AndroidHealthClinic

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Heb maandag een afspraak met de fysio en dan wil ik naar mijn wervels laten kijken... het is geen probleem met mijn spieren volgens mij.. maar mijn spieren drukken volgens mij wel ergens op waardoor iets beklemd raakt. Was gisteren bij de kapper en bij het scheren van mijn linker kant voel ik dat mijn hoofd daar ook dof aan voelt. Het moet dus iets zijn met een beklemde zenuw in de bovenrug wat ook naar de nek door loopt.
Vandaag ondanks de problemen toch getraind (ik wil bezig blijven) latt pull gedaan en low row daarna chest press en peck deck / biceps curl / triceps push down en daarna buik en 20 minuten cross trainer. voel momenteel de achterkant van mijn linkerschouder ter hoogte van de nek. Even afwachten of het erger gaat worden

het lijkt dus hierop

http://www.drsvanderveen.nl/Triggerpointtherapie.htm
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg, hehe. Jij bent degene die precies weet wat er aan de hand is. Je hebt alleen andere nodig om precies te achterhalen welk herstel daarbij hoort.
Doe je goed Grosje.
 
sterkte grosje.... het komt echt wel weer goed!
 
ik hoop het Dinky want momenteel is het sporten op een aanvaardbaar niveau onmogelijk

Gisteren weer aan alle kanten gekraakt.
Diverse wervels waren weer van de plek en de spierspanning extreem hoog
Linkerkant gezicht voelde dof aan door beknelde zenuw in de nek
Fysio heeft alles weer zo goed als ze kon op de plek gedrukt en volgens haar ligt het probleem bij de eerste rib. (eerste rib vanuit nek naar schouder) waar waarschijnlijk iets tussen beklemd raakt en dan de nek en trapezius onder spanning zet. Daardoor krijg ik ook bij elke drukbeweging last omdat dan de zenuw nog meer klem komt te zitten. Die 1e ribwervel kreeg ze nu niet goed op zijn plek ook al lag ze met haar hele gewicht op mijn borst...
het is trouwens een tijd geleden dat er zo'n leuke jonge dame boven op mij lag .. hahahaha.. toch nog voordelen uit een nadeel.
Maar goed heb het gevoel dat ik een paar klappen heb gehad en trainen zit er dus weer even niet in.
Over een week mag ik weer terug voor een nieuwe behandeling
 
Hoop dat dit gaat werken voor je. Je wordt er ook depressiever van denk ik zo maar.
 
Vervelendste is het dat je niet weet wat het probleem nu veroorzaakt
het blijft zoeken en proberen.
kijk als je een spier verekt dan weet je waar de pijn van komt en dat het wel weer goed komt. Bij mij is er de laatste maanden constant pijn en irritatie en de echte reden kwamen we niet achter... hoop nu dat ze gelijk heeft en dat er iets aan gedaan kan worden. Depri wordt ik inderdaad er wel van. Fysiek heeft er gelukkig niet al te veel van te lijden maar een voel me wel een paard die wil rennen met een kreupele poot. De energie die je eerst had zakt ook naar een heel laag niveau en uiteindelijk ben je bang dat je nooit meer uit de put komt
 
een lichtpuntje vandaag...
Gisteren was ik beurs en deed alles pijn in de nek en schouders.... nu ik voel bijna niets
zouden we nu op de juiste weg zijn? Ik hoop het maar
besloten deze week niets aan krachttraining te doen en voorlopig nog een paar avonden met een spierverslapper te gaan slapen.
 
nog steeds niet helemaal blessure vrij
Mijn fysio heeft mij nu aangeraden naar een chiropractor te gaan
Waarschijnlijk zit er toch een wervel (1e rib) scheef of drukt die op een zenuw en een chiropractor zou dit misschien kunnen oplossen. Volgende week vrijdag een intakegesprek ... eens kijken of zij nog tips hebben.
Voorlopig nog geen training ... begin het nu wel echt zat te worden.
Denk dat ik voorlopig maar ff stop met posten want ik wordt hier niet blij van en als er al iemand is die mijn shit leest dan wordt die er ook niet blijer van.
Vrienden tot ziens
 
Je kunt ons toch op de hoogte houden van je genezingsproces? Wat je er allemaal voor doet cq laat? Gebruik je logje gewoon als uitlaatklep, wat geef jij erom. Frustratie moet je uiten en dat kan je misschien beter hier doen dan op een ander afreageren;) Ik wens je veel sterkte met alles en niet tot ziens :) want je gaat niet weg.....
 
Wij lezen je vorderingen en je weg naar, nu de chiropractor, behandeling wel. Sterker nog ik heb een abo en kijk altijd als er nieuwe posts geplaatst zijn.
 
grosje.. Ik lees je logje ook wel vaak.. Alleen post niet altijd.. Ik heb al moeite om mijn eigen log. Bij te houden. Maar ik zou zeker blijven loggen. Ik snap dat het super frustrerend is maar er komt straks ook andere tijd! Echt! Sterkte
 
Zoals al gezegd hoef je echt niet te stoppen met posten.
Laat weten hoe het gaat als je daar zelf zin in hebt.
 
Kan anders best leerzaam zijn te lezen over andermans blessures..

Daarnaast kan t niet altijd goed gaan maar om dan gelijk te stoppen met loggen :p
 
hou ons op de hoogte man,veel beterschap en dat je snel terug kan trainen!
 
Bedankt voor de reacties vrienden.
Begin een beetje depri te worden van al die maanden klachten waar je niet je vinger op kan leggen (ik wordt daar niet vrolijk van :) )
Al die depri posts daar wordt ik zelf niet goed van dus vandaar dat ik ff minder wilde posten tot ik weer iets vrolijker werd.
Laatste dagen ging het weer iets beter met de klachten dus ik ben ook weer iets vrolijker
Vanochtend zelfs maar weer eens getraind na 2 weken maar voel gelijk dat ik erg stijf ben. Ben wel bang dat ik straks weer reacties krijg maar dan weet ik ten minste ook wat ik gedaan heb en waar het aan kan liggen.
Spieren missen nu wel het ritme van geregeld trainen en krijgen nu weer klappen van het lange rusten. Afwachten maar hoe het gaat lopen. Volgende week vrijdag in ieder geval een orientatiegesprek bij een chiropracter en ik hoop dat ze daar gaan zeggen dat ze me kunnen helpen. Ik geloof niet dat ik na 18 jaar trainen ineens niet meer herstel van trainingen. Heb nog steeds het idee dat het een wervel is die schuin staat of zo en daarmee een zenuw klem zet. Niet genoeg om constant veel pijn te hebben maar genoeg om na de training door opzwellen van spieren en de ontwikkelde kracht voor complicaties te zorgen.
De laatste 2 harde behandelingen van de fysio hebben wel voor pijntjes gezorgd maar ook voor verbetering.. misschien zit ze toch op het juiste spoor.
Ik zal wel berichten achter laten als ik weer wat meer weet
 
Laatst bewerkt:
Haha zelfde bij Haaii (staat ergens in gezondheids sub forum) heeft ook allemaal rare klachten waar ze maar niet bij kunnen wat t nou is.

Maar goed, gewoon altijd positief blijven! Beterschap ieder geval
 
That's the spirit. Gewoon af en toe hoer angs komen, die lifeline behouden. Gewoon voor jezelf en een beetje voor ons.
 
Gisteren een gesprek gehad bij de chiropractor... geen behandeling want ze willen eerst kijken of ze kunnen helpen (altijd natuurlijk)
Er zijn veel gespannen spieren in lichaam en vooral rond de ruggengraad net onder de nek (tussen de schouders). Geen borstoefeningen doen (doe ik al heel lang niet echt) is het advies en wel de rug trainen. Over 2 weken krijg ik wel een behandeling (65 euro) en dan daarna de volgende behadelingen 47 euro. Ze gaan proberen om meer ruimte tussen de wervels te krijgen zodat alles weer soepel loopt en de spieren dan niet zo aanspannen.
Afgelopen week was afwisselend goede en slechte dagen, had spierpijn tot woensdag van de rug en biceps training van zaterdag dus ben donderdag op de crosstrainer gesprongen en heb 30 minuten er op gestaan en daarna nog 15 min gefietst. Vandaag 2 uur gewandeld maar de (lichte) gewichten pak ik pas volgende week weer op.
De slapende onderbeen en voet zal waarschijnlijk een ge-irriteerde zenuw zijn die rond mijn bil/heup zit. Veel goed nieuws heb ik dus niet ik moet de behandeling over 2 weken afwachten. Ben van plan ca 200 euro uit te geven aan die chiropractor en als het niet helpt stop ik er gelijk mee en dan terug naar de dokter om te vragen wat hij nog kan doen. (ziekenhuis?)
 
Chiropractor is gewoon verzekerd toch? Of is dat alleen aanvullend?

Maar goed, zou inderdaad paar behandelingen doen en als t niet helpt er mee stoppen. Meestal geeft het gelijk verlichting en als dat t niet doet dan zal t ook niet gaan helpen voor zover ik weet.
 
Krijg 50 euro vergoed per jaar, wordt niet echt erkend net als een fysio dus ik moet gewoon zelf betalen |(moet ik nu ook bij de fysio dus veel maakt het niet uit)
Ik ga gewoon een aantal keren proberen en dan merk ik vast snel genoeg of het helpt of niet. Deze dame heeft het olympisch gehandicapten zwemteam begeleid dus ze kan wel wat.
Misschien kan ik straks heel goed zwemmen ;)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven