MuscleMeat

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
doe je lunges lopend? of per been?
 
Goed te lezen dat je zo'n mooie progressie boekt! Eet je inmiddels weer op onderhoud of blijf je nog even bulken? En de laatste vraag voor vandaag: waarom geen mp maar wel blessure gevoelig behind neck press?
 
Je hebt gelijk ik moet de staande MP ook maar eens gaan doen.
Zit nu eigenlijk net 3 maanden in een sportschool waar echt alles is wat je nodig hebt.
Daarvoor heb ik altijd een zittende Nekpress gedaan en dat is als gewoonte er in gebleven.
Je bent nooit te oud om te leren dus :)
Fijn om te zien dat je zelf ook weer door gaat met een nieuwe log.

Ben zelf al weer aan het cutten (ma t/m vr ca 2000 cal p/dag) want ik wil minder vet deze zomer (in het weekend gewoon eten)
Heb wel minder energie maar het moet maar (vandaar dat ik gisteren ook niet getraind hebt - beetje verkouden en geen vut er voor)
trouwens vandaag wel weer op de fiets naar het werk (13km) en dat viel tegen want de spierpijn in de benen is nu op zijn hoogst (maandag benen gedaan)
Dus dat is weer zo'n 600 a 700 cal die ik extra vandaag verbrand. ;)
Heb nu ook een tang om vet te meten maar dat is erg moeilijk bij je zelf (zal mijn vrouw binnenkort eens vragen om op 5 punten te knijpen :) )
 
Laatst bewerkt:
Het was warm in de sportschool, 20.30 aanwezig voor training 3

Borst -
schuin bankdruk 12x50/10x60/2x 8x70kg
peck deck 12x30 10x40 8x50 8x60

Triceps -
Dippen lichaamsgewicht 12x 10x 10x 10x
pressdown kabel 12x23 10x30 2x 8x37

Rug
Latt puldown tot de borst 12x60 8x70 8x70 6x80
Hammerstrengt pull down elke kant 25kg
Buik 4x20 crunches
15 min cardio fietsen


Heb weer last van een knoopje of zo achter mijn linker schouderblad :(
 
Vanochtend was mijn zoon weer mee
Maar ik heb gewoon alles gedaan wat ik gepland had (hij deed gewoon mee)

TRAINING 4
Schouders - zittend dumbbell press 4x 8x20kg p/hand
side raises - 4x12 10kg
schoulder press machine - 12x30kg / 12x50kg / 10x60 8x60 kg aan gewichten er aan (maar ik weet niet hoeveel je dan echt drukt)
Biceps -
Staande barbell curl 4x 12x30kg
hammer curls - 4x12 x10kg

Legg extention 12x61kg/12x68kg /2x12 x75kg
Squat - 12x50kg / 12x60kg /8x70 / 8x80kg

Buikspieren en cardio daarna
 
Laatst bewerkt:
Nette training hoor! Toch je zoon aan de losse gewichten gelaten? Eerst deed hij alleen machines toch?
 
Ik probeer zo veel als ik kan losse gewichten te pakken
Gisteren hebben we maar 2 machines gebruikt..
Ik heb hem zelfs laten squaten met alleen de stang (20 kg)
Later er 10 kg bij gedaan maar daar had hij te veel last van op zijn traps.
Er zit nog weinig spier en vet op zijn lichaam dus ik kan mij voorstellen dat die stang dan niet zo lekker ligt in je nek. :)

Persoonlijk gaat het nog steeds lekker maar zwaarder ga ik nu niet
Ik ben ook minder aan het eten dus de energie is ook minder
Tevens heb ik een knoopje of zo achter mijn linker schouderblad wat niet lekker voelt.
Ik kan er wel gewoon mee trainen maar ik merk dat de dagen er na het erg irritant is.
 
Vanaf vandaag ga ik een maandje Fast diet pillen gebruiken
Eens kijken of dat werkt om mijn vet weg te krijgen
Wel een slecht begin want vanavond kan ik niet trainen
Misschien ook wel weer goed want dan kan dat gevoelige plekje achter mijn schouderblad langer herstellen
 
Zolang je onderarmen recht onder de stang blijven en je niet je schouders gaat kantelen kan behind the neck press weinig kwaad. Je moet wel goed aanvoelen tot hoe diep je deze beweging kan maken. Dit geld net zo goed voor behind the neck pulldown, de problemen komen bij die oefening komen als je de diepte bereikt door de stang als het ware naar voren gaat duwen (schouders kantelen dan). Maar fast diet pillen ???. Heeft jouw zoontje de bar erg hoog, lowbar doet veel minder pijn voor beginners (ook voor mij trouwens)
 
Persoonlijk heb ik er nooit last van gehad, behind the neck...
Vind het lekkerder dan vanaf de borst
Ik doe het gewoon niet met te zware gewichten dus dan kan je ook niet veel fout doen ;)

Tja fast diet pillen :)
ik wil gewoon eens kijken of dat mij helpt om vet te verbranden.
Als je bijna 50 bent dan gaat het allemaal niet zo snel meer en dan zoek je naar alternatieven. Uiteraard heb ik mijn voeding ook aangepast. Alleen nu nog meer cardio....

Wat betreft mijn zoon die heeft de stang op zijn traps liggen maar er zit nog weinig spier dus raakt het ook bot. (hij is ook pas 14)
Met een handdoek om de stang ging het wel aardig.
tja hij gaat maar 1x p/week mee dus het heeft weinig invloed op zijn spieren maar ik wil hem gewoon het gevoel geven dat hij alles kan wat ik of andere doen (alleen lichter)
Hoe stoerder hoe beter voor hem anders krijg ik hem straks niet meer mee :)
 
Hartstikke goed om ze de basis goed aan te leren, hopen dat het virus overslaat! Mijn zoo tje is pas vijf maar hoop toch ook echt dat hij later gaat trainen. (hij is al bij drie pl-wedstrijden wezen kijken je kan niet vroeg genoeg beginnen), en komt soms zaterdag kijken als ik aan het powerliften ben :)
 
Met sport kan je niet vroeg genoeg beginnen
Vooral kinderen zitten tegenwoordig alleen maar voor de buis of achter de PC voor spelletjes, buiten spelen doen ze bijna niet meer.
Mijn zoon zit ook op jiu jitsu (vrijdag avond) en Zaterdag ochtend mag hij dan weer met mij mee. Niet echt ideaal voor zijn herstel maar zo is hij tenminste toch even lekker met sport bezig.
 
het is een vreemde week :(
maandag kon ik niet trainen en waarschijnlijk Donderdag ook niet
Mijn hele schema in de war dus :)
Gisteren daarom besloten om een borst/triceps training te doen
Borst
Schuin benchen 12x50/10x60/8x70/8x70
Flyes machine 12x50/10x55/8x60/8x60
Benchpress 12x60/10x70 /5x80 5x80 (kreeg die 6e er net niet uit zonder spotter)
Schuin drukken machine 12x30/12x50/8x60/8x70

Triceps
Triceps cable pushdown 12x25/10x30/8x35/8x35
Triceps cable pushdown rope 4x12x27
Kickback 4x12 10kg p/hand

en 1 oefening biceps voor de doorbloeding
Biceps barbell curl 4x12 x 30kg

20 minuten fietsen - 250 cal verbrand
 
Laatst bewerkt:
laatste dagen were erg veel last van mijn nek en traps
stijf en pijnlijk (niet kunnen ontspannen van de spieren)
Heb het al eens eerder gehad en ik weet niet exact wat deze pijn nu veroorzaakt
Dinsdag wel zwaar gebencht en ik merk dat ik dan ook vaak last van mijn bovenrug krijg
Blijkbaar zet ik daar zoveel spanning op dat het als een soort spierpijn weer terug komt.
Hebben jullie dat ook? (of ben ik de enige?)

Toch gisteren even kort wezen trainen want ik moest mijn zoon ophalen van een schoolavond. (ik had maar 45 minuten)
ca 8 uur in de sportschool 8.50 weer weg

Schouders en buik gedaan
staand dumbbell drukken 12x14 / 10x16 (toen gaan zitten) en 2x10x18 kg
zijwaards heffen 4x12 10kg
voorwaards heffen 4x10x 6kg
zittende neckpress barbell - 12x20 / 12x30 / 10x35 /8x40kg

buik 4x20 crunches
en snel naar huis

Rug ingespoten met reflex spray (uit spanje - geweldig spul)
en een ibuprofen ingenomen om te slapen (dat werkt altijd)
 
Die spierpijn in je rug na het benchen heb ik zelf nog nooit gehad, maar je leest het inderdaad wel vaker... dus je bent niet de enige.
 
Het zal toch wel met het geforceerd er uit persen van de laatste rep te maken hebben.
Zal dus de volgende keer iets beter op mijn techniek letten
 
Misschien moet je eens vragen of iemand van gym waar je traint (en volgens mij lopen er genoeg deskundigen rond bij De KNeet:) , kijkt naar je bench techniek.
Sowieso is het niet oke om steeds tegen je max. Aan te zitten. Dan liever iets minder gewicht, maar met een mooie en langzame uitoefening.
Jij hoeft toch zeker geen haantjes gedrag te vertonen met een bench press oefening;)
 
nee die haantjes tijd heb ik gehad. :)
maar ik wil altijd wel zelf proberen mijn max te halen en misschien daarbij de laatste keer overdreven.
Zal inderdaad de volgende keer meer op mijn techniek letten en minder op het gewicht
 
Vanochtend Rug en biceps gedaan mijn zoon was ook weer mee
lattpully / seated cable row / dumbbell row / chinnen
dunbbell curl / barbell curl
alles lekker zwaar gedaan maar niet helemaal max ivm last van de bovenrug
en daarna gefiets op de hometrainer
zit ik daar komt O O Barbie met haar annabolen vriend binnen
Op zich een leuke meid om te zien maar jammer dat ze zo ordinair doet (op tv)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven