MuscleMeat

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Vanochtend Rug en biceps gedaan mijn zoon was ook weer mee
lattpully / seated cable row / dumbbell row / chinnen
dunbbell curl / barbell curl
alles lekker zwaar gedaan maar niet helemaal max ivm last van de bovenrug
en daarna gefiets op de hometrainer
zit ik daar komt O O Barbie met haar annabolen vriend binnen
Op zich een leuke meid om te zien maar jammer dat ze zo ordinair doet (op tv)

Leuk dat je zoon zo graag mee traint, weet hij al goed hoe hij moet trainen,
waar, bij jou op de gym??;) :)
 
Hij gaat 1x p/week mee op zaterdagochtend naar Kneetsgym
Hij doet dan gewoon mee met de oefeningen die ik gepland hebt.
Ik doe het voor en hij doet het na, dat gaat lekker en hij heeft er ook wel lol in.
Op zaterdagochtend is hij de jongste daar binnen en ik geloof dat de grote mannen daar dat ook wel weer leuk vinden.
Toen hij er 2 weken geleden er niet bij was vroegen ze waar hij was, en de weken daarna riep er al 1... hey hij is er weer hoor.
Ik geniet er wel van :)
Vandaag had hij in ieder geval net als ik lekker last van zijn spieren dus hij doet genoeg zijn best.

Nou verder niet veel te melden
Ik heb nog even lekker in de tuin gewerkt (heg gesnoeid) en een wandeling gemaakt van ca 8 km
 
Laatst bewerkt:
Gisterenavond borst / triceps gedaan
Heb minder energie door het cutten
het lijkt niet snel te gaan (moet ook niet) maar ben al 2 a 3 kg afgevallen (75 kg nu ipv 78 ca 2 maanden geleden)
Buik is platter, vet onderrug is ook minder en spieren worden beter zichtbaar
gaat dus de goede kant op.
Last van de traps/nek is iets minder dus ik blijf wel trainen maar niet op max

Bankdrukken
12x50 opwarmen / daarna 5 sets 6x 70 kg (zwaarder wil ik niet ivm nekklachten)
Schuin dumbbell drukken 12x20kg / 3x 12x24kg
liggende dumbbell flys 4x 12x10kg

Triceps
4x12 skullcrusher 14kg
pushdown cable rope - 4x 12x 27kg

BOR (licht- om de rug even weer wat bloed te geven voor het herstel)
4x 12x40kg

20min fietsen

lekker bezig geweest :)
 
vaag dat je nekklachten hebt tijdens het benchen

pinch je je schouderbladen wel samen op de bench? en niet rondkijken tijdens benchen hé :p
 
vaag dat je nekklachten hebt tijdens het benchen

pinch je je schouderbladen wel samen op de bench? en niet rondkijken tijdens benchen hé :p

Gisteren goed op gelet en mijn schouderbladen heb ik inderdaad gepinchd zoals jij het noemt.
Maar heb de laatste keer toch wel te veel vanuit mijn nek gepushd denk ik bij een laatste zware set (de laatste rep moest ik er echt uit persen en toen ging ik ook scheef)
Weet het niet zeker maar het leek 2 dagen na die laatste benchpress training erger te zijn. De echte reden zal wel een foute werkhouding zijn (de hele dag computerwerk is niet zwaar maar slecht voor RSI als je houdeing niet goed is)

Voorlopig doe ik het iets rustiger 10kg minder waardoor ik het zeker kan halen.
 
aaah, daar hebben we het ... je ging scheef :) Dus ja, schouderblad naar voren gebracht
en dan kan dat gebeuren ja :) Schouderbladen altijd naar beneden houden dus.

Bij DB werk geen last ervan? Misschien even enkel met DB's aan de slag gaan ;)
 
Klopt alleen na bench heb ik last
Maar het is een soort van triggerpoint waar ik vaker last van heb
stijf en uitstraling naar mijn nek en arm (spierspanning is ook erg hoog)
Bij het 3e kruisje vanaf de bovenkant daar zit iets wat voor die last zorgt.
Ben nu af en toe bezig met een tennisbal tussen rug en muur om die plek te masseren. (het ziet er niet uit - alof een beer jeuk op zijn rug heeft en tegen een boom staat te schuren :) )
Mijn vrouw mag af en toe ook ff lekker drukken en die plek masseren maar met die bal kan ik precies voelen waar ik moet zijn
Tja De doorbloeding is gewoon niet helemaal lekker daar

trapezius.gif
 
probeer eens een zak met ijs, je hebt weinig vet dan is 10 minuten genoeg.
 
Ga langs de fysio
 
Rol even je log binnen, omdat ik nu pas de titel voorbij zag schieten. :D

Leuk! Ik vind het altijd heel leuk als ik (bijna)-leeftijdsgenoten zie trainen, man of vrouw.
Dat zouden meer mensen moeten doen! :P

Succes, ik ga je log vanaf nu volgen. :)
 
probeer eens een zak met ijs, je hebt weinig vet dan is 10 minuten genoeg.

ga ik vanavond even proberen (bedankt voor de tip)
Ik spuit voor het slapen vaak REFLEX op de spieren (spray uit spanje met menthol er in die de spieren warm of koud maakt (dat lijkt ook te helpen)

---------- Post toegevoegd Wed 4 Apr 2012 om 10:09 ----------

Ga langs de fysio

heb ik al eens eerder gedaan en dan wrijven ze wat en heb ik niet het idee dat het echt helpt (kost je wel klauwen met geld)
Zelf een keer een stevige sportmassage genomen die erg lekker was maar na een dag heb je het gevoel dat je overreden bent door een auto :)

---------- Post toegevoegd Wed 4 Apr 2012 om 10:10 ----------

Rol even je log binnen, omdat ik nu pas de titel voorbij zag schieten. :D

Leuk! Ik vind het altijd heel leuk als ik (bijna)-leeftijdsgenoten zie trainen, man of vrouw.
Dat zouden meer mensen moeten doen! :P

Succes, ik ga je log vanaf nu volgen. :)

gezellig hoe meer volgers hoe leuker:D
 
Laatst bewerkt:
Besloten om het even rustig aan te doen deze week
Het is ivm de paasdagen toch een vreemd weekend en Maandag is de boel gesloten dus dan kan ik er maar beter even van profiteren.
Gisteren toch maar even een half uurtje hard gelopen ipv Krachttraining.
Bij hardlopen wordt je gedwongen een goed houding aan te nemen
Ik voelde de eerste minuten en vervelende spanning in mijn traps en daarna zakte het weg. Daarna thuis met een hittepittenzak (van mijn vrouw - die kwam mij nu ook eens van pas :) ) in mijn nek (rustend op mijn traps) gezeten waardoor de spieren lekker warm bleven en ook iets ontspant.
Het gespannen gevoel is momenteel ook minder als gisteren maar nog niet geheel weg.
Misschien dat de spierpijn van de rugtraining van Zaterdag en de lichte herhaling op Maandagavond nu ook langzaam uit mijn systeem zakt... wie weet?
Vandaag wel weer de hele dag achter het bureau en achter de computer wat er voor kan zorgen dat ik vanavond weer helemaal vast zit.
Eens kijken hoe ik me voel vanavond anders zal ik benen en buik trainen en als het goed aan voelt misschien nog schouders er bij.
Tja Ik moet weer even zorgen dat die spier in mijn rug ontspant, ik heb er al eens eerder last van gehad en toen duurde het een lange tijd voordat ik er vanaf was.
Heb er geen last van met het trainen zelf maar misschien lokt die training wel een heftigere reactie uit.
 
Gisteren lekker getraind en volgens mij is de pijn in de traps ook iets afgenomen.

Schouders rustig aan begonnen en daarna gewoon op normaal niveau en dat ging pijnloos

TRAINING 4 maar weer eens gedaan (ik wou geen borst en geen rug trainen)
Schouders - zittend dumbbell press 12x16 kg 12x 18kg - ging goed dus toen maar daarna 2sets van 8x22kg p/hand
side raises - 4x10 10kg
Front raises - 4x10 x 8kg

Biceps -
Staande barbell curl 4x 12x30kg
hammer curls - 4x12 x10kg

Benen
Horizontal Legg press 12x95 / 12x100 / 2x 10x105 (pvd ik had spierpijn van het hardlopen van Woensdag dat had ik niet verwacht)
Legg extention 12x54 / 3x 12x61kg
Liggende legcurl 12x35 12x40 2x10x50

Fietsen 30 minuten - ca 300 cal verbrand

Pijn in de rug is nog niet helemaal weg maar toch gaat het de goede kant weer op, gelukkig
Kracht begint duidelijk minder te worden (vooral benen) ik eet ook minder (de buik wordt platter :) ) dus de energie zal ook minder worden.


Hey daar is de Paashaas
 
Laatst bewerkt:
Haha, fijn paasweekend grosje! :D
Fiets je trouwens nog naar je werk of ben je daar weer mee gestopt?
 
Twee weken geleden nog wel gefiets maar toen kreeg ik in die week last van mijn rug/nek en toen ben ik ook gelijk gestopt.
Zal er niets mee te maken hebben gehad maar het leek mij toen beter.
 
Fijne pasen ook:)
Ik hoop voor jou dat je klachten snel over zijn..en niet teveel paaseitjes eten dan blijft de buik ook platter;)
 
Nee geen paaseitjes van chocolade voor mij.
Wij hebben ze wel in huis op de tafel staan voor de kids maar ik kan er zelf heel makkelijk afblijven (drop is mijn grootste zonde daar kan ik niet van af blijven ;(

Vandaag weer met mijn zoon getraind (1x in de week dat houden we er in :) )
Traps voelen beter aan als het begin van de week dus dat is goed
Voorgenomen toch niet te zwaar te gaan vandaag.

Borst
Bankdrukken 12x50 / 12x60 / 10x70 / 10x 74 (goed op uitvoering gelet en niet geforceerd) Mijn zoon drukte vandaag 24 kg (eerste keer met een stang met kleine gewichtjes/ daarvoor altijd alleen de stang dus dit was voor hem leuk omdat het nu echter lijkt met gewichtjes :)
Schuin Dumbbell drukken 12x18 / 12x20 / 10x24 / 10x24
Peck deck - 12x40 / 12x 50 / 10x55 / 10x60

Shouders
zittend Dumbbell drukken 12x20 / 12x20 / 10x24 / 8x24
zijwaards dummbell heffen 4x12 x 8

Triceps
cable puschdown touw - 12x21 12x27 2x 12x21 lichter voelde ik beter
Kickback 4x 12x10

Biceps
Hammer curl 12x10 3x 12x14
EZ barbbell curl 4 x10x30

Buik
3x40 crunches
 
Het is deze week een gekke week voor mij
Ik kan vanavond of morgen trainen en dan pas weer zaterdag
Rugprobleem gaat een stuk beter - misschien toch de rust die ik het gegeven heb.
Eigenlijk rug/benen vanavond maar ik denk dat ik er maar een been / buik / cardio training van maak.
Zaterdag dan maar weer rustig rug gaan oppakken en dan kijken of de reactie uitblijft
 
Hoe oud is je zoon?
Nice training. Ga je volgen, abo. :haha:
 
Mijn zoon die is 14 jaar jong ;)
Hij doet ook Jujitsu en na de les ben ik de dummy waar dan de grepen op getest moet worden :)
1x in de week mag hij met mij mee en ik geloof dat hij het wel leuk vind
Ik zie in ieder geval dat hij zijn best doet en dat hij de kleine tips die ik geef ook op pakt
Die ene keer stelt niet veel voor maar het begin is er en het houd hem van de computer vandaan waar hij het liefste de hele dag achter zit :(
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven