XXL Nutrition

Kan je bepaalde delen van je spieren meer laten groeien of groeit een spier altijd als een geheel?

Bezoekers in dit topic

shadwocorner

Novice
Lid geworden
22 okt 2021
Berichten
4
Waardering
1
Lengte
1m82
Massa
85kg
Je hoort vaak van die dingen als: long head triceps, bovenkant chest etc is deze oefening goed voor.

Ik hoor weer sommige mensen zeggen je kan geen delen van de spier isoleren en weer anderen zeggen dat bepaalde oefeningen bepaalde delen van de spier meer laten groeien.
 
.lZelfde met lokale vetverbranding, probeer het maar te verklaren. Dat het in theorie niet kan, snap ik. Maar waarom doet mijn lichaam dat dan wel ?
Dit is echt bro science maximaal. Wellicht heb je het idee dat je dat kan of misschien verbrand je hier en daar vet sneller als ergens anders. Maar als ik 100 crunches doe verbrand ik echt geen buikvet.
 
Misschien toch wel 😁

 
  • Wow
Waarderingen: ak
Het accent plaatsen op spierkop zoals accentverplaatsing op een deel van de quadriceps door voetpositionering is iets anders dan accent plaatsen op 1 aanhechtingskant van die spier(kop)

Welke voetpositie je ook kies je zal nooit het accent kunnen plaatsen op de boven/onderkant van een spierkop omdat deze over de volledige lengte evenredig aanspant
Blijkbaar wel. Zie video. Hij laat zien dat verschillende oefeningen, de quad hoger of lager raken.

Daarnaast legt hij uit hoe het komt dat excentrische belasting, beter is voor groei.

Ik ben overigens wel van mening dat je om te groeien gewoon moet trainen en om af te vallen net iets te weinig moet gaan te eten, ten opzichte van je onderhoud. Ook heeft het geen zin je te verliezen in details en theorie, maar soms op een dooie zaterdagmiddag...
 
Hij laat zien?????

Ik zie alleen een filmpje met een mening van iemand,meer niet.
 
Back
Naar boven