Fitness Seller

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Geen uitstraling meer naar nek en ruggegraat?
 
nee dat valt nu mee dus er is duidelijk verbetering
Maar ik train nu haast niet meer dus de belasting op mijn spieren is nu ook zo goed als niets. Het bankdrukken en dumbbell drukken doe ik blijkbaar zo vanuit mijn traps (omdat die schouder niet goed is) waardoor de hele boel geforceerd raakt. Dat moet ik dus afleveren.
Schouder moet dus los komen door spierversterkende oefeingen en de spieren aan de achterkant schouder moeten daardoor ook sterker worden.
Ik mag weer gewoon trainen maar dan wel met de helft van de gangbare gewichten.
 
Doe je aan een vorm van self myofascial release?

Heeft mij erg geholpen na een dislocatie van de schouder.
 
nee dat valt nu mee dus er is duidelijk verbetering
Maar ik train nu haast niet meer dus de belasting op mijn spieren is nu ook zo goed als niets. Het bankdrukken en dumbbell drukken doe ik blijkbaar zo vanuit mijn traps (omdat die schouder niet goed is) waardoor de hele boel geforceerd raakt. Dat moet ik dus afleveren.
Schouder moet dus los komen door spierversterkende oefeingen en de spieren aan de achterkant schouder moeten daardoor ook sterker worden.
Ik mag weer gewoon trainen maar dan wel met de helft van de gangbare gewichten.

In ieder geval een basis om vanuit te werken. En nu maar snel je weg naar volledig herstel vinden. :)
 
Doe je aan een vorm van self myofascial release?

Heeft mij erg geholpen na een dislocatie van de schouder.

Nee ik heb allemaal kleine oefeningen gekregen via de Fysio die ik thuis kan uitvoeren om de spieren sterker te maken en de coordinatie te verbeteren.
Moet ze doen met een elastiek en nu ook met 2 zand gevulde shake dumbbells (die ze ook bij zumba gebruiken) en zelfs met een handbal liggend het balletje iets opgooien en opvangen waarbij ik mijn schouder laag moet houden.
Vandaag ook op een bankje gelegen met mijn arm omhoog waarbij de fysio mijn hand pakte en deze alle kanten opduwde (ik moest het tegen houden en op 1 plek houden) dat soort oefeningen dus. merk dat de spieren aan de achterkant (onder bij lats) van de schouder daar mee getrickert wordt.
Het lijkt allemaal niet zwaar maar ik merk toch dat die spiertjes daar belast zijn.

---------- Post toegevoegd Wed 15 Aug 2012 om 12:40 ----------

In ieder geval een basis om vanuit te werken. En nu maar snel je weg naar volledig herstel vinden. :)

Tja ik moet maar even aanklooien en dan maar weer gaan knallen als de tijd rijp is. Het is wel toevallig dat het allemaal net rond mijn 50e verjaardag kwam. misschien toch een boodschap dat ik iets anders met mijn lichaam om moet gaan
 
Nee ik heb allemaal kleine oefeningen gekregen via de Fysio die ik thuis kan uitvoeren om de spieren sterker te maken en de coordinatie te verbeteren.
Moet ze doen met een elastiek en nu ook met 2 zand gevulde shake dumbbells (die ze ook bij zumba gebruiken) en zelfs met een handbal liggend het balletje iets opgooien en opvangen waarbij ik mijn schouder laag moet houden.
Vandaag ook op een bankje gelegen met mijn arm omhoog waarbij de fysio mijn hand pakte en deze alle kanten opduwde (ik moest het tegen houden en op 1 plek houden) dat soort oefeningen dus. merk dat de spieren aan de achterkant (onder bij lats) van de schouder daar mee getrickert wordt.
Het lijkt allemaal niet zwaar maar ik merk toch dat die spiertjes daar belast zijn.
MFR is een vorm van massage, heeft weinig te maken met sterker maken van spieren/aanhechtingen.

Draagt wel bij aan pijnvrij bewegen/trainen.
 
Heb nog niet het idee dat ik er helemaal vanaf ben.
Oefeningen voor de achterkant schouders doe ik zat maar of de problemen in de nek en rond mijn rug daar echt mee weggaan?
Gisterenavond toch maar naar de sportschool gegaan alleen om weer te wennen. ik ben inmiddels al zo lang uit de running dat alleen daardoor je al een klap krijgt als je iets doet.
Begin ook een beetje moedeloos te worden.
Heb besloten te beginnen met 2x p/week licht trainen en voornamelijk bovenlichaam / (Woensdagavond en Zaterdagochtend) benen kan ik eventueel een beetje doen met een avond joggen
Maar goed zoals ik al zei ik ben gisterenavond maar weer even een uurtje geweest.
Training stelt niet veel voor maar ik heb weer wat gedaan.

15min fietsen naar de sportschool
Borst 2 oefeningen
Bankdrukken (liggen op het bankje - gelijk duizelig en opstaan het zelfde verhaal :( )
opwarmen 20 reps stang 20kg
12 reps 40 kg / 10x50 kg (knak daar verschoof weer een wervel in de rug) 8x50 kg
peckdeck 3x12 reps 30 /10 reps x40
Triceps pulldown met touw
18kg 4x12 reps
Dippen bankje en benen gestrekt op de vloer 4x12 reps (laatste 2 sets met 10kg op de schoot)
verschillende oefeningen met kabel voor de achterkant schouder
Diverse oefeningen voor de buik waarbij ik hoofdzakelijk de benen optrek (zodra ik ga liggen en krijg ik last van duizelingen - sit-ups werkt dus niet zo best)

Hoewel ik bang was voor een heftige reactie in de nek (door de knak bij het bankdrukken) valt het vanochtend NOG mee. Hoop dat het zo blijft dan ga ik zaterdag weer wat proberen.
 
Lijkt me allemaal niet zo lekker. Zeker die duizelingen als je ligt en weer opstaat.
Is je bloed wel goed, ik bedoel zijn de waardes wel allemaal oke. En je bloeddruk dan?
Kan natuurlijk best dat je meerdere problemen hebt die je ziet als een geheel.

Succes man.
 
Tja denk dat ik toch maar weer eens een keer bij de dokter langs moet
Bloed controle is misschien niet zo'n gek idee (weet niet of ze dat zo maar doen)
Heb ook het idee dat mijn testosteron verdwijnt - rond je 50e is het natuurlijk wel een stuk minder dan op je 20e maar qua coïtusuele opwinding heb ik echt het idee dat dit ook achteruit gaat (mischien kunnen er een paar dames vrijwillig blootfoto's sturen zodat ik het even kan checken :) geintje)
Volgende week is mijn collega er weer en dan heb ik weer wat meer tijd om naar de dokter te gaan... wordt vervolgt
 
Reactie op de woensdag training viel me nog mee
Wel iets last gehad maar wat wil je na zo lang niet echt trainen

Vanochtend Rug/\biceps/\buik gedaan
BOR - 12x20 3x 12x40 kg
Deadlift 4x12 x 60 kg
sitting Low row - 4x12 x 40kg
sitting high row - pakt meer de traps en achterkant schouder (precies daar waar ik sterker moet worden_ 4x 12 reps 20kg p/hand

Daarna buik gedaan op apparaat waar je benen en hoofd naar elkaar moet brengen 4x12 reps
Biceps curl met EZ stang 4x12 reps 20kg - meer gaat niet rechts aanhechting naar onderarm doet pijn
daarna biceps cable 2 handen curl 4x12 reps 15 kg

Als afsluiter 1 oefening peck deck 4x12 reps (om de borst even te doorbloeden)

Gewichten zij nog steeds lager dan ik gewend was maar voor nu zwaar genoeg
Eerst uit de put en dan pas zwaarder.
Reactie viel me nu mee dus ben tevreden

gewicht is nog steeds 72 kg droog aan de haak in de ochtend
 
Bloedwaarden controleren doen ze alleen op aanvraag. Wel ff melden dat je het volledig spectrum wilt.
Ik heb de indruk dat er licht begint te schijnen aan het eind van de tunnel: toch aardige set van oefeningen.
 
Tja ben ook gewoon een hoop kracht verloren dus zelfs lichtere oefeningen voelen zwaar aan. Niet goed voor je zelfvertrouwen maar het is niet anders
Massa is ook een kg of 5 gezakt.. nou zat ik wel aan de creatine toen dus dat is ook vocht. Toch het idee dat het vel van mijn armen erg ruim is en dat was het eerst niet.
Vanochtend veel last van spierpijn in de onderrug en een beetje in de hams (traps voel ik licht) dat is vast van de deadlift. Tja heb best wel een hoop sets gedaan voor de rug maar niet te gek. Heb ook meer last van de borsttraining daarbij druk ik toch bij het bankdrukken meer uit de traps (daarbij druk ik teveel mijn nek in de bank... denk ik???
Er is in ieder geval weer iets aan de spieren gedaan dus ik moet nu gewoon rustig opbouwen en even mijn ego opzij zetten. Uiteindelijk komt alles goed alleen wil je niet een paar maanden niets tot weinig doen.. dat zit niet in je lichaam als je altijd maar 3 tot 4x p/week hebt getraind
 
  • Like
Waarderingen: Dani
Rustig aan doen en jezelf de tijd gunnen te herstellen. Inderdaad ego opzij en even de wijste zijn.

Dat je test aan het zakken is kan maar dat gaat volgens mij eerder onmerkbaar langzaam dan merkbaar met sprongen. Zou het gebrek aan libido niet eerder gevolg zijn van het feit dat je lichamelijk jezelf een beetje in de weg zit?

Ow sorry heel onbeleefd, Dani - aangenaam. Ik vind jou heel stoer :D
 
Rustig aan doen en jezelf de tijd gunnen te herstellen. Inderdaad ego opzij en even de wijste zijn.

Dat je test aan het zakken is kan maar dat gaat volgens mij eerder onmerkbaar langzaam dan merkbaar met sprongen. Zou het gebrek aan libido niet eerder gevolg zijn van het feit dat je lichamelijk jezelf een beetje in de weg zit?

Ow sorry heel onbeleefd, Dani - aangenaam. Ik vind jou heel stoer :D

Tja zou best kunnen hoor.. test daalt ook van stress.
het is ook zo als je regelmatig aan het trainen bent dat je testlevel vanzelf hoger wordt (althans dat wordt beweerd) Dat gebrek aan regelmatig trainen dat heb ik nu al een paar maanden dus daardoor daalt het ook.
Hahaha gelukkig vind iemand mij nu toch nog een beetje stoer :) (kijk dat is goed voor mijn ego )
Volgens mij ben je zelf ook een stoere meid ;)
 
Laatst bewerkt:
Even in mijn log terug gezocht - zag dat ik al vanaf April liep te klagen over mijn nek
ben er dus al langer dan die 2.5 maand mee bezig (eerder 5 maanden)
Wat een gezeik :)

Gisteren toch maar weer geweest
Had al last van de hams van de deadlift dus 2 oefeningen voor de voorkant van de benen er bij gedaan
Horizontal Legg press 4x12x 85kg
Legg extention - quads -4x12x40 kg

Schouders - eerst diverse oefeningen met de kabel gedaan voor de achterkant
side raises -4x12reps met 5 kg (ja echt 5 kg - meer niet)
front raisen 4x12 reps met 5 kg
Schoulderpress machine 4x12 reps 20kg (rechts wil niet wat links kan)

diverse buikoefeningen
 
Dan is het wel klote dat je voor je gevoel nog niet zo lang geleden er last van kreeg. Mooi dat het in je log te achterhalen is.
Heb ik trouwens ook gedaan toen met mijn jumpersknie. Maakt alles wel ff heel duidelijk.
Bij mij zorgde het voor een wat assertiever gedrag bij de behandelaars, arts, orthopeed, fysio.

En je training, ach het komt wel. TOCH!
 
Voorlopig moet ik doorgaan met de oefeningen en na 2 weken gaan we kijken of ik nog behandelingen nodig heb.
Denk het niet.. moet het nu zelf doen door de spieren weer sterk te maken.
Gisteren weer kracht oefeningen gedaan en heeft ze nog even mijn rechter muisarm pijnlijk behandelt (ze drukken je spier in puin om de doorbloeding weer te starten)
Moet rustig blijven opbouwen..... had vanmorgen ook weer reactie in de rug op de schouderoefeningen van Maandag en de fysio oefeningen van gisteren
We sukkelen door en eeeeeeens is het over :)
Vanavond doe ik even niets en morgenavond ga ik weer voor Borst en Triceps
 
Gisteren weer behoorlijke reactie gehad in de rug/nek regio :(
komt het door het trainen van de schouders Maandagavond of door de oefeningen bij de fysio op dinsdag of een combi van beide??? Ik weet het niet meer maar begin een beetje moedeloos te worden. Hoop vandaag dat het weer zakt door te ontspannen (moeilijk)
linkervoet voelt ook al dagen vreemd aan (slapend gevoel) dat zou dan weer uit de onderrug komen, maar daar heb ik verder geen pijn.
Gelukkig bijna weekend
 
Gisteren weer behoorlijke reactie gehad in de rug/nek regio :(
komt het door het trainen van de schouders Maandagavond of door de oefeningen bij de fysio op dinsdag of een combi van beide??? Ik weet het niet meer maar begin een beetje moedeloos te worden. Hoop vandaag dat het weer zakt door te ontspannen (moeilijk)
linkervoet voelt ook al dagen vreemd aan (slapend gevoel) dat zou dan weer uit de onderrug komen, maar daar heb ik verder geen pijn.
Gelukkig bijna weekend

Je meldt dit toch wel allemaal bij je arts en fysio?
En dan wel goed opletten of er reactie komt van deze gasten.
Als je meerdere klachten hebt en dit als één klacht wordt gezien kom je nooit verder. Je raakt dan alleen maar meer uit balans.
Heb je je bloed al laten controleren?

Succes maar weer.
 
Gisteren weer behoorlijke reactie gehad in de rug/nek regio :(
komt het door het trainen van de schouders Maandagavond of door de oefeningen bij de fysio op dinsdag of een combi van beide??? Ik weet het niet meer maar begin een beetje moedeloos te worden. Hoop vandaag dat het weer zakt door te ontspannen (moeilijk)
linkervoet voelt ook al dagen vreemd aan (slapend gevoel) dat zou dan weer uit de onderrug komen, maar daar heb ik verder geen pijn.
Gelukkig bijna weekend

Slapende voet, als je op je hielen gaat staan, klapt tie dan naar beneden?
Sleept je voet ook? Misschien een beknelling van een zenuw in je rug? (hernia)

Gewoon moed houden Grosje, al is dat soms wel moeilijk... stapje voor stapje. Komt wel goed ;)

2440203919_93f6133f70.jpg
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven