XXL Nutrition

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
bedankt voor de tip
Sportmassages heb ik al een paar keer gehad en die helpen wel (beter als fysio)
heb net 2 weken rust gehad dus dan verwacht je wel dat de spieren iets kunnen hebben.... niet dus.
Binnenkort heb ik 2 weken vakantie en dan doe ik niets anders dan alleen zwemmen en een beetje hardlopen. Ik hoop dat ik daarna een beetje uit de put ben geklommen en weer rustig aan kan gaan opbouwen
 
Ik zit voor mijn werk 5 dagen minmaal 8 uur/dag achter de computer en dat is ook niet goed voor je spieren. Mijn houding zal niet de hele tijd goed zijn en bij stress dan trek je ook nog je spieren aan. Ik denk dat het spierknopen/drukpunten zijn die niet makkelijk weggaan.

Een maat van me is ergonoom aan de universiteit. Hij heeft me vroeger al geholpen met dergelijke klachten en me volgende site bezorgd:

http://www.ergonomiesite.be/computer.htm

Misschien heb je er iets aan.
 
bedankt voor de tip
Sportmassages heb ik al een paar keer gehad en die helpen wel (beter als fysio)
heb net 2 weken rust gehad dus dan verwacht je wel dat de spieren iets kunnen hebben.... niet dus.
Binnenkort heb ik 2 weken vakantie en dan doe ik niets anders dan alleen zwemmen en een beetje hardlopen. Ik hoop dat ik daarna een beetje uit de put ben geklommen en weer rustig aan kan gaan opbouwen

Misschien dat je inderdaad even een lange pauze moet houden met de krachttraining. Oefeningen gericht op de 'core stability' zal sowieso helpen om je houding te verbeteren. Op Sportzorg.nl staan oefeningen om de core stability te verbeteren:http://www.sportzorg.nl/
Train zowel buik als de rugspieren. En eventueel cardiotraining op een lage intensiteit om de doorbloeding te stimuleren.
 
Oke bedankt allemaal
Heb zojuist alles nog een keertje nagelopen en de stoel opnieuw goed ingesteld
Hoop dat het beter werkt.

Gisteren veel last rond de ruggegraad richting nek gehad - eerst gekoeld met ijs en daarna met hittepitzak verwarmd.
Vanochtend voelde het iets beter aan.
Nog 1 week werken en dan 3 weken rust vakantie - ik hoop dan een beter herstel te hebben
 
Vanacht goed geslapen (ik had wat in te halen) ben alleen nog erg moe maar dat gaat wel weer over.
Geen druk op de borst, geen vreemd gevoel, alles lijkt weer onder controle

Als ik jou was zou ik wel even contact blijven houden met de huisarts.
 
heb besloten om deze week niet meer te trainen
Volgende week ga ik op vakantie en ik heb geen zin in meer last
Pijn in de nek.rug is nu minder dus het bankdrukken heeft duidelijk de reactie veroorzaakt.
Blijkbaar druk ik mijn nek hard in het bankje en zet ik zo te veel druk op die spieren.
Nooit last van gehad dus het zal wel een overbelasting zijn waar ik nu al heel langlast van heb.
Ik hoop dat de vakantie de rust geeft om te herstellen zo niet dan ga ik na de vakantie naar de fysio en blijf ik daar tot het over is
De laatste maanden voor mijn 50e verjaardag hebben dus behoorlijk roet in het eten gesmeten en daar is mijn fysiek niet echt beter van geworden.
Kortom kan je met 50 nog in goede shape komen - ja mits je geen blesures heb ;)
 
........De laatste maanden voor mijn 50e verjaardag hebben dus behoorlijk roet in het eten gesmeten en daar is mijn fysiek niet echt beter van geworden.
Kortom kan je met 50 nog in goede shape komen - ja mits je geen blesures heb ;)

Je ziet er toch uit man. Mocht willen dat ik jou fysiel had. Ik zit nu op 28%, gemeten met 4 puntsmeting.
Dus no worrie's of je nog in shape kan komen. Dat ben je al. :cheer:
 
+1

Geniet van de rust en verlof
 
Je ziet er toch uit man. Mocht willen dat ik jou fysiel had. Ik zit nu op 28%, gemeten met 4 puntsmeting.
Dus no worrie's of je nog in shape kan komen. Dat ben je al. :cheer:

bedankt voor je compliment... heb zelf het gevoel dat ik juist minder in shape ben. Ik heb doordat ik niet meer regelmatig train massa verloren en mijn buik wordt er ook niet beter van. Tja in verhouding met andere 50 jarige zie ik er misschien wel goed uit ... maar het is wat je zelf in de spigel ziet en qua shape wil en als je dat dan niet haalt :(

---------- Post toegevoegd Mon 2 Jul 2012 om 21:23 ----------

+1

Geniet van de rust en verlof

bedankt ga ik zeker doen

De gifbeker moet blijkbaar helemaal leeg
ben in het weekend ook nog ziek geworden en me helemaal leeggekotst
Wat een klote gevoel zeg... ik bleef maar spugen maar er zat niets meer in mijn buik.. dus op een gegeven moment kots je alleen maar lucht en wat slijm.
Kortom .. vandaag voor het eerst in jaren een dag thuisgebleven van werk.
Ik moet natuurlijk zo vlak voor de vakantie wel opknappen. morgen maar weer werken
 
op die foto zie je er goed uit (nohomo) en lijk je redelijk laag verpercentage te hebben, dat is toch geen 18%??
 
Klote Grosje dat het nog steeds niet wil vlotten met je.. maar t lijkt erop dat het bijna cronisch aan het worden is..so watch it!!
Goed dat je besloten hebt om ff niet meer te trainen tot in elk geval na je vakantie..ik hoop dat je er dan weer tegenaan kan.. relax..

En zoals al eerder gezegd, je ziet er al goed uit, alleen in 'Onze"sport moet het altijd beter, groter, droger etc..leuk hé bb?? :P
 
En zoals al eerder gezegd, je ziet er al goed uit, alleen in 'Onze"sport moet het altijd beter, groter, droger etc..leuk hé bb?? :P

En het erge is dat het ook nog verslavend is :D. Ook als je naturel traint.

Indien je gezondheidsprobleem aanhoudt, moet je misschien toch meer eens opteren voor een volledige checkup.
 
Tja BB is verslavend - bigorexia noemen ze het toch :)
maar zo erg is het ook weer niet bij mij ... maar er zit wel een kern van waarheid in.

Bigorexia of spierdysmorfie ook wel bigorexia nervosa genoemd is een aandoening waarbij de patiënt obsessief (en onterecht) het idee heeft dat zijn/haar lichaam te weinig spiermassa (en te veel vet) bevat.

Met extreme bodybuilding tracht een bigorexiapatiënt zijn obsessie te verwezenlijken, maar zonder succes; er blijft in diens perceptie steeds te weinig spiermassa en te veel vet. Bigorexie valt binnen het Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders onder de noemer stoornis van de lichaamsbeleving (Engels:body dysmorphic disorder) en is vergelijkbaar met de ziekte anorexia nervosa


Blijkt een buikgriep te zijn die ik weer van mijn dochter heb
lekker hoor.
2 dagen bijna niets gegeten en gedronken - langzaam kan ik weer wat naar binnen werken zonder misselijk gevoel... (nou misschien gaat door dit extreem cutten mijn buik er dan beter van uitzien :) )
Deze week nog ff doorkomen op het werk en dan vakantie naar het warme Italie.
Ik ben er echt aan toe - na de vakantie ga ik eerst kijken hoe het met de spieren is voordat ik weer ga trainen - misschien eerst fysio als de stijfheid in de nek en rug nog niet weg is.... ik ga er in de vakantie over nadenken.
 
Ik denk dat je tijdens je vakantie goed tot rust zult komen, niet teveel hooi op je vork nemen, gewoon lekker genieten. :) En voor nu beterschapjes ;)
 
vandaag een afspraak gemaakt bij de fysio (mag morgen komen)
Vanacht weer een klote nacht gehad met lichte pijn, trillende spieren niet weten hoe je moet liggen en waar je je armen kwijt kan en bij omdraaien duizelig (alsof ik een liter wijn op had) - na slikken van Iboprufen eindelijk in slaap gevallen en op mijn werk zit ik nu weer met last te werken :(
Ik twijfel wel een beetje of ik niet beter een Chiropractor had kunnen bellen die zowel spier als gewrichten aanpakken.
Nou ja morgen maar even afwachten wat ze kunnen doen.
het is toch voorlopig ff een intakegesprek gevolgt door een korte behandeling en dan ga ik 2 weken ontspannen in de warmte.
Toch wou ik het nu al doen... ik ben het zat en wil het zsm kwijt.. dus na mijn vakantie gelijk behandelen (desnoods daarnaast nog elke week een sportmassage) ik moet het kwijt. (ook mijn verhaal)
 
Fijn dat je morgen al mag komen, wie weet wordt je er toch iets wijzer van en al is het voor je eigen gemoedsrust, toch? Succes...
 
Zo ben weer terug van vakantie (iemand mij gemist? )
Officieel 50 jaar nu en Abraham is langs geweest met de mosterd (wat moet ik er mee)
Ben voor de vakantie nog naar de fysio geweest en 1 wervel/rib zat niet goed en die hebben ze op de plaats gedrukt (knak) in de nekwervels zat het ook niet lekker en er zitten ook knopen/verdikkingen in de spieren zoals de traps. kortom ik ben gekraakt en er is op de nekwervels druk gezet en op de nekspier naar de schouder flink geknepen (auw zoals mister Spock dat doet)
Dit alles om de knopen weg te krijgen en de doorbloeding te verbeteren.
Woensdag weer een afspraak. In de vakantie 2x op een camping getraind en ik ben een hoop kracht kwijt. Elke spiergroep 1 of 2 oefeningen gedaan en op zich ging dat wel goed.
Massa ben ik ook kwijt, vel op mijn biceps en borst is slap en kan ik zo met mijn vingers pakken (eerst niet).
Moet weer een plan verzinnen om weer terug te komen op mijn oude niveau en als de knopen weg zijn hoop ik daar over heen te gaan al twijfel ik of dat gaat lukken)
Zal me weer info over de supps gaan inwinnen want ik wil weer iets wat zowel kracht als herstel beter maakt. Conditie is ook bagger want in de hitte tijdens het trainen had ik het heel zwaar.
 
Hey Grosje nog gefeliciteerd. En welkom terug. Dat je iets massa verliest och so what. Heb je toch weer een doel in het leven.
 
Gefeliciteerd met tram vijf. Hoop dat je vakantie deugd heeft gedaan en de fysio op de juiste plaatsen heeft gedrukt en er beterschap is. Misschien moet je toch maar eens stoppen om met caravans te trainen ipv dumbbells. :D
Beter weer gehad dan hier?
 
Hey Grosje nog gefeliciteerd. En welkom terug. Dat je iets massa verliest och so what. Heb je toch weer een doel in het leven.

bedankt, tja wel een doel maar niet het begin wat je wil hebben.
Maar goed ik moet eerst nog van de stijfheid in de nek af (zit er nog wel)

---------- Post toegevoegd Sun 22 Jul 2012 om 22:51 ----------

Gefeliciteerd met tram vijf. Hoop dat je vakantie deugd heeft gedaan en de fysio op de juiste plaatsen heeft gedrukt en er beterschap is. Misschien moet je toch maar eens stoppen om met caravans te trainen ipv dumbbells. :D
Beter weer gehad dan hier?

Jij ook bedankt voor de felicitatie.
Vakantie heeft de pijn in de spieren wel verminderd maar weg is het niet.
Ik blijf voorlopig fysio proberen om te herstellen. Ik heb een hoop problemen.
Rechterschouder zit ook niet lekker. Als ik mijn 2 armen omhoog doe dan kom ik met links verder naar achter als met rechts. Waarschijnlijk is dat ook de oorzaak van mijn krachtverlies in de rechterarm. misschien dat ik daardoor ook dingen forceer en daar weer problemen in andere delen van mijn lichaam krijg. Ik had in ieder geval wel het idee dat deze dame (fysio) wist waar ze het over had en dat ze ook de knopen voelde zitten. Ik hoop dat als ik daarvan herstel dat ik dan weer na maanden mijn gewone training kan oppakken.
Woensdag mag ik weer en dan ga ik vragen of ik kan gaan trainen of dat het beter is om te wachten.
Voorlopig ben ik nog niet klaar voor het echte werk met zware gewichten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven