niet echt duidelijk.
Ah duidelijk, nou ik lees heel veel over dat je een bulk periode hebt, of een creatine fase etc, basically een periode waarin je iets heel veel doet, en dan een periode waarin je dat niet / minder doet. Ik doe daar niks aan. Jullie wel? En is dat echt nodig? Of kan je ook prima (al wellicht minder) resultaat boeken zonder? Ik heb niet de expertise om dit duidelijker te verwoorden.
 
Je moet meer Kcals binnen krijgen, dus meer eten dan je dagelijks verbrand !!
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Ik heb in het begin van mijn bb carrière ook moeten forcefeeden om voedsel binnen te krijgen, het went vanzelf.

Begin op tijd met eten, ga er dus vroeg uit. Drink volle chocomelk (1ltr = 870kcal) eet notenmix, dit vult voor geen meter maar is rijk aan kcal deze bijvoorbeeld, z’n zakje is 770kcal en dit werk je zo weg. Bekijk bijlage 570309

Maak een eet schema en houd je eraan. Zorg vooral ook dat het lekker is. Eerst moet je er inderdaad wat tijd in steken maar eenmaal bezig gaat het vanzelf
Ja daar word ik best ongelukkig van. Wat vind je van die shakes? Veel kcal in 1 shake. Ik wil niet de hele dag bezig zijn met eten, dit is niet mijn leven, het is een hobby.
 
Back
Naar boven