XXL Nutrition

Kan je doorsporten als je corona hebt?

Bezoekers in dit topic

Klinkt als kiezen tussen de pest en de cholera als je het zo bekijkt.
Of je GAinS volledig kwijt of sterven aan de Rona.
Zou toch niet graag in jouw schoenen staan!
 
Je hoort het natuurlijk beide, mensen die nauwelijks of geen sympthomen hebben en aan de andere kant mensen die in het ziekenhuis belanden. Voor de context: Ik heb een uitgebreide kennissenkring en het heeft anderhalf jaar geduurt voordat ik iemand die ik kende in het ziekenhuis zag belanden.
Het kan een naar virus zijn maar geen Ebola zoals sommigen het doen voorkomen.
Nou, ik had in mei vorig jaar al 2 familieleden dood en broer is in het ziekenhuis belandt op zn 37ste. Zo uitgebreid zal jouw 'vriendengroep' wel niet zijn als complete nutcase.

Gewoon rusten, je kan je lichaam enkel verzwakken door intensief te trainen met zo'n virus, en je loopt altijd risico op hartontsteking.
 
Laatst bewerkt:
Als je aan sporten denkt ben je niet ziek genoeg dus gewoon gaan
 
Geen vaccinatie gehad?
 
Paar dagen rustig aan doen. Met koorts sowieso niet trainen. Maar je verliest echt niets als je een paar dagen niet traint. Sterker nog, een weekje rust kan best goed voor je zijn.
 
Paar dagen rustig aan doen. Met koorts sowieso niet trainen. Maar je verliest echt niets als je een paar dagen niet traint. Sterker nog, een weekje rust kan best goed voor je zijn.
Met koorts en griep niet trainen, evenveel dagen erna ook niet en dan rustig opbouwen is volgens mij het algemene advies.
 
Sporten wanneer je griep of corona hebt, is één van de domste dingen dat je kan doen. Je zal niet de eerste zijn die riskeert om later hartproblemen te krijgen.
 
Als je door had dat iemand aan het hoesten en niezen is kan jij toch ook gewoon afstand houden?
Denk je dat ik dat niet deed/probeerde. Beetje lastig ook niet iemand die amper nederlands kan praten/begrijpen en opeens achter je staat terwel je aan het werk bent met je oortjes in
 
Behalve als mijn collega al de laatste dagen loopt te hoesten en te niezen en totaal geen afstand houd :mad:
Hij was waarschijnlijk al besmettelijk voor de symptomen dus had weinig uitgemaakt.
 
Behalve als mijn collega al de laatste dagen loopt te hoesten en te niezen en totaal geen afstand houd :mad:
Pot ketel. Jij staat toch naast hem terwijl hij hoest? Toen dacht jij niet mmm ik moet uit de buurt blijven?
 
Sporten wanneer je griep of corona hebt, is één van de domste dingen dat je kan doen. Je zal niet de eerste zijn die riskeert om later hartproblemen te krijgen.
Los hiervan kost koorts hebben extreem veel energie. Als je dan gaat sporten breek je meer af dan je opbouwt.

Griep kan ‘op je hart slaan’ en Corona heeft ook soms nare effecten op hart en bloedvaten. Dat weekje rust is trouwens prima om alle beginnende blessures etc te herstellen.
 
Pot ketel. Jij staat toch naast hem terwijl hij hoest? Toen dacht jij niet mmm ik moet uit de buurt blijven?
Wat denk jij dan dat ik dat niet deed. Ik maak schoon in een hotel vroeg in de ochtend bij een Wellness. Dus het is dan oortjes met Iron Maiden in of een andere metal band en dan je eigen ding doen met je schoonmaak trolley maar als hij dan elke keer bij je trolley dingen gaat pakken en weer terug legt kan je er verder weinig mee . Als je hem dan probeert duidelijk te maken blijf uit mijn buurt stond die binnen 5 min weer bij me in de buurt.
 
Wat denk jij dan dat ik dat niet deed. Ik maak schoon in een hotel vroeg in de ochtend bij een Wellness. Dus het is dan oortjes met Iron Maiden in of een andere metal band en dan je eigen ding doen met je schoonmaak trolley maar als hij dan elke keer bij je trolley dingen gaat pakken en weer terug legt kan je er verder weinig mee . Als je hem dan probeert duidelijk te maken blijf uit mijn buurt stond die binnen 5 min weer bij me in de buurt.

Alle snot ophoesten, in een bidon met water spugen en over hem heen pleuren wanneer je hem weer ziet. Dat zal hem leren!
 
Update: De spierpijn die ik had is zo goed als weg. Na 2 dagen echt niks te hebben gedaan had ik zoiets van ja vandaag zou het wel eens de dag kunnen zijn om weer te starten. Tot dat ik me bed uit kwam en het net leuk alsof ik wakker werd ik Villa Volta. Extreem duizelig. Afgelopen donderdag laten testen door de GGD enzo en op mijn werk weten ze ervan of hoe en wat en dan vandaag vragen hoe het met me gaat en of dit weekend nog aan het werk kan. Ik werk echt tussen fucking debielen.
 
Back
Naar boven