XXL Nutrition

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
vitamines doe ik braaf elke dag, glutamine... mij nog vreemd (ga ik eens opzoeken)
bidden laat ik aan jou over... heb een heel slechte relatie met boven:rolleyes:

ik bid alleen voor mooi weer:D

Net binnen terug van de beentraining

Squatrek was bezet dus dan maar de hammersmith squat machine
12x 85kg / 3x 10x100 kg
Leg extentions 12x47kg / 3x10x54kg
Leg press bezet :( dus toen maar hamstring legg curl 4x41 kg of zo ben het ff kwijt.
pvd nog bezet (nou weer een ander)
stiff legged deadlift 4x 12x50kg
eindelijk Leg press 12x85kg / 3x10x100kg

vergat mijn calves die heb ik ook nog gedaan
4 sets 12 reps met 70kg

buik 4x20 crunches + 4x20 crunches voor de zijkant
daarna weer de slee voor de onderbuik 4x12 reps (die voelde ik goed)

cardio - fietsen 15min want mijn benen zijn al moe en ik moest ook nog naar huis fietsen :eek:

Nou dat was hem weer (morgen weer pijn in mijn kont)
 
Laatst bewerkt:
Dus maandag zeer druk in de sportschool is kennelijk landelijk verschijnsel... (ik train zelf in het noorden des lands en ook daar is dat zo).

Ik was er vandaag extra vroeg gelukkig, kon bijna overal meteen bij.

Soms sla ik de warming up maar over als het toestel b.v Squatrek vrij is als ik binnenkom lopen. Anders zal je zien dat er tijdens m'n warming up fijn iemand in het squatrek gaat staan. God wat baal ik dan.
 
Tja op maandagavond is het dringen, na 21.00 uur is het wel wat rustiger maar dan ben ik bijna klaar. Ik heb toch wel lekker getraind alleen in een beetje vreemde volgorde
Benen voel ik toch wel morgen :)
Er staan bij ons wel 2 squatrekken maar die zijn op maandag meestal bezet en aan het eind van de training heb ik geen zin meer.
 
Eigenlijk loop ik altijd 5 km hard op Dinsdagavond maar vandaag doe ik lekker niets (al wil ik eigenlijk wel)
Ik heb alleen stijve poten van gisteren dus lijkt het me niet verstandig
Morgen ga ik weer trainen (normaal pas Donderdag maar ik moet mijn zoon ergens heen brengen dus kan ik dan niet trainen)
Morgen ga ik Borst/Triceps trainen

Vanaf volgende week ga ik een ander schema proberen
Heb uit een oude Muscle & Fitness een leuk schema gehaald.
40 dagen massa schema heet het en je hebt dan 4 trainingen die je constant doet (weer eens wat anders als de split die ik nu doe)
Blijf die 40 dagen nog gewoon zo door eten als ik nu doe en hoop nog wat spiermassa te winnen (niet alleen vet0
Als het goed is dan ben ik rond half maart daar dan weer mee klaar en dan ga ik weer eens wat proberen te cutten (April/Mei/Juni) zodat ik de vakantie (begin Juli) weer strakker ben (als het lukt) Dan zal ik meer reps gaan doen en meer cardio (ga ik nog over nadenken0

DE 40 DAGEN MASSA SCHEMA
Je spiergroepen pak je 2x p/week aan (alleen met minder sets)

Maandagavond Training 1 Borst/Schouders/Armen
Dinsdagavond Training 2 Rug/Benen
Woensdag Rust
Donderdagavond Training 3 Borst/Triceps/Rug
Vrijdag Rust (dan kan ik niet trainen)
Zaterdagochtend Training 4 Schouders/Benen/Biceps (in de praktijk zal dat zaterdagochtend worden)
Zondag Rust
en dan weer dag 1

Alle Oefeningen 4 sets met 6 a 8 reps
Buik 2x per week op de kortste trainingsdag
Training mag max 1 uur duren
Na de training 1 kwartier cardio

TRAINING 1
Borst - Bankdrukken + Schuin dumbbell flyes
Schouders - zittend schouderdrukken halter + zijwaarts dumbbell heffen
Triceps - Frech press + kickback
Biceps - Barbell curl + hammercurl

TRAINING 2
Rug - Pulldown tot borst + zittend kabelroeien
Benen/kuiten- Legg extention + Squat + Dumbbell lunge + zittend leg curl + staande kuit

RUST

TRAINING 3
Borst - schuin bankdrukken + dumbbell flyes
Triceps - Dippen + pressdown kabel
Rug/Traps - Optrekken + shrug halter

RUST

TRAINING 4
Schouders - dumbbell drukken + voorover gebogen dumbbell heffen
Biceps - Dumbbell curl + Barbell curl
Benen - Dumbbell lunge + Squat + liggende leg curl

RUST

Nou een lang verhaal maar dan weet je tenminste wat ik bedoel
UIteraard blijf ik mijn bevindingen loggen
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd hoe dat uitpakt voor je!
 
You gonna get all the girls!
 
You gonna get all the girls!

Heb er al 1... die me streng in de gaten houd :)
Maar ze (alle dames van boven de 25) mogen wel naar me kijken (mochten ze dat willen) en dan kijk ik terug:p
 
Laatst bewerkt:
Potverdorie heb pijn in mijn nekspieren en ik maar denken waar komt dat van?????
Ik heb Maandag 1.5 uur in een tandartsstoel gelegen voor het voorbereiden van een brug
1.5 uur boren dus en dan ga je met je nek toch tegendruk geven.
:) conclusie als je goede nekspieren wil ga naar de tandarts
 
I'm Following! & Succes!
 
Borst en Triceps gedaan
Alle BPbankjes waren bezet dus maar begonnen met:

Peckdeck 4 sets a 10 reps 54kg (rechter voorkop doet pijn verdomme :( )
Dat gaat geen lekkere training worden
Bench Press 12x40 (gaat niet lekker door die rechterschouder) 3x 8x60 (zwaarder is niet verstandig. maar lukt ook niet)
Zittend borstdruk machine 4x 10 reps 100 kg (dat gaat weer beter ?)
schuin dumbbell press 4x 12x16kg per hand (ook daar lijkt mijn rechterarm niet mee te willen doen)

Triceps push down kabel 4 sets 12x21kg
Dumbbell extention 2 handen 4 sets 16kg
Dippen tussen bankjes 4x 12 reps

20 minuten fietsen (250 cal)

hmm borst voelt vol maar qua gewicht vond ik het niet lekker gaan.
Rechterarm is gewoon zwakker door die voorste schouderkop (daar sukkel ik al jaren mee, maar dacht dat ik er een beetje vanaf was)
Nou ja ik moet het er maar mee doen al heb ik het er wel moeilijk mee als ik allemaal sterke gasten om me heen zie :(

Denk dat ik zaterdagochtend alleen cardio ga doen en mijn bovenlichaam goed laat rusten.
Maandag wil ik starten met het nieuwe schema en 2x p/week de spiergroepen aanpakken.
Afgelopen split trainingen hebben mij niet het gevoel gegeven dat ik progressie maak.
Denk eerder dat de te lange rustperiodes tussen de trainingen mijn spieren eerder hebben verzwakt.
Ik hoop dat met 2x per week en wel minder sets dat de kracht weer iets terug komt

In de spiegel thuis ziet het er wel aardig uit dus er gebeurt wel qua groei iets met me.
Misschien dat ik in het weekend een foto probeer te plaatsen (camera is kapot dus dat moet dan met de mobiel) We zullen zien
 
Laatst bewerkt:
Spierpijn in de borst en triceps is goed te voelen
Training was in ieder geval voldoende om dat voor elkaar te krijgen.
Misschien dom maar ik ga er altijd vanuit dat spierpijn een indicatie is voor groei
Schouder speelt niet op, daar was ik even bang voor omdat het allemaal zo moeilijk ging Woensdag. Ja een lichte irritatie in de rechter schouder (daar waar de borstspier overgaat naar de schouder) maar dat heb ik wel vaker en het valt dus mee.
Kracht gaat rechts wel achteruit (terwijl ik rechts ben) maar daar heb ik al 2 jaar last van
Ik hoop dat de tegenvallende laatste training komt doordat ik nog maar 1x in de 8 of 9 dagen een spiergroep deed.
Langer herstel voor de spieren is niet altijd goed vrees ik.
Spieren moesten ook de laatste 2 maanden erg wennen aan de trainingsapparatuur op de nieuwe sportschool.
Wist ook niet altijd welk gewicht de dumbbells hadden (stond er niet op)
Alles leek zwaarder en moelijker te gaan waardoor ik meer rust nam tussen de trainingen
Hoop dat met het nieuwe trainingsschema dat weer een beetje terug komt.
Fysiek gezien is het geen ramp want mijn shape wordt niet slechter
 
Laatst bewerkt:
spierpijn is toch een raar fenomeen hé...terwijl het verdomd lastig kan zijn, ergens altijd toch ook lekker als je het hebt...

Ben benieuwd wat je nieuwe trainingsschema gaat geven. Ziet er wel goed uit!
 
spierpijn is toch een raar fenomeen hé...terwijl het verdomd lastig kan zijn, ergens altijd toch ook lekker als je het hebt...

Ben benieuwd wat je nieuwe trainingsschema gaat geven. Ziet er wel goed uit!

Ja spierpijn is fijn he :), en no pain no gain is de lijfspreuk bij ons op de sportschool. Maar te veel is ook weer niet goed.

Ben ook erg benieuwd of het nieuwe schema gaat werken voor mij
Zou er morgen mee willen beginnen maar mijn borst en triceps voel ik nog te veel
Morgenochtend maar wat cardio en dan maandag knallen (hoop ik :) )
 
Vandaag niet naar de sportschool
Had me verslapen en had eigenlijk geen zin in alleen cardio
Vond het beter om Maandag weer te beginnen
Beloofde foto heb ik wel met mijn mobiel gemaakt maar daar werd ik niet blij van
Zag er niet uit.
Weet niet of ik hem wel ga plaatsen

Oke wat maakt het ook uit



Moet van de zomer weer droger dan lijkt het nog wat

P280112_10.46.jpg
 
ik kan me er best wat bij voorstellen ;) komt vast wel goed deze zomer
 
Goede pics zijn sowieso moeilijk te maken. Vaak zie je de helft van de spieren niet door de k u t belichting.

Lekker door buffelen ;)
 
Dikke chest
 
Iedereen die wel eens een foto plaats, weet hoe moeilijk het is om een goede fullbody pick te maken... Ik denk dat je benen er op deze foto niet goed uitkomen, maar ze mogen wel iets meer massa hebben:p..voor de rest vind ik het er heel mooi uitzien voor 50 jaar!! Als ik je log zo door lees, denk ik alleen wel dat je te snel gewicht aankomt in je bulk periode... Je kan evt proberen om 2 weken te bulken afgewisseld metv1 week cutten..( mij lukt dat wel niet, maar het schijnt een mooi resultaat te geven)
 
Bedankt voor de reacties
Tja de belichting is niet optimaal.
Ik zag in de spiegel nog wel wat van mijn abs maar daar is niets van terug te zien op de foto.
Benen zijn inderdaad niet mijn allebeste spiergroep heb er ook nooit echt hard aan gewerkt. Maar dat wil en ben ik al aan het ophalen.
Ik ga morgen met het nieuwe schema beginnen en hoop daar dan ook wat aan te hebben.
2x per week een spiergroep trainen maar dan per training met maar 2 oefeningen schijnt beter te zijn voor groei en minder spierpijn. Heb nu afgelopen Woensdagavond mijn bosrst getraind en gisteren voelde ik die nog (72 uur voor herstel had ik echt nodig)
Heb nu 2 maanden gebulkt en ben in totaal zo'n 6 kg aangekomen (natuurlijk geen zichtbare spier :( ) ik zal voor mijn nieuwe schema nog even voorzichtig zo doorgaan en daarna weer gaan minderen. Helemaal droog wordt ik nooit meer... we zien wel
 
Oke vanavond gestart met het 40 dagen massa plan
Wat een butbegin was dat :(
ik dacht ik ga eens lekker vroeg naar de gym, dus ben ik daar 19.30 uur en is het me toch druk.:eek::eek:
alle benchbanken bezet (er staan er 4) en ik kon er met geen mogelijkheid bij
Dat werd dus aanpassen met de meeste oefeningen.

TRAINING 1
Borst - Bankdrukken - dat werd dumbbelldrukken 12x18 10x22 8x 26 8x30 p/hand
Schuin dumbbell flyes 4x 8x18kg
Schouders - zittend schouderdrukken dumbbell 4x8 x18kg
zijwaarts staand dumbbell heffen 4x 8x10kg
Triceps - French press dat werd smal bankdrukken 4x30kg of 40kg als de barbell 20kg is?
kickback - 4x8 x12kg
Biceps - Barbell curl 4x8 x30kg
zittende hammercurl 4x8x 10kg (mijn armen waren al erg moe)

Alles in 1 uur gedaan ondanks het verzinnen van de soortgelijke oefeningen

Daarna buik gedaan crunches totdat ik het zat was.

Volgende keer ga ik pas rond 8.30 dan is het beduidend rustiger
Kop rechtvoor voel ik nog steeds, Biseps voelt vol aan.
Morgen training 2
 
Laatst bewerkt:
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven