MuscleMeat

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
vanochtend weer een behandeling gehad
er zijn weer wat wervels/ribben op zijn plaats gedrukt (3x knak)
Trainen mag ik weer gaan oppakken maar ik moet me aanpassen aan de kracht in mijn rechterarm die momenteel minder is dan mijn linkerarm.
Licht gewicht dus en rustig opbouwen.
Pijn van de nekspier loopt nu ook via de rechterschouder naar de biceps :(
Maar goed ik ben weer gepijnigd aan de traps, nek en mijn rechterschouder .
Met tranen in de ogen lag ik op de bank toen ze de spieren van de nek naar de schouder ging kneden. potverdorie wat doet dat pijn.
Zal vandaag nog wel reactie krijgen op de behandeling maar ik moet er even doorheen.
Voorlopig blijf ik fysio doen totdat ik zelf het idee heb dat ik het niet meer nodig heb.
Mijn stats op dit moment
Ben momenteel 72 kg zwaar en dat was een aantal maanden geleden 77 dus de massa ben ik echt kwijt.
Top van 5x85 kg bench was in 2 maanden gezakt naar ca 70 kg
Ben daar niet blij mee maar ik moet het er maar mee doen.
Denk dat ik morgenavond of ochtend ga beginnen met een rondje oefeningen
Voor elke spiergroep 1 oefening en dan maar 15 reps of zo.
Pas als ik denk dat de trainingen weer wat gaan voorstellen zal ik de gewichten en de oefeningen weer gaan posten.
 
Blijven volhouden grosje, alleen zo komt alles goed. Succes man.
 
Fysio kan idd verdomd pijnlijk zijn. Heb tijdens mijn revalidatie voor mijn verbrijzelde schouder regelmatig tranen in mijn ogen gehad. De fysio raadde me toen ook aan om hoofdzakelijk klassieke dumbbell oefeningen te doen met zeer lichte gewichten. Dus geen machines, lifts, bench ed, maar lage kilos en lage reps (8-10). Kwestie van de spieren in training te houden zonder je gewrichten te belasten. En keep posten. Dat je blijft doorgaan dwingt respect af.
 
Afgelopen dagen een behoorlijke reactie gehad in de rechterschouder en biceps
Ik gok er op dat het ook van de behandeling van de knoop in de traps is gekomen
Nog niet getraind dus :(

Vandaag wel supps gekocht om het herstel e de doorbloeding van spieren beter te krijgen.
Muscleprotect en muscle and pomp ultra van Body & Fit
Met een beetje mazzel kan ik morgenochtend de eerste lichte training gaan doen alleen maar om bloed door de spieren te pompen.
Ik moet wat gaan doen want die hangbuik groeit ook maar... dus buikspieroefeningen moet ik in ieder geval gaan doen
 
Vanochtend voor het eerst getraind
Benchpress 4 x 12 resp. 40kg
Schuin dumbbelldrukken drukken 8x18 10x16. 2x 12x12 moest 12 resp doen maar de kracht in mijn rechterarm is zo slech dat ik steeds lichter moest.
Schouder dumbbelldrukken 4x 12x10. Dat gaat nog niet goed, het lijkt wel of er een spier tussen borst en schouder klem zit en pijn veroorzaakt tot in de biceps
Zijwaarts kabel heffen voor de schouder en daarna met de zelfde kabel alleen de arm van links naar rechts bewogen (bovenarm stil houden) om de schouder los te krijgen
Daarna voor de triceps cable push down en daarna de skullcrusher
Nog wat buik daarna..
Nou de kop is er af, de eerste training heb ik gedaan maar de gewichten zijn teleurstellend
De nek En traps voelde goed aan, werd wel we even duizelig bij het gaan liggen op de bankjes mmaar dat was wel minder als een aantal weken geleden
De schouder en biceps was een ramp.. Mischien komt daar het forceren vandaan waardoor de traps en nek zo pijnlijk werden.
Dinsdag bij de fysio er even een vraag over stellen
 
Wat een klote zooi Grosje. Heb je niet iets aan je sleutelbeen of misschien ooit gehad.
Kan het bv bindweefsel zijn die je blessure veroorzaakt?

Ik weet het natuurlijk niet, maar dit is toch klote.
 
tja weet het zelf ook niet
Moet er maar even met de fysio over praten
Heb wel vaker last van de borstspier/schouderspier weet niet exact waar het zit.
Lijkt op de plek op de lijn vanuit de oksel naar je nek.. dus echt de scheiding borstspier/schouder.
Lijkt wel een soort van ontsteking die steeds op komt en weer weg gaat als ik borst ga trainen maar of je daar een jaar last van blijft houden? Krachtverlies in de rechterarm voel ik ook al langer (denk 2 jaar) maar nu lijkt het wel sneller kracht af te nemen. Het is natuurlijk pas weer de 1e training na langer dan een maand niets doen dus misschien lijkt het nu erger.
Ik moet maar even afwachten hoe ik herstel.
Heb momenteel in ieder geval spierpijn in de borst en een beetje in de triceps
 
gisteren weer bij de fysio geweest en mijn nekwervels zijn even opnieuw op de juiste plek getrokken (kraaaaak)
Ik schrok me rot van het geluid, spanning was wel gelijk uit de nekspieren.
Morgen mag ik naar een collega van mijn fysio, die collega heeft weer meer verstand van schoudergewrichten. Mijn rechterschouder is namelijk minder beweegelijk dan de ander en ik heb ook krachtverlies rechts... misschien zit er iets klem. Fysio vermoed dat dit de oorzaak is van alle problemen. Bankdrukken doe ik bijvoorbeeld daardoor niet goed en forceer ik waardoor de nek weer vast komt te zitten. Voorlopig dus nog niet uit de lappenmand en ook nog niet trainen. Gelukkig gaat fysiek niet meer verder achteruit... misschien ga ik maar even wat anders doen qua sport (hardlopen of zo)... Donderdag gaat het verhaal weer verder... ik hou jullie op de hoogte
 
Jeetje goede en slechte berichten. Goed dat er een weg is naar mogelijk herstel en slecht nieuws dat je je eerst gaat concentreren op hardlopen.
En dat slechte nieuws is dus alleen voor hier, wellicht niet voor jou.

Succes.
 
Net bij de fysio geweest en er is een echo gemaakt van mijn schouder.
Pees die over mijn schouder naar biceps loopt is erg dun (aan beide schouders) terwijl de spieren er omheen juist erg ontwikkeld zijn
Die pezen sturen de bewegingen van mijn schouders en armen maar omdat ze zo dun zijn nemen mijn spieren in de armen en nek/traps het over en raak ik overbelast.
Het goede nieuws is, ik ben goed ontwikkeld qua spier maar het slechte nieuws is dat mijn pezen het niet kunnen bijbenen.
Woensdag gaan ze mij oefeningen geven/laten zien om die pezen te laten groeien (wist niet dat het kon) volgens Fysio moet ik eerst heel licht gaan trainen (hoe weet ik nog niet) en op kracht trainen komt later dan wel weer goed. Maakt mij eigenlijk niet uit als de klachten maar weg gaan.
 
Ondanks het mindere nieuws toch nog goed nieuws: Je weet nu eindelijk de oorzaak. Hebben ze ook gezegd hoe het komt dat de pezen niet mee ontwikkeld zijn?
 
Nee weet niet hoe dat kan dat mijn pezen achter blijven.
Volgens de Fysio groeien pezen langzamer als spieren (5x zo langzaam of zo) en denkt ze dat ik de afgelopen tijd te hard hebt getraind (kan ... maar ik train natuurlijk al jaren dus of dat het echt is?)
De knoop (of knopen) in mijn traps en de pijn die daardoor uitstraalt naar de nek staan daar los van maar kunnen ontstaan zijn omdat tijdens het trainen de bewegenlijkheid in de schouders slecht is en daardoor andere spieren moeten meewerken en dan geforceerd worden.
Ik zelf denk dat het een rotar cuff probleem is waarbij de pees te weinig ruimte heeft om te bewegen. (ze zeggen het niet maar na zoeken op internet lijkt dat er het meest op)
Om van de nek/traps problemen af te komen moeten ze eerst de oorzaak wegnemen en ze denken dat dit het kan zijn... maakt mij allemaal niet uit als het maar weggaat.

Volgens de fysio kan je er wat aan doen met trainingen maar dan moet ik een behoorlijke stap terug doen (dus heel licht en anders trainen) Woensdag ga ik weer bij mijn eigen fysio langs die nu al instructies heeft gehad hoe ze mij moet helpen (ik zal wel bepaalde oefeningen krijgen)

Voorlopig moet ik voor de knoop met een harde gummybal tussen traps en muur blijven kneden (pijnlijk) maar tot nu toe heb ik niet echt het idee dat het minder is geworden.
 
Vandaag oefeningen gehad voor de Rotar cuff om de spieren aan de achterkant van mijn schouders sterker te maken. Borstspieren zijn sterker dan de traps en de kleine spieren in- en aan achterkant van de schouders waardoor de traps te veel werk doet en onder spaning blijft staan. Rechter Schouder zit ook ernstig vast, links valt mee (dat merk je met de uitvoering van de oefeningen)
Als ik het goed begrijp dan ga ik door het vast zitten van de schouder bij bankdrukken en andere druk- hef oefeningen forceren met de voorkant schouder en traps.
De spieren aan de achterkant schouder moet ik dus versterken
Heb een elastiek mee gekregen die ik thuis aan een deurknop kan vastmaken om elke ochtend en elke avond mee te oefenen (eerst 10 reps per kant en 4 oefeningen - elke week komen daar 10 reps bij)
Trainen mag ik weer gaan proberen maar met lichte gewichten (HELFT VAN WAT IK KAN) en vooral met een goede uitvoering.
Knoop in de traps moet ik gewoon blijven bewerken met de gummybal.

KORTOM ER IS EINDELIJK WEER LICHT AAN HET EINDE VAN DE TUNNEL

VOORBEELD VAN EEN DEEL VAN DE OEFENINGEN
http://www.youtube.com/watch?v=JNWZq8okdDw&feature=related
 
Laatst bewerkt:
Klinkt goed, man. Blijven volhouden!!
 
Misschien heb je hier wat aan gym eigenaar van waar ik train.Op deze foto is de goede man 46jaar nu ondertussen bijna 60 jaar.Dit met een lichaam waar veel mensen van dromen armen bijna 50cm en een six pack.Dus om je titel te beantwoorden het kan zeker.;)

001.jpg
 
Gelukkig is er weer een stuigende lijn te ontdekken in je logs. Trainen man.
 
Vanochtend voor het eerst weer heel rustig getraind

4 sets 12 reps bankdrukken met 40 kg
4 sets 12 reps latt pully met 40 kg
verschillende sets voor de rotar cuff/achterkant schouders met de cable pully (zoiets als dit)

http://www.youtube.com/watch?v=TthvYBBjH3w&feature=related

4 sets 12 reps triceps cable pull down 12.5 kg
4 sets 12 reps biceps curl 8 kg (rechts doet aanhechting biceps/onderarm pijn)
4 sets 8 reps EZ curl 20 kg (tussendoor de spier/aanhechting van de onderarm hard geknepen en gedrukt om de doorbloeding op gang te helpen - pijn is dan minder)
4 sets schoulderpress machine zonder gewichten (zal ong 20kg weerstand zijn)

Kortom ik heb weer iets gedaan maar dan heel licht (meer kan ik ook niet momenteel)
Voel nu wel weer wat stijfheid in de traps en pijn in de rechterarm
Voel nu ook soms wat knappen in de rechterschouder - komt het los?
Reactie de komende dagen maar even afwachten
 
Laatst bewerkt:
Reactie van de spieren in de nek en traps zijn me reuze meegevallen.
Achterkant rechterschouder voel ik wel, maar dat zal ook van de extra oefeningen zijn die ik elke ochtend en avond doe (en tussendoor ook nog wel eens - ik wil zsm er van af)
De vervelendste zeurende brandende pijn ronde de nek en ruggengraag is gelukkig bijna weg
Stijf gevoel aan de rechterkant traps zit er nog wel met hoofddraaien.
Duizeligheid ook - had er weer last van met het liggen en weer opstaan en hoofddraaien bij het bankdrukken.
Pijn in de rechterarm is iets afgenomen voelde het wel met de reps en die 8 kg met dumbbellcurlen dat was echt ff het zwaarste wat ik kon. Hoop dat de doorbloeding van de spieren ook helpt het herstel te bespoedigen. Vanavond maar weer even wat hardlopen en morgen dan maar weer rustig aan trainen
Niet leuk als je zo licht moet trainen tusen al die fanatieke BB - ik schaam me dan wel een beetje dat ik met de lichte gewichten sta. Moet er maar even doorheen ;)
 
Dat tussendoor ook wel eens, om er zo snel mogelijk van af te zijn! :eek:
Herkenbaar hoor, maar verstandig? Straks heb je een overtraining van de schouder terwijl deze juist bij moet komen toch.
Doen wat de fysio zegd en niet meer, hoe moeilijk dat ook is.
Herstel heb je ook nodig. :o

Zo dat was het vingertje. Maar voor de rest ziet het er goed uit hoor.
 
Gisteren niet naar de sportschool geweest (was wel de bedoeling) kreeg kiespijn en wilde het kloppen door het trainen niet nog erger maken (nu is het weg - gek)
Vanochtend vroeg om 8 uur bij de fysio geweest en weer oefeningen gehad nu weer met soort dumbbells met zand er in. Nog steeds oefeningen om de schouder los te maken en de spieren achter te versterken. merk dat de schouder al losser komt en begrijp nu ook dat het forceren van de oefeningen door de vaste schouder al heel lang aan de gang is. Kracht is helemaal K.U.T. maar dat komt wel weer terug volgens de fysio.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven