MuscleMeat

Kan je je eigen Trots verliezen? (1 bezoeker)

Kan je je eigen trots verliezen?


  • Totaal stemmers
    32

Bezoekers in dit topic

heeft met zelf vetrouwen te maken volgens me
hoe beter je in je vel voelt enzo
denk als ze je gevangen nemen en folteren zoals met die Afgaanse teroristen
ze je zeker wel je trots kunnen afnemen
of een vrouwtje dat je gekraakt heeft door bv vreemd te gaan, zou wel een reden kunnen zijn om je trots te verliezen dacht ik zo
 
Ontopic :

Ja, dat kan.
zodra je bij DBB aangemeld bent, is je trots naar de tering :mad:
 
Tuurlijk kan je dat verliezen. Junks, dwangmatige leugenaars, idealisten die zich laten corrumperen, wifebeaters met een knagend geweten... teveel om op te noemen. trots is gewoon de illusie dat je steeds volgens eer en geweten zal handelen. Als de verleiding te groot wordt kan je hier in de fout gaan en jezelf verloochenen. Iedereen is er vatbaar voor.

Daar zit dit board vol van:p:eek:
 
trots

1 gevoel dat men meer is dan anderen
2 het zelfgevoel dat het volbrengen van iets groots of het bezit van iets moois enz. geeft
3 (trotsen) persoon of zaak waarop men trots is

het kan allemaal veranderen..
 
Nederlanders wel Belgen niet. Dus ik weet niet wat ik nu moet antwoorden.
 
Tuurlijk kan je dat verliezen. Junks, dwangmatige leugenaars, idealisten die zich laten corrumperen, wifebeaters met een knagend geweten... teveel om op te noemen. trots is gewoon de illusie dat je steeds volgens eer en geweten zal handelen. Als de verleiding te groot wordt kan je hier in de fout gaan en jezelf verloochenen. Iedereen is er vatbaar voor.

Ok, dus je kan je trots verliezen door je eigen schuld eigenlijk.
Ik had de vraag eigenlijk beter anders gesteld, kan je je trots verliezen door iemand anders, bv door vernederingen, meningen van andere mensen enz.. Bv je bent trots op je eigen naam, maar iedereen vind je naam lelijk, kan je hierdoor minder trots op je naam worden?
 
trots kunnen ze je zo afpakken!
 
trots zijn is een secundaire emotie die er uiteindelijk toe dient om je "fitt-ness" (mate van kans waarop je direct of indirect je genen kunt voortzetten d.m.v. voortplanting) te verhogen. Het is dus niet echt iets voor jezelf maar een 'actie' die je uitvoert.

Biologisch gezien dan. :)
 
i.m.o. word trots bepaald in standvastigheid en normen en waarden.
Toen ik een keer mijn eigen 'code' verbrak, heb ik me weken k*t gevoelt.
Je trots zit tussen je oren, en als je dan voor een keer je 'ziel' verkoopt, dan kan je trots een goede domper krijgen.
 
Wat Sophie zegt.
 
Wannneer je van die bootcamps-reportages ziet denk ik van wel.
 
Iets wat je niet hebt kun je toch niet verliezen, of was je het dan eerder al verloren?
 
Wat is Trots voor iets?


Hoort dit bij je bewust-zijn, zie jij dit van OH, dit BEN ik?

Zie je Trots als een object?

Bezit je trots, of genereer je de illusie dat zoiets bestaat?

Bezit je echt een voorwerp?

Ik raad je diep aan om de volgende boeken eens te bekijken/lezen "The Power of Now" en "A new Earth" beiden door Eckhart Tolle.

Je kan niet iets kwijtraken, omdat jij het in feite nooit hebt gehad, je identificeert je alleen met het idee dat je het had.
 
Wat is Trots voor iets?


Hoort dit bij je bewust-zijn, zie jij dit van OH, dit BEN ik?

Zie je Trots als een object?

Bezit je trots, of genereer je de illusie dat zoiets bestaat?

Bezit je echt een voorwerp?

Ik raad je diep aan om de volgende boeken eens te bekijken/lezen "The Power of Now" en "A new Earth" beiden door Eckhart Tolle.

Je kan niet iets kwijtraken, omdat jij het in feite nooit hebt gehad, je identificeert je alleen met het idee dat je het had.

Zal ik zeker eens doen. Lijkt me wel interessant.
 
Het gaat em om zelfvertrouwen, zonder dat kom je niet ver in 't leven.
 
Het gaat em om zelfvertrouwen, zonder dat kom je niet ver in 't leven.

+1

trots zijn is trouwens een k*t eigenschap...moeilijk toegeven, de boel ophouden, geen hulp willen accepteren etcetc
 
Back
Naar boven