Fitness Seller

Kan je beter voor het trainen of na het trainen eten?

Bezoekers in dit topic

RSI

Cool Novice
15 jaar lid
Lid sinds
14 mrt 2003
Berichten
85
Waardering
0
Hallo luitjes,

Eigenlijk heb ik een simpele vraag, maar weet niet zeker wat nou goed of beter is.



Kan je beter voor de training of na de training eten? Kunnen jullie ook een toelichting geven waarom dat beter is?



Ik ga altijd eerst goed eten, voordat ik ga trainen. Ik train altijd laat in de avond. K'heb namelijk een druk studentenleven.
 
Ong anderhalf uur voor het trainen wat simpele koolhydraten en wat eiwitten, dus bv een banaan en wat kwark. Een half uur voor het trainen neem je een sportdrankje met koolhydraten.
Meteen na het trainen neem je een AA-tje met een banaan of een paar plakken ontbijtkoek en ong een uur later neem je eiwitten in, een shake/tonijn of kwark.

Dus het is beide goed, voor en na de training.
 
ca 2 uur voor training normale maaltijd hoog in complexe koolhydraten.

45-30min voor de training wei eiwit

direct na e training simpele koolhydraten + wei eiwi
 
niets aan toe te voegen 3 :D
 
Er staat bij jullie whey eiwit drinken na de training. Is dit per se nodig om te kunnen groeien?
Ik gebruik namelijk geen supplementen.
 
Originally posted by RSI
Er staat bij jullie whey eiwit drinken na de training. Is dit per se nodig om te kunnen groeien?
Ik gebruik namelijk geen supplementen.

whey wordt sneller opgenomen dan andere eiwitten en is om die reden ideaal voor na t trainen. de spieren nemen zo deze eiwitten sneller op. daarbijj heeft whey een hogere biologiche waarde. allleen maar voordeln voor na de training alswel bij t opstaan. misschien dat je ipv supplementen te kopen bij je sportschool en shake kan kopen maar dit zal over lang ternijn gezien wel duurder zijn
 
Originally posted by RSI
Er staat bij jullie whey eiwit drinken na de training. Is dit per se nodig om te kunnen groeien?
Ik gebruik namelijk geen supplementen.



Tsja, wat is nodig ? ?

Het voordeel van een shake zit'm in de snelheid waarmee het de maag passeert (wei word niet sneller opgenomen, maar bereikt de darmen eerder), maar als je geen supplementen gebruik kan je ook een andere vorm van eiwit nemen.
Maar probeer dan wel eiwitten te kiezen die toch redelijk snel de maag passeren zoals melk, eiwitten, enz en neem geen voeding die voor (bijna) 100% uit caseine bestaan, zoals kwark.
 
45-30 minuten voor de training whey??

Hoeveel dan? Net zo veel als na de training?
Dus op trainingsdagen neem je smorgens, voor én na de training een whey shake?
 
Ik neem voor de training ca 25gr, na de training ca 50gr
 
k m8, zal het eens gaan proberen :thumb:
 
)Melk bestaat nu juist ook uit caseine 3XL. Dat passeert de maag in slow motion, dus moet je nu juist niet direct na de training nemen. (Het lijkt me dat het een paar uur voor de training evt wel kan)

En Rob G, die Whey 's morgens gaat met name over de morgen na de training, belangrijker als de morgen voor de training (wat natuurlijk wel samen kan vallen). Je groeit met name in de periode na je training en de morgen na de training heb je dus uren geen eiwitten binnen gehad. Als je dan bv melk neemt, gaat dat heel langzaam en heb je een hele lange periode geen eiwitten terwijl je die juist wel nodig hebt. Dus als je 's avonds caseine neemt (kwark is dan handig omdat je met een liter melk je bed uit moet;) ) en 's morgens meteen whey, dan heb je niet zo'n groot gat.
 
Originally posted by Alessandro
)Melk bestaat nu juist ook uit caseine 3XL. Dat passeert de maag in slow motion, dus moet je nu juist niet direct na de training nemen.


Melkeiwit bestaat voor 20% uit wei Alessandro, waar denk je dat wei supplementen van gemaakt worden. Komt ook nog eens bij dat het vloeibaar is , en door het hoge watergehalte snel de maag passert (vooral als het koud is)

Je kan dus best wel melk nemen na de training
 
Laatst bewerkt:
weet iemand ook of je met een scheikundige proef de 20% wei eiwitten uit de melk kan halen?
 
Zoek eens op het net hoe ze kwark maken.

Het restproduct hiervan is wei
 
Originally posted by RSI
Er staat bij jullie whey eiwit drinken na de training. Is dit per se nodig om te kunnen groeien?
Ik gebruik namelijk geen supplementen.
Als je noodgedwongen geen supps gebruik kun je dit idd vervangen door het wit van een paar eieren met wat witte rijst en bijv druivensap na de training.
Natuurlijk wel van mindere waarde als whey/dextrose/mdxtrn combo, maar daarom zei ik ook als je noodgedwongen bent.

Verder gebruik ik ook voor, tijdens en na training mijn whey.
Zoals 3 zegt ervoor en tijdens wat minder als erna.
 
Wat zijn de voordelen van wei eiwit VOOR de training?
 
Back
Naar boven