XXL Nutrition

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Weinig rug, vind ik. Best een grote spiergroep dus waarom niet 3 of 4 oefeningen.
Benen ziet er goed uit. :D

Ik verdeel het over 2 dagen
zie mijn post er boven
dat is beter voor het herstel heb ik gemerkt

Rug dag 1
Lateral pulldown chest
Bent over row barbell

Rug dag 2
Chin up
Dumbbell row
Shrugs
---------- Post toegevoegd Wed 18 Apr 2012 om 09:27 ----------

Voor de stijfheid in je nek en schouders kun je misschien eens in de zoveel tijd naar een echte Thai massage gaan die je nek en schouders goed los maakt.
Dat ga je voelen maar het helpt wel.


Ik heb wel eens een sportmassage gedaan maar na een dag leek het of ik overreden was door een auto.
Alles deed pijn - wel lekker toen ze bezig was trouwens :)
 
De training van gisterenavond

Rug
Lateral pulldown chest 12x50 / 12x60 / 10x70 / 10x70
Bent over row barbell 50 kg 4x12 zwaarder ff niet gegaan
Seated cable row 12x40 12x50 12x60 10x70 - ging goed

Benen
Squat 12x40 / 12x60 10x70 8x80 (toen werd ik overmoedig) 3x90 PR (na 2e rep schoot kramp in mij hams :( )
Lunge 2x12x20 maar kramp bleef er in schieten dus gestopt
Lying legg curl 12x30 / 12x40 / 10x50 / 8x60 dat ging wel
legg press 12x30 / 12x50 / 12x70 / 8x90kg aan schijven er aan, maar zonder schijven geeft hij ook weerstand (dus hoeveel het echt is - 110kg?)
Deze machine dus - niet de horizontal legg press waar ik boven de 135 kom
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Als laatste oefening
Standing calf raises 70kg 4x12


het branderige gevoel is weer een beetje terug in de nek en tussen schouderbladen, hoop dat het niet erger wordt
Misschien toch de rugoefeningen of de stang in de nek van het squaten (ik weet het niet)
Benen voel ik nu al met trappen lopen dus die heb ik blijkbaar goed te pakken gehad gisteren
 
Sowwwwww heb een spierpijn in de quads niet normaal.
Denk toch dat de laatste legpress oefening nadat ik kramp had iets te veel was.
Bovenrug gaat nog goed, het stijve gevoel is niet weg maar voelt momentaal erg koud aan (slechte doorbloeding)
Morgenochtend weer trainen
 
Spierpijn is groeien toch! Dus goed getraind.
 
Ik snap jullie opmerkingen hoor
In het algemeen is spierpijn een indicatie voor groei, je lichaam herstelt je beschadigde spieren en in de regel zal je spier iets dikker worden en sterker.
Maar hele erge spierpijn kan je herstel ook terug werpen.
Maar goed ik heb gemiddeld 3 dagen flinke spierpijn in mijn benen na een goede training.
en ik ben nu met de 3e dag bezig en ik voel het nog :)

Vanochtend weer naar de Kneet geweest maar ik merkte dat ik minder kracht en energie had
Toch best lekker getraind
Borst
Schuin bankdrukken 12x50 / 3x12x 60kg
bankdrukken 4x12x 50kg
Triceps
cable push down 12x 21 3x12 x27kg
overhead triceps extention 4x12 x21kg
kickback 4x12x 12 kg
Rug
Dumbbell row 4x12 x 22kg
seated cable row 4x12 x 50kg
15 min cardio fietsen - zwaar met spierpijn
 
Laatst bewerkt:
De pijn in de benen is nu op de 4e dag na de training zo goed als weg
Ik heb echt 3 dagen lang spierpijn in mijn benen van een flinke training (jullie ook)
Rug gaat goed / nek blijft stijf - met de kin naar de schouders draaien dat voel ik achter in mijn trapps.
Morgenavond staat de 4e training op het schema (weer met benen en ook schouders)
 
De pijn in de benen is nu op de 4e dag na de training zo goed als weg
Ik heb echt 3 dagen lang spierpijn in mijn benen van een flinke training (jullie ook)
.........
Ik heb een tijdje geen benen kunnen trainen ivm jumpersknie. En na 4 weken ben ik de beenoefeningen er weer bij gaan betrekken. Heb toen alleen SLDL, Legextension (heel licht 25-30kg), kuiten (legpress apparaat tot 160kg).
En :eek: 5 dagen niet normaal kunne lopen. Whahahaha dus ja dat heb ik ook gehad. Nu ik weer benen doe is die stijfheid wel weg en is altijd wel wat stram. Ouderdom kost dus recuperatietijd.
 
Ja dat klopt dat je een langere hersteltijd hebt.
Een paar jaar geleden ging het zelfs nog makkelijker als nu.
Ik dacht dat ik nooit het gevoel zou krijgen dat ik ouder werd maar de laatste 2 jaar voel ik echt meer pijntjes en merk ik ook dat een laag vet% of spiermassa niet meer zo makkelijk te behalen is.
Kijk ik ben geen oude lul in verhouding met 90% van de leeftijdsgenoten die ik ken, vervelend is alleen dat je in de sportschool nog maar weinig leeftijdsgenoten ziet en daarom je vaak gaat vergelijken met jongeren. Fout natuurlijk want dat is niet te vergelijken.
Maar ik moet niet klagen... het gaat best lekker en als ik in de spiegel kijk dan ben ik nog steeds tevreden.
 
Ik ben er klaar voor, vanavond na het eten weer trainen
Spierpijn in de benen is weg dus ik kan ook weer benen doen (ten minste het lijkt weg)
Pijn in de nek/rug is ook weg (alleen nog stijf in de trapps bij de kin naar de schouder bewegingen)
Geen spierpijn gehad in de borst van afgelopen zaterdag (bewust ook ingehouden dus dat kan kloppen)

vanavond op het programma
Schouders
Shouder Press dumbbell of barbell
Bent over raise dumbbells

Biceps
Dumbbell curl
Barbell EZ curl

Benen
Lunge
Squat
Lying legg curl

Buik
 
Jij hebt ook weinig verschil tussen je incline bp en de normale bp.. bij mij scheelt dat best wel veel..of heb je bp niet voluit gedaan??;)
En vandaag lekker getraind??
 
Nee ik had niet voluit getraind zaterdag ;)
Max bij de vlakke bench is ca 6x85kg en incline max ligt rond de 6x70 kg
Met dumbbells ligt dat weer een stuk lager (gek eigenlijk) rechts ben ik ook zwakker bij bepaalde dumbbell oefeningen. Ik denk dat het door mijn rechter schouder komt die niet altijd even lekker aanvoelt.
Gisteren ook weer lekker bezig geweest
Ik heb niet helemaal het schema aangehouden (door de drukte) maar ik heb vervangende oefeningen gedaan (vooral benen)

Shoulderpress hammerstrength - 4x12 x 40kg aan schijven
dumbbell side raises 4x12x 10kg
dumbbell front raises 4x12 x 8kg
dumbbell schoulder press 4x12x10kg (niet te zwaar - had de machine al gedaan)

biceps hammercurl 12x10 12x12 12x14 10x14
EZ barbell curl 4x 8x32kg

Legg press (met schijven) 12x 40kg / 12x50 10x60 10x60kg (benen zijn nog niet helemaal herstelt)
Lying legg curl - hams - 12x30 12x40 10x50 8x50 pfff gaat toch allemaal nog moeilijk
Legg extention - quads -2x 12x40 2x12x50kg

Buik 4x20 crunshes met benen van de grond
4x20 crunshes op de ab coster (deze voel je goed in je onderbuik)

15 min fietsen om het af te sluiten
bezweet en moe door de regen op de fiets naar huis (alsof ik nog niet nat genoeg was :( )
 
Laatst bewerkt:
Nee ik had niet voluit getraind zaterdag ;)
Max bij de vlakke bench is ca 6x85kg en incline max ligt rond de 6x70 kg
Met dumbbells ligt dat weer een stuk lager (gek eigenlijk) rechts ben ik ook zwakker bij bepaalde dumbbell oefeningen. Ik denk dat het door mijn rechter schouder komt die niet altijd even lekker aanvoelt.
Gisteren ook weer lekker bezig geweest
Ik heb niet helemaal het schema aangehouden (door de drukte) maar ik heb vervangende oefeningen gedaan (vooral benen)

Shoulderpress hammerstrength - 4x12 x 40kg aan schijven
dumbbell side raises 4x12x 10kg
dumbbell front raises 4x12 x 8kg
dumbbell schoulder press 4x12x10kg (niet te zwaar - had de machine al gedaan)

biceps hammercurl 12x10 12x12 12x14 10x14
EZ barbell curl 4x 8x32kg

Legg press (met schijven) 12x 40kg / 12x50 10x60 10x60kg (benen zijn nog niet helemaal herstelt)
Lying legg curl - hams - 12x30 12x40 10x50 8x50 pfff gaat toch allemaal nog moeilijk
Legg extention - quads -2x 12x40 2x12x50kg

Buik 4x20 crunshes met benen van de grond
4x20 crunshes op de ab coster (deze voel je goed in je onderbuik)

15 min fietsen om het af te sluiten
bezweet en moe door de regen op de fiets naar huis (alsof ik nog niet nat genoeg was :( )

klote he ben je klaar met je training moet je nog naar huis toe fietsen :mad:.
Goede training verder:), hoevaak in de week train je nu?
 
Tja soms na een zware beentraining en dan met wind tegen fietsen is ff wat minder leuk :(

Streven is 4x p/week
Maar met al die feestdagen - Pasen en straks weer Konninginedag is het de laatste tijd 3x p/week
 
Vanavond alleen cardio gedaan
50 minuten gefiets met voetbal op de tv voor me (dat is lekker luxe) toch iets van 600 cal verbrand
Daarna nog een beetje buik en naar huis voor de 2e helft
Jammer dat Barca verloor :)
 
Laatst bewerkt:
Toch weer last in de nek/traps/midden van mijn bovenrug
Blijkbaar toch een reactie op de schoudertraining van afgelopen Maandag
het kan een soort van de verergerde 2e dags spierpijn zijn.. in dat geval moet het ook morgen weer wegtrekken. We zullen zien (of in mijn geval voelen)
Gisteren voelde ik het al opkomen vandaar dat ik toen voor een uur cardio heb gekozen
Vanavond geen krachttraining maar op de bank voetbal kijken.
Donderdag beslis ik weer wat ik ga doen
 
Vanavond alleen cardio gedaan
50 minuten gefiets met voetbal op de tv voor me (dat is lekker luxe) toch iets van 600 cal verbrand
Daarna nog een beetje buik en naar huis voor de 2e helft
Jammer dat Barca verloor :)


Dat is ideaal ja :D,

---------- Post toegevoegd Wed 25 Apr 2012 om 13:51 ----------

Toch weer last in de nek/traps/midden van mijn bovenrug
Blijkbaar toch een reactie op de schoudertraining van afgelopen Maandag
het kan een soort van de verergerde 2e dags spierpijn zijn.. in dat geval moet het ook morgen weer wegtrekken. We zullen zien (of in mijn geval voelen)
Gisteren voelde ik het al opkomen vandaar dat ik toen voor een uur cardio heb gekozen
Vanavond geen krachttraining maar op de bank voetbal kijken.
Donderdag beslis ik weer wat ik ga doen

Kijken hoe bayern gaat winnen :cool:!?
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven